ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
03 квітня 2024 року м. Дніпросправа № 280/7709/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Шлай А.В., Баранник Н.П.,
за участю секретаря судового засідання: Тарантюк А.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року (суддя 1-ї інстанції Батрак І.В.) в адміністративній справі №280/7709/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Континент ХХІ до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
15.09.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю КОНТИНЕТ ХХІ звернулось до суду із позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, прийняті відповідачем 01.09.2023 №00040030902 та № 00040020902.
Позовні вимоги обґрунтовані незгодою з висновками акту перевірки та встановленими порушеннями, вважає їх не підтвердженими належними доказами, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення є таким, що підлягає скасуванню. Позивач зазначає, що ним було дотримано всіх вимог чинного законодавства на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі згідно з отриманою ліцензією №990614202201767 від 28.12.2022, терміном дії з 28.12.2022 по 28.12.2027.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року позов задоволено.
Відповідачем на вказане рішення суду подана апеляційна скарга, в якій зазначено на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, та просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволення позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки результатами перевірки викладених у акті, доводам податкового органу щодо встановлених порушень.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому просить відмовити у її задоволенні.
Розгляд справи здійснювався із застосуванням режиму відеоконференції.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача підтримав доводи відзиву, у задоволенні апеляційної скарги просили відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, вислухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, та відзиву, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 28.12.2022 позивач отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614202201767.
Відповідно до ст. 19-1, ст. 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України та на підставі наказу ГУ ДПС у Запорізькій області №1330-П від 21.07.2023, направлень на проведення фактичної перевірки від 21.07.2023 №1805, №1806, працівниками ГУ ДПС у Запорізькій області проведено фактичну перевірку ТОВ КОНТИНЕТ ХХІ за адресою: м.Запоріжжя, вул. Східна, 12, з питань здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального, виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів за період з 28.12.2022 по 03.08.2023, за результатами перевірки контролюючим органом складений акт №4390/08/01/09/44868552 від 04.08.2023.
Згідно акту перевірки встановлено порушення, з урахуванням розгляду заперечень товариства:
-ч. 1, 9 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального в частині здійснення оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі в період з 23.03.2023 по 24.07.2023 (включно) без отримання відповідної ліцензії;
-пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України в частині не реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
За результатами перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення від 01.09.2023:
№00040020902 (форма ПС), яким за порушення пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, до позивача застосовано сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 1000000,00 грн.,
№00040030902 (форма С), яким за порушення ч. 1, 9 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, до позивача застосовано сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 500000,00 грн.
Позивач, вважаючи протиправними податкові повідомлення-рішення від 01.09.2023 №00040020902, №00040030902, звернувся до суду з цим позовом.
Суд першої інстанції задовольняючи позов дійшов висновку, що оскаржені податкові повідомлення-рішення прийняті необґрунтовано.
Колегія суддів погоджується висновками суду першої інстанції про задоволення позову, з наступних підстав.
Спірними у справі є рішення податкового органу, якими до позивача застосовані санкції за здійснення оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі м. Запоріжжя, вул. Східна, 12, без отримання відповідної ліцензії і не реєстрацію акцизного складу - м. Запоріжжя, вул. Східна, 12, в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.
Наведені норми законодавства свідчать про те, що приміщення або територія, які використовується в діяльності суб`єкта господарювання, може бути віднесено до акцизного складу лише в тому випадку, якщо останнє використовується за цільовим призначенням вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, а також за умови, що приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, перевищує 200 кубічних метрів.
Таким чином, на підтвердження обґрунтованості висновків про відсутність в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового зареєстрованого акцизного складу за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 12, податковим органом не надані належні докази того, що приміщення, що знаходиться в оренді, за названою адресою, має необхідні характеристики акцизного складу та використовується позивачем як акцизний склад. Територія, біля будівлі в якій знаходиться орендований офіс, відповідно матеріалам справи не знаходиться в оренді, так само, як не надано доказів, що на території знаходиться обладнання та використовується позивачем як акцизний склад.
Таким чином порушення щодо не реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального, не є доведеним відповідачем.
Щодо позиції відповідач про здійснення позивачем оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі без отримання відповідної ліцензії.
Відповідно до ч. 1 ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі Закон № 481/95-ВР), Імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
За змістом ч. 9 ст. 15 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Відповідно до ст. 1 Закону № 481/95-ВР, оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва); місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Відповідно до абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.
Враховуючи зазначені норми законодавства, для вирішення питання чи здійснював позивач оптову торгівлю з місця оптової торгівлі пальним, відповідач повинен був встановити наявність в експлуатації позивача об`єкту, який введений в експлуатацію або потребує введенню, для здійснення такого виду діяльності відповідно до законодавства.
Проте як свідчать матеріали справи, товариство має ліцензію на право оптової торгівлі за відсутності місць оптової торгівлі (а.с. 37). Зазначене не спростовується відповідачем.
У вказаній ліцензії зазначено місцезнаходження товариства - м. Запоріжжя, вул. Східна, 12. Згідно договору оренди, за вказаною адресою підприємство орендує офіс 17,6кв.м (а.с. 38-44).
Однак, як встановлено зі змісту Акту фактичної перевірки, у останньому зафіксовано обставини придбання позивачем пального і міститься посилання на дати поставки пального та його кількість. Однак, безпосередньо в Акті не зазначено місця зберігання пального, способу його зберігання, технічних характеристик, використаних для цього споруд (обладнання, ємкості), кількості залишків пального на момент проведення фактичної перевірки.
Зазначення позивачем у ТТН при поставці полива. місця знаходження товариства, як це зазначено у ліцензії, не свідчить про наявність у останнього місця оптової торгівлі.
Встановлені обставини у справі свідчать про недоведеність висновку податкового органу, що приміщення за адресою: м. Запоріжжя, вул. Східна, 12 є місцем оптової торгівлі.
Враховуючи зазначене колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про недоведеність відповідачем правомірності оскаржених рішень.
Інші доводи скаржника не є вирішальними та не спростовують висновків суду першої інстнції.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи зазначене, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи та ухвалив рішення з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування судового рішення відсутні.
Розподіл судових витрат не здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року в адміністративній справі №280/7709/23 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.
Повне судове рішення складено 04 квітня 2024 року.
Головуючий - суддяН.І. Малиш
суддяА.В. Шлай
суддяН.П. Баранник
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118144690 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні