Справа № 560/967/21
РІШЕННЯ
іменем України
03 квітня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Красилівської житлово-експлуатаційної контори до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування акту, рішення,
ВСТАНОВИВ:
Красилівська житлово-експлуатаційна контора звернулась до суду з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування акту перевірки № 1 від 04.01.2021 та рішення №1 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення від 06.01.2021.
В обґрунтування позову зазначає, що спірні рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій та акт, складені за результатами проведеної перевірки, є протиправними, відтак штраф у розмірі 34000 грн. нараховано безпідставно.
Відповідач у відзиві просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що Головним управлінням було здійснено позапланову перевірку з метою перевірки виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін, вказаних у приписі №0005 від 25.05.2020. За результатами перевірки було встановлено порушення позивачем законодавства про ціни та ціноутворення.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 13.05.2021 суд зупинив провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі №560/7787/20.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.
На підставі звернення ОСОБА_1 №Т-2382 від 07.05.2020 та погодження на проведення позапланового заходу державного контролю №16.2-6/2/7088 від 07.05.2020, в період з 21 по 22 травня 2020 сектором контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області було проведено позапланову перевірку Красилівської житлово-експлуатаційної контори.
За результатами перевірки складений акт перевірки №0006 та припис №0005 від 25 травня 2020.
Приписом №0005 від 25 травня 2020 для позивача були встановлені наступні вимоги:
1. з 01.05.2020 бюджетним установам та іншим споживачам нарахування за надані послуги з поводження з побутовими відходами здійснювати за тарифами, затвердженими попереднім рішенням виконавчого комітету Красилівської міської ради від 12.07.2018 №284 "Про коригування тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів, що надається Красилівською ЖЕК для населення, бюджетних установ та інших споживачів" до часу укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог чинного законодавства;
2. в місячний термін усунути порушення шляхом повернення бюджетним установам та іншим споживачам зайво нарахованих та отриманих коштів в сумі 17772,96 грн за надані послуги з поводження побутовими відходами за період з 01.02.2020 по 30.04.2020, про результати повідомити листом;
3. в шестимісячний термін укласти договори на надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживанням послуг, у розрізі груп, що відповідатимуть вимогам постанови Кабінету міністрів України від 10 грудня 2008 №1070 "Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 №318 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" та додатку до Правил.
4. забезпечити введення в дію нових тарифів тільки після укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог чинного законодавства;
5. привести тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами у відповідність до вимог діючого законодавства та Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 (зі змінами та доповненнями), і подати на затвердження до органу місцевого самоврядування відповідно до пункту 2 частини 3 статті 4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" в редакції від 01.05.2019;
6. в триденний термін з моменту виконання припису повідомити Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про вжиті заходи за адресою: 29000, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53.
04.01.2021 Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області видало наказ №2 та направлення на здійснення позапланової перевірки Красилівської ЖЕК з метою перевірки виконання законних вимог припису № 0005 від 25.05.2020.
За результатами перевірки складений акт № 1 від 04.01.2021 (технічна описка, відповідач зазначає, що вірною датою є 05.01.2021).
06.01.2021 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Хмельницькій області прийняте рішення №1 про застосування адміністративно-господарської санкції за порушення законодавства про ціни та ціноутворення, вирішено вилучити у Красилівської ЖЕК у дохід державного бюджету штраф у розмірі 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (34000 грн.)
Встановлено, що у провадженні Хмельницького окружного адміністративного суду перебувала справа №560/7787/20, у якій Красилівська житлово-експлуатаційна контора оскаржувала вищезгаданий припис Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 25.05.2020 № 0005, а також акт перевірки №0006 від 22.05.2020, на підставі яких відповідачем було проведено наступну позапланову перевірку. Зважаючи на це, суд зупинив провадження у справі №560/967/21 до набрання законної сили рішенням суду у справі № 560/7787/20.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України від 05.04.2007 №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон №877-V, у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин), підставою для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Згідно з частиною 6 статті 7 Закону №877-V, за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до частини 8 статті 7 Закону №877-V припис - це обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Судом встановлено, що на виконання наданих відповідачу повноважень щодо державного нагляду (контроль) за дотриманням вимог формулювання, встановлення та застосування державних регульованих цін, останнім проведено перевірку Красилівської житлово-експлуатаційної контори, внесено припис від 25.05.2020 №0005, прийняте рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій №1 від 06.01.2021.
Хмельницький окружний адміністративний суд у рішенні від 06 серпня 2021 визнав протиправним та скасував припис Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 25.05.2020 №0005 в частині пунктів:
1) з 01.05.2020 бюджетним установам та іншим споживачам нарахування за надані послуги з поводження з побутовими відходами здійснювати за тарифами, затвердженими попереднім рішенням виконавчого комітету Красилівської міської ради від 12.07.2018 №284 "Про коригування тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів, що надається Красилівською ЖЕК для населення, бюджетних установ та інших споживачів" до часу укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог чинного законодавства;
2) в місячний термін усунути порушення шляхом повернення бюджетним установам та іншим споживачам зайво нарахованих та отриманих коштів в сумі 17772,96 грн. за надані послуги з поводження побутовими відходами за період з 01.02.2020 по 30.04.2020, про результати повідомити листом;
4) забезпечити введення в дію нових тарифів тільки після укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог чинного законодавства;
5) привести тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами у відповідність до вимог діючого законодавства та Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 (зі змінами та доповненнями), і подати на затвердження до органу місцевого самоврядування відповідно до пункту 2 частини 3 статті 4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" в редакції від 01.05.2019.
У задоволенні решти позовних вимог (щодо скасування пункту 3 Припису) суд відмовив.
Рішення оскаржене не було та набрало законної сили.
У вказаному рішенні суд зазначив, зокрема, що відповідач під час перевірки встановив, що надані Красилівською ЖЕК договори на надання споживачам послуг з поводження з побутовими відходами, є договорами старого зразка та не відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 №1070 "Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами і типового договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №318 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" та додатку до Правил (...) В процесі судового розгляду позивач не надав до суду договори, які відповідають вимогам Постанови №1070, тому зазначена в пункті 3 спірного припису вимога є обґрунтованою, отже у задоволенні позовних вимог про скасування пункту 3 припису від 25.05.2020 №0005 суд відмовив.
В силу положень КАС України вважаються такими, що не потребують доведення обставини, які були встановлені судом в межах справи № 560/7787/20.
Водночас, вимоги припису, які визнані судом правомірними та не скасовані, підлягали виконанню.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" у редакції, діючій на момент спірних правовідносин, до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій, у вигляді штрафу у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, оскільки підставою прийняття спірного рішення було встановлення контролюючим органом під час позапланової перевірки порушення ( невиконання) вимог раніше внесеного припису, і суду не були надані докази виконання вимог припису у відповідній частині у встановлений строк, а також оскільки пункт 3 припису, на підставі якого прийнято спірне рішення, не був визнаний в судовому порядку неправомірним, підстави для скасування рішення від 06.01.2021 судом не встановлені та суду не доведені.
Вирішуючи вимогу щодо скасування акту перевірки від 05.01.2021 №1, суд виходить з того, що акт перевірки є службовим документом, у якому зафіксовані виявлені в ході перевірки порушення, однак не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні КАС.
З огляду на зазначене, позовні вимоги не є обґрунтованими, відтак не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 03 квітня 2024 року
Позивач:Красилівська житлово-експлуатаційна контора (вул. Щаслива, 9,Красилів,Хмельницька область,31000 , код ЄДРПОУ - 03356200) Відповідач:Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області (вул. Шевченка, 53,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 40358308)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2024 |
Оприлюднено | 05.04.2024 |
Номер документу | 118113263 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні