Постанова
від 26.03.2024 по справі 120/11711/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/11711/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Жданкіна Наталія Володимирівна

Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.

26 березня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Ватаманюка Р.В. Капустинського М.М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Надольна М.С.,

позивача: ОСОБА_1 ,

представників відповідача: Ткача О.А., Загодиренко Ю.П.,

третьої особи: Гонти Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Тростянецької селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування розпорядження,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Тростянецької селищної ради про визнання протиправним та скасування розпорядження Тростянецької селищної ради від 30.06.2023 №98к/тр "Про призначення ОСОБА_3 ".

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування доводів апеляційної скарги посилається на протиправність дій конкурсної комісії щодо встановлення результатів проведення конкурсу на заміщення вакантної посади начальника відділу культури, молоді та спорту Тростянецької селищної ради та, як наслідок, прийнятого за результатами проведеного конкурсу розпорядження Тростянецької селищної ради від 30.06.2023 №98к/тр.

В судовому засіданні позивача підтримала доводи апеляційної скарги та просила суд задовольнити її.

Представники відповідача та третя особа заперечували проти задоволення апеляційної скарги позивача та просили суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що розпорядженням голови Тростянецької селищної ради від 25.04.2023 № 54 «Про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад» оголошено конкурс на посаду начальника відділу культури, молоді та спорту Тростянецької селищної ради (далі - конкурс).

27.04.2023 відповідач розмістив оголошення про проведення конкурсу на своєму офіційному веб-сайті.

В оголошені відповідача про проведення конкурсу встановлені вимоги до кандидатів на посаду начальника відділу культури, молоді та спорту Тростянецької селищної ради (далі - вакантна посада), зокрема щодо наявності громадянства України; наявності вищої освіти відповідного професійного спрямування не нижче ступеня спеціаліста; щодо стажу роботи в органах місцевого самоврядування, посадах державної служби не менше 2 років тощо.

За зазначеним вище посиланням відповідач також розмістив інформацію щодо необхідних для подачі кандидатами документів, зокрема: заяву про участь у конкурсі; копію документа, який посвідчує особу; копії документів про освіту тощо.

За рішенням конкурсної комісії для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб апарату Тростянецької селищної ради та її виконавчого комітету, та виконавчих органів селищної ради (далі - конкурсна комісія), оформленого протоколом № 4 від 29.05.2023, під час розгляду поданих кандидатами на заміщення вакантної посади документів було вирішено не допускати ОСОБА_2 до участі у конкурсі, оскільки у неї відсутній стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій. Цим же рішенням конкурсна комісія допустила до конкурсу інших кандидатів, зокрема позивачку (а.с.65-67).

Відповідно до вимог п. 17 Постанови 169 відповідач листом від 30.05.2023 № 02- 17/1086 повідомив ОСОБА_2 про недопущення її до участі у конкурсі (а.с.68).

Однак, 30.05.2023 ОСОБА_2 подала до конкурсної комісії заяву, в якій зазначено, що вона наполягає на своїй участі у конкурсі (а.с.69).

Протоколом конкурсної комісії від 30.05.2023 № 5 на підставі вищезазначеної заяви ОСОБА_2 та відповідно до ч. 2 п. 17 Постанови №169 та п. 4.3. Порядку Тростянецької селищної ради, було вирішено допустити ОСОБА_2 до участі у конкурсі (а.с.42).

31.05.2023 було проведено конкурс на заміщення вакантної посади. Як встановлено з протоколу конкурсної комісії № 6 від 31.05.2023 головою конкурсної комісії було затверджено 15 екзаменаційних білетів для кожної посади, які були одразу запечатані в конверти з проставленням печатки.

Згідно з екзаменаційною відомістю проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб конкурсною комісією Тростянецької селищної ради від 31.05.2023 ОСОБА_1 , як претендент на посаду начальника відділу культури, молоді та спорту Тиврівської селищної ради, витягнула білет №12 та отримала 12 балів за виконані завдання. В свою чергу, ОСОБА_2 , яка також претендувала на посаду начальника відділу культури, молоді та спорту Тиврівської селищної ради, витягнула білет № 2 та отримала 16 балів за виконані завдання.

Як повідомив у відзиві на позовну заяву представник відповідача, максимальна кількість балів, яку можна набрати під час складання іспиту - 25 балів. Кандидати, які набрали менше 50 % від максимальної суми балів вважаються такими, що не склали іспит. Водночас позивачка склала іспит на 12 балів, що є менше 50 % від максимальної суми балів, а отже ОСОБА_1 вважається такою, що не склала іспит, а відповідно до п. 5.6. Порядку Тростянецької селищної ради кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.

Оскільки інші кандидати успішно склали іспит та були допущенні до співбесіди, за результатами співбесіди конкурсна комісія вирішила рекомендувати селищному голові призначити на вакантну посаду ОСОБА_2 .

Звертаючись до суду, позивач вважає, що відповідачем було порушено порядок проведення конкурсу, а саме безпідставно до участі у конкурсі допущено особу, яка не відповідала кваліфікаційним критеріям посади, на яку оголошувався конкурс. На переконання позивача дії Тростянецької селищної ради є протиправними та порушують її права та інтереси, в зв`язку з чим вона звернулась до суду з даним позовом.

Оцінюючи спірні правовідносини, які виникли між сторонами, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради здійснюється на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Відповідно до ч. 1 ст.22 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі - Закон України № 889-VIII) з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з положеннями ст.23 Закон України № 889-VIII оголошення разом з інформацією про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу, а також може оприлюднюватися на веб-сайті державного органу, у якому оголошено конкурс (за наявності), та інших веб-сайтах.

В оприлюдненому оголошенні про проведення конкурсу, окрім іншого, зазначаються вимоги до професійної компетентності кандидата на посаду.

Під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» підлягає застосуванню Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців» від 15.02.2002 № 169.

У пунктах 1, 2 Порядку № 169 встановлено, що відповідно до цього Порядку проводиться конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців третьої - сьомої категорій (далі - конкурс), крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.

Конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України.

Пунктом 3 Порядку № 169 визначено, що для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом (розпорядженням) керівника відповідного державного органу, який здійснює призначення на посаду державного службовця, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії. Очолює конкурсну комісію заступник керівника державного органу. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих структурних підрозділів апарату державного органу.

Відповідно до п. 6 Порядку № 169 умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців. Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.

Згідно з п. 8 Порядку № 169 особи, які подали необхідні документи до державного органу для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття вакантної посади державного службовця (далі - кандидати).

Відповідно до п. 9 Порядку № 169 конкурс проводиться поетапно: 1) публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації; 2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади; 3) проведення іспиту та відбір кандидатів.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 169 державний орган, у якому проводиться конкурс, зобов`язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу та довести його до відома працівників органу, в якому оголошується конкурс.

В оголошенні про проведення конкурсу повинні міститися такі відомості:

1) найменування державного органу із зазначенням його місцезнаходження, адреси та номерів телефонів;

2) назви вакантних посад із зазначенням, що додаткова інформація щодо основних функціональних обов`язків, розміру та умов оплати праці надається кадровою службою;

3) основні вимоги до кандидатів, визначені державним органом згідно з типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посад державних службовців;

4) термін прийняття документів (протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).

В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.

Відповідно до п. 13 Порядку № 169 особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії державного органу, в якому проводиться конкурс, такі документи: заяву про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби; заповнену особову картку (форма П-2 ДС) з відповідними додатками; дві фотокартки розміром 4 х 6 см; копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня; декларацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»; копію документа, який посвідчує особу; копію військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов`язаних); довідку про допуск до державної таємниці (у разі його наявності). Особи, які працюють у державному органі, де оголошено конкурс, і бажають взяти у ньому участь, зазначених документів до заяви не додають.

Забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством (пункт 15 Порядку № 169).

Пунктом 17 Порядку №169 визначено, що особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляється кадровою службою з відповідним обґрунтуванням.

Якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі за даних обставин, він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.

Положеннями Порядку № 169 визначено, що для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом (розпорядженням) керівника відповідного державного органу, який здійснює призначення на посаду державного службовця, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.

Очолює конкурсну комісію заступник керівника державного органу. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих структурних підрозділів апарату державного органу.

Іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс, з метою об`єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на посаду державних службовців.

Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

У рішенні комісії, що подається керівнику державного органу, обов`язково зазначаються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця та визначаються кандидатури для зарахування до кадрового резерву.

Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівникові не пізніше ніж через два дні після голосування. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.

Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.

Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник державного органу на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.

Пунктами 1.3, 1.5, 1.6, 1.8 -1.12 3.4, 4.1 - 4.3 Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Наказом Головного управління державної служби України 08.07.2011 № 164, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.07.2011 за № 930/19668, передбачено, що іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс (далі - конкурсна комісія). Об`єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст та кількість питань, підрахунок результатів) та відкритістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.

Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату на його вибір і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.

Проведення іспиту для кандидатів на заміщення вакантних посад передбачає перевірку та оцінку їх знань Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції», а також законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та структурного підрозділу.

Перелік питань на перевірку знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції» (далі - Перелік) наведений у додатку 1 до цього Загального порядку.

Переліки питань можуть публікуватися у відповідних друкованих засобах масової інформації, розміщуватися на сайті державного органу, в якому оголошено конкурс, та надаватися для ознайомлення всім учасникам конкурсу при поданні документів для участі в конкурсі.

Екзаменаційні білети формуються за зразком форми, наведеної у додатку 2 до цього Загального порядку, та затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета включають 5 питань - по одному питанню на перевірку знання Конституції України, Законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції» та два питання на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу.

Питання 1-3 в екзаменаційних білетах мають містити питання, визначені в Переліку, питання 4, 5 відбираються з переліку питань на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурних підрозділів, затвердженого керівником державного органу, в якому проводиться конкурс.

Кількість білетів має бути не менше 15.

З урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу можливе розроблення кількох варіантів комплектів екзаменаційних білетів залежно від кваліфікаційних вимог до відповідних рівнів посад.

Для оцінки знань кандидатів використовується п`ятибальна система.

П`ять балів виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання Конституції України, Законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції» та успішно справилися із запитаннями на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу.

Чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання Конституції України, Законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції» і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та його структурного підрозділу.

Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.

Два бали виставляються кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.

Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.

Після закінчення часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання всіма членами конкурсної комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.

Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість, форма якої наведена в додатку 3 до цього Загального порядку. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється під підпис.

Отже, чинними нормативно-правовими актами України врегульовано порядок дій щодо оголошення та проведення конкурсів на заміщення вакантних посад в органах місцевого самоврядування, в тому числі формування екзаменаційних білетів з відповідним переліком питань, об`єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами, відкритістю інформації про них та єдиними критеріями оцінки.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням конкурсної комісії для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб апарату Тростянецької селищної ради та її виконавчого комітету, та виконавчих органів селищної ради (далі - конкурсна комісія) оформленого протоколом № 4 від 29.05.2023 під час розгляду поданих кандидатами на заміщення вакантної посади документів було вирішено не допускати ОСОБА_2 до участі у конкурсі, оскільки у неї відсутній стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій. Цим же рішенням конкурсна комісія допустила до конкурсу інших кандидатів, зокрема, ОСОБА_1 .

Водночас, ОСОБА_2 відповідно до п. 17 Порядку №169 скористалась своїм правом та на подала до конкурсної комісії заяву, в якій наполягала на своїй участі у конкурсі.

Згідно з Протоколом конкурсної комісії від 30.05.2023 № 5 на підставі вищезазначеної заяви ОСОБА_2 і відповідно до ч. 2 п. 17 Порядку №169 та п. 4.3. Порядку Тростянецької селищної ради, конкурсною комісією було вирішено допустити ОСОБА_2 до участі у конкурсі.

Доводи апеляційної скарги про те, що протоколи комісії №4 від 29.05.2023 та №5 від 30.05.2023 є сфальсифікованими, тому що на засідання комісії не було запрошено жодного кандидата, колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки позивачем не зазначено, яким чинним нормативно-правовим актом, який регулює порядок організації та проведення конкурсу на заміщення вакантних посад в органах місцевого самоврядування, передбачено запрошення усіх кандидатів на посаду на засідання комісії з розгляду заяв кандидатів. Доказів, які б підтверджували факт фальсифікації протоколів позивачем не надано.

Твердження апелянта про відсутність в протоколах підпису секретаря комісії спростовуються доданими до справи копіями матеріалів проведення конкурсу, оригінали яких було надано суду апеляційної інстанції на вимогу суду та досліджено в судовому засіданні.

Доводи апелянта щодо неповноважності складу комісії у зв`язку з відсутністю секретаря конкурсної комісії ОСОБА_4 колегія суддів вважає необґрунтованими, оскільки відповідно до змісту протоколу №6 від 31.05.2023 головою комісії було доручено виконувати функції секретаря іншому члену комісії - ОСОБА_5 .

Розпорядженням Тростянецької селищної ради від 19.07.2021 №125-р затверджено склад конкурсної комісії для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад посадових осіб апарату Тростянецької селищної ради та її виконавчого комітету, та виконавчих органів селищної ради (а.с.31). Відповідно до змісту розпорядження конкурсна комісія складається з 7 осіб.

Крім того, відповідно до п.5.10 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування Тростянецької селищної ради засідання комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш, як 2/3 її складу.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів встановила, що протокол №6 від 31.05.2023 підписано усіма членами конкурсної комісії, які затверджені Розпорядженням Тростянецької селищної ради від 19.07.2021 №125-р, та були присутні на засіданні комісії.

Отже, в даному випадку навіть за відсутності одного члена комісії ( ОСОБА_4 ) засідання конкурсної комісії було правомочним.

Судом також досліджено матеріали письмових відповідей ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на запитання білетів, з яких встановлено, що відповідь на кожне поставлене питання була оцінена членами комісії відповідно до її змісту та повноти, а також згідно із Загальним порядком проведення іспиту №164 та Порядку №169.

Оцінюючи доводи апелянта про порушення відповідачем її права на працю, колегія суддів зазначає наступне.

У статті 43 Конституції України закріплене право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Водночас, статтею 38 Конституції України визначено, що громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.

Статтею 1 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" встановлено, що служба в органах місцевого самоврядування - це публічна, професійна діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, із забезпечення реалізації територіальними громадами права на місцеве самоврядування та здійснення окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Таким чином доводи апелянта про порушення відповідачем її права на працю є необґрунтованими, оскільки спірні правовідносини виникли у зв`язку з реалізацією позивачем її права на публічну службу, зокрема, службу в органах місцевого самоврядування. При цьому, рішення відповідача за результатами проведеного конкурсу не впливають на можливість позивача реалізувати право на працю.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги про порушення судом першої інстанції порядку розгляду справи, зокрема, призначення справи до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до ч.1,2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Частиною 4 статті 12 КАС України визначено категорії спорів, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження.

Водночас, відповідно до п.1 ч.6 ст. 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище.

Отже, враховуючи предмет спірних правовідносин у даній справі, суд першої інстанції призначив справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з дотриманням положень адміністративно-процесуального законодавства.

Водночас, докази подання до суду першої інстанції клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, на яке посилається апелянт, в матеріалах справи відсутні.

Частиною першою та другоюстатті 77 КАС Українивстановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Незважаючи на обов`язок, встановлений частиною 2статті 77 КАС Українищодо доказування суб`єктом владних повноважень правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності, процесуальне законодавство не звільняє позивача від обов`язку доказувати ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

Тобто позивач повинен довести, що дійсно має право чи інтерес, про захист якого він просить, та відповідно до приписів частини першоїстатті 77 КАС Українидовести обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав чи інтересів позивача належними та допустимими доказами.

Відповідно до ч.1 та ч.3 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів дійшла висновку, що твердження позивача про порушення відповідачем порядку проведення конкурсу, що полягає у неправомірному допуску ОСОБА_2 до участі у конкурсі, а також про фальсифікацію результатів конкурсу не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.

Доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку виключно з підстав, передбачених ч.4 ст.328 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 квітня 2024 року.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Ватаманюк Р.В. Капустинський М.М.

Дата ухвалення рішення26.03.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118147118
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/11711/23

Постанова від 26.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 26.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 11.12.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні