Рішення
від 01.04.2024 по справі 380/4049/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 квітня 2024 рокусправа № 380/4049/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Желік О.М. розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Явір» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Явір» до Головного управління ДПС у Львівській області із вимогою визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області №00128090901 від 28.11.2022.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Явір» отримано рішення ГУ ДПС у Львівській області від 28.11.2022 №00128090901 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензій. Вказане рішення прийнято на підставі акту перевірки №142285/13-01-09-01/20795898 від 07.11.2022, яким встановлено порушення вимог абз.3 ч 4. ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та пп.226.7 ст.226 Податкового кодексу України.

Позивач зазначає, що під час перевірки уповноваженою особою відповідача було проведено закупку алкогольного напою, а саме горілки «Хортиця срібна прохолода» ємністю 0,2л. об.40%, а продавцем проведено сканування товару, сканування акцизної марки із серією та номером «АЕЕН887784», що містилась на такому алкогольному напої. Водночас виданий реєстратором розрахункових операцій фіскальний чек містив серію та номер акцизної марки «ФУУР887784».

Позивач пояснює, що невідповідність букв між даними, зазначеними у фіскальному чеку та акцизній марці, носить характер описки, і викликана наявністю на момент сканування акцизної марки розкладки української мови на клавіатурі комп`ютера. На відповідний факт, як стверджує позивач, він звернув увагу інспектора Головного управління ДПС у Львівській області, та продемонстрував, відсканувавши цю саму акцизну марку за наявності англійської розкладки на клавіатурі, що серія акцизної марки у фіскальному чеку буде відображена латинськими літерами, тобто «АЕЕН887784».

Як вказує позивач, Товариство здійснювало продаж вищезазначеного підакцизного товару, дотримуючись усіх передбачених чинним законодавством вимог стосовно реалізації таких товарів, а саме: товариство на момент продажу володіло Ліцензією на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями; розрахунок проведено через відповідним чином запрограмований фіскальний реєстратор розрахункових операцій; покупцю видано фіскальний чек, який містив окрім найменування товару, його код УКТ ЗЕД, ціну, кількість та номер марки акцизного податку. Окрім цього посилається на прихідні документи на даний алкогольний напій, які, на його думку, підтверджують факт законної реалізації товару.

На підставі викладеного просить суд позов задовольнити повністю поданий позов.

Позиція Головного управління ДПС у Львівській області викладена у відзиві на позовну заяву, в якому представник щодо задоволення позову заперечила та вказала, що ГУ ДПС у Львівській області 07.11.22 №3074/7/13-01-09-01-12 скеровано лист до ГУ ДПС у Львівській області про надання інформації щодо видачі марки акцизного податку із серією та номером «ФУУР887784», яка містилась на фіскальному чеку згідно бази даних «СОД РРО», де здійснено реалізацію алкогольного напою горілка «Хортиця срібна» ємністю 0,2л. об.40%. Згідно відповіді ГУ ДПС у м. Києві від 16.11.22 № 10831/7/26-15-*09-06-13 марки акцизного податку із серією та номером «ФУУР 887784» за період з 01.01.2020 по 14.11.2022 платнику у ГУ ДПС м. Київ не видавалась.

Отже, акцизна марка акцизного податку із серією та номером «ФУУР 887784», яка містилась на фіскальному чеку згідно бази даних «СОД РРО», де здійснено реалізацію алкогольного напою горілка «Хортиця срібна» ємністю 0,2л. об.40%. не відповідає встановлену зразку, що є порушенням вимог п.п. 226.3, 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями) та «Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів», затвердженого Постановою КМУ від 27.12.10 № 1251.

Відповідач, на думку його представника, приймаючи оспорюване податкове повідомлення-рішення, правомірно застосував до позивача штраф за виявлене порушення (реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку) у мінімальному розмірі, установленому абзацом 19 частини 2 статті 17 Закону №481/95, а саме 17000 грн.

Щодо посилання позивача на прихідні документи представник відповідача зазначила, що такі не дають можливості ідентифікувати такий товар, який зазначений у накладній та товар, на якому було виявлено марки не встановленого зразка, через не зазначення в таких документах (накладній та ТТН) номера акцизної марки, а посилання позивача та наявність фото клавіатури та доводи позивача про те, невідповідність акцизної марки на чеку носить характер описки, що обумовлено на момент перевірки на клавіатурі розкладки українською мовою не спростовують виявлених перевіркою порушень та не свідчить про наявність іншого порушення (помилка у фіскальному чеку).

Представник відповідача підсумовує, що позивачем не надано доказів щодо наявності на пляшці реалізованого алкогольного напою горілка «Хортиця срібна» ємністю 0,2л. об.40%. акцизної марки із серією та номером «АЕЕН 887784», що спростовують встановлені перевіркою порушення.

Ухвалою судді від 07.03.2023 в справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Розглянувши позов, подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

ГУ ДПС у Львівській області проведена фактична перевірка магазину, розташованого за адресою: вул. Кульпарківська, 125, м. Львів, в якому здійснює діяльність ТОВ «ЯВІР», за результатами якої складено акт перевірки від 07.11.2022 №14285/13-1-09- 01/20795898.

Перевіркою встановлено, що 31.10.2022р. ТОВ «Явір» о 14 год. 59 хв. згідно бази даних «СОД РРО» здійснено реалізацію алкогольного напою горілка «Хортиця срібна» ємністю 0,2л. об.40% з маркою акцизного податку «ФУУР 887784», яка не видавалась безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції, чим порушено п. 226.7 ст. 226 ПК України, абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

На підставі акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми «С» № 00128090901 від 28.11.2022, яким на Товариство з обмеженою відповідальністю «Явір» на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України та абз. 7 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» № 481/95-ВР від 19.12.1995р. (зі змінами та доповненнями) накладено штрафні (фінансові) санкції 17000,00 грн.

Позивач, вважаючи протиправним податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області №00128090901 від 28.11.2022, звернувся до суду з метою його скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.1.1 ст.1 Податкового кодексу України (далі ПК України), відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Податкове законодавство України відповідно до п.3.1 ст. 3 ПК України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв`язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Згідно з п.75.1 ст.75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Фактичною відповідно до п.75.1.3 ст. 75 ПК України вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 19-1 статті 19-1 Податкового кодексу України (надалі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що контролюючі органи виконують такі функції: 19-1.1.13. здійснюють ліцензування діяльності суб`єктів господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, оптової торгівлі спиртом, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами та контроль за таким виробництвом; 19-1.1.14. здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; 19-1.1.16. здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального; 19-1.1.18. організовують роботу, пов`язану із замовленням марок акцизного податку, їх зберіганням, продажем, відбором зразків, з метою проведення експертизи щодо їх автентичності та здійснюють контроль за наявністю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями і пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і реалізації.

Згідно з пунктом 215.1 статті 215 ПК України алкогольні напої та тютюнові вироби належать до підакцизних товарів.

Пунктом 75.1.3 статті 75 ПК України встановлено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» №481/95 від 18.12.1995 року (надалі Закон №481/95).

Відповідно до частини 1 статті 16 Закону №481/95 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

У статті 1 Закону №481/95 вказано, що у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

- алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об`ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об`ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД;

- місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

У статті 11 Закону №481/95 наведені вимоги щодо маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 11 Закону №481/95 алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Статтею 17 Закону №481/95 передбачена відповідальність за порушення норм цього Закону.

Згідно з абзацом 18 частини 2 статті 17 Закону №481/95 у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.

Відповідно до частини 4 статті 17 Закону №481/95 рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/ або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

За визначеннями, наведеними у підпунктах 14.1.107, 14.1.109, 14.1.198 пункту 14.1 статті 14 ПК України:

- марка акцизного податку - це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів;

- маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку;

- продавець марок акцизного податку - контролюючі органи.

Відповідно до пунктів 226.1, 226.2, 226.3, 226.5, 226.6, 226.7 статті 226 ПК України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється марками акцизного податку, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об`ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до 8,5 відсотка об`ємних одиниць не здійснюється.

Кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.

Згідно з пунктом 226.9 статті 226 ПК України вважаються такими, що немарковані: - алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку;

- алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції;

- вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари;

- алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.

Пунктом 226.11 статті 226 ПК України передбачено, що ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 затверджено Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів (надалі - Положення №1251, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктами 3, 5 Положення №1251 марки встановленого зразка виготовляються на замовлення ДПС державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки (далі - підприємство-виробник).

Підприємства - виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі - покупці марок) подають в електронній формі щомісяця до 10 числа продавцю марок акцизного податку (далі - продавець марок) для задоволення через два місяці потреби в марках акцизного податку попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, копію платіжного документа на перерахування плати за марки з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.

Поняття «продавець марок акцизного податку» вживається у значенні, наведеному в Податковому кодексі України. Продавець марок веде електронну базу марок акцизного податку (далі - електронна база марок), в якій відображається інформація про: отримані марки продавцем марок; видані марки продавцем марок (із зазначенням таких реквізитів платіжного документа / платіжних документів на перерахування плати за виготовлення марок, як номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів); використані марки покупцем марок; пошкоджені, списані та знищені марки.

Пунктами 20, 24 Положення №1251 передбачено, що маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції.

Для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої та тютюнові вироби у випадках, визначених пунктом 226.9 статті 226 Податкового кодексу України, а також алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження: пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим пункту 5 цього Положення; наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив - 4 х 10 міліметрів; горизонтальний - 4 х 20 міліметрів; діагональний - 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція); пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки - на 5 чи більше міліметрів; відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.

Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України маркованих з порушенням вимог цього Порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється. Згідно з пунктом 32 Положення №1251 реєстр виданих марок розміщується на офіційному веб-порталі ДПС.

У реєстрі зазначаються всі реквізити марки, а також найменування покупців марок, місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв, та рік і квартал, у якому вироблено марки для тютюнових виробів. Вказане Положення доповнено пунктом 32 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1144, яка набрала чинності 31 грудня 2019 року.

Пунктом 8 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 (далі - Правила) передбачено, що суб`єкту господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями, забороняється приймати для продажу та зберігання алкогольні напої від юридичних і фізичних осіб, які не мають ліцензії на виробництво або на право імпорту чи оптової торгівлі алкогольними напоями.

У пункті 12 Правил зазначено, що зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об`ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного податку на пляшці або на іншій тарі згідно з законодавством. Порядок запровадження марок акцизного збору регулюється законодавством.

Отже, суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію алкогольних напоїв, повинні додержуватись вимог абзацу 3 частини 4 статті 11 Закону №481/95-ВР, статті 226 Податкового кодексу України та Положення №1251 щодо належного маркування алкогольних напоїв.

Як встановив суд згідно акту №142285/13-01-09-01/20795898 від 07.11.2022, уповноваженими особами відповідача було здійснено закупку горілки «Хортиця срібна прохолода» ємністю 0,2л. об.40%.

За наслідком сканування акцизної марки, що містилась на такому алкогольному напої, виданий реєстратором розрахункових операцій фіскальний чек містив серію та номер акцизної марки «ФУУР887784».

ГУ ДПС у Львівській області 07.11.22 №3074/7/13-01-09-01-12 скеровано лист до ГУ ДПС у м.Києві про надання інформації щодо видачі марки акцизного податку із серією та номером «ФУУР 887784», яка містилась на фіскальному чеку згідно бази даних «СОД РРО», де здійснено реалізацію алкогольного напою горілка «Хортиця срібна» ємністю 0,2л. об.40%.

Згідно відповіді ГУ ДПС у м. Києві від 16.11.22 № 10831/7/26-15-09-06-13 марки акцизного податку із серією та номером «ФУУР 887784» за період з 01.01.2020 по 14.11.2022 платнику у ГУ ДПС м. Київ не видавалась.

Відповідне стало підставою для притягнення Товариства з обмеженою відповідальністю «Явір» до відповідальності за оптову і роздрібну торгівлю спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, без наявності ліцензій, що передбачена абзацом сьомим частини другої статті 17 Закону №481/95.

Водночас суд відзначає, що згідно долученої позивачем до матеріалів позовної заяви ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями №13050308202200845, виданої Головним управлінням ДПС у Львівській області 15.02.2022, Товариство з обмеженою відповідальністю «Явір» у період з 25.02.2022 по 25.02.2023 мало право на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Таким чином, санкція статті (абзац сьомий частини другої статті 17 Закону №481/95), на підставі якої позивача було притягнуто до фінансової відповідальності оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням №00128090901 від 28.11.2022, фактично, не співвідноситься з викладеними в акті №142285/13-01-09-01/20795898 від 07.11.2022 обставинами перевірки.

Як вже згадано судом вище, відповідальність, зокрема, за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку передбачено абзацом 18 частини 2 статті 17 Закону №481/95.

Щодо зазначення у фіскальному чеці серії марки акцизного податку «ФУУР», замість «АЕЕН», суд відзначає, що як вбачається з листа №5 від 03.03.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛ СПІРІТС ГРУП» (яке було постачальником алкогольних напоїв позивачу), таке підтверджує, що акцизна марка з серією та номером «АЕЕН887784» входить до діапазону АЕЕА-AEEZ 887501-888000. Даний діапазон акцизної марки було отримано згідно заявки №61 від 06.10.2022. Зазначена акцизна марка була використана у виробництві у жовтні 2022 року.

На підставі наведеного суд висновує, що зазначення серії марки акцизного податку «ФУУР» замість «АЕЕН» у фіскальному чеці, виданому реєстратором розрахункових операцій, носить характер описки, а відтак не може бути підставою для притягнення його до фінансової відповідальності, знову ж таки, за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії.

Отже, з урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що у контролюючого органу не було правових підстав для застосування до позивача відповідних фінансових санкцій, а відтак податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області №00128090901 від 28.11.2022 підлягає скасуванню.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій та рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення даного адміністративного позову.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені позивачем судові витрати.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати рішення про застосування фінансових санкцій №00128090901 від 28.11.2022, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Явір» (ЄДРПОУ 20795898) витрати по сплаті судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяЖелік О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу118110762
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —380/4049/23

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 01.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні