КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
03 квітня 2024 року Київ № 320/39022/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Діска А.Б.,
розглянувши позовну заяву в адміністративній справі
за позовомПриватного підприємства «ВКФ Альянс»доГоловного управління Державної податкової служби в м. Києві Державної податкової служби Українипровизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити діїВ С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «ВКФ Альянс» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби в м. Києві та Державної податкової служби України, у якому просило суд:
- визнати протиправною та скасувати рішення від 30.09.2021 року № 3182409/25279316 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 20.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 20.07.2021 року, подану на реєстрацію Приватного підприємства «ВКФ АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 25279316), за датою її подання на реєстрацію 20.07.2021 року.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями для розгляду справи №320/39022/23 визначено суддю Харченко С.В.
В той же час, суддею Харченко С.В. не вирішено питання щодо відкриття провадження у справі, залишення позовної заяви без руху, відмови у відкриття провадження, тощо.
У зв`язку з звільненням судді, в провадженні якого перебувала справа №320/39022/23, остання передана на повторний автоматизований розподіл між суддями, за результатами якого для розгляду справи визначено суддю Діску А.Б.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Згідно з частиною першою статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.(абзац 1 частини другої статті 122 КАС України).
Частиною шостою статті 161 КАС України передбачено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Згідно з висновками Верховного Суду, наведеними у постановах від 11.10.2019 року у справі №640/20468/18, від 02.07.2020 року у справі № 1.380.2019.006119 та від 20.11.2020 року у справі №1.380.2019.006517, до позовів платника податків про визнання протиправними рішень контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних з похідною вимогою про зобов`язання її зареєструвати застосовуються загальні строки звернення до суду, визначенні нормами статті 122 КАС України, а не Податковим кодексом України. При цьому такі строки залежать від того, чи використав платник податків процедуру адміністративного оскарження вказаних рішень як досудового порядку вирішення спору.
За правилами частини першої статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, позивач оскаржує рішення контролюючого органу від 30 вересня 2021 року.
В той же час, позивач скористався правом на адміністративне оскарження рішення від 30 вересня 2021 року.
Відповідно до частини 4 статті 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Рішення за результатами адміністративного оскарження датовано 20 жовтня 2021 року, тобто кінцевим строком звернення до суду є 20 січня 2022 року.
Проте з даним позовом звернувся лише 13 липня 2023 року, тобто з порушенням встановленого статтею 122 КАС України строку.
Представником позивача подано клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до суду, яке обґрунтовано тим, що рішення за результатами скарги направлено позивачу засобами електронного зв`язку, проте позивачем не подавалась заява до контролюючого органу щодо здійснення обміну та отримання документів в електронному кабінеті, а тому контролюючий орган повинен був направити рішення від 20 жовтня 2021 року засобами поштового зв`язку.
Проте, такі доводи представника позивача суд не вважає поважними для поновлення пропуску строку звернення до суду, виходячи з того, що скарга на рішення від 30 вересня 2021 року подавалась останнім за допомогою електронного зв`язку, а тому і відповідь (рішення за результатами розгляду скарги) контролюючи органом направлена засобами електронного зв`язку.
Більше того, відповідно до абзаці 2 частини 4 статті 122 КАС України якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Враховуючи положення вищенаведеного абзацу, кінцевий строк звернення до суду був 20 квітня 2022 року, який також пропущений позивачем.
Стосовно посилань представника позивача на запровадження воєнного стану на території України, суд зазначає наступне.
Згідно з висновками Верховного Суду у постанові від 29 вересня 2022 року у справі №500/1912/22 сам факт запровадження воєнного стану в Україні, без обґрунтування неможливості звернення до суду саме позивачем у встановлені строки у зв`язку із запровадженням такого, не може безумовно вважатися поважною причиною для безумовного поновлення цих строків.
Представником позивача не надано належних та допустимих доказів на підтвердження неможливості звернення до суду у встановлений КАС України строк.
Таким чином, суд доходить висновку, що для запобігання обмеження права позивача на звернення до суду, останньому необхідно подати заяву про поновлення строку на звернення до суду, вказавши інші (відмінні) поважні підстави для його поновлення та надавши докази на їх підтвердження.
Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 5, 160, 161, 169, 248, Кодексу адміністративного судочинства України, суддя Київського окружного адміністративного суду, -
У Х В А Л И В:
1. Позовну заяву Приватного підприємства «ВКФ Альянс» залишити без руху.
2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з моменту отримання ухвали.
3. Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктом 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.
5. Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Ухвала оскарженню в апеляційному порядку не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
СуддяДіска А.Б.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118141254 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Діска А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні