Рішення
від 03.04.2024 по справі 160/2546/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2024 рокуСправа №160/2546/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

29.01.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява (до відділення поштового зв`язку таку подано 27.01.2024 року) ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області", в якій позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" щодо відмови ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в підготовці та наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 31.08.2022 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, положень Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) і премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 31.08.2022 року основного розміру його пенсії;

- зобов`язати Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на 31.08.2022 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-XII, статті 9 Закону України від 20.12.1991 року № 2011-ХІІ Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей та з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 31.08.2022 року перерахунку основного розміру його пенсії.

Означені позовні вимоги вмотивовані наступним. ОСОБА_1 , є пенсіонером МВС з листопада 2000 року, про що зазначено в його пенсійному посвідченні № НОМЕР_1 від 26.02.2002 року. Позивач був звільнений на пенсію з посади начальника воїнського наряду - командир відділення спеціальної патрульної служби, в званні старшого прапорщика. До 11.04.2013 року позивач отримував пенсію на підставі ЗУ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб. Однак 11.04.2013 року позивач перейшов на цивільну пенсію яку отримував на підставі ЗУ Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. До 11.04.2013 року позивачу нараховувалася пенсія на підставі довідки про грошове забезпечення, до складу якого входив: посадовий оклад в розмірі 720,00 грн., оклад за військове звання в розмірі 65,00., надбавка за вислугу років в розмірі 30%. Кабінет Міністрів України 11.11.2015 року своєю Постановою №988 Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції збільшив грошове забезпечення працівникам поліції. Відповідно до Додатку №1 Постанови КМУ №988 від 11.11.2015 року оклад за спеціальним званням позивача став не 65,00 грн. був піднятий до 1000.00 грн. Також відповідно до Додатку №9 посадовий оклад позивача був збільшений з 720,00 до 2400,00 грн., та збільшена % надбавка за вислугу років з 30% до 50% (відповідно до Додатку №11). Відповідно до ст. 63 ЗУ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Після того, як Кабінет Міністрів України 11.11.2015 року своєю Постановою №988 Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції збільшив грошове забезпечення працівникам поліції, то позивач вирішив знову перейти на попередню пенсію та отримувати пенсію у відповідності до ЗУ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб про що написав до ПФУ відповідну заяву, позивач вважав що пенсія йому буде перерахована з урахуванням збільшених окладів поліцейських. З 31.08.2022 року позивачу була поновлена пенсія відповідно до ЗУ 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб. Однак, Головне управляння Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області стало нараховувати та сплачувати позивачу пенсію на підставі довідки про грошове забезпечення станом на квітень 2014 року до складу якого входив: посадовий оклад в розмірі 720,00 грн., оклад за військове звання в розмірі 65,00, надбавка за вислугу років в розмірі 30%, тобто пенсія нараховувалася по старому грошовому забезпечення, а не по грошовому забезпеченню працівників поліції станом на серпень 2022 року, після того як Кабінет Міністрів України 11.11.2015 року своєю Постановою №988 Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції збільшив грошове забезпечення працівникам поліції. Відтак позивач вважає, що бездіяльність Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" щодо відмови ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в підготовці та наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 31.08.2022 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, положень Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) і премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 31.08.2022 року основного розміру його пенсії є протиправною.

05.03.2024 року від Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив наступне. 14.12.2023 року до ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» від ОСОБА_1 надійшла заява, в якій заявник просить оформити довідку про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2015 року з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії позивача. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» на яку посилається ОСОБА_1 , визначено грошове забезпечення для поліцейських Національної поліції, натомість ОСОБА_1 , який був звільнений з посади начальника військового наряду-командир відділення спеціальної патрульної роти 2 патрульного батальйону в/ч НОМЕР_2 ВВ МВД України, це означає, що довідка про грошове забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку його пенсії складається з урахуванням положень Постанови КМУ від 30.08.2017 р. №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб». Правовим актом, який регламентує порядок надання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій є постанова Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 р. № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатком 3 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. З означеного вбачається, що обов`язок уповноваженого органу у місячний строк подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області довідку про розмір грошового забезпечення, про що просить позивач, виникає після: прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій; отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики; отримання уповноваженим органом від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (третя особа) списків за встановленою формою, у яких зазначається кожна особа щодо якої здійснюється перерахунок пенсії. Оскільки жодних списків від органів Пенсійного фонду України до МВС України (Департаменту персоналу) щодо направлення довідки для перерахунку пенсії позивача з 01.12.2019 не надходило, тому відсутні підстави для виготовлення та направлення такої довідки до органів Пенсійного фонду. На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій.

22.12.2023 року за вих. № 33/24-4394 позивачу надано відповідь на означену заяву, в якої повідомлено, що ОСОБА_1 11.04.2013 року, знято з обліку як отримувача пенсії, призначеної відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у зв`язку з переходом на пенсію за іншим законом. Лише з 31.08.2022 року йому поновлено пенсію за вислугу років відповідно до Закону № 2262-ХІІ. Враховуючи, що ОСОБА_1 не перебував під час дії і після скасування 05.03.2019. Порядок та умови виплати грошового забезпечення військовослужбовцям, зокрема, розміри посадових окладів, окладів за військовим (спеціальним) званням та надбавка за вислугу років, які визначені постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» станом на теперішній час не змінювалися. Водночас, зміна розміру прожиткового мінімуму та зміна мінімальної заробітної плати за відповідний рік не є підставою для перерахунку пенсій особам, пенсія яким призначена відповідно до Закону 2262. Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Так, Постановою №704 затверджено: тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 1; схему тарифних коефіцієнтів за військовим (спеціальним) званням військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 14. Пунктом 4 Постанови №704 у первинній редакції було передбачено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначалися шляхом множення; розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1,12, 13, 14. Підготовка та надсилання територіальними органами Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, залишається однією з умов для підготовки відповідних довідок уповноваженим органом. Прийняття актів Кабінету Міністрів України, унесення до них змін, відновлення їх дії тощо належить до виключної компетенції Уряду та не може здійснюватися судом. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва по справі від 12.12.2018 № 826/3858/18, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45. Звертаємо Вашу увагу, що дані пункти врегульовували питання перерахунку пенсій військовослужбовцям, умови грошового забезпечення яких визначено постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».Враховуючи судову практику, яка склалася на даний час, щодо видачі довідок про розмір грошового забезпечення, зокрема, особам, які проходили службу на посадах осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів Національної гвардії України, Головним управлінням Національної гвардії України було надано інформацію про розміри додаткових видів грошового забезпечення станом на 05.03.2019.

Сам факт переходу з серпня 2022 року на пенсію на умовах Закону № 2262-ХІІ не надає позивачу право на перерахунок пенсії у зв`язку з визнанням противоправними та нечинними Рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва (від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18 та від 14.05.2019 у справі № 826/12704/18) окремих положень Постанови № 103, оскільки на момент коли Постанова № 103 приймалась, була чинною та здійснювався перерахунок пенсій визначеним категоріям осіб, Позивач отримував пенсію не за нормами Закону № 2262-ХІІ. ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» не є володільцем і розпорядником зазначеної інформації (розмір грошового забезпечення станом на серпень 2022 року), тому Позивачу необхідно звернутись з заявою за належністю до розпорядника інформації про грошове забезпечення військовослужбовців. Позовна заява містить лише нормативне обґрунтування пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, і жодного нормативного обґрунтування на якій підставі відповідач зобов`язаний надати довідку станом на 05.03.2019, не наведено. Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону № 2262-ХІІ, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. Право на перерахунок пенсії у позивача виник у вересні 2022 року - з моменту поновлення пенсії відповідно до Закону № 2262-ХІІ, тому, якщо і необхідна довідка про розмір грошового забезпечення, то станом на дату виникнення такого права - на вересень 2022 року. Відповідно до статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон) пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за Законом, та членам їх сімей обчислюється з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до частини третьої статті 63 Закону перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством для поліцейських. Разом з тим усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Вперше дану норму Закону було реалізовано шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова №103), згідно з якою перерахунок пенсій осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (міліції) проведено з 01 січня 2016 року. Після проведення перерахунку пенсій відповідно до Постанови № 103 та визнання судами її окремих положень протиправними та нечинними Урядом не прийнято жодної іншої постанови, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій. Разом з тим, Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва по справі від 14.05.2019 № 826/12704/18 (набрало законної сили 19.11.2019) визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови № 103 , який врегульовував питання перерахунку пенсії особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), за прирівняною посадою поліцейського , умови грошового забезпечення яких визначено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». У постанові Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону 2262, та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393» (далі-Порядок), зазначено, що пенсії, призначені відповідно до Закону, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки). У пункті 2 Порядку зазначено, що для видачі довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії необхідно підготувати списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно з додатком 1 до Порядку. На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 16.04.2021 року № 291 внесено зміни до пункту 1 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25.02.2019 року №129, відповідно до якого територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву визначені уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладенням таких функцій на відповідні сектори (відділи) із соціального захисту і супроводу постраждалих та членів їх сімей питань цих державних установ. На даний час пенсіонерам МВС, довідки про розмір грошового забезпечення оформляються з урахуванням рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18 (набрало законної сили 05.03.2019) та від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 (набрало законної сили 19.11.2019), а також постанови Великої Палати Верховного суду від 17.12.2019 у зразковій справі №160/8324/19. Позовна заява містить лише нормативне обґрунтування пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, і жодного нормативного обґрунтування на якій підставі відповідач зобов`язаний надати довідку станом на листопад 2019 року, не наведено. Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб є Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Порядок проведення перерахунку пенсій встановлений Постановою КМУ № 45 від 13 лютого 2008 року «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови КМУ № 393 від 17 липня 1992 року». Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 за№ 135/13402. Відповідно до пункту 23 Порядку № 3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону № 2262-ХІІ. Вперше дану норму Закону щодо перерахунку пенсій було реалізовано шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», згідно з якою перерахунок пенсій зазначеній категорії осіб проведено з 01 березня 2018 року.

Ліквідаційна комісія Головного управління МВС України в Дніпропетровській області, при реалізації положень Постанови № 103, у 2018 році також не видавала довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій на ім`я ОСОБА_1 , через відсутність його у списках, отриманих від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, як отримувача пенси, призначеної відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Також слід врахувати, що рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 826/3858/18 (набрало законної сили 05 березня 2019 року) та від 14 травня 2019 року у справі № 826/12704/18 (набрало законної сили 19 листопада 2019 року) не змінюють діючий алгоритм видачі довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій, у зазначених судових справах не розглядалось питання видачі довідок про розмір грошового забезпечення особам, які не отримують пенсію відповідно до Закону від 09.04.1992 № 2262-ХІІ, а лише пенсіонерам, які отримують пенсію відповідно до Закону № 2262-ХІІ. Отже, ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» не порушувала права Позивача, оскільки відмова у наданні довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019, є правомірною та обґрунтованою, вчиненою в межах наданих повноважень, а у позивача на момент спірних правовідносин відсутнє право на отримання вказаної довідки та на проведення перерахунку основного розміру пенсії у зв`язку з тим, що він не був отримувачем пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ на момент коли Постанова № 103 приймалась, була чинною та здійснювався перерахунок пенсій визначеним категоріям осіб. ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» не може вийти за межі наданих повноважень. Станом на 31.08.2022 року не було прийнято ніяких рішень КМУ щодо проведення перерахунку пенсій пенсіонерам-військовослужбовцям, пенсія позивачу не була призначена до 01.01.2018 року, відповідно законних підстав для видачі довідки немає.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.01.2024 року, зазначена вище справа була розподілена та 30.01.2024 року передана судді Пруднику С.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що позивач, ОСОБА_1 , є пенсіонером МВС з листопада 2000 року, що зазначено в пенсійному посвідченні № НОМЕР_1 від 26.02.2002 року.

Позивач був звільнений на пенсію з посади начальника воїнського наряду - командир відділення спеціальної патрульної служби, в званні старшого прапорщика.

До 11.04.2013 року позивач отримував пенсію на підставі ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб». Однак 11.04.2013 року позивач перейшов на пенсію, яку отримував на підставі ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

До 11.04.2013 року позивачу нараховувалася пенсія на підставі довідки про його грошове забезпечення, до складу якого входив: посадовий оклад в розмірі 720,00 грн., оклад за військове звання в розмірі 65,00 грн., надбавка за вислугу років в розмірі 30%.

Як зазначив позивач у поданій до суду позовній заяві, відповідно до Постанови КМУ №988 від 11.11.2015 року оклад за спеціальним званням став не 65,00 грн., а було підвищено до 1000,00 грн. Також посадовий оклад був збільшений з 720,00 до 2400,00 грн., та збільшена % надбавка за вислугу років з 30% до 50%.

З 31.08.2022 року позивачу була поновлена пенсія відповідно до ЗУ 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

Позивач у поданій до суду позовній заяві також зазначив, що Головне управляння Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області стало нараховувати та сплачувати йому пенсію на підставі довідки про його грошове забезпечення станом на квітень 2014 року до складу якого входив: посадовий оклад в розмірі 720,00 грн., оклад за військове звання в розмірі 65,00, надбавка за вислугу років в розмірі 30%, тобто пенсія нараховувалася по «старому» грошовому забезпечення, а не по грошовому забезпеченню працівників поліції станом на серпень 2022 року, після того як Кабінет Міністрів України 11 листопада 2015 року своєю Постановою №988 «Про грошове забезпечення поліцейських національної поліції» збільшив грошове забезпечення працівникам поліції.

У зв`язку із чим, позивач 14.12.2023 року звернувся до ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» із заявою, в якій зазначив, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, в адміністративній справі №826/12704/18, визнано протиправними та нечинними пункт 3 постанови №103. Після того, як Постанова №103 була визнана частково не дійсною, тому виникли підставі для отриманні оновленої довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії. Однак тривалий час МВС України не призначав орган, якому дано право та повноваження такі оновлені довідки надавати. Лише 16.04.2021 року Наказом МВС України № 291, такі повноваження були надані територіальним медичним об`єднанням МВС України по областях з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділи) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ. На теперішній час пенсіонерам МВС перераховується пенсія на підставі оновлені довідки про грошове забезпечення поліцейських за аналогічною посадою, які відповідач видає, станом на листопад 2019 року.

Таким чином позивач просив відповідача направити оновлену довідку що до грошового забезпечення ОСОБА_1 , до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та копію такої довідки направити йому.

Листом від 22.12.2023 року №33/24-4394 ДУ «ТМО МВС України по Дніпропетровській області» повідомила позивачу наступне. Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон №2262-ХІІ) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію, за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Дану норму Закону №2262-ХІІ було реалізовано шляхом прийняття постанови Кабінетом Міністрів України від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103), згідно з якою перерахунок пенсій призначених згідно із Законом №2262-XІІ станом на 01 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», постанови та Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 №45 (далі Порядок №45) було проведено з 01 березня 2018 року. Після проведення перерахунку пенсій відповідно до Постанови №103 та визнання судами її окремих положень протиправними та нечинними Урядом не прийнято жодної іншої постанови, яка б визначала умови порядок та розміри перерахунку пенсій. Згідно із заявою з якою позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з 11.04.2013 року припинено, а з 31.08.2022 року ОСОБА_1 поновлено виплату пенсії відповідно до Закону №2262-ХІІ. Тобто на час проведення перерахунку пенсій відповідно до Постанови №103 ОСОБА_1 не отримував пенсію за Законом №2262-ХІІ та на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, як пенсіонер органів внутрішніх справ, не перебував. У списках осіб, пенсії яких підлягали перерахунку з 1 січня 2016 року відповідно до Постанови №103, складених Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, відомості щодо ОСОБА_1 відсутні. Отже, підстави для виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення на ім`я ОСОБА_1 відсутні. У разі незгоди з наданою відповіддю, ОСОБА_1 має право на її оскарження в органах вищого рівня.

Вищезазначена відмова зумовила звернення позивача до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Статтею 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"(далі - Закон №2262-ХІІ) передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 63 Закону № 2262-XIIвизначено, що усі призначені за цимЗакономпенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цимЗаконом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

29 грудня 2015 р. набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей" від 23 грудня 2015 р. № 900-VIII, якимстаттю 63 Закону №2262-XIIдоповнено новою частиною третьою, згідно з якою перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цьогоЗакону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Статтею 102 Закону України "Про Національну поліцію"передбачено, що пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначенихЗаконом № 2262-XII.

Постановою Кабінету Міністрів України № 988 від 11 листопада 2015 р. "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", яка набрала чинності 02 грудня 2015 р. встановлено розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями.

21 лютого 2018 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб", пунктом 3 якої встановлено перерахувати з 1 січня 2016 р. пенсії, призначені згідно ізЗаконом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно допостанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Також даною постановою внесені зміни допостанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до пунктів 1, 2, 3 Порядку № 45, пенсії, призначені відповідно доЗакону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно ізЗаконом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС.

Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 45, у редакції постанови КМУ №103, під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

Крім того, Постановою №103 доповнено Порядок №45 Додатком 3, який визначає форму довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції). За змістом цієї довідки грошове забезпечення передбачає: посадовий оклад, підвищення посадового окладу, надбавка за стаж служби, надбавка за службу в умовах режимних обмежень, надбавка за почесне звання "заслужений" чи "народний", доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук чи вчене звання, інші надбавки, які мають постійний характер та визначені Постановою №988, премія.

Водночас у Додатку 2 до Порядку №45 в редакції Постанови №103, форму довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, викладено в новій редакції, в якій відсутні такі складові грошового забезпечення, як щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 р., залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 р. в адміністративній справі №826/3858/18, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45.

Після скасування 05 березня 2019 р. змін до пункту 5 Порядку №45 і додатку 2 Порядку №45 залишався чинним пункт 3 Постанови №103, який безпосередньо стосувався перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та містив вказівку здійснити перерахунок пенсій з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи основні та щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, установлених законодавством, премії за січень 2016 року відповідно до Постанови №988, а також пункт 6 Постанови №103, яким внесено зміни до Порядку №45, зокрема, доповнено цей Порядок Додатком 3.

В подальшому, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/12704/18 від 14 травня 2019 р., залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2019 р., визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови №103.

Таким чином, з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі №826/12704/18, а саме з 19 листопада 2019 р., пункт 3 Постанови №103 втратив чинність. Водночас алгоритм дій, які повинні вчинити, зокрема Головні управління Пенсійного фонду України та відповідач у зв`язку з втратою чинності положеннями пунктів 1, 2, 3 Постанови №103 та змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45, не змінився. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені зі служби, якщо інше не передбачено цим Порядком (абзац 2 пункту 3 Порядку № 45).

Тобто з 19 листопада 2019 р. - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/12704/18 виникли підстави для перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, тому позивачка має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою №988 у відповідності до вимог статей43і63 Закону №2262-ХІІ.

Позивач вважає, що має право на виготовлення довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 р., з метою подальшого здійснення йому перерахунку розміру пенсії за вислугу років, посилаючись на судові рішення у справі №826/3858/18, яким скасовано пункти 1, 2 Постанови КМУ № 103. Однак, зазначені пункти розповсюджували свою дію щодо осіб, яким пенсії призначені згідно ізЗаконом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"до 01 березня 2018 р. (крім пенсій, призначених згідно ізЗакономособам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським).

Позивач є пенсіонером по лінії МВС України, тому фактично перерахунок його пенсії врегульовано пунктом 3 Постанови №103, який скасовано судовими рішеннями у справі №826/12704/18, які набрали законної сили 19 листопада 2019 р.

Водночас слід зазначити, що в період з 14.11.2013 по 30.08.2022 року включно, ОСОБА_1 взагалі не отримував пенсію за вислугу років згідноЗакону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"; в цей час йому була призначена та виплачувалася пенсія за віком відповідно доЗакону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Дані обставини свідчать про відсутність підстав у Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Дніпропетровській області" для виготовлення ОСОБА_1 довідки про розмір його грошового забезпечення як станом на березень 2019 р. так і станом на листопад 2019 р.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Третього апеляційного адміністративного суду від 09.01.2024 року у справі №280/3767/23.

Отже вимоги позивача не ґрунтуються на нормах чинного законодавства та є безпідставними.

Суд дійшов до висновку, що відповідач у спірних правовідносинах діяв правомірно, протиправної бездіяльності не вчиняв, прав позивача не порушував.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободзобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торіха проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Сукупність встановлених в ході судового розгляду спору обставин дає підстави для висновку про недоведеність допущених відповідачем порушень вимог чинного законодавства.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно ч. 1ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

За правилами ч. 2ст. 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно дост. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Статтею 242 КАС Українивизначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до правилстатті 139 КАС Українипідстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Розподіл судових витрат судом не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118140326
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/2546/24

Рішення від 03.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні