Постанова
від 03.04.2024 по справі 200/1567/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2024 року справа №200/1567/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г.,

секретар судового засідання - Кобець О.А.,

представника відповідача 1 - Шевчука В.Г.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 вересня 2023 року у справі № 200/1567/23 (головуючий І інстанції Ушенко С.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» (далі ТОВ «Укрвуглепоставка», позивач) звернулося до суду з позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - ГУДПС у Вінницькій області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправними і скасування рішень комісій Головного управління ДПС у Вінницькій області від 30.12.2022 року № 7982739/40283877 та Державної податкової служби України від 05.04.2023 року № 32398/40283877/2 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 12.09.2022 року на суму 345131,88 грн., в т.ч. ПДВ - 57521,98 грн. (реєстраційний № 9191049573 від 23.09.2022 року), реєстрацію якої зупинено.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25.09.2023 року позов задоволений частково:

- визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.12.2022 року № 7982739/40283877;

- зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 12.09.2022 датою її фактичного подання Товариством с обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» - 23 вересня 2022 року;

- в задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.

Відповідач 1 не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити у задоволенні позову через порушення норм матеріального права, неповне з`ясування обставин справи. Апелянт вважає правомірним рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області від 30.12.2022 року № 7982739/40283877, оскільки документи, які надані позивачем суду, орган ДПС не мав змоги дослідити. Отже, позивач обгрунтував позовні вимоги іншими обставинами та документами, а спірні рішення прийнято відповідачами на підставі інших документів, наданих позивачем.

Крім того, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є втручанням в дискрецiйнi повноваження контролюючого органу.

Апеляційним судом витребувано у Донецького окружного адміністративного суду справу, який листом повідомив, що зазначена справа зареєстрована через «ЄСІТС», тому в паперовому вигляді відсутня, електронну картку справи можна отримати, витребував справу з ЦБД КП «Діловодство спеціалізованого суду».

За ч.ч. 1, 4 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

За пп. 15 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі (пп. 15.1); розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі (пп. 15.3).

Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Процесуальні та інші документи і докази в паперовій формі зберігаються в додатку до справи в суді першої інстанції та у разі необхідності можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги (ч. 10 ст. 18 КАС України).

За пп. 5.2 п.5 розділу І Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, електронна копія паперового документа - документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа. Відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії паперового документа засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, що створила таку копію.

Апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі «Електронний суд».

Представник відповідача 1 в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.

Інші учасники в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення відповідача 1, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення, виходячи з наступного.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ «Укрвуглепоставка» (ЄДРПОУ 40283877; юридична адреса: 85320, Україна, Донецька область., м. Мирноград, вул. Шахтарська, б. 71) зареєстроване як юридична особа 18.02.2016 року (номер запису: 1 259 102 0000 000816); основний вид діяльності: неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД - 46.90).

12.09.2022 року між ТОВ «Укрвуглепоставка» (постачальник) та ТОВ «КО ТРАНС» (покупець) укладено договір поставки вугільної продукції № 120922-1, за яким постачальник зобов`язується передати вугільну продукцію (далі - Товар) у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти товар, найменування, асортимент, кількість, строки і спосіб поставки якого вказані в специфікації (ях) (далі - специфікація) і оплатити товар на умовах цього Договору (п. 1.1). Специфікації, підписані уповноваженими представниками сторін, є невід`ємною частиною Договору (п. 1.2). Оплата товару здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів на поточний рахунок постачальника на підставі виставленого до оплати рахунку (рахунку-фактури) (п. 4.2). Договір діє до 31 грудня 2022 року (п. 8.2).

Того ж дня сторонами підписано специфікацію № 1 до договору поставки вугільної продукції від 12.09.2022 року № 120922-1, згідно якої постачальник зобов`язується передати у власність покупця (відвантажити автомобільним транспортом на умовах поставки DDPсклад вантажоодержувача), а покупець прийняти та оплатити наступну вугільну продукцію (товар) ГЖП 0-200 в кількості 49,460 т на суму 287609,90 грн. без ПДВ, ПДВ - 57521,98 грн., загальна сума з ПДВ - 345131,88 грн.

В специфікації № 1 від 12.09.2022 року сторони узгодили умови оплатипротягом 10 (десяти) календарних днів з дня отримання товару покупцем; строк поставки товару згідно із заявками покупця.

На виконання умов договору поставки вугільної продукції від 12.09.2022 року №120922-1, відповідно до видаткової накладної № 41 від 12.09.2022 року ТОВ «Укрвуглепоставка» відвантажило ТОВ «КО ТРАНС» вугілля марки ГЖП 0-200 на загальну суму 345131,88грн., у т.ч., ПДВ- 57521,98 грн., що також підтверджується актом прийому-передачі від 12.09.2022 року. Транспортування товару здійснено згідно із ТТН від 12.09.2022 року №1209-1 та 1209-2. Згідно банківської виписки АТ КБ «Приватбанк» за поточним рахунком ТОВ «Укрвуглепоставка» за 12.09.2022 року, платіжного доручення від 12.09.2022 року № 2462 здійснено оплату за товар ТОВ «КО ТРАНС» на суму 345131,88грн.

За договором купівлі-продажу товарів № 341-22 ПТУ від 05.05.2022 року цей товар (вугілля марки ГЖП (0-200) придбаний у ДП «Добропіллявугілля-видобуток», ЄДРПОУ 43895975 за актом приймання-передачі вугільної продукції від 07.09.2022 року №0709/2 у кількості 73,700 т на суму 265000,73 грн. з ПДВ, посвідчення якості товару № 78 від 07.09.2022 року. Товар доставлений ТОВ «Укрвуглепоставка» згідно ТТН від 07.09.2022 року №№ 42, 43, 44, 45.

За п.187.1 ст. 187, п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник ПДВ зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановленийПодатковим кодексомтермін.

За операціями з постачання вугілля та/або продуктів його збагачення платники податку застосовують касовий метод податкового обліку ПДВ, передбачений п. 44 підрозділу 2 розділу ХХПодаткового кодексу України.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «Укрвуглепоставка» складено податкову накладну № 67 від 12.09.2022 року на суму 345131,88 грн., в т. ч. ПДВ - 57521,98 грн. та направлено на реєстрацію в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, з накладанням електронного підпису уповноваженої платником особи за касовим методом.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України 23.09.2022 року реєстрація цієї податкової накладної була зупинена, підстава: «коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2701 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: «показник «D»=15.9014%, «Р»=142560».

ТОВ «Укрвуглепоставка» в електронному вигляді направило на адресу контролюючого органу повідомлення № 1 від 26.12.2022 року, до якого додано: штатний розпис від 01.12.2022; акт прийому-передачі від 12.09.2022; оборотну відомість за рахунком 281 «Товари на складі» за вересень 2022 р.; ТТН від 12.09.2022 № 1209-1 та 1209-2; видаткову накладну від 12.09.2022 № 41; акт зарахування зустрічних однорідних вимог від 30.09.2022; платіжне доручення від 12.09.2022 № 2462; довідку про рух номенклатури товару, зазначеного в податковій накладній, та залишок товару на складі за вересень 2022р.; договір поставки від 12.09.2022 №120922-1 із специфікаціями; банківську виписку за 12.09.2022; договір поставки № 341-22 ПТУ від 05.05.2022, укладений з ДП «Добропіллявугілля-видобуток»; ккт зарахування зустрічних однорідних вимог від 30.09.2022; посвідчення якості товару № 78 від 07.09.2022; податкову накладну № 106 від 30.09.2022 (дата реєстрації 13.10.2022); оборотну відомість за рахунком 10 «Основні засоби» станом на 01.10.2022; повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9245808996 від 18.11.2022); фінансову звітність за 2021 рік; ТТН від 07.09.2022 №№ 42, 43, 44, 45; договір позики транспортних засобів № 020122-2 від 02.01.2022; акт приймання-передачі вугільної продукції від 07.09.2022 № 0709/2 ДП «Добропіллявугілля-Видобуток»; повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9069290173 від 08.06.2022); договір позики транспортних засобів № 010922-1 від 01.09.2022; фінансову звітність за 9 місяців 2022 року; фінансову звітність за І квартал 2022 року; повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9152977286 від 09.08.2022); свідоцтво про державну реєстрацію транспортних засобів від 26.12.2022; повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9245822940 від 18.11.2022); фінансову звітність за І півріччя 2022 року; договір оренди приміщення № 040122-1 від 04.01.2022; повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9210842402 від 26.08.2020); повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП (реєстраційний номер 9137687070 від 26.05.2021); накази на працівників підприємства від 26.12.2022; свідоцтва про державну реєстрацію транспортних засобів від 26.12.2022; наказ № 5 від 21.06.2019; пояснення до повідомлення про надання пояснень від 26.12.2022.

Підтвердженням подачі пакету вказаних копій документів разом з повідомленням та поясненнями є квитанція № 2 реєстраційний номер № 9278668361.

Рішенням № 7982739/40283877 від 30.12.2022 року відмовлено у реєстрації податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року; підстава: надання платником податку копій документів складених з порушенням законодавства; додаткова інформація: відповідно баз даних ЄРПН встановлено перевищення кількості реалізованого товару над придбаним.

Позивач 29.03.2023 року, керуючись ст. 56 ПК України, звернулось до комісії ДПС в електронній формі зі скаргою щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних разом з додатками (реєстраційний номер 9064826614).

За результатами розгляду скарги прийнято рішення ДПС України № 32398/40283877/2 від 05.04.2023 року про залишення скарги без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладених -без змін.

За п.185.1 статті 185 ПК Україниоб`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом187.1 статті 187 ПК Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

б) дата відвантаження товарів.

За п.201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п.201.7 статі 201 ПК України).

Починаючи з 01.01.2022 року припинено дію режиму звільнення від оподаткування ПДВоперацій з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно зУКТ ЗЕД, який був тимчасово встановлений пунктом 45 підрозділу 2 розділу ХХПК України.

Отже, з 01.01.2022 року операції з постачання вугілля та/або продуктів його збагачення підлягають оподаткуванню ПДВ. При цьому за такими операціями платники податку застосовують касовий метод податкового обліку ПДВ, передбачений пунктом 44 підрозділу 2 розділу ХХПК України.

Згідно пп. 14.1.266 пункту 14.1. статті 14 ПК Україникасовий метод для цілей оподаткування згідно зрозділом V цього Кодексу- метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов`язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на рахунки платника податку, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у касу платника податків або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з рахунків платника податку, відкритих в установах банків, та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, дата видачі з каси платника податків або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

За п.201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

За п. 201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 рокузатверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

За п. 11 Порядку № 1246 після накладення кваліфікованого електронногопідпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно пп.п. 12, 13, 14 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимогЗаконів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (надалі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

За п. 17 Порядку № 1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Постановою КМУ від 11.12.2019 року № 1165затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

За п. 3 цього Порядку наведені ознаки безумовної реєстрації, у разі відповідності яким податкових накладних/розрахунків коригування, що подані на реєстрацію в Реєстрі, такі податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку) згідно з пунктом 4 цього Порядку підлягають безумовній реєстрації в Реєстрі.

Згідно п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За п.п. 7, 8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно п.п. 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку № 1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Згідно п. 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року № 520, цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

За п.п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

За п.п. 9-13 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Суд зазначає, що ТОВ «Укрвуглепоставка» отримано квитанцію від 23.09.2022 року, яка не містить конкретного переліку документів, надання яких необхідно для підтвердження товариством інформації, зазначеній у податковій накладній № 67 від 12.09.2022 року.

За правовими висновками Верховного суду в постанові від 30 січня 2020 року у справі № 300/148/19 при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної суди першої та апеляційної інстанцій обґрунтовано врахували, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 14 Порядку №117, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості.

Згідно ч. 5ст. 242 КАС Українипри виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України 23.09.2022 року позивачу надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 67 від 12.09.2022 рокуз підстав відсутності кодівУКТЗЕД/ДКППтовар/послуг 2701 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товар/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, ця квитанція не містить конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року в ЄРПН, в ній не окреслені чіткі недоліки та порушення при поданні на реєстрацію цієї податкової накладної.

Враховуючи, що у квитанції чітко не зазначено, які саме копії документів пропонується надати позивачу та чого саме мають стосуватися пояснення, які в свою чергу були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної № 67 від 12.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про порушення контролюючим органом вимог п. 11 Порядку № 1165.

Отже, при зупиненні реєстрації податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач 1 застосував критерій ризиковості здійснення операції, що не відповідає п. 6, п. 7 Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації цієї податкової накладної.

На підтвердження здійсненої господарської операції позивачем надано повідомлення № 1 від 26.12.2022 року разом з додатками, які перелічені вище.

В поясненнях для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року позивач зазначив, що товариство здійснює оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. ТОВ «Укрвуглепоставка» має необхідний кадровий потенціал для забезпечення діяльності.

Станом на дату надання пояснень кількість працівників, які працюють на підприємстві, становить 14 осіб (директор підприємства та 13 водіїв). Для здійснення діяльності товариство використовує орендоване приміщеннясклад для стоянки транспортних засобів та зберігання вугільної продукції, а саме виробничу базу загальною площею 1509,2 кв.м. за адресою: 85320, Донецька обл., м.Мирноград, вул. Шахтарська, буд. 71. Приміщення складу забезпечене всіма протипожежними засобами. Вугільна продукція зберігається відповідно до вимог чинного законодавства України та з дотриманням визначених виробником умов зберігання на всіх етапах оптової торгівлі, у тому числі, під час транспортування.

Транспортування вугільної продукції від постачальника на склад та зі складу до кінцевих споживачів (організації бюджетної сфери, так і комерційні структури) здійснюється транспортними засобами, які належать товариству на праві власності. До того ж, ТОВ «Укрвуглепоставка» володіє на підставі фінансового лізингу транспортними засобами, а при виробничій необхідності користується на підставі договорів позики транспортними засобами.

ТОВ «Укрвуглепоставка» наводить перелік суб`єктів господарюванняпостачальників вугільної продукції, з якими для здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі вугільної продукції співпрацювало у 2021-2022 роках. Для забезпечення господарської діяльності ТОВ «Укрвуглепоставка» також придбало супутні послуги: вантажно-розвантажувальні, зважування, лабораторні дослідження (послуги з визначення якісних показників вугілля, обслуговування автомобільного транспорту (діагностика, ремонт, шинний сервіс).

ТОВ «Укрвуглепоставка» зазначило, що товар, зазначений в податковій накладній № 67 від 12.09.2022 на суму 345 131,88 грн., в т.ч. ПДВ - 57 521,98 грн. (реєстраційний №9191049573 від 23.09.2022), реєстрацію якої було зупинено, був придбаний у ДП «Добропілля-видобуток», ЄДРПОУ 43895975 , згідно договору купівлі-продажу товарів №341-22 ПТУ від 05.05.2022. Вугілля марки ГЖП (0-200) було отримано у ДП «Добропілля-видобуток» (продавець) за актом приймання-передачі вугільної продукції від 07.09.2022 №0709/2 ТОВ «Укрвуглепоставка» (покупець) у кількості 73,700 т на суму 265 000,73 грн. з ПДВ, посвідчення якості товару №78 від 07.09.2022. Товар був доставлений ТОВ «Укрвуглепоставка» відповідно до ТТН від 07.09.2022 №№ 42, 43, 44, 45. Оплата за отриманий в вересні 2022 року товар у ДП «Добропіллявугілля-видобуток» була здійснена шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог відповідно акта зарахування зустрічних однорідних вимог від 30.09.2022 на суму 717 807,34 грн., що підтверджується актом зарахування зустрічних однорідних вимог від 30.09.2022 та актом звіряння розрахунків. На цю суму ДП «Добропілля-видобуток» зареєструвало податкову накладну № 106 від 30.09.2022 (дата реєстрації 13.10.2022).

Взаємовідносини з покупцем вугілля ТОВ «КО ТРАНС», ЄДРПОУ 42780442, здійснюються на підставі договору поставки від 12.09.2022 року № 120922-1. У межах господарських взаємовідносин відповідно до договору поставки від 12.09.2022 року № 120922-1 (специфікація до договору № 1 від 12.09.2022 року) згідно з накладною від 12.09.2022 року № 41 було відвантажено товар на суму 287609,90 грн. без ПДВ, ПДВ - 57521,98 грн., загальна сума з ПДВ - 345131,88 грн. Товар був доставлений ТОВ «КО ТРАНС» відповідно до ТТН від 12.09.2022 року № 1209-1 та № 1209-2. Оплата за товар ТОВ «КО ТРАНС» здійснена згідно з платіжним дорученням від 12.09.2022 року № 2462 на суму 345131,88грн., що підтверджується банківською випискою за 12.09.2022 року та платіжним дорученням від 12.09.2022 року № 2462.

Позивачем здійсено реєстрацію податкової накладної на отримувача (покупця) - ТОВ «КО ТРАНС», ЄДРПОУ 42780442, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, з накладанням електронного підпису уповноваженої платником особи за касовим методом. Датою виникнення податкових зобов`язань між ТОВ «Укрвуглепоставка» та ТОВ «КО ТРАНС» є дата зарахування (отримання) коштів на поточний рахунок платника ПДВ, тобто 12.09.2022 року (ПН № 67 від 12.09.2022 на суму 345 131,88 грн., в т. ч. ПДВ - 57 521,98 грн. (реєстраційний №9191049573 від 23.09.2022 року).

Дослідженням пояснень до повідомлення ТОВ «Укрвуглепоставка» про надання пояснень та копій документів № 1 від 26.12.2022 року та документів, доданих до позову, судом не виявлено об`єктивних ознак неможливості здійснення ТОВ «Укрвуглепоставка» господарської операції, дані про що зазначено у податковій накладній № 67 від 12.09.2022 року, що виключає ризик порушення позивачем норм податкового законодавства.

Крім того, в рішенні від 30.12.2022 року № 7982739/40283877 про відмову у реєстрації податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року відповідач 1 вказав про надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, відповідно аналізу даних ЄРПН встановлено перевищення кількості реалізованого товару над придбаним.

Отже, контролюючий орган визначив лише загальні підстави прийняття такого рішення, не зазначив конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття, не вказав які саме документи, складені позивачем з порушенням законодавства та, власне, не конкретизував якого саме законодавства.

За загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Оскільки спірне рішення від 30.12.2022 року № 7982739/40283877 є індивідуальним правовим актом, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про його невідповідність вимогам чіткості та зрозумілості, що породжує його неоднозначні трактування, які, у свою чергу, перешкоджають платнику податків своєчасно і повністю виконати власні обов`язки та скористатися своїми правами, передбаченими податковим законодавством, що регулює порядок реєстрації податкових накладних.

Крім того, сукупність наданих позивачем договірних, первинних документів відображають зміст господарської операції, проведеної між позивачем та його контрагентом-покупцем ТОВ «КО ТРАНС».

На дату виникнення податкових зобов`язань платник ПДВ зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановленийПодатковим кодексомтермін (п.187.1 ст.187, п.201.1 ст. 201 ПК України).

За операціями з постачання вугілля та/або продуктів його збагачення платник податку застосовує касовий метод податкового обліку ПДВ, передбачений пунктом 44 підрозділу 2 розділу ХХПодаткового кодексу України.

На виконання наведених приписів ПК України ТОВ «Укрвуглепоставка» складено податкову накладну та направлено на реєстрацію в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, з накладанням електронного підпису уповноваженої платником особи за касовим методом.

Верховний суд в постанові від 28.06.2022 року у справі № 380/9411/21 зазначив, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

За п.п. 3, 6, 9 ч. 2ст. 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); розсудливо; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Враховуючи викладене, апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.12.2022 № 7982739/40283877, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 67 від 12.09.2022 року.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 12.09.2022 на суму 345131, 88 грн., в т.ч. ПДВ - 57 521, 98 грн. (реєстраційний № 9191049573 від 23.09.2022), реєстрацію якої зупинено.

За пп. 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр.

У разі порушення строку реєстрації податкових накладних застосовуються штрафні санкції, передбаченістаттею 120-1 ПК України.

Згідно рекомендації Комітету Ради Європи № R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Таким чином дискреція - це елемент управлінської діяльності. Вона пов`язана з владними повноваженнями і їх носіями - органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб`єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але і не має права виходити за її межі.

Тобто, дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Під час розгляду справи позивачем доведено надання ним до комісії ГУ ДПС у Вінницькій області документів, які є належними і достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 67 від 12.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому суд доходить висновку, що у відповідача відсутня дискреція.

Таким чином, для відновлення порушеного права ТОВ «Укрвуглепоставка» необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірну податкову накладну № 67 від 12.09.2022 року датою її подання 23.09.2022 року, що забезпечить остаточність вирішення спору між сторонами та не є формою втручання у дискреційні повноваження ДПС України.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстацнії погоджує висновок суду першої інстанції про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 12.09.2022 датою її фактичного подання Товариством с обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» - 23 вересня 2022 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого підстави для скасування рішення суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 вересня 2023 року у справі № 200/1567/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 3 квітня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: А.А. Блохін

Е.Г. Казначеєв

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу118114152
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1567/23

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 25.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні