Постанова
від 05.04.2024 по справі 712/2315/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/2315/24

Провадження № 3/712/999/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2024 року, суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Кончина О.І., за участю представника Черкаської митниці Назаренка М.О., захисника Ковдій І.С., розглянувши справу про адміністративні правопорушення, яка надійшла від Черкаської митниці з протоколами про порушення митних правил №0005/90200/24 та №0006/90200/24 відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який в період з 19.11.2021 по 25.08.2023 обіймав посаду директора ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» (м. Львів, вул. Зелена, буд. 115-б, кв (офіс) 310 код ЄДРПОУ 44478670), зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 19.09.2006 року, РНОКПП НОМЕР_2 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Соснівського районного суду м. Черкаси від 05.04.2024 матеріали справи відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України об`єднано в одне провадження.

Директором ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» ОСОБА_1 в порушення вимог ч. 1 ст. 198, ч. 2 ст. 334 Митного кодексу України, 18.10.2022 та 29.10.2022 через пункт пропуску «Володимир-Волинський Хрубешув» митного поста «Володимир-Волинський» Волинської митниці через митний кордон України за межі митної території України з приховуванням від митного контролю, було переміщено товар «насіння ріпаку, з вмістом ерукової кислоти 1.8%» (призначення: продовольчий, не для сівби. Якісні характеристики згідно ДСТУ 4966:2008, 1-го класу, з вмістом ерукової кислоти нижче 1%, олійність 46.56%, вологість 6,8% домішки: сміттєва 2%, зернова 4.0-5%. Насіння ріпаку вирощено на території України) вагою 350650 кг та вартістю 129740,50 доларів США (4 744 428,45 грн за курсом Національного банку України 36,5686 грн/долар США) та «насіння ріпаку, не для сівби» (призначення: продовольчий, не для сівби. Якісні характеристики згідно ДСТУ 4966:2008, 1-го класу, з вмістом ерукової кислоти нижче 1%, олійність 46.56%, вологість 6,8%, домішки: сміттєва 2%, зернова 3.4-4.4%. Насіння ріпаку вирощено на території України) вагою 337500 кг та вартістю 124 875 доларів США (4566 503,93 грн за курсом Національного банку України 36,5686 грн/долар США) шляхом подання як підстави для отримання дозволу на вивезення зазначеного товару за межі митної території України зовнішньоекономічного контракту від 05.10.2022 №CN 05/10/22-1 та комерційних інвойсів від 17.10.2022 №1710/1104, від 29.10.2022 №2910/1106, які містили неправдиві відомості щодо одержувача вказаного товару.

Представник Черкаської митниці підтримав протоколи та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився.

Захисник Ковдій І.С. в судовому засіданні просила провадження закрити за відсутності складу порушення митних правил, оскільки на її думку, ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» виконало всі зобов`язання за зовнішньоекономічним контрактом від 05.10.2022 №CN 05/10/22-1 поставивши товар на умовах DAP-Ізов та передавши його перевізнику. Таким чином, вважає, що саме словацька компанія «Veles V» s.r.o. (Pri Delni 14296/37, Presov 080 05) є відповідальною за подальші дії з товаром.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що ОСОБА_1 підлягає до відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу виходячи з наступного.

Так, 18.10.2022 митним постом «Умань» Черкаської митниці (20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Індустріальна, 14А) за митною декларацією №22UA902080804051U0 в митний режим експорту оформлено товар «насіння ріпаку, з вмістом ерукової кислоти 1.8%» (призначення: продовольчий, не для сівби. Якісні характеристики згідно ДСТУ 4966:2008, 1-го класу, з вмістом ерукової кислоти нижче 1%, олійність 46.56%, вологість 6,8%, домішки: сміттєва 2%, зернова 4.0-5%. Насіння ріпаку вирощено на території України) вагою 350650 кг та вартістю 129740,50 доларів США (4744 428,45 грн за курсом Національного банку України 36,5686 грн/долар США станом на 18.10.2022).

29.10.2022 митним постом «Умань» Черкаської митниці (20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Індустріальна, 14А) за митною декларацією №22UA902080804223U9 в митний режим експорту оформлено товар «насіння ріпаку, не для сівби» (призначення: продовольчий, не для сівби. Якісні характеристики згідно ДСТУ 4966:2008, 1-го класу, з вмістом ерукової кислоти нижче 1%, олійність 46.56%, вологість 6,8% домішки: сміттєва 2%, зернова 3.4-4.4%. Насіння ріпаку вирощено на території України) вагою 337500 кг та вартістю 124 875 доларів США (4566 503,93 грн за курсом Національного банку України 36,5686 грн/долар США станом на 29.10.2022).

Як підставу для проведення митного оформлення вказаного товару було надано комерційні інвойси від 17.10.2022 №1710/1104, від 29.10.2022 №2910/1106 та накладні ЦІМ від 18.10.2022 №41610817 та від 29.10.2022 №41810409 відповідно до яких поставка зазначеного товару здійснювалися ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» (м. Львів, вул. Зелена, буд. 115-б, кв (офіс) 310 код ЄДРПОУ 44478670) на адресу польської компанії «Treeden Group Sp. z o.o.» (20-411 Lublin, ul.Wolska 11, RZECZPOSPOLITA POLSKA) на виконання зовнішньоекономічного контракту від 05.10.2022 №CN 05/10/22-1, укладеного з компанією «Veles V» s.r.o. (Pri Delni 14296/37, Presov 080 05, Slovenska Republika).

Вказаний товар 25.10.2022 на підставі митної декларації №22UA902080804051U0 та 09.11.2022 на підставі митної декларації №UA902080804223U9 було вивезено за межі митної території України через пункт пропуску «Володимир-Волинський Хрубешув» митного поста «Володимир-Волинський» Волинської митниці (Волинська область, с. Рокитниця, ст. Ізов, пункт пропуску «Володимир-Волинський»).

В подальшому, відповідно до інформації митних органів Республіки Польща від 24.01.2023 №0201-IGM.542.57.2023.2, доведеної до Черкаської митниці листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 02.02.2023 №26/26-04/7.27/225 встановлено, що вказаний товар на адресу польської компанії «Treeden Group Sp. z o.o.» (20-411 Lublin, ul.Wolska 11) ввезено не було.

Відповідно до інформації митних органів Словацької Республіки від 30.08.2023 №437987/2023-2000106, доведеної до Черкаської митниці листом Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 02.10.2023 №26/26-04/7.27/2556 підтвердити наявність господарських зв`язків між ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» та словацькою компанією «Veles V» s.r.o. (Pri Delni 14296/37, Presov 080 05) щодо поставки вищевказаного товару згідно комерційних інвойсів від 17.10.2022 №1710/1104 та 29.10.2022 №2910/1106 не виявилося можливим.

Відповідно до інформації ГУ ДПС у Львівській області від 01.12.2023 №13100/5/13-01-07-10-12 встановлено, що розрахунок між ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» та словацькою компанією «Veles V» s.r.o. за експортований згідно митних декларацій №22UA902080804051U0 та №22UA902080804223U9 товар здійснено не було.

Таким чином, за результатами проведеної відповідно до положень п. 8 ч. 1 ст. 336 Митного кодексу України перевірки митним органом зроблено висновок про те, що ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» до Черкаської митниці було надано зовнішньоекономічний контракт від 05.10.2022 №CN 05/10/22-1 та комерційні інвойси від 17.10.2022 №1710/1104 та від 29.10.2022 №2910/1106, які містили неправдиві відомості щодо одержувача вказаного товару, що стало підставою для оформлення митних декларацій №22UA902080804051U0, №22UA902080804223U9 та подальшого вивезення зазначеного товару через пункт пропуску «Володимир-Волинський Хрубешув» митного поста «Володимир-Волинський» Волинської митниці за межі митної території України з приховуванням від митного контролю.

16.01.2024 за даними фактами уповноваженою посадовою особою Черкаської митниці за наявності приводів та підстав, передбачених п. 1 ч. 1 ст. 491 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_1 складено протоколи про порушення митних правил №0005/90200/24 та №0006/90200/24 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до п. 23 ч.1 ст. 4, ст. 246 МК України, виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення являє собою митне оформлення. Метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Митному оформленню відповідно до вимог ст. 257, ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України передує процедура декларування, яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до п. 3 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 «Питання, пов`язані із застосуванням митних декларацій», декларування товарів, митна вартість яких перевищує суму, еквівалентну 150 євро, здійснюється з використанням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа за формою затвердженою вказаною постановою. Заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа здійснюється відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651.

Відповідно до пункту 2 ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору.

Згідно з п. 8 ч.1 ст. 4, ч. 1, 5 ст. 265 Митного кодексу України, декларант це особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування. Декларантами мають право виступати:1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; 2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Згідно ч. 1, п.2 ч. 6 ст. 321 Митного кодексу України, товари, транспортні засоби комерційного призначення перебувають під митним контролем з моменту його початку і до закінчення згідно із заявленим митним режимом. У разі вивезення за межі митної території України, перебування товарів, транспортних засобів комерційного призначення під митним контролем закінчується після здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та перетинання ними митного кордону України, за винятком митних режимів, які передбачають перебування під митним контролем протягом усього часу дії митного режиму.

Згідно ч. 2 ст. 334 Митного кодексу України, особи, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи зобов`язані надавати митним органам документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю, в усній, письмовій та/або електронній формі.

Вивезення товарів з митної території України згідно п.2 ч. 4 ст. 335 Митного кодексу України, здійснюється на підставі митної декларації або супровідних документів на такі товари у випадках, встановлених цим Кодексом, які подаються митному органу для митного контролю.

Відповідно до п. 5, 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.05 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», незаконним переміщення предметів із приховуванням від митного контролю вважається їх переміщення через митний кордон України з поданням митному органу як підстави для переміщення таких товарів документів одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Доводи сторони захисту, суд оцінює критично, оскільки саме ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ» заявляло отримувача вказаного товару, подавало документи з такими відомостями до митного органу та організовувало транспортування вказаного товару за межі митної території України. Відповідно до матеріалів справи вбачається невиконання заявленими сторонами вказаних зовнішньоекономічних операцій умов зовнішньоекономічного контракту від 05.10.2022 №CN 05/10/22-1 в частині поставки товару визначеному отримувачу та здійснення оплати, тобто порушення чинного законодавства в частині повернення на територію України валютної виручки, що вказує на умисне заявлення митним органам неправдивих відомостей щодо вказаних зовнішньоекономічних операцій.

Згідно ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ст. 4 Митного кодексу України).

Відповідальною особою за здійснення вказаної зовнішньоекономічної операції був ОСОБА_1 , який в період з 19.11.2021 по 25.08.2023 обіймав посаду директора ТОВ «ТВЕНТЕ ВОЛЕ», а отже останній є належним суб`єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Відповідно до матеріалів справи, фактів притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення правопорушень, передбачених ст.ст. 482,483 Митного кодексу України, встановлено не було.

За таких обставин суд приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до положень ч.1 ст. 467 Митного кодексу України, справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто складення протоколів про порушення митних правил. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП - якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 в ході розгляду справи судом не встановлено.

Під час провадження у справі безпосередні предмети правопорушення не вилучалися у зв`язку з вивезенням їх за межі митної території України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 467, 483, 524-528 Митного кодексу України, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 4655 466,19 грн. без конфіскації товару.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в сумі 605,60 грн., який зарахувати на рахунок отримувача UA908999980313111256000026001,отримувач коштів: ГУК у м. Києві /м. Київ 22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення.

Головуючий О.І.Кончина

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118156155
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —712/2315/24

Постанова від 16.08.2024

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Биба Ю. В.

Постанова від 05.04.2024

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Кончина О. І.

Постанова від 05.04.2024

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Кончина О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні