МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 березня 2024 р. № 400/6788/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В.,розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Метбрухт», вул. Набережна, 7-А, м. Миколаїв, 54001, до відповідачів1. Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, 2. Державної податкової служби України Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, , провизнання протиправними та скасування рішення від 03.05.2023 року № 8744746/42771553; № 8744747/42771553; № 8744745/42771553; зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Метбрухт» (далі позивач, ТОВ «Метбрухт») звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744746/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 04.04.2023 року, складену ТОВ «Метбрухт», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744747/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 07.04.2023 року, складену ТОВ «Метбрухт», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744745/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 10.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 10.04.2023 року, складену ТОВ «Метбрухт», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Ухвалою від 12.06.2023 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження (без виклику сторін у судове засідання).
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що за результатами здійснення господарських операцій сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні від 04.04.2023 року № 1, від 07.04.2023 року № 2, від 10.04.2023 року № 3.
Проте, реєстрацію податкових накладних зупинено, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. На виконання цієї пропозиції позивач надав пояснення щодо зупинених податкових накладних, однак контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з позовом.
Відповідач 1 надав відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення вимог позивача заперечував. Заперечуючи проти позову відповідач зазначив, що реєстрація податкових накладних була зупинена ДПС України у зв`язку з відповідністю господарської операції п. 1 Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Підставою для ухвалення рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН було ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи); у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Протоколом рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригувань в ЄРПН від 03.05.2023 року № 7 встановлено, що за результатами розгляду повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено по платнику ТОВ «Метбрухт», що основний вид діяльності платника торгівля відходами та брухтом чорних і кольорових металів, такий вид діяльності звільнено від оподаткування ПДВ, проте вказаним платником у 2021 році сформовано суму реєстраційного ліміту за рахунок придбання автомобілів, та, в порушення норм Податкового кодексу України не відкореговано суму ліміту шляхом нарахування умовного продажу.Обов`язковою умовою віднесення господарських правовідносин до таких, що дійсно мали місце, є реальне здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення таких операцій всіма необхідними документами первинного бухгалтерського обліку, що не відбулось у спірних правовідносинах. Наявність формально складених первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для врахування господарських правовідносин, як таких, що відбулись, за відсутності самого факту придбання/поставки товару.
За інформацією відповідального структурного підрозділу контролюючого органу, відповідно до поданого Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І квартал 2023 року, ТОВ «Метбрухт» має 2 штатних працівників, яким нараховується заробітна плата. Демонтаж, розбирання, порізка, навантаження списаного обладнання, металевих конструкції та переробка чорних металів з нежитлових об`єктів потребують робочих рук. З інформації управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Миколаївській області, дві людини не в змозі виконати договір між ТОВ «Метбрухт» та ТОВ «Наваль Парк».
Відповідач зазначає, що позивачем надано договори, цивільно-правові договори, а також акти виконаних робіт, однак ці документи ніяким чином не відносяться до сформованого податкового кредиту, оскільки основний вид діяльності ТОВ «Метбрухт» на підставі Закону України від 30.11.2021 року № 19-14-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», який набрав чинності 01.01.2022 року (ним було продовжено до 01.01.2027 року дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого п.23 п.п. 2 ХХ ПК України до операції постачання) не відноситься до видів, які оподатковуються ПДВ.
Починаючи з 01.01.2022 року до таких операцій застосовуються правила, визначені ст. 199 ПК України. Господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними документами, які відображають реальність таких операцій.
Сума ПДВ для включення до податкового кредиту, крім того, повинні бути підтверджена податковою накладною, виписаною постачальником на операцію з постачання товару (послуг) і зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також ЄРПН). Встановлюючи правило щодо обов`язкового підтвердження сум податкового кредиту, врахованих платником податків при визначенні податкових зобов`язань з ПДВ, законодавець, безумовно, передбачає, що ці документи є достовірними, тобто операції, які вони підтверджують, дійсно мали місце. Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо. Якщо первинні документи, складені для оформлення такої операції, не відповідають дійсності, то господарська операція фактично не відбулася, а також не може бути підставою податкового обліку.
Викладені вище обставини вказують на відсутність змін у структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, а також підтверджують відповідність господарських операцій п. 1 Критеріям ризиковості.
Повноваження ДПС України щодо реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.
Відповідач 2 відзив на адміністративний позов не надав.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
16.01.2023 року між ТОВ «Метбрухт» та ТОВ «Наваль парк» було укладено договір № 3016, відповідно якого, позивач як підрядник, зобов`язався виконати за завданням замовника наступні роботи: демонтаж (розбирання, порізка, навантаження) списаного обладнання, металевих конструкцій та переробка їх у брухт чорних металів з нежилих об`єктів, а Замовник зобов`язався прийняти ці роботи та оплатити їх на умовах, викладених у цьому договорі. Місце виконання робіт: м. Миколаїв, вул. Індустріальна,1.
30.03.2023 року сторони підписали Специфікацію № 2 до Договору № 3016 від 16.01.2023 року, якою визначили назву послуги, об`єм робіт та ціну.
Умовами п. 1.2. договору, підрядник гарантував замовнику, що виконання підрядних робіт має у наявності трудові ресурси та атестованих фахівців.
У квітні 2023 року позивачем виконано роботи/надано послуги, а саме: 04.04.2023 рокусторони узгодили та підписали акт № ОУ-0000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на суму 126081,56 грн.
24.04.2023 року ТОВ «Наваль Парк» оплатив виконані позивачем роботи, що підтверджується платіжною інструкцією № 101.
По факту виконання робіт/постачання послуг та підписання акту № ОУ-0000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 04.04.2023 року, позивачем сформовано та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі та раніше за текстом ЄРПН) податкову накладну № 1 від 04.04.2023 року всього на суму 126081,56 грн., в тому числі ПДВ 21013,59 грн.
Згідно квитанції від 24.04.2023 року № 9088842303, документ збережено, реєстрація зупинена.
07.04.2023 року сторони узгодили та підписали акт № ОУ-0000004 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на суму 26885,68 грн. 24.04.2023 року ТОВ «Наваль Парк» оплатив виконані позивачем роботи, що підтверджується платіжною інструкцією № 102.
По факту виконання робіт/постачання послуг та підписання акту №ОУ-0000004 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 07.04.2023 року, позивачем сформовано та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 2 від 07.04.2023 року всього на суму 26885,68 грн., в тому числі ПДВ 4480,95 грн.
Згідно квитанції від 26.04.2023 року № 9092121412 документ збережено, реєстрація зупинена.
10.04.2023 року сторони узгодили та підписали акт №ОУ-0000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на суму 58385,77 грн. 24.04.2023 року ТОВ «Навль Парк» оплатив виконані позивачем роботи, що підтверджується платіжною інструкцією № 103.
По факту виконання робіт/постачання послуг та підписання акту № ОУ-0000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.04.2023 року, позивачем сформовано та направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 3 від 10.04.2023 року всього на суму 58385,77 грн., в тому числі ПДВ 9730,96 грн.
Згідно квитанції від 26.04.2023 року № 9092183590, документ збережено, реєстрація зупинена.
Підставами для зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 04.04.2023 року, № 2 від 07.04.2023 року, № 3 від 10.04.2023 рокувказано: «обсяг постачання товару/послуги 38.31 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник «D=20.3270%, «Р»=0» та запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.».
01.05.2023 року позивач направив контролюючому органу пояснення та первинні документи.
Відповідач 1 не врахував надані позивачем пояснення та докази на їх підтвердження і рішеннями від 03.05.2022 року № 8744745/42771553 відмовив у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.04.2023 року, від 03.05.2023 року № 8744746/42771553 відмовив у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 1 від 04.04.2023 року, від 03.05.2023 року № 8744747/42771553 відмовив у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 2 від 07.04.2023 року.
Підстава відмови: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
У графі «додаткова інформація» зазначено: платником неправомірно сформовано суму реєстраційного ліміту для реєстрації ПН, поданих на розгляд Комісії.
Скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної залишені ДПС України без задоволення (рішення від 19.05.2023 року № 44307/42771553/2, № 44305/42771553/2, № 44254/42771553/2).
Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:
Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі та раніше за текстом ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
01.01.2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: «Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абз. 2 п.25, п.26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження,розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п.6 Порядку №520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
Як вбачається із змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПК/РК до ПН на збільшення суми податкових зобов`язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку.
Суд звертає увагу, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на п.1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.
Відповідно до матеріалів справи, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до неї, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Формальне зазначення у квитанціях пропозиції «надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН» є лише дублюванням норми пп. 3 п.11 Порядку № 1165.
Умови такої пропозиції дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.
Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач 3 у квитанції не зазначає, але витребує документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.
За таких обставин, рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Суд дійшов висновку, що позивачем надано повний пакет документів що у повній мірі підтверджують реальність господарської операції, за наслідками яких складено та направлено для реєстрації податкові накладні.
Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У постанові від 20.08.2019 року у справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього.
Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний
публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Враховуючи викладене, суд вважає оскаржуване рішення протиправним, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податку рішення.
Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Згідно з пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні позивача в ЄРПН датою їх подання.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.
У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2684,00 грн. підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.
Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Метбрухт» (вул. Набережна, 7-А, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 42771553) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 441040271) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744746/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.04.2023 року Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744747/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 року № 8744745/42771553 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 10.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних
5. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Метбрухт» № 1 від 04.04.2023 року, № 2 від 07.04.2023 року, № 3 від 10.04.2023 року датами її фактичного подання.
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 441040271) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Метбрухт» (вул. Набережна, 7-А, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 42771553) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).
7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Метбрухт» (вул. Набережна, 7-А, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 42771553) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 29.03.2024 року.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2024 |
Оприлюднено | 04.04.2024 |
Номер документу | 118077966 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні