Рішення
від 03.04.2024 по справі 520/2651/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 квітня 2024 року № 520/2651/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) до Департаменту реєстрації Харківської міської ради (майдан Павлівський, 4, м. Харків, Харківська обл., 61003, код ЄДРПОУ 40214227), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс МІМ" (пров. Кравцова, буд. 19, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 30082674) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 (далі по тексту позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту реєстрації Харківської міської ради (далі по тексту відповідач, ДРХМР, Департамент, реєстратор, владний суб`єкт), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс МІМ" (далі по тексту третя особа, ТОВ "Атлантіс МІМ", товариство), в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту реєстрації Харківської міської ради, яка полягає у невчиненні реєстраційної дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Атлантіс МІМ (код ЄДРПОУ 30082674), у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації;

- зобов`язати Департамент реєстрації Харківської міської ради вчинити реєстраційну дію щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Атлантіс МІМ (код ЄДРПОУ 30082674), у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації;

- стягнути з Департаменту реєстрації Харківської міської ради судовий збір у розмірі 2 422,40 грн. на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт НОМЕР_2 , виданий Броварським МВ ТУ МВС України в Київській області 19.07.1997, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 28.12.2010 його було звільнено з посади директора ТОВ «Атлантіс МІМ» згідно Протоколу №3 Зборів Учасників, відповідно до п.1 ст.36 Кодексу законів про працю України (наказ №36 від 28.12.2010), про що внесено відповідний запис у трудову книжку НОМЕР_3 , через що необхідно внести зміни до відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про виключення відомостей про Позивача як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

Так, він звернувся до ТОВ «Атлантіс МІМ» з листом, у якому прохав вжити передбачених законодавством дій для виключення відомостей про ОСОБА_1 , з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс МІМ» (код ЄДРПОУ 30082674), у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

Однак відповідно до інформації про перевірку статусу відправлення, відправлення не вручено під час доставки та повернуто за зворотною адресою за закінченням встановленого терміну зберігання.

Встановити зв`язок із засновником ТОВ «Атлантіс МІМ» Компанією «Кемсінгтон Менеджмент Інк» (країна Беліз, м. Беліз, вулиці Ріг вулиць Ейр і Хатсон, Флейк Білдінг, кімната 103), який не є резидентом України, також не вбачається можливим.

Позивач звернувся із заявою до Департаменту реєстрації Харківської міської ради (далі - Відповідач), у якому просив вчинити реєстраційну дію щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 , як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс МІМ» (код ЄДРПОУ 30082674), у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

На вказану заяву Позивач отримав відповідь Департаменту реєстрації Харківської міської ради №3313/0/50-23 від 21.12.2023 про відмову у вчинення реєстраційної дії з тих підстав, що проведення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР, на підставі листів діючим законодавством не передбачено.

Вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, у зв`язку з чим звернувся до суду з даною позовною заявою.

Ухвалою суду від 05.02.2024 року відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, в якому він просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на доводи викладені у ньому.

Так, відповідач зазначив, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Пунктом 2 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 лютого 2016 за № 200/28330 (далі - Порядок), передбачено, що документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати вимогам, установленим Законом.

Положеннями п. 5 ч. 1 ст. 15 Закону визначено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.

Заява ОСОБА_1 від 11.12.2023 надіслана поштовим відправленням до Департаменту реєстрації Харківської міської ради не відповідає п. 5 ч. 1 с. 15 Закону, оскільки підпис заявника нотаріально не засвідчений.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Зазначає, що поданий позивачем протокол зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс МІМ» № 3 від 24.12.2010, доданий до заяви ОСОБА_1 від 11.12.2023 не відповідає п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону, оскільки не оформлений належним чином та нотаріально не засвідчений.

Вказує, що заява ОСОБА_1 від 11.12.2023 подана в порядку Закону України «Про звернення громадян» та, відповідно, зареєстрована у відділі діловодства Департаменту реєстрації Харківської міської ради під вхідним номером В- 369/0/51-23 від 18.12.2023 не могла бути розглянута державним реєстратором Департаменту реєстрації Харківської міської ради у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», оскільки не відповідає вищенаведеним нормам законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та подана позивачем поза процедурою яка передбачена Законом.

Просив відмовити у задоволенні позову.

Позивач надав до суду відповідь на відзив у якій підтримав позовні вимоги з мотивів та доводів, викладених у позові та зазначив, що пунктом 2 ч. 1 ст. 25 Закону визначено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, зокрема, щодо зобов`язання вчинення реєстраційних дій.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс МІМ", повідомлений належним чином про відкриття спрощеного провадження у справі шляхом надсилання ухвали від 05.02.2024 р., але конверт повернуто із позначкою «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та довідкою про причини повернення/досилання форми Ф.20.

Відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення особи належним чином для реалізації нею права судового захисту своїх прав та інтересів.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Згідно положень ст. ст. 12, 257 КАС України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено та не заперечується учасниками справи, що Позивач звернувся із заявою б/н від 11.12.2023 року (вх. № В---369/0/51-23 від 18.12.2023 р.) до Департаменту реєстрації Харківської міської ради, у якій просив вчинити реєстраційну дію щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 , як особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс МІМ» (код ЄДРПОУ 30082674), у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації.

До зазначеної заяви позивачем було додано копії: паспорту, довідки про присвоєння р.н.о.к.п.п., протоколу №3 Зборів учасників ТОВ «Атлантіс МІМ», трудової книжки, листа до ТОВ «Атлантіс МІМ» та доказів його відправлення, інформації про перевірку статусу відправлення 0302212638478.

За результатами розгляду заяви Департаментом реєстрації Харківської міської ради заявнику ОСОБА_1 було надано відповідь листом «Про розгляд заяви» № 3313/0/50-23 від 21.12.2023, якою повідомлено заявнику порядок внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи ТОВ «АТЛАНТІС МІМ», а також роз`яснено, що проведення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР на підставі листів діючим законодавством не передбачено. У разі надходження до державного реєстратора від належного заявника ТОВ «Атлантіс-Мім» визначеного Законом на реєстрацію пакету документів, буде розглянуто та прийняте рішення відповідно до вимог чинного законодавства.

Не погодившись із бездіяльністю відповідача щодо невнесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань згідно направленої ним заяви та вважаючи її незаконною, позивач звернувся до суду за захистом порушеного права.

Суд відзначає, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі Закон №755).

Згідно з пунктом 4 частини першої статті 1 Закону №755 державна реєстрація це офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Пунктами 4 та 8 статті 4 Закону № 755 до загальних засад державної реєстрації Законом зокрема, встановлено державну реєстрацію за заявницьким принципом та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до Закону.

У разі подання документів для проведення реєстрації змін до відомостей щодо юридичної особи заявником відповідно до пункту 8 частини першої статті 1 Закону № 755 є уповноважений представник юридичної особи.

Частиною другою статті 6 Закону №755 передбачено, що державний реєстратор, зокрема: перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно п. 13 ч. 2 статті 9 вказаного Закону в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта, інформація для здійснення зв`язку з керівником юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Статтею 14 Закону передбачений порядок подання документів для державної реєстрації.

Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).

Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, може бути, зокрема:

нотаріально посвідчена довіреність (крім проведення реєстраційних дій щодо державного органу, органу місцевого самоврядування);

рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про призначення (обрання) керівника (у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку з призначенням (обранням) керівника, за умови подання відповідної заяви особисто таким керівником).

Згідно приписів пунктів п. 5 та п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону № 755 визначено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами), якщо інше не передбачено законом. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи (крім акціонерних товариств, громадських формувань та об`єднань співвласників багатоквартирного будинку) щодо зміни керівника юридичної особи у випадках, коли для прийняття такого рішення достатньо голосів не більше 10 осіб, підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами, які голосували за таке рішення та кількості голосів яких достатньо для прийняття рішення, якщо інше не передбачено статутом юридичної особи. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону №755 для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

4) рішення уповноваженого органу юридичної особи про передачу за договором повноважень виконавчого органу юридичній особі - у разі внесення змін до відомостей про юридичну особу, яка виконує повноваження виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю, що перебуває у статусі резидента Дія Сіті відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" та передало повноваження виконавчого органу такого товариства юридичній особі;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

14) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

15) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

16) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації, крім випадків, якщо такий документ оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України).

Згідно пункту 1 статті 25 Закону №755 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження"..;

3) рішень, прийнятих Міністерством юстиції України, його територіальними органами відповідно до статті 34 цього Закону.

Позаяк подана до Реєстратора заява ОСОБА_1 від 11.12.2023 надіслана поштовим відправленням до Департаменту реєстрації Харківської міської ради то, як вірно встановлено державним реєстратором, вона не відповідає приписам п. 5 ч. 1 с. 15 Закону, оскільки підпис заявника нотаріально не засвідчений, а копія протоколу зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс МІМ» № 3 від 24.12.2010, доданий до заяви ОСОБА_1 від 11.12.2023 не відповідає п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону, оскільки не оформлений належним чином та нотаріально не засвідчений.

Отже, суд погоджується із висновком відповідача, що заява ОСОБА_1 від 11.12.2023 подана в порядку Закону України «Про звернення громадян» та не могла бути розглянута державним реєстратором Департаменту реєстрації Харківської міської ради у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», оскільки не відповідає вищенаведеним нормам законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та подана позивачем поза процедурою яка передбачена Законом № 755.

Отже, з аналізу наведених вище нормативно-правових актів та встановлених обставин справи, відповідач правомірно надав ОСОБА_1 відповідь в порядку Закону України «Про звернення громадян».

У контексті розгляду цієї справи, суд зазначає, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Тобто, діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу "заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом". Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів. Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.

Таким чином, з огляду на імперативні вимоги частини другої статті 19 Конституції України суд дійшов висновку, що відповідач діяв правомірно таз дотриманням норм чинного законодавства.

З огляду на вищенаведеним суд дійшов висновку, що заявлені до відповідача позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Одночасно суд враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану у справі "Серявін та інші проти України" (№4909/04), згідно з якою у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (RuizTorijav. Spain) №303-A, пункт 29).

Окрім того, відповідно до пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача неправомірними та такими, що не підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 263, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) до Департаменту реєстрації Харківської міської ради (майдан Павлівський, 4, м. Харків, Харківська обл., 61003, код ЄДРПОУ 40214227), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлантіс МІМ" (пров. Кравцова, буд. 19, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 30082674) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 03 квітня 2024 року.

Суддя Бадюков Ю.В.

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу118112926
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/2651/24

Рішення від 03.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні