ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/18173/22 пров. № А/857/22583/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючої судді Судової-Хомюк Н.М.,
суддів Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.
за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.,
представника позивача: не з`явився
представника відповідача-1 : Болотін М.С.
представника відповідача -2 : Болотін М.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року у справі № 380/18173/22 за адміністративним позовом ПП «Талисман» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
суддя в 1-й інстанції ОСОБА_1
час ухвалення рішення не зазначено
місце ухвалення рішення м.Львів
дата складання повного тексту рішення 21.06.2023
В С Т А Н О В И В :
До Львівського окружного адміністративного суду звернулось Приватне підприємство «Талисман» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, з вимогами:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №7176704/31198357 від 09.08.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 31.12.2021р. №628 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №7176696/31198357 від 09.08.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 31.01.2022р. №492 датою її подання.
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №7176700/31198357 від 09.08.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 28.02.2022р. №394 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №7176702/31198357 від 09.08.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 31.03.2022р. №154 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №7176701/31198357 від 09.08.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 29.04.2022р. №33 датою її подання;
- стягнути з ГУ ДПС у Львівській області та Державної податкової служби України на користь Приватного підприємства «Талисман» суму судових витрат, а саме, судового збору в розмірі 12405,00 грн. та витрат на правову допомогу в розмірі 40000,00 грн.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем безпідставно прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки ним було надано у повному обсязі документи, які підтверджують реальне здійснення господарської операції за відповідними податковими накладними. Проте, за результатом розгляду поданих документів податковим органом їх безпідставно не взято до уваги.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправними та скасовано Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області №№7176704/31198357, 7176696/31198357, 7176700/31198357, 7176702/31198357, 7176701/31198357 від 09.08.2022.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 628 від 31.12.2021, № 492 від 31.01.2022, № 394 від 28.02.2022, № 154 від 31.03.2022, № 33 від 29.04.2022 датою подання їх на реєстрацію.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Приватного підприємства «Талисман» (вул. Дніпровська, 3А, м. Краматорськ, Донецька область, код ЄДРПОУ 31198357) 12405,00 грн. сплаченого судового збору.
Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач 1, вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційних вимог, покликається на те, що причиною для відмови в реєстрації ПН було ненадання платником податку копій документів а саме: ненадання/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Скаржник зазначає, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів на спростування висновків контролюючого органу. Натомість відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, наведено відповідні мотиви прийняття спірного рішення про відмову у реєстрації податкових накладних на підставі наданих позивачем переліку документів, відтак, підтверджується правомірність рішення контролюючого органу.
Окрім того, вважає, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу від 26.02.2024 року, вказує що відповідачем 2 в апеляційній скарзі не наведено жодних належних та допустимих доказів на підтвердження обставин, якими він заперечує проти позивних вимог. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін.
ГУ ДПС у Львівській області своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалось, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
У відповідності до частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства (далі КАС), суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, так як апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, що ухвалене в порядку письмового провадження (без повідомлення сторін) за наявними у справі матеріалами.
У відповідності до вимог частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Приватне підприємство «Талисман» зареєстроване у ЄДР 23.10.2000, код ЄДРПОУ 31198357. Юридична та фактична адреса: 84306, вул. Дніпровська, будинок 3А, м. Краматорськ, Донецька область. Види діяльності за КВЕД: 45.11. Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 45.20. Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31. Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.40. Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів; 47.64. Роздрібна торгівля стопорним інвентарем у спеціалізованих магазинах; 68.20. Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
ПП «Талисман» являється офіційним авторизованим дилером з продажу та гарантійного обслуговування автомобілів марки «Mitsubishi» в Донецькій області згідно Дилерського договору № TAL-01-22 від 21.12.2021 р. укладеного між ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна», далі - Дистриб`ютор та ПП «ТАЛИСМАН» далі - Дилер, згідно умов якого Дистриб`ютор призначає та уповноважує Дилера бути офіційним неексклюзивним Дилером у Регіоні для реалізації (продажу) товарів клієнтам, забезпечення передпродажної підготовки, гарантійного та післяпродажного обслуговування та виконання інших дій, пов`язаних з реалізацією (продажем) товарів, забезпечення передпродажної підготовки, гарантійного та післяпродажного обслуговування та виконання інших дій, пов`язаних із реалізацією (продажем) товарів.
Відповідно до п. 7.27. вищевказаного Договору, Дистриб`ютор має право здійснювати мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за досягнення ним відповідних результатів/ показників. Види, умови, порядок таких Мотиваційних виплат (бонусів) доводяться до відома Дилера та вказуються у відповідному договорі про мотиваційні виплати, підписаному обома Сторонами. Дистриб`ютор має право надавати знижки Дилеру на умовах та в порядок, погодженими Сторонами у відповідних договорах поставки (додатках).
Між ПП «ТАЛИСМАН» (Дилер) та ТОВ «ЕМ ЕМ СІ УКРАЇНА» (Дистриб`ютор) (ідентифікаційний номер юридичної особи 401829010048) був укладений Договір про мотиваційні виплати (бонуси) дилеру у 2021 році №BK-TL-06 від 18.12.2020 (далі - Договір №BK-TL-06), за яким сторони погодили, що з метою збільшення обсягів збуту Товарів, стимулювання Дилера до збільшення ним обсягів закупівель Товарів за відповідними договорами поставки та, відповідно, збільшення обсягів реалізації Товарів кінцевим споживачам, а також з метою мотивації Дилера, Дистриб`ютор здійснює мотиваційні виплати (бонуси) за досягнення/виконання Дилером показників/критеріїв/стандартів, кількісних та/або якісних, щодо продажу Товарів і обслуговування кінцевих споживачів Дилером, та/або інших показників/критеріїв/стандартів, визначених Дистриб`ютором та погоджених з Дилером.
Згідно п. 1.3. Договір № BK-TL-06 від 18.12.2020 р. види мотиваційних виплат (бонусів), які можуть здійснюватися Дистриб`ютором Дилеру: мотиваційні виплати (бонуси) за виконання місячного плану продажу автомобілів ТМ «Mitsubishi»; мотиваційні виплати (бонуси) за досягнення/виконання встановлених показників продажу автомобілів; мотиваційні виплати (бонуси) за продаж автомобілів корпоративним клієнтам; мотиваційні виплати (бонуси) за продаж автомобілів у рамках програми «Трейд-ІН».
За результатами здійснення діяльності ПП «ТАЛИСМАН» з продажу автомобілів ТМ «Mitsubishi» за грудень 2022 р., загальна кількість проданих автомобілів кінцевим споживачам склала 14 автомобілів, розмір мотиваційних виплат (бонусів) за виконання місячного плану продажів склав 397 820,82 грн. Відповідно до умов Договору № BK-TL-06 було виписано Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0004949 від 31.12.2021 р. про мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за виконання встановлених показників на суму 397 820,82 грн. з ПДВ, рахунок на оплату № КЛ0004949 від 31.12.2021 р. на суму 397 820,82 грн. з ПДВ.
Відповідно до вимог ст. 201 ПКУ позивачем була виписана податкова накладна № 628 від 18.10.2022 р. на суму 397 820,82 грн. з ПДВ по першій події - акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0004949 від 31.12.2021 р.
25.01.2022 р. було отримано оплату на розрахунковий рахунок від ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» згідно виписки банку № б/н на суму 397 820,82 грн. з ПДВ.
За результатами здійснення діяльності ПП «ТАЛИСМАН» з продажу автомобілів ТМ «Mitsubishi» за січень 2022 р., загальна кількість проданих автомобілів кінцевим споживачам склала 11 автомобілів, розмір мотиваційних виплат (бонусів) за виконання місячного плану продажів склав 309 510,42 грн. (копія розрахунку бонусів додається). Відповідно до умов Договору № BK-TL-07 від 21.12.21 р. про мотиваційні виплати (бонуси) було виписано Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005300 від 31.01.2022 р. про мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за виконання встановлених показників на суму 309 510,42 грн. з ПДВ, рахунок на оплату № КЛ0005300 від 31.01.2022 р. на суму 309 510,42 грн. з ПДВ.
Відповідно до вимог ст. 201 ПКУ була виписана податкова накладна № 492 від 31.01.2022 р. на суму 309 510,42 грн. з ПДВ по першій події - акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005300 від 31.01.2022 р.
17.02.2022 р. було отримано оплату на розрахунковий рахунок від ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» згідно виписки банку № б/н на суму 309 510,42 грн. з ПДВ.
За результатами здійснення діяльності ПП «ТАЛИСМАН» з продажу автомобілів ТМ «Mitsubishi» за лютий 2022 р., загальна кількість проданих автомобілів кінцевим споживачам склала 30 автомобілів, розмір мотиваційних виплат (бонусів) за виконання місячного плану продажів склав 898 627,44 грн. (копія розрахунку бонусів додається).
Відповідно до умов Договору № BK-TL-07 від 21.12.21 р. про мотиваційні виплати (бонуси) дилеру у 2022 році, за результатами здійснених продажів Товарів за лютий 2022 р., ПП «ТАЛИСМАН» було розраховано бонуси за якісні та кількісні показники за лютий 2022 року та нараховано «мотиваційні виплаті (бонуси) за лютий 2022», було виписано Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005515 від 28.02.2022 р. про мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за виконання встановлених показників на суму 898 627,44 грн. з ПДВ, рахунок на оплату № 0Т00-000058 від 28.02.2022 р. на суму 898 627,44 грн. з ПДВ.
Відповідно до вимог ст. 201 ПКУ була виписана податкова накладна № 394 від 28.02.2022 р. на суму 898 627,44 грн. з ПДВ по першій події - акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005515 від 28.02.2022 р.
18.03.2022 р. на розрахунковий рахунок ПП «Талисман» було отримано оплату від ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» згідно виписки банку від 18.03.2022 р. на суму 898 627,44 грн. з ПДВ.
За результатами здійснення діяльності ПП «Талисман» з продажу автомобілів ТМ «Mitsubishi» за березень 2022 р., загальна кількість проданих автомобілів кінцевим споживачам склала 4 автомобіля, розмір мотиваційних виплат (бонусів) за виконання місячного плану продажів склав 251062,50 грн.
На виконання умов Договору № BK-TL-07 від 21.12.21 р. про мотиваційні виплати (бонуси) дилеру у 2022 році, за результатами здійснених продажів Товарів за березень 2022 р., ПП «Талисман» було розраховано бонуси за якісні та кількісні показники за березень 2022 року та нараховано «мотиваційні виплаті (бонуси) за березень 2022», було виписано Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005624 від 31.03.2022 р. про мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за виконання встановлених показників на суму 251 062,50 грн. з ПДВ, рахунок на оплату № 0Т00-000056 від 31.03.2022 р. на суму 251 062,50 грн. з ПДВ.
Відповідно до вимог ст. 201 ПКУ була виписана податкова накладна № 154 від 31.03.2022 р. на суму 251062,50 грн. з ПДВ по першій події - акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005624 від 31.03.2022 р.
15.04.2022 р. на розрахунковий рахунок ПП «Талисман» було отримано оплату від ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» згідно виписки банку від 15.04.2022 р. на суму 251 062,50 грн. з ПДВ.
На виконання умов Договору № BK-TL-07 від 21.12.21 р. про мотиваційні виплати (бонуси) дилеру у 2022 році, за результатами здійснених продажів Товарів за квітень 2022 р., ПП «Талисман» було розраховано бонуси за якісні та кількісні показники за квітень 2022 року та нараховано «мотиваційні виплаті (бонуси) за квітень 2022» (копія розрахунку додається), було виписано Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ0005708 від 29.04.2022 р. про мотиваційні виплати (бонуси) Дилеру за виконання встановлених показників на суму 150 000,00 грн. з ПДВ, рахунок на оплату № 0Т00-000055 від 29.04.2022 р. на суму 150 000,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до вимог ст. 201 ПКУ була виписана податкова накладна № 33 від 29.04.2022 р. на суму 150 000,00 грн. з ПДВ по першій події - акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № КЛ005708 від 29.04.2022 р.
19.05.2022 р. на розрахунковий рахунок ПП «Талисман» було отримано оплату від ТОВ «ЕМ ЕМ СІ Україна» згідно виписки банку від 19.05.2022 р. на суму 150000,00 грн. з ПДВ.
Згідно отриманих квитанцій від 13.01.2022, 10.02.2022, 13.06.2022, 07.07.2022 та 07.07.2022 до податкової накладної, реєстрація податкових накладних № 628 від 31.12.2021, № 492 від 31.01.2022, № 394 від 28.02.2022, № 154 від 31.03.2022, № 33 від 29.04.2022 (відповідно) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення реєстрації зазначених ПН у всіх квитанціях вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.11 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За наслідками розгляду поданих позивачем письмових пояснень та документів, відповідачем було прийнято оскаржувані рішення №№7176704/31198357, 7176696/31198357, 7176700/31198357, 7176702/31198357, 7176701/31198357 від 09.08.2022 про відмову у реєстрації податкових накладних № 628 від 31.12.2021, № 492 від 31.01.2022, № 394 від 28.02.2022, № 154 від 31.03.2022, № 33 від 29.04.2022 (відповідно). Підставою для відмови послугувало: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погодившись із оскаржуваними рішеннями, позивач скористався досудовим порядком врегулювання виниклого спору, направивши 21.09.2022 до контролюючого органу скарги щодо рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, долучивши до них пояснення та документи на підтвердження реальності господарських операцій та можливості їх здійснення.
Рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.09.2022 року №№№49180/31198357/2, 49181/31198357/2, 49214/31198357/2, 49232/31198357/2, 49202/31198357/2 скарги позивача залишено без задоволення, а оскаржувані рішення без змін.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, позивач вважав їх такими, що не відповідають законодавству України та не ґрунтуються на результатах аналізу наданих документів платника податків, у зв`язку з чим звернувся до суду з позовом.
За наслідком судового розгляду суд першої інстанції прийшов до висновку, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем-1 без урахування вимог Податкового кодексу України та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому визнав їх протиправними та скасував.
Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції та зазначає про наступне.
Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 встановлено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Матеріали справи підтверджують, що позивач подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 628 від 31.12.2021, № 492 від 31.01.2022, № 394 від 28.02.2022, № 154 від 31.03.2022, № 33 від 29.04.2022.
Відповідач чітко визначив підставу зупинення реєстрації податкової накладної, а не вжив загальне посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, була викладена у відповідності до вимог пунктів 4,5 Порядку №520. Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. 05.08.2022 року позивачем було подано до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН № 628 від 31.12.2021, № 492 від 31.01.2022, № 394 від 28.02.2022, № 154 від 31.03.2022 та № 33 від 29.04.2022. До таких долучено наступні документи, а саме: Договір про мотиваційні виплати; акт приймання-передачі виконаних робіт та платіжне доручення. До позовної заяви долучено більший обсяг документів, ніж був у розпорядженні комісії при розгляді питання щодо реєстрації чи відмови у реєстрації спірної податкової накладної. Верховний суд у постанові від 21.05.2019 року у справі № 0940/1240/18 вказує, що дослідження тих первинних документів, які не були підставами для прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та подальшої відмови у реєстрації податкової накладної, свідчить про порушення судами вимог принципу офіційного з`ясування обставин справи та безпідставне розширення предмету доказування. Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Враховуючи вищенаведене, на думку суду апеляційної інстанції, контролюючим органом було дотримано усіх вимог зазначених у пунктах 10, 11 Порядку 1165. Відповідно до пунктів 2, 3, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня). У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Кодексу маркетингові послуги (маркетинг) послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.
Одним із методів, які використовуються постачальниками для просування товарів на ринку, є сплата мотиваційних та стимулюючих виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь суб`єктів господарювання, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут, що є винагородою за досягнення певних економічних показників такими суб`єктами господарювання у межах своєї основної діяльності та сприяють пожвавленню збуту товарів постачальника, стимулюють просування товарів у каналах дистрибуції.
Оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), які сплачуються офіційним дистриб`ютором покупцям, зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, спрямовуються на стимулювання збуту продукції, такі виплати визначаються як оплата маркетингових послуг.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Кодексу об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
Постачання послуг, згідно з підпунктом 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Отже, при виплаті офіційним дистриб`ютором винагороди покупцю за досягнення відповідних показників (точність закупівельних прогнозів, дотримання асортименту товарів, тощо), об`єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем дистриб`ютору, а мотиваційні та стимулюючі виплати, що сплачуються офіційним дистриб`ютором покупцю, в свою чергу є компенсацією вартості таких послуг.
Таким чином, покупець при отриманні від дистриб`ютора мотиваційних та стимулюючих виплат за досягнення відповідних показників зобов`язаний визначити податкові зобов`язання з ПДВ, виходячи з суми отриманих мотиваційних та стимулюючих виплат, скласти податкову накладну і зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).
Разом з тим дії, щодо отримання від дистриб`ютора мотиваційних та стимулюючих виплат мають бути підтвердженні письмовими документами щодо реального виконання факту продажів автомобілів вказаного виду, їх місця знаходження та номерних знаків. На перевірку комісії не представлено первинних документів, що підтверджують наявність основних засобів., дилерських договорів, додатків до договорів, рахунків на оплату, розрахунків мотиваційних виплат.
У відповідності до п.2.1 договорів, розрахунок мотиваційних виплат ( бонусів) складається Дистриб`ютором лише після аналізу та визнання Дистриб`ютором відповідності показників господарської діяльності Дилера встановленим Дистриб`ютором критеріям і стандартів, вказаним у п.1.7 вказаних договорів, а також досягнення і виконання Дилером Критеріїв, Показників, Стандартів, що вказані в угодах.
Вказані обставини підприємством не доведені.
Що стосується покликань суд першої інстанції на інші обставини, то колегія суддів апеляційного суду враховує, що документи з приводу таких обставин до перевірки податковому органу не надавались, а відтак не можуть враховуватися при вирішенні спору з приводу правомірності висновків посадових осіб контролюючого органу.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
У адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
За таких обставин рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.
Згідно зі статтею 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позову.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області задовольнити
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року у справі № 380/18173/22 скасувати, прийняти нову постанову якою у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Талисман» - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник У зв`язку із перебуванням головуючої судді Судової-Хомюк Н.М. з 25.03.2024 по 29.03.2024 включно у відпустці, повне судове рішення складено 01 квітня 2024 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 04.04.2024 |
Номер документу | 118083130 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні