ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" квітня 2024 р. м. Рівне Справа № 918/1223/23
Господарський суд Рівненської області у складі головуючого судді Горплюка А.М., розглянувши справу
за заявою Головного управління ДПС у Рівненській області
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор"
про банкрутство
Секретар судового засідання Сідлецька Ю.Р.
Учасники провадження у справі не з`явились
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Рівненській області звернулось до Господарського суду Рівненської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор".
Подана заява обґрунтована наявністю у боржника податкового боргу в розмірі 1 222 360,74 грн, що включає в себе: податок на прибуток - 578 427,07 грн (в тому числі основний платіж - 329 672,83 грн, штрафна санкція 82 499,75 грн, пеня 166 254,49 грн), податок на додану вартість - 643 933,67 грн (в тому числі основний платіж в розмірі 363 923,40 грн, штрафна санкція 91 666,50 грн, пеня 188 343,77 грн).
Ухвалою суду від 07.12.2023 прийнято до розгляду заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" та призначено до слухання у підготовчому засіданні на 19.12.2023. Вжито заходи для забезпечення вимог кредиторів: заборонено власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника та боржнику приймати рішення про ліквідацію, реорганізацію боржника, а також відчужувати основні засоби. Зобов`язано Головне управління ДПС у Рівненській області та Товариство з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" надати у підготовче засідання додаткові відомості (за їх наявності), необхідні для вирішення питання про відкриття провадження у справі про банкрутство. Зобов`язано Головне управління ДПС у Рівненській області надати у підготовче засідання оригінали документів, копії яких приєднано до поданої заяви, для їх огляду судом. Запропоновано Товариству з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" в порядку ст. 36 КУзПБ надати Господарському суду Рівненської області відзив на заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство, до якого додати докази відправлення копії відзиву, підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.
Ухвалою суду від 19.12.2023 відкрито провадження у справі № 918/1223/23 про банкрутство ТОВ "Роздорський елеватор", визнано вимоги ініціюючого кредитора Головного управління ДПС у Рівненській області у розмірі 1 222 360,74 грн податкового боргу, включено до витрат, пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство ТОВ "Роздорський елеватор" витрати по сплаті судового збору за подання даної заяви у розмірі 26 840,00 грн та витрати на авансування винагороди арбітражному керуючому кредитора ТОВ "Роздорський елеватор" у розмірі 60 300,00 грн, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів, до 06 червня 2024 року (включно), розпорядником майна призначено Шендеру Олену Миколаївну, встановлено строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів та інвентаризації майна боржника до 24.01.2024, проведення попереднього засідання суду призначено на 06.02.2024.
21.12.2023 на офіційному веб-сайті ВГСУ оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" (33013, Рівненська область, м. Рівне, вул. Набережна, 4, код ЄДРПОУ 34985827) за номером 72143.
02.02.2024 через підсистему "Електронний суд" від арбітражного керуючого Шендери О.М. надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи Реєстру вимог кредиторів станом на 24.01.2024 та письмові пояснення, в яких вказано, що станом на 02.02.2024 процедура інвентаризації майна боржника не закінчена.
Ухвалою суду від 06.02.2024 попереднє засідання відкладено на 05.03.2024.
Ухвалою суду від 05.03.2024 затверджено реєстр вимог кредиторів на загальну суму 1 222 360,74 грн, а саме: Головного управління ДПС у Рівненській області: 693 596,23 грн (податок на прибуток та податок на додану вартість) - третя черга задоволення вимог кредиторів; 174 166,25 грн (штрафні санкції) - шоста черга задоволення вимог кредиторів; 354 598,26 грн (пеня) - шоста черга задоволення вимог кредиторів. Також, вказаною ухвалою включено до витрат, пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство ТОВ "Роздорський елеватор" витрати по сплаті судового збору за подання даної заяви (перша черга) у розмірі 26 840,00 грн та витрати на авансування винагороди арбітражному керуючому у розмірі 60 300,00 грн, установлено дату проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів не пізніше 15.03.2024, підсумкове засідання призначено на 02.04.2024.
27.03.2024, через відділ канцелярії та документального забезпечення суду, від розпорядника майна надійшов Звіт про проведену роботу та клопотання про введення наступної процедури та визнання банкрутом ТОВ "Роздорський елеватор".
02.04.2024 через підсистему "Електронний суд" від представника ініціюючого кредитора надійшла заява про розгляд справи без участі.
В судове засідання 02.04.2024 учасники провадження у справі не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином у встановлений законом строк.
При цьому, суд враховує, що від ТОВ "Роздорський елеватор" до суду повернулася ухвала від 05.03.2024 з відміткою відділення зв`язку "адресат відсутній за вказаною адресою" та "не існує".
Як вбачається із Інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ "Роздорський елеватор" зареєстроване за адресою, що вказана у заяві Головного управління ДПС у Рівненській області, а саме: 33013, м. Рівне, вул. Набережна, 4.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (надалі - КУзПБ) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України (надалі - ГПК України), іншими законами України.
За приписами ч. 1 ст. 2 ГПК України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Крім того пунктом сьомим статті 120 ГПК України передбачено, що учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
При цьому, до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.
Водночас законодавство України, в тому числі ГПК, не зобов`язує й сторону у справі, зокрема заявника, з`ясовувати фактичне місцезнаходження іншої сторони (сторін) у справі (якщо воно не співпадає з її місцезнаходженням, визначеним згідно із згаданою статтею 93 Цивільного кодексу України) та зазначати таке фактичне місцезнаходження в позовній заяві чи інших процесуальних документах.
А отже, сам лише факт неотримання стороною кореспонденції, якою суд, з дотриманням вимог процесуального закону, надсилав копію судового рішення (ухвали у даному випадку) за належною адресою, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та яка повернулася в суд у зв`язку із закінченням терміну зберігання, тобто неотриманням адресатом, не може вважатися неналежним повідомленням сторони про час та місце судового розгляду, оскільки зумовлена не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу (вказаної позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 29.01.2020 у справі №5015/1763/12).
В разі коли фактичне місцезнаходження юридичної особи - учасника судового процесу з якихось причин не відповідає її місцезнаходженню, визначеному згідно з законом, і дана особа своєчасно не довела про це до відома господарського суду, інших учасників процесу, то всі процесуальні наслідки такої невідповідності покладаються на цю юридичну особу.
Згідно з ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Таким чином суд вважає, що боржник про дату, час і місце розгляду заяви повідомлений належним чином і його неявка не перешкоджає розгляду скарги.
З огляду на належне повідомлення учасників справи про дату, час та місце проведення судового засідання, відповідно до ст. 202 ГПК, відсутні підстави для відкладення судового засідання.
Відтак, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності заявника, боржника та розпорядника майна.
Відповідно до частини п`ятої статті 240 ГПК України датою ухвалення рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Відтак, у судовому засіданні судом винесено постанову, проте враховуючи неявку всіх учасників процесу, беручи до уваги приписи ч. 5 ст. 240 ГПК України, датою постанови є дата підписання повного тексту.
Розглянувши документи і матеріали, які подані учасниками судового процесу, з`ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши докази у справі, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1 ст. 2 КУзПБ провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 49 КУзПБ у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КУзПБ до закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
За приписами ст. 1 КУзПБ, боржником є юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав.
Відповідно до п. 1 ст. 6 КУзПБ, до боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.
Статтею 1 КУзПБ визначено, що банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури. Неплатоспроможність - неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом.
Пунктом 4 ст. 205 Господарського кодексу України (надалі - ГК України) встановлено, що у разі неспроможності суб`єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом. Умови, порядок та наслідки оголошення суб`єктів господарювання банкрутами встановлюються цим Кодексом та іншими законами. Ліквідація суб`єкта господарювання - банкрута є підставою припинення зобов`язань за його участі.
Як встановлено судом, на виконання ухвали суду від 19.12.2023 та ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства, розпорядником майна арбітражним керуючим Шендерою О.М. проведено заходи щодо розшуку майна боржника з метою проведення інвентаризації майна та визначення його вартості. 27.03.2024 розпорядником майна надано суду Звіт про хід ведення справи.
Так, розпорядником майна зазначено, що до реєстру вимог кредиторів у справі про банкрутство ТОВ "Роздорський елеватор" внесено вимоги Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області в загальному розмірі 1 222 360,74 грн.
Станом на 02 квітня 2023 року, з метою перевірки фінансового стану боржника розпорядником майна отримано наступну інформацію.
На сайті Національної комісії з цінних паперів та фондовой ринку отримано інформацію з Реєстру професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, з Державного реєстру випусків цінних паперів, з Реєстру недержавних пенсійних фондів, з Державного реєстру уповноважених рейтингові агенств, в яких вказано, що по запиту інформація про боржника відсутня.
Крім того, з офіційних доступних джерел стало відомо, що боржник не є учасником фондового ринку та не має зареєстрованих торгівельних марок.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру боржників, ТОВ "Роздорський елеватор" є боржником за ВП №70832141 відкрите на підставі виконавчого документу виданого Рівненським окружним адміністративним судом.
В Автоматизованій системі виконавчою провадження наявна інформація відкрите виконавче провадження № 70832141 про стягнення боргу Головним управлінням ДПС у Рівненській області з боржника.
Отримано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо боржника, в якому міститься інформація, що ТОВ "Роздорський елеватор" зареєстровано за адресою: 33013, м. Рівне, вул. Набережна, 4.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №364200747, у боржника наявна податкова застава на все нерухоме майно та майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі, обтяжувач: Державна податкова служба України Боржник: ТОВ "Роздорський елеватор". Також, наявна інформація про арешт всього нерухомого майна на підставі рішення Відділу державної виконавчої служби у м. Рівному Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції. Крім того, щодо боржника відсутні відомості з державною реєстру речових прав.
За інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо боржника, засновником (учасником) ТОВ "Роздорський елеватор" є ОСОБА_1 , громадянин України, місцезнаходження: АДРЕСА_1 .
Відтак, розпорядником майна направлено запит засновнику (учаснику) ТОВ "Роздорський елеватор" з метою отримання відомостей про те, де знаходяться установчі документи, печатка, первинна документація за останні три роки, відомості про нарахування та виплату заробітної плати, накази по працівникам боржника. Проте, відповіді не отримано.
Головне управління статистики у Рівненській області надало інформацію, з якої вбачається, що ТОВ "Роздорський елеватор" не було включено до сформованих на державному рівні сукупностей звітних одиниць та не подавало на адресу органу державної статистики статистичну звітність у 2021-2023 роках.
Комунальне підприємство "Дніпровське міське бюро технічної інвентаризації" надало відповідь про те, що будь-яка інформація про боржника відсутня.
Розпорядником майна отримано відповідь від Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, з якої вбачається, що за наявною інформацією, яка міститься в електронних версіях Державного суднового реєстру України та Суднової книги України, відсутні відомості щодо зареєстрованих суден, власником або судновласником яких є ТОВ "Роздорський елеватор".
Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надало інформацію з якої вбачається, що реєстрації земельних ділянок на праві власності чи на праві користування за вказаною у запиті юридичною особою на території Дніпропетровської області, станом на 31.12.2012 відсутні.
Державна митна служба України вказала, що за даними Єдиної автоматизованої системи митних органів ТОВ "Роздорський елеватор" не перебувало на централізованому обліку в Держмитслужбі в реєстрі осіб, які під час провадження своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань митної справи. Дані щодо митного оформлення товарів за період з 01.01.2014 по 13.02.2024 не знайдено.
Головне управління ДПС в Рівненській області надало інформацію, що ТОВ "Роздорський елеватор" перебуває на загальній системі оподаткування. Податкову звітність за 2020-2022 роки не подавало. Остання податкова декларація з податку на прибуток подана за 2019 рік. Надано інформацію про відкриті рахунки боржника.
Комунальне підприємство "Рівненське міське бюрю технічної інвентаризації" надало інформацію, що станом до 01 січня 2013 року за ТОВ "Роздорський елеватор" не зареєстровано об`єктів нерухомого майна.
Державний архів Рівненської області повідомило, що документи ТОВ "Роздорський елеватор" на зберігання не передавало.
Державна служби морського внутрішнього водного транспорту та судноплавства України надало інформацію про відсутність відомостей щодо зареєстрованих суден власником або судновласником яких є ТОВ "Роздорський елеватор".
Державна служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, надало інформацію, що згідно з даними управління автоматизованої електронно - облікової системи трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо - будівельні меліоративні машини, сільськогосподарська техніка та інші механізми, станом на дату надання відповіді за ТОВ "Роздорський елеватор" не зареєстровані.
Головне управління держгеокадастру у Рівненській області повідомило про відсутність зареєстрованих земельних ділянок на території Рівненської області за ТОВ "Роздорський елеватор".
Регіональний сервісний центру ГСЦ МВС в Рівненській області надало інформацію, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС станом на 06.02.2024 за ТОВ "Роздорський елеватор" зареєстрований автомобіль ГАЗ-САЗ 3507 1989 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_2 .
Головне управління ДПС у Рівненській області повідомило про наявність відкритих рахунків ТОВ "Роздорський елеватор". Інформація про наявність коштів на рахунках - відсутня.
Відтак, розпорядником майна встановлено, що на балансі ТОВ "Роздорський елеватор" не обліковується грошових коштів.
На основі обрахованих даних, що відображені в Звіті та клопотання, було підтверджено той факт, що підприємству станом на 02.04.2024 характерна недостатня ліквідність та платоспроможність, та встановили, що в період з 2021 року по 2024 рік на підприємстві повністю припинено свою роботу.
Згідно до проведеного аналізу ознак з фіктивного банкрутство чи приховування банкрутства щодо ТОВ "Роздорський елеватор" станом на 02.04.2024 в діях органів управління боржника не виявлено.
Також, аналізуючи структуру балансу, показники фінансової звітності, кредиторську заборгованість, то додатково підтверджується той факт, що відновити роботу підприємства без залучення фінансових інвестицій не можливо оскільки величина кредиторської заборгованості є більшою за величину наявних активів.
Отже, розпорядник майна зазначає, що станом на 02.04.2024 задоволення визнаних судом вимог кредиторів до ТОВ "Роздорський елеватор" можливе лише шляхом застосування ліквідаційної процедури.
Пунктом 5 ст. 48 КУзПБ визначено, що до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень; інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.
Як вбачається з матеріалів справи, 20.03.2024 відбулися збори кредиторів на яких були прийняті рішення, зокрема, щодо визначення складу Комітету кредиторів та про звернення до Господарського суду Рівненської області з клопотанням про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Крім того, 20.03.2024 відбулось засідання Комітету кредиторів, на якому вирішено затвердити Звіт розпорядника майна арбітражного керуючого Шендери О.М. про хід ведення справи № 918/1223/23 про банкрутство ТОВ "Роздорський елеватор" від 15.03.2024, затвердити Звіт арбітражного керуючого Шендери О.М. про нарахування і виплату грошової винагороди від 19.03.2024, а також рекомендовано арбітражного керуючого Шендери О.М. призначити ліквідатором по даній справі.
Судом встановлено, що підставою для прийняття такого рішення стало те, що підприємство не має в своєму розпорядженні достатніх санаційних заходів щодо відновлення своєї платоспроможності, і задоволення вимог кредиторів можливе лише за рахунок визнання підприємства банкрутом та введення процедури ліквідації.
Частиною 3 ст. 49 КУзПБ встановлено, що у підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до положень ст. 58 КУзПБ у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців.
З системного аналізу норм закону вбачається, що боржник визнається банкрутом, коли господарським судом встановлено неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані вимоги кредиторів інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до реєстру вимог кредиторів, визначенню підлягає розмір пасиву боржника. Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією) про фінансово - майновий стан божника, що повинен бути наданий на зборах кредиторів та на основі якого збори кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури. Фінансово-майновий стан боржника (актив) повинен бути предметом розгляду в судовому засіданні.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом надається у підсумковому засіданні суду з огляду на знаходження справи у процедурі розпорядження майном боржника.
Отже, завдання підсумкового засідання суду полягає у з`ясуванні ознак банкрутства та наявності можливості визначення наступної судової процедури і подальшого здійснення провадження по справі, виходячи з клопотання зборів (комітету) кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Згідно поданого розпорядником майна Звіту про хід процедури розпорядження майном станом на 02.04.2024, було проведено інвентаризацію, було виявлено, що на балансі ТОВ "Дарчик - Захід" не обліковуються активів.
Інформації про транспортний засіб - автомобіль ГАЗ-САЗ 3507 1989 року випуску, шасі № НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_2 - не надано.
Відтак, даного майна не достатньо для задоволення вимог кредиторів.
Таким чином, судом встановлено, що під час проведення процедури розпорядження майном наявних активів боржника за рахунок яких можливо погасити існуючу заборгованість перед кредитором, не достатньо, пропозицій щодо санації боржника до господарського суду не поступало.
Враховуючи викладені обставини, а також той факт, що подано клопотання зборів кредиторів та комітету кредиторів щодо визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, відсутні пропозиції щодо санації боржника, господарський суд дійшов висновку щодо необхідності введення процедури ліквідації та визнання боржника банкрутом.
Відповідно до ст. 59 КУзПБ з дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав;
у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом;
скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.
Відповідно до приписів п. 1 ст. 28 КУзПБ арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень, керуючий санацією, керуючий реалізацією та ліквідатор призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.
Абзацом 4 п. 8 ст. 48 КУзПБ визначено, що до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого.
Судом встановлено, що згідно рішення Комітету кредиторів по справі № 918/1223/23, що оформлено протоколом № 1 від 20.03.2024 було прийнято рішення щодо призначення ліквідатором - арбітражного керуючого Шендеру Олену Миколаївну про що було подано відповідне клопотання.
Враховуючи вищевказане та положення ч. 3 ст. 49 КУзПБ, суд вважає за можливе визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Шендеру Олену Миколаївну (свідоцтво МЮУ № 1405 від 22.07.2023; 33022, м. Рівне, вул. Симона Петлюри, буд. 14А, офіс 41).
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, у відповідності до ч. 3 ст. 59 КУзПБ, здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Керуючись статтями 44, 48, 49, 58, 59 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 232-234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Затвердити Звіт про роботу розпорядника майна Шендери Олени Миколаївни у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" (33013, Рівненська область, м. Рівне, вул. Набережна, 4, код ЄДРПОУ 34985827).
2. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" (33013, Рівненська область, м. Рівне, вул. Набережна, 4, код ЄДРПОУ 34985827).
3. Припинити повноваження розпорядника майна Шендери Олени Миколаївни.
4. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" (33013, Рівненська область, м. Рівне, вул. Набережна, 4, код ЄДРПОУ 34985827).
5. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
6. Призначити ліквідатором банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Роздорський елеватор" (33013, Рівненська область, м. Рівне, вул. Набережна, 4, код ЄДРПОУ 34985827) арбітражного керуючого Шендеру Олену Миколаївну (свідоцтво МЮУ № 1405 від 22.07.2023; 33022, м. Рівне, вул. Симона Петлюри, буд. 14А, офіс 41).
7. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
8. Строк виконання всіх грошових зобов`язань вважати таким, що настав 05.04.2024.
9. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
10. З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
11. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 05.04.2024.
12. Зобов`язати посадових осіб банкрута протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону.
13. Зобов`язати ліквідатора по завершенню ліквідаційної процедури надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора.
14. Копію постанови направити боржнику, кредитору, ліквідатору, Управлінню забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, місцевому суду загальної юрисдикції, органу державної виконавчої служби, державному органу з питань банкрутства.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття 05.04.2024 та може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://rv.arbitr.gov.ua.
Суддя А.М. Горплюк
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118163872 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Горплюк А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні