Рішення
від 04.04.2024 по справі 500/8279/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/8279/23

04 квітня 2024 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Мірінович У.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бучацької міської ради про визнання протиправним та скасувати рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду, через представника - адвоката Пасічника А.З., надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Бучацької міської ради, у якій просить суд (дослівно):

- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15.11.2023 «Про взяття на квартирний облік ОСОБА_1 »;

- визнати протиправною бездіяльність Бучацької міської ради Тернопільської області щодо несвоєчасної постановки ОСОБА_1 як інваліда 2-ї групи і який має право на пільги встановлені законодавством для ветеранів війни - інвалідів війни, на квартирний облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, з часу набуття права бути зарахованим на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, а саме: з 25.04.2019;

- визнати протиправною бездіяльність Бучацької міської ради Тернопільської області щодо несвоєчасного включення ОСОБА_1 як інваліда 2-ї групи і який має право на пільги встановлені законодавством для ветеранів війни - інвалідів війни та громадянина, що користується правом позачергового одержання жилих приміщень до списку громадян, що користуються правом позачергового одержання жилих приміщень з часу набуття права бути зарахованим на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов та включення до такого списку, а саме: з 25.04.2019.

- зобов`язати Виконавчий комітет Бучацької міської ради Тернопільської області взяти ОСОБА_1 як інваліда 2-ї групи і який має право на пільги встановлені законодавством для ветеранів війни - інвалідів війни, на квартирний облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, з часу набуття права бути зарахованим на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, а саме: з 25.04.2019.

- зобов`язати Виконавчий комітет Бучацької міської ради Тернопільської області включити ОСОБА_1 як інваліда 2-ї групи і який має право на пільги встановлені законодавством для ветеранів війни - інвалідів війни та громадянина, що користується правом позачергового одержання жилих приміщень до списку громадян, що користуються правом позачергового одержання жилих приміщень з часу набуття права бути зарахованим на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов та включення до такого списку, а саме: з 25.04.2019.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 позивач поставлений на облік для одержання житла як учасника бойових дій у Афганістані у відповідності до підпункту 4 пункту 44 Розділу III Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській PCP, затверджених Постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 №470. Рішенням виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019 позивача було перереєстровано на квартирний облік із «першочергових» підстав на «позачергові» у відповідності до підпункту 5-1 пункту 44 Розділу III Правил та статті 46 Житлового кодексу України.

Відповідно до запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, - Підзамочківську сільську раду Бучацького району, було реорганізовано від 19.05.2021, а її правонаступником є Бучацька міська рада.

Однак, позивач зазначає, що після проведення реорганізації вказаних територіальних громад, зокрема, після приєднання Підзамочківської сільської ради Бучацького району до Бучацької міської ради, - відомості про перебування його на квартирному обліку згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 після проведеного об`єднання громад - відсутні, з огляду на що він особисто та через свого представника неодноразово звертався із запитами до Бучацької міської ради із запитами про надання йому інформації щодо взяття Бучацькою міською радою (як правонаступником Підзамочківської сільської ради) його на квартирний облік згідно раніше прийнятих рішень з 25.04.2019, однак, відповідачем було повідомлено те, що у Бучацькій міській раді відсутня інформація про перебування позивача на квартирному обліку з 25.04.2019, оскільки облікові справи громадян, які перебували на квартирному обліку у Підзамочківській сільській раді не передавались у сектор соціальної роботи Бучацької міської ради. За результатом чергового звернення представника позивача до відповідача, рішенням виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15.11.2023 позивача на квартирний облік та внесено до списку осіб, які користуються правом на позачергове отримання житла.

Позивач вважає, що взяття його на квартирний облік станом на 15.11.2023 є протиправним, позаяк він набув таке право з 25.04.2019, з огляду на що він звернувся із даним позовом в суд.

Ухвалою суду від 01.01.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) суддею одноособово.

Ухвалою від 10.01.2024 суд відмовив представнику позивача у задоволенні клопотання про витребування доказів у справі.

Ухвалою від 16.01.2024 суд відмовив представнику відповідача у задоволенні клопотання про розгляд даної справи з повідомленням (викликом сторін).

19.01.2024, на адресу суду відповідачем подано відзив на позовну заяву з додатками, зі змісту якого слідує, що відповідач повністю заперечує проти задоволення позовних вимог, мотивуючи свою позицію тим, що при реорганізації Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області жодних документів, які стосуються квартирного обліку (списки, журнали, книги реєстрації тощо) Бучацькій міській раді передані не були. Зазначив, що рішенням виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15 листопада 2023 року позивача було поставлено на квартирний облік та внесено до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав (арк. справи 35-46).

Також на адресу суду від відповідача надійшло друге клопотання про розгляд даної судової справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, в обґрунтування якого зазначено аналогічні підстави, що і в попередньому клопотанні про розгляд даної справи в судового засіданні.

Ухвалою від 22.02.2024 суд відмовив у задоволенні повторно заявленого клопотання представника відповідача про розгляд даної судової справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відмовити. Продовжив процесуальний строк розгляду справи, та ознайомившись із заявами по суті справи та доданими до них доказами вирішив з власної ініціативи витребувати у Бучацької міської ради докази, а саме:

- належним чином засвідчену довідку юридичної особи - правонаступника (відповідача) про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню від ліквідатора Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області;

- належним чином засвідченні копії рішення Бучацької міської ради «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання» №27 від 11.12.2020 з додатками до нього, а саме: додаток №1 - Переліком назв сільських рад, правонаступником прав та обов`язків яких є Бучацька міська рада, додаток №2 склад комісій з реорганізації сільських рад Бучацького району, та додаток №3 затверджений План заходів реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району; рішення Бучацької міської ради «Про утворення виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання, визначення його чисельності та затвердження персонального складу» №10 від 30.11.2020 та додаток до вказаного рішення «Персональний склад виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання»;

- належним чином засвідчені копії актів прийому-передачі документів від Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області до Бучацької міської ради, які складено відповідно до плану заходів з реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району;

- належним чином засвідченні докази в підтвердження підстав передачі документів Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області, які стосуються квартирного обліку, до архівних установ, а також акти прийому-передачі таких документів;

- інформацію з її документальним підтвердженням щодо виконання вимог «Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», затверджених Постановою Ради Міністрів Української РСР №470 від 11.12.1984, зокрема, докази проведення перереєстрації громадян, які перебувають на квартирному обліку з перевіркою їх облікових даних, зокрема, щодо позивача, як особи з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, якого згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 взято на квартирний облік.

21.03.2024, на виконання вимог суду, відповідачем на адресу суду подано лише частину витребуваних судом доказів, а саме: належним чином засвідченні копії рішення Бучацької міської ради «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання» №27 від 11.12.2020 з додатками до нього, а саме: додаток №1 - Переліком назв сільських рад, правонаступником прав та обов`язків яких є Бучацька міська рада, додаток №2 склад комісій з реорганізації сільських рад Бучацького району, та додаток №3 затверджений План заходів реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району; рішення Бучацької міської ради «Про утворення виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання, визначення його чисельності та затвердження персонального складу» №10 від 30.11.2020 та додаток до вказаного рішення «Персональний склад виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання». Також суду надано документ під назвою «Акт про приймання-передавання справ (документів) на зберігання».

Інших витребуваних судом доказів суб`єктом владних повноважень не надано, будь-яких письмових пояснень щодо причин ненадання таких доказів чи заяв про продовження строку для надання таких доказів на адресу суду від відповідача не надходило (арк. справи 56-70).

Ухвалою від 27.03.2024 суд витребував у Бучацької районної державної адміністрації (її правонаступника) додаткові докази у справі №500/8279/23, а саме: інформацію з її документальним підтвердженням щодо виплати ОСОБА_1 грошової компенсації (перерахунку коштів грошової компенсації на спеціальний рахунок заявника), призначеної йому в розмірі 810480,00грн згідно з протокольним рішенням комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації Бучацької районної державної адміністрації №7 від 19.09.2019.

На виконання вимог ухвали суду про витребування доказів від 27.03.2024, Чортківською районною військовою адміністрацією (правонаступник Бучацької районної державної адміністрації) подано до суду лист №01-17/755 від 02.04.2024, у якому вказано, що виплата ОСОБА_1 грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення особам з інвалідністю внаслідок війни І-ІІ групи, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей та потребують поліпшення житлових умов не проводилася і тому надати копії підтверджуючих документів не має можливості.

Також додатково повідомлено, що згідно протоколу №7 від 19 вересня 2019 року засідання комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю, яка була створена при Бучацькій районній державній адміністрації, на підставі поданої заяви з додаванням підтверджуючих документів про перебування заявника на квартирному обліку, а саме рішення Підзамочківської сільської ради про перереєстрацію квартирного обліку від 25 квітня 2019 року №11, - ОСОБА_1 призначено грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення у розмірі 810480,00 гривень. Однак, комісія не переглядала питання призначення грошової компенсації за нововиявленими обставинами, так як до управління соціального захисту населення Чортківської районної військової адміністрації не поступала інформація про зняття з квартирного обліку чи його перереєстрацію (арк. справи 74-76).

Інших заяв, в тому числі по суті справи, на адресу суду не надходило.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Як слідує з матеріалів судової справи та не спростовується учасниками справи, позивач ОСОБА_1 , є особою з інвалідністю внаслідок війни другої групи, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 11.11.2016 (арк. справи 5 зворот).

Позивач зареєстрований у селі Підзамочок Чортківського району Тернопільської області, Бучацька міська громада (арк. справи 5).

Відповідно до Протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №08 від 25.08.2005, до порядку денного засідання комітету внесено розгляд заяви позивача про прийняття його на облік для одержання квартири як учасник бойових дій у Афганістані (арк. справи 8 зворот).

Рішенням виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 позивача поставлено на облік для одержання житла як учасника бойових дій у Афганістані. Вказано, що таке рішення направити у Бучацьку облдержадміністрацію (арк. справи 9).

Відповідно до Протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №04 від 25.04.2019, до порядку денного засідання комітету внесено розгляд питання перереєстрації квартирного обліку позивача (арк. справи 7 зворот).

Рішенням виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019 позивача перереєстровано на квартирний облік із «першочергових» підстав на «позачергові» (арк. справи 8 зворот).

Відповідно до Протоколу засідання комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації Бучацької районної державної адміністрації №7 від 19.09.2019, - комісією за участі позивач та представника Підзамочківської сільської ради Бучацького району розглянуто заяву особи з інвалідністю внаслідок війни II групи ОСОБА_1 , жителя с. Підзамочок, про призначення йому грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення особам з інвалідністю внаслідок війни І-ІІ групи, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів ї сімей та потребують поліпшення житлових умов. За наслідком розгляду такої заяви позивача комісією Бучацької районної державної адміністрації прийнято рішення призначити ОСОБА_1 , жителю с. Підзамочок, особі з інвалідністю внаслідок війни II групи грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення інвалідам війни І-ІІ групи, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей та потребують поліпшення житлових умов у розмірі 810480 грн (арк. справи 9 зворот 10).

Як слідує з відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Бучацьку районну державну адміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Чортківської районної державної адміністрації.

Відповідно до листа Чортківської районної військової адміністрації №01-17/755 від 02.04.2024, позивачу - ОСОБА_1 , виплата грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення особам з інвалідністю внаслідок війни І-ІІ групи, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей та потребують поліпшення житлових умов, що призначена йому комісією Бучацької районної державної адміністрації згідно з протокольним рішенням №7 від 19.09.2019, - не проводилася.

При цьому, Чортківська районна військова адміністрація повідомила суд, що відповідна комісія у її складі не проводила перегляд питання призначення такої грошової компенсації за нововиявленими обставинами, позаяк до управління соціального захисту населення Чортківської районної військової адміністрації не надходила інформація щодо зняття з квартирного обліку чи перереєстрації позивача (арк. справи 74).

Бучацькою міською радою прийнято рішення №27 від 11.12.2020 про початок процедури реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району, в тому числі Підзамочківської сільської ради Бучацького району, шляхом приєднання до Бучацької міської ради (арк. справи 60-62).

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 19.05.2021 внесено запис про припинення юридичної особи Підзамочківської сільської ради Бучацького району в результаті її реорганізації шляхом приєднання до Бучацької міської ради.

10.09.2023 адвокат позивача звернувся до Бучацької міської ради із запитом №10/09-02 про надання інформації та копій документів, у якому зокрема просив відповідача надати інформацію про те, чи передавалися Підзамочківською сільською радою Чортківського району Тернопільської області до архівного відділу Бучацької РДА або до архівного відділу Чортківської РДА період з 2019 по 2021 роки: книга реєстрації заяв громадян про взяття на квартирний облік с. Підзамочок Чортківського району (Бучацького району) Тернопільської області; список громадян, які користуються правом першочергового отримання жилих приміщень с. Підзамочок Чортківського району (Бучацького району) Тернопільської області, список громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень с. Підзамочок Чортківського району (Бучацького району) Тернопільської області; книга обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень Підзамочківської сільською радою Чортківського району (Бучацького району) Тернопільської області, облікова справа ОСОБА_1 , взятого на квартирний облік Підзамочківською сільською радою Чортківського району (Бучацького району) Тернопільської області (арк. справи 10 зворот).

Листом Бучацької міської ради №03-15/1877 від 14.09.2023 адвоката позивача повідомлено, що при реорганізації Підзамочківської сільської ради до Бучацької міської ради не надходили документи: книга реєстрації заяв громадян про взяття на квартирний облік с. Підзамочок; список громадян, які користуються правом першочергового отримання жилих приміщень с. Підзамочок; список громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень с. Підзамочок; книга обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень; облікова справа ОСОБА_1 , взятого на квартирний облік. Вказано, що протоколи рішень та рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради зберігаються у архівному відділі №2 Чортківської районної державної адміністрації (арк. справи 11).

Також 10.09.2023 адвокат позивача звернувся до Бучацької міської ради із запитом №10/09-03 у якому просив з метою внесення до списку громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень Бучацької ОТГ, книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень та відновлення/заведення внаслідок втрати облікової справа ОСОБА_1 , взятого на квартирний облік - витребувати у архівного відділу Чортківської РДА: копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 20 липня 2005 року за №41 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержання квартири як учасник бойових дій у Афганістані», копію протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 20 липня 2005 року стосовно рішення №41 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержання квартири як учасник бойових дій у Афганістані»; копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 25 квітня 2019 року за N»11 «Про перереєстрацію квартирного обліку» відповідно до якого перереєстровано квартирний облік ОСОБА_1 із першочергових підстав на позачергові; копію протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 25 квітня 2019 року стосовно рішення №11 «Про перереєстрацію квартирного обліку» відповідно до якого перереєстровано квартирний облік ОСОБА_1 із першочергових підстав на позачергові.

Також просив на основі отриманих документів із архівною відділу Чортківської РДА внести до списку громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень Бучацької ОТГ, книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень та відновити/завести внаслідок втрати облікову справу ОСОБА_1 , взятого на квартирний облік (арк. справи 12).

Як слідує зі змісту листа Бучацької міської ради №03-15/3009 від 10.10.2023 на запит адвоката позивача №10/09-03, відповідач за результатом його розгляду повідомив представника позивача про те, що Бучацькою міською радою направлено запит до архівного відділу №2 Чортківської районної військової адміністрації Тернопільської області від 19.09.2023 №03-10/1898 щодо надання завірених належним чином документів, а саме: копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 20 липня 2005 року №41 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержали, квартири, як учасник бойових дій у Афганістані»; копію протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 20 липня 2005 року стосовно рішення №41 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержання квартири, як учасник бойових дій у Афганістані»; копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 25 квітня 2019 року №11 «Про перереєстрацію квартирного обліку» відповідно до якого перереєстровано квартирний облік із першочергових підстав на позачергові; копію протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 25 квітня 2019 року стосовно рішення №11 «Про перереєстрацію квартирного обліку» відповідно до якого перереєстровано квартирний облік із першочергових підстав на позачергові.

Вказано, що 09 жовтня 2023 року Бучацька міська рада отримала від архівного відділу №2 Чортківської районної військової адміністрації Тернопільської області відповідь на запит за №1323/03-02 від 09.10.2023 та засвідчені належним чином документи: копію протоколу засідання виконкому Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області від 25 серпня 2005 року №08; копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області від 25 серпня 2005 року №47 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_2 про прийняття його на облік для одержання квартири, як учасник бойових дій у Афганістані»; копію протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області від 25 квітня 2019 року №04; копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області від 25 квітня 2019 року №11 «Про перереєстрацію квартирного обліку». У результаті розгляду отриманих копій документів виявлено розбіжність між документами, які були подані позивачем та архівним відділом №2. Вказано, що для взяття на квартирний облік та заведення облікової справи на громадянина ОСОБА_1 , йому необхідно звернутися у Бучацьку міську раду із заявою та необхідними документами, визначеними чинним законодавством (арк. справи 11 зворот).

12.10.2023 адвокат позивача звернувся до відповідача із запитом №12/10-01 у якому щодо розбіжностей повідомив, що з метою внесення до списку громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень ІНФОРМАЦІЯ_1 в інтересах ОСОБА_1 ним надіслано до Бучацької ОТГ 10.09.2023 копію рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району від 20 липня 2005 року за №« 41 «Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержання квартири як учасник бойових дій у Афганістані». Зазначив, що у відповідь на адвокатський запит він отримав рішення Підзамочківської сільської ради від 25.08.2005 за №47, зміст якого такий же як рішення від 20.07.2005 за №41. В отриманому рішенні від 25.08.20205 за №47 вбачаються виправлення у даті його прийняття - за текстом вбачається друкований текст - 20 липня 2005 року №41. Зважаючи нате, що відповідно до протоколу №08 виконкому Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області від 25.08.2005 у порядку денному засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради під №6 є питання «Про розгляд заяви ОСОБА_1 про прийняття його на облік для одержання квартири як учасника бойових дій у Афганістані», то правильним та дійсним слід вважати рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради від 25.08.2005 за №47 та саме його просив взяти до уваги як правову підставу для прийняття відповідних рішень Бучацькою міською радою. Повторно просив внести до списку громадян, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень Бучацької ОТГ, книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень та відновити/завести внаслідок втрати облікову справу ОСОБА_1 , взятого на квартирний облік (акр. справи 12).

Листом Бучацької міської ради №03-20/3241 від 10.11.2023 адвоката позивача повідомлено, що розглянувши подану ним заяву, яка надійшла до Бучацької міської ради, питання постановки гр. ОСОБА_1 на квартирний облік у Бучацькій міській раді буде винесено на чергове засідання виконавчого комітету. Про результати розгляду буде повідомлено додатково (арк. справи 12 зворот).

Листом Бучацької міської ради №12-05/3299 від 17.11.2023 адвоката позивача повідомлено, що рішенням виконавчого комітету Бучацької міської ради від 15 листопада 2023р №355 гр. ОСОБА_1 , жителя с. Підзамочок Чортківського району Тернопільської області взято на квартирний облік та внесено до списку осіб , які користуються правом на позачергове отримання житла, як особу з інвалідністю ІІ групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав (арк. справи 13).

26.12.2023 адвокат позивача звернувся до відповідача із запитом №26/12-01 у якому просив надати: інформацію чи перебував ОСОБА_1 на квартирному обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов Підзамочківської сільської ради Бучацького району та у списку осіб, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень на підставі рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019; інформацію чи перебуває ОСОБА_1 на квартирному обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов Бучацької міської ради та у списку осіб, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень на підставі рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019, якщо ні, то чому, а якщо так, то з якої дати ОСОБА_1 внесений до списку громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень та яким за порядковим номером він є у вказаному списку; інформацію чи здійснювалися Бучацькою міською радою з 2021 року по цей час дії щодо перереєстрації осіб, які перебували на квартирному обліку Бучацької міської ради та сільських рад Чортківського району, що територіально увійшли до складу ІНФОРМАЦІЯ_2 відповідно до пункту 25 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській PCP, затверджених Постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 №470 (арк. справи 13 зворот).

Листом Бучацької міської ради від 29.12.2023 №03-15/3630 представника позивача повідомлено, що інформація про те чи перебував гр. ОСОБА_1 на квартирному обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов Підзамочківської сільської ради Бучацького району та у списку осіб, які користуються правом позачергового отримання жилих приміщень на підставі рішення виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019 відсутня, оскільки при реорганізації Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області жодних документів, які стосуються квартирного обліку (списки, журнали, книги реєстрації тощо) Бучацькій міській раді не були передані. Також вказано, що рішенням виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15.11.2023 гр. ОСОБА_1 , жителя с. Підзамочок Чортківського району Тернопільської області поставлено па квартирний облік та внесено до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав у відповідь на звернення адвоката в інтересах гр. ОСОБА_1 .

Окрім цього зазначено, що перереєстрація осіб, які перебували на квартирному обліку Бучацької міської ради та сільських рад Чортківського району здійснювалася відповідно до наявних у Бучацькій міській раді відомостей та повідомлено, що відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» Бучацька міська рада не може надати копію списку громадян, які користуються правом позачергового отримання житла (арк. справи 26).

Позивач вважає рішення виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15.11.2023, яким його заново взято на квартирний облік у Бучацькій міській раді протиправним позаяк, черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік, включення до списків осіб, які користуються правом позачергового та першочергового одержання жилих приміщень. Вказує, що законодавством передбачено як надання приміщення у разі його наявності, так і можливість нарахування та виплати відповідної компенсації у грошовому вимірі за таке житло, проте, обидва випадки, які є альтернативними та залежать від ряду умов, - не змінюють самої суті необхідності перебування заявника у черзі на таке житло та необхідності дотримання черговості у наданні чи житла чи грошової компенсації за нього з огляду на що на його переконання, він має право на перереєстрацію його у Бучацькій міській раді як особи, котра перебувала з 2005 року на квартирному обліку у Підзамочківській сільській раді Бучацького району, що припинена шляхом приєднання до Бучацької міської ради та вказує на те, що не передання відповідачу такою сільською радою облікових документів щодо, квартирного обліку позивача, - не може тягнути за собою порушення його права на отримання житла, яке він набув з 2005 року у передбачений законом спосіб. При цьому наголошує, що він у передбачений законом спосіб набув з 25.04.2019 право позачергового одержання жилих приміщень, був включений до списку громадян, що користуються правом позачергового одержання жилих приміщень з часу набуття права та був зарахований на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов та включення до такого списку, а саме: з 25.04.2019.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Частиною першою статті 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Статтею 47 Конституції України передбачено, що кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких громадянин має змогу побудувати житло, придбати його у власність, або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступною платою відповідно до закону.

Пунктом 2 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» №3551-XII від 22.10.93 (далі - Закон №3551-XII) визначено, що учасниками бойових дій визнаються: учасники бойових дій на території інших країн - військовослужбовці Радянської Армії, Військово-Морського Флоту, Комітету державної безпеки, особи рядового, начальницького складу і військовослужбовці Міністерства внутрішніх справ колишнього Союзу РСР (включаючи військових та технічних спеціалістів і радників), працівники відповідних категорій, які за рішенням Уряду колишнього Союзу РСР проходили службу, працювали чи перебували у відрядженні в державах, де в цей період велися бойові дії, і брали участь у бойових діях чи забезпеченні бойової діяльності військ (флотів).

Згідно пункту 7 частини другої статті 7 Закону №3551-XII до осіб з інвалідністю внаслідок війни належать також особи з інвалідністю з числа: учасників бойових дій на території інших держав, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов`язаних з перебуванням у цих державах.

Пунктом 18 частини першої статті 13 Закону №3551-XII встановлено, що особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам (стаття 7) надаються такі пільги, зокрема, позачергове забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік, а особи з інвалідністю I групи з числа учасників бойових дій на території інших країн - протягом року.

Відповідно до вимог частини першої статті 45 Житлового кодексу України у першу чергу жилі приміщення надаються потребуючим поліпшення житлових умов: сім`ям воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняним до них у встановленому порядку особам; Героям Радянського Союзу, Героям Соціалістичної Праці, а також особам, нагородженим орденами Слави, Трудової Слави, "За службу Батьківщині у Збройних Силах СРСР" усіх трьох ступенів; особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років" ( 962-12 ), із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув`язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу; особам, яким надано статус постраждалого учасника Революції Гідності відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (3551-12); особам, які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, перелічених у списку захворювань, затверджуваному в установленому законодавством Союзу РСР порядку; особам, зараженим вірусом імунодефіциту людини внаслідок виконання медичних маніпуляцій; медичним працівникам, зараженим вірусом імунодефіциту людини внаслідок виконання службових обов`язків; особам, які перебували в складі діючої армії в період громадянської і Великої Вітчизняної воєн та під час інших бойових операцій по захисту СРСР, партизанам громадянської і Другої світової воєн, а також іншим особам, які брали участь у бойових операціях по захисту СРСР; особам з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання I і II груп та особам з інвалідністю I і II груп з числа військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України; сім`ям осіб, які загинули при виконанні державних або громадських обов`язків, виконанні обов`язку громадянина СРСР по рятуванню життя людини, по охороні соціалістичної власності і правопорядку або загинули на виробництві внаслідок нещасного випадку; робітникам і службовцям, які тривалий час сумлінно пропрацювали у сфері виробництва; матерям, яким присвоєно звання "Мати-героїня", багатодітним сім`ям, сім`ям, що виховують дітей з інвалідністю, і одиноким матерям (батькам); сім`ям при народженні близнят; вчителям та іншим педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл і професійно-технічних навчальних закладів. Законодавством Союзу РСР і Української РСР право першочергового одержання жилого приміщення може бути надано й іншим категоріям громадян.

Водночас, згідно статті 46 Житлового кодексу України поза чергою жиле приміщення надається: особам з інвалідністю внаслідок Другої світової війни і прирівняним до них у встановленому порядку особам протягом двох років з дати прийняття рішення про включення їх до списку на позачергове одержання жилого приміщення, а з них особам з інвалідністю першої групи з числа учасників бойових дій на території інших держав - протягом року з визначенням переважного права осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни і прирівняних до них у встановленому порядку осіб на одержання жилих приміщень перед всіма іншими категоріями позачерговиків; особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років" (962-12), із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув`язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу та яким встановлено інвалідність; громадянам, житло яких внаслідок стихійного лиха стало непридатним для проживання; особам, направленим у порядку розподілу на роботу в іншу місцевість; дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після завершення терміну перебування у сім`ї опікуна чи піклувальника, прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу, закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа у разі відсутності житла або неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; громадянам, незаконно засудженим і згодом реабілітованим, у разі неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення; дітям з інвалідністю з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають у сім`ях піклувальників, прийомних сім`ях, дитячих будинках сімейного типу, державних або інших соціальних установах, після досягнення повноліття, у разі якщо за висновком медико-соціальної експертизи вони можуть здійснювати самообслуговування і вести самостійний спосіб життя; сім`ям, які мають п`ятьох і більше дітей, та у разі народження у однієї жінки одночасно трьох і більше дітей; особам, обраним на виборну посаду, коли це зв`язано з переїздом в іншу місцевість; членам сім`ї народного депутата України у разі його смерті в період виконання депутатських обов`язків у Верховній Раді України на постійній основі; працівникам протитуберкульозних закладів у разі виникнення професійного захворювання на туберкульоз. Поза чергою жиле приміщення може надаватися також в інших випадках, передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР.

Громадяни, які мають право на позачергове одержання жилих приміщень, включаються до окремого списку (частина третя статті 46 Житлового кодексу України).

Право на отримання житла поза чергою особами з числа учасників бойових дій також закріплено у пункті 14 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Порядок надання жилих приміщень громадянам, які перебувають на квартирному обліку, врегульовано Правилами обліку громадян, потребуючих покращення житлових умов, та надання їм жилих приміщень, затвердженими постановою Ради Міністрів УРСР та Української республіканської ради професіональних союзів №470 від 11.12.1984 (далі Правила №470), відповідно до пункту 23 яких громадяни, взяті на квартирний облік, вносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень. З числа вказаних громадян складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.

Відповідно до підпункту 1 пункту 39 зазначених Правил №470 жилі приміщення надаються в порядку загальної черги, за винятком осіб, маючих право першочергового отримання цих приміщень.

Підпунктом 3 пункту 38 Правил №470 встановлено, що черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття осіб, які потребують поліпшення житлових умов, на облік (включенням до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Отже, забезпечення житлом таких осіб можливе лише згідно з існуючою черговістю з урахуванням часу взяття на облік та у порядку, передбаченому законодавством.

Іншого порядку, ніж дата взяття на облік, у формуванні черговості забезпечення житлом осіб, які користуються певним правом (мають однакові пільги) в черговості одержання таких приміщень, чинним законодавством не встановлено.

Як слідує з матеріалів судової справи та не спростовується учасниками справи, позивач ОСОБА_1 , є особою з інвалідністю внаслідок війни другої групи, що підтверджується відповідним посвідченням серії НОМЕР_1 від 11.11.2016, є учасником бойових дій у Республіці Афганістан.

Позивач зареєстрований у селі Підзамочок Чортківського району Тернопільської області, Бучацька міська громада та відповідно до Протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №08 від 25.08.2005, до порядку денного засідання комітету внесено розгляд заяви позивача про прийняття його на облік для одержання квартири як учасник бойових дій у Афганістані (арк. справи 8 зворот).

Рішенням виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 позивача поставлено на облік для одержання житла як учасника бойових дій у Афганістані.

Надалі, відповідно до Протоколу засідання виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №04 від 25.04.2019, до порядку денного засідання комітету внесено розгляд питання перереєстрації квартирного обліку позивача та рішенням виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №11 від 25.04.2019 позивача перереєстровано на квартирний облік із «першочергових» підстав на «позачергові».

З наведених обставин суд робить висновок про те, що позивач, маючи спеціальний статус, а саме: статус особи з інвалідністю внаслідок війни другої групи (учасник бойових дій у Республіці Афганістан) набув у передбачений законом спосіб з 25.04.2019 право на позачергове отримання житла та був перереєстрований на квартирний облік громадяни, які мають право на позачергове одержання жилих приміщень шляхом включення до окремого списку згідно статті 46 Житлового кодексу України.

Доказів визнання протиправними та скасування вказаних рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району сторонами не представлено, а судом не здобуто.

Так, як судом встановлено, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, - Підзамочківську сільську раду Бучацького району, реорганізовано 19.05.2021 та її правонаступником є Бучацька міська рада.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» №1009-IX, до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.07.1997 за №280/97-ВР внесено зміни, відповідно до яких Розділ V «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 6-1 наступного змісту:

«До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади) (підпункт 1);

2) після припинення повноважень сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу ради, що припиняється, відповідні функції одноособово виконує сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, з дня набуття ним повноважень до затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету (підпункт 3);

3) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту (підпункт 4);

8) не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом (підпункт 8);

9) юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою (підпункт 9);

10) з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету починається реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи - виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом (підпункт 10);

12) під час проведення реорганізації юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою. За поданням сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, сільська, селищна, міська рада може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються (абзац 5 і 6 підпункту 12);

13) після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб (підпункт 13);

14) новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб (підпункт 14);

18) державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів здійснюється на підставі заяви, поданої суб`єкту державної реєстрації сільським, селищним, міським головою, обраним сформованою територіальною громадою, або уповноваженою ним особою. Сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Згідно з приписів частини третьої статті 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. У відповідності до частини другої статті 8 вказаного Закону повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Згідно з частиною четвертою статті 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.

З наведених норм слідує, що об`єднана територіальна громада є правонаступником, зокрема, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою, а видані радами, що припиняються, їхніми виконавчими комітетами, сільським головою, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, - нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії - зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.

Відповідачем на виконання вимог ухвали суду про витребування доказів надано належним чином засвідчену копію рішення Бучацької міської ради «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання» №27 від 11.12.2020 з додатками до нього, а саме: додаток №1 - Переліком назв сільських рад, правонаступником прав та обов`язків яких є Бучацька міська рада, додаток №2 склад комісій з реорганізації сільських рад Бучацького району, та додаток №3 затверджений План заходів реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району; рішення Бучацької міської ради «Про утворення виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання, визначення його чисельності та затвердження персонального складу» №10 від 30.11.2020 та додаток до вказаного рішення «Персональний склад виконавчого комітету Бучацької міської ради восьмого скликання» (арк. справи 60-69).

Із змісту вказаних документів слідує, що Підзамочківську сільську раду Бучацького району, реорганізовано шляхом приєднання до Бучацької міської ради та Бучацька міська рада є правонаступником прав та обов`язків сільських рад Бучацького району згідно переліку (в тому числі Підзамочківської сільської ради). Також було утворено відповідні комісії з реорганізації сільських рад, зокрема що стосується Підзамочківської сільської ради, комісія у складі: голови Фреяк Віталія Йосиповича, заступника голови Сурм`як Олени Олегівни та членів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 (арк. справи 65).

Відповідно до наданого Плану заходів реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району, передбачено вжиття заходів при процедурі реорганізації шляхом приєднання, в тому числі: пункт 6 передача документації: до архівних установ (документація, яка передбачає архівне зберігання); Бучацькій міській раді (документація, яка має значення в подальшій роботі Бучацького району (арк. справи 69). При цьому, у вказаному Плані заходів, у пункті 8, зазначено, що після закінчення процедури реорганізації, передбаченої законом, слід подати звернення до державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення діяльності 23 сільських рад, в тому числі Підзамочківської сільської ради.

При цьому, пунктом 4-1 частини чотирнадцятої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV, визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи, - довідка юридичної особи - правонаступника про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання;

В свою чергу, згідно абзацу четвертого статті 31 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», архівні підрозділи державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій, у разі ліквідації або реорганізації державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій документи, що нагромадилися за час їх діяльності, передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором) правонаступникам у порядку, встановленому Міністерством юстиції України, із збереженням відповідної форми власності на зазначені документи, а у випадках відсутності правонаступників - відповідним державним архівним установам або іншим місцевим архівним установам.

Слід зазначити, що відповідно до вимог пунктів 23-25 «Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», затверджених Постановою Ради Міністрів Української РСР №470 від 11.12.1984 громадяни, взяті на квартирний облік, вносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень (додаток №4).

Книга повинна бути пронумерована, прошнурована, підписана секретарем виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів і скріплена печаткою виконавчого комітету.

З числа вказаних громадян складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень (додаток №5).

Списки громадян, взятих на квартирний облік, та окремі списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вивішуються для загального відома.

На кожного громадянина (сім`ю), взятого на квартирний облік, заводиться облікова справа, у якій містяться необхідні документи. Обліковій справі дається номер, відповідний номеру у книзі обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилого приміщення.

Облікові справи зберігаються за місцем квартирного обліку громадян, а після надання їм жилих приміщень - у виконавчому комітеті місцевої Ради народних депутатів, який видав ордер на вселення.

Облікові справи зберігаються протягом 5 років після одержання громадянами жилих приміщень (зняття їх з квартирного обліку). Після закінчення вказаного строку справи знищуються в установленому порядку.

Виконавчі комітети місцевих Рад народних депутатів, підприємства, установи, організації щороку в період з 1 жовтня по 31 грудня проводять перереєстрацію громадян, які перебувають на квартирному обліку, в ході якої перевіряються їх облікові дані.

Виявлені зміни вносяться в облікові справи громадян і книгу обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень. Зміни з питань, що належать до компетенції виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів, адміністрації підприємства, установи, організації (органу громадської організації) і профспілкового комітету, провадяться після прийняття рішень цими органами. Про внесені зміни заінтересованим особам направляється письмове повідомлення.

Як стверджує суб`єктом владних повноважень, при реорганізації Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області документів, які стосуються квартирного обліку (списки, журнали, книги реєстрації тощо) Бучацькій міській раді передано не було.

Враховуючи те, що на кожного громадянина (сім`ю), взятого на квартирний облік, заводиться облікова справа, у якій містяться необхідні документи та для зберігання якої законодавством встановлено строк, а саме: протягом 5 років після одержання громадянами жилих приміщень (зняття їх з квартирного обліку), - такі в обов`язковому порядку підлягали передачі Бучацькій міській раді як правонаступнику Підзамочківської сільської ради Бучацького району для подальшого ведення такого обліку.

При цьому, згідно проаналізованих вище норм закону, реєстрація ліквідації такої ради, могла бути проведена лише за умови подання довідки юридичної особи - правонаступника (відповідача) про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, зокрема облікові справи осіб якими не одержано житло, та книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень.

Зважаючи на те, що відповідач не надав суду жодного доказу у підтвердження його доводів про те, що при реорганізації Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області жодних документів, які стосуються квартирного обліку (списки, журнали, книги реєстрації тощо) Бучацькій міській раді передано не було, - суд витребував у відповідача:

належним чином засвідчену довідку юридичної особи - правонаступника (відповідача) про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню від ліквідатора Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області;

- належним чином засвідчені копії актів прийому-передачі документів від Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області до Бучацької міської ради, які складено відповідно до плану заходів з реорганізації юридичних осіб сільських рад Бучацького району;

- належним чином засвідченні докази в підтвердження підстав передачі документів Підзамочківської сільської ради Бучацького району Тернопільської області, які стосуються квартирного обліку, до архівних установ, а також акти прийому-передачі таких документів;

- інформацію з її документальним підтвердженням щодо виконання вимог «Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», затверджених Постановою Ради Міністрів Української РСР №470 від 11.12.1984, зокрема, докази проведення перереєстрації громадян, які перебувають на квартирному обліку з перевіркою їх облікових даних, зокрема, щодо позивача, як особи з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, якого згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 взято на квартирний облік.

Однак, на виконання вимог суду про витребування таких доказів відповідач надав суду лише документ під назвою «Акт про приймання-передавання справ (документів) на зберігання» без жодної ідентифікації осіб, що склали та підписали такий «акт», у ньому відсутні будь-які підписи посадових осіб, які його склали, не зазначено дати його складання та повної назви фонду, який передається або з якого вилучено документи, та без зазначення номенклатури облікових документів, які таким «актом» передано. Такий «акт» містить перелік назв «Папка заяв» та «Журнал реєстрації заяв» без прив`язки до того, що за види заяв сформовано у такі «папки» та без можливості ідентифікувати вид Журналу та вид заяв які в ньому реєстровано, та лише на одному акруші, що в сукупності свідчить про надання неповного документа (арк. справи 57).

Доказів вжиття заходів проведення перереєстрації Бучацькою міською радою громадян, які перебувають на квартирному обліку з перевіркою їх облікових даних, зокрема, щодо позивача, як особи з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, якого згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 взято на квартирний облік, - також суду не надано.

З огляду на що суд дійшов висновку, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність в частині не вирішення питання щодо проведення перереєстрації Бучацькою міською радою квартирного обліку позивача, якого згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 взято на квартирний облік та внесено до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав.

В ході розгляду справи судом встановлено що позивач, через свого представника та особисто, звертався до відповідача із рядом заяв як щодо вжиття заходів в частині відновлення його облікової справи так і щодо перереєстрації його на квартирному обліку в Бучацькій міській раді за здобутими ним самостійно документами, що підтверджують набуття ним права позачергового одержання жилих приміщень, включення до списку громадян, що користуються правом позачергового одержання жилих приміщень з часу набуття права та зарахування на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов та включення до такого списку з 25.04.2019.

Однак, за результатом розгляду таких заяв сторони позивача, виконавчий комітет відповідача прийняв №355 від 15.11.2023, яким заново поставив позивача на квартирний облік та вніс до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав, без врахування вимог закону щодо того, що видані радами, що припиняються, їхніми виконавчими комітетами, сільським головою, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, - нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії - зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.

При цьому, суд зазначає, що навіть за умови надання позивачу права на позачергове отримання житла (в спірному випадку рішенням відповідача №355 від 15.11.2023), все ж забезпечення позивача житлом можливе лише згідно з існуючою черговістю тих осіб, які набули право на позачергове отримання житла з урахуванням часу взяття на облік та у порядку, передбаченому законодавством задля недопущення порушень прав та інтересів інших осіб, яких передують позиції позивача у списку позачерговиків згідно частини третьої статті 46 Житлового кодексу України.

Проте, взяття позивача на квартирний облік та внесення його до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав, - станом на 15.11.2023, порушує його право на позачергове отримання житла, позаяк він таке право набув у передбачений законом спосіб станом на 25.04.2019, з огляду на що оскаржене рішення виконавчого комітету відповідача №355 від 15.11.2023, прийняте за результатом розгляду заяви позивача, в інтересах якого діяв адвокат Пасічник А.З. №12/10-01 від 12.10.2023, - є протиправним та підлягає скасуванню.

Оскільки норми Кодексу адміністративного судочинства України вказують на те, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади, який заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим його завданням є здійснення правосуддя, - враховуючи те, що в ході розгляду справи суд дійшов висновку щодо протиправності оскаржуваного рішення, то суд вважає, що належним способом захисту порушених прав позивач є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача, в інтересах якого діяв адвокат Пасічник А.З. №12/10-01 від 12.10.2023, та прийняти рішення за результатом її розгляду із урахуванням висновків суду, зазначених у даному судовому рішенні.

Відповідно, заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення частково.

Враховуючи те, що позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI, суд дійшов висновку, що підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Бучацької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Бучацької міської ради щодо не вирішення питання проведення перереєстрації Бучацькою міською радою квартирного обліку ОСОБА_1 , якого згідно рішень виконавчого комітету Підзамочківської сільської ради Бучацького району №47 від 25.08.2005 та №11 від 25.04.2019 взято на квартирний облік та внесено до спису осіб, які користуються правом позачергового отримання житла, як особу з інвалідністю II групи, отриманої внаслідок війни на території інших держав.

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Бучацької міської ради №355 від 15.11.2023 «Про взяття на квартирний облік ОСОБА_1 ».

Зобов`язати Бучацьку міську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , в інтересах якого діяв адвокат Пасічник А.З. №12/10-01 від 12.10.2023, та прийняти рішення за результатом її розгляду із урахуванням висновків суду, зазначених у даному судовому рішенні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 04 квітня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач: - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 );

відповідач: - Бучацька міська рада (місцезнаходження: майдан Волі, 1, м. Бучач, Тернопільська обл., Чортківський р-н, 48402, код ЄДРПОУ: 04058479).

Головуючий суддяМірінович У.А.

Дата ухвалення рішення04.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118142660
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасувати рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —500/8279/23

Рішення від 04.04.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 01.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні