Рішення
від 04.04.2024 по справі 120/2370/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 квітня 2024 р. Справа № 120/2370/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимиріни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації в особі директора Зодорожної Ольги Іванівни про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації в особі директора Зодорожної Ольги Іванівни про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Позивач просить суд:

- визнати бездіяльність Директора Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької ОВА (СВП) Задорожної О.І. щодо не вручення письмового запрошення на розгляд скарги- протиправною;

- ?зобов`язати Директора Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької ОВА розглянути скаргу від 03.02.2024, зареєстровану 05.02.2024 з дотриманням прав згідно ст. ст. 18, 19 ЗУ №393/96-вр.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує на протиправну бездіяльність відповідача при розгляді письмового звернення ( скарги ) позивача від 05.02.2024 в частині не дотримання вимог ст.ст. 18, 19 Закону України "Про звернення громадян".

Ухвалою суду від 04.03.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подання відзиву.

18.03.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому заперечує проти задоволення позовних вимог. Свою позицію обґрунтовує тим, що 16 лютого 2024 року наказом директора Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації №386 створена комісія щодо розгляду скарги Позивача від 03 лютого 2024 року на що була отримана пропозиція позивача - провести розгляд 19 лютого 2024 року о 11 годині 15 хвилин. Відповідач звертає увагу суду на те, що підприємства, установи та організації у галузі охорони здоров`я, що належать до сфери управління Відповідача є об`єктами критичної інфраструктури (пп. 5 пункт 4 статті 9 Закону України «Про критичну інфраструктуру»), а також те що, головним завданням в умовах сьогодення, перед відповідачем є забезпечення безперервності надання медичних послуг усім, хто їх потребує особливо надання необхідної спеціалізованої медичної допомоги військовослужбовцям та цивільному населенню постраждалим від військової агресії рф та враховуючи щільний графік членів комісії по розгляду вищезазначеного звернення позивача, останнього листом Відповідача від 16 лютого 2024 року за вихідним реєстраційним № 09-745 було поінформовано, що розгляд його скарги від 03 лютого 2024 року відбудеться 21 лютого 2024 року о 10 год. 45 хв. в актовій залі (каб. 201) приміщення Департаменту (Відповідача), за адресою: вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, аналогічний лист повторно надісланий на електронну адресу позивача 19 лютого 2024 року за вихідним реєстраційним №09-753. 21 лютого 2024 року о 10 год. 45 хв. за вищезгаданою адресою було проведено засідання, порядок денного якого - розгляд скарги позивача від 03 лютого 2024 року, про проведення якого, дату, час та місце позивачу було поінформовано, але з невідомих причин останній не з`явився, тому комісією було прийнято рішення про початок розгляду скарги позивача без його участі.

З`ясувавши доводи сторін, викладені в заявах по суті справи, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши наявні докази та надавши їм оцінку, суд встановив наступне.

03.02.2024 (зареєстровано 05.02.2024) позивач звернувся із скаргою до Директора Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації, оскільки йому не виписано рецепт через небажання лікаря. Розгляд скарги просив проводити за його участі для чого узгодити дату та час, вручити письмове запрошення не менше ніж за три дні.

У листі від 15.02.2024 відповідач просив ОСОБА_2 узгодити час та дату розгляду його скарги від 03.02.20224 стосовно дій/бездіяльності медичного персоналу КНП «Вінницька обласна клінічна лікарня ім. М.І. Пирогова Вінницької обласної Ради», повідомивши Департамент на електронну адресу. Лист відправлено позивачу на електронну адресу.

15.02.2024 позивач надав відповідь, у якій запропонував розгляд скарги провести 19.02.2024 об 11:15 год.

16.02.2024 Наказом Департаменту охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації №386 «Щодо розгляду скарги ОСОБА_1 » створено комісію по розгляду скарги.

Листом від 16.02.2024 №09-745 Департамент повідомив позивача, що розгляд скарги відбудеться 21.02.2024 о 10:45 год в актовій залі (каб.201) приміщення Департаменту за адресою: Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця. Лист направлено позивачу на електронну адресу.

У листі від 19.02.2024 №09-753 щодо розгляду скарги за присутності позивача Департамент повторно повідомив, що розгляд скарги буде проведено 21.02.2024 о 10:45 год.

Листом від 23.02.2024 №27-К-108-2-173 відповідач повідомив про результати розгляду скарги ОСОБА_1 від 03.02.2024.

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду його скарги від 03.02.2024 протиправною, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог та надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею першою Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР "Про звернення громадян" (далі - Закон) визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально - економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Згідно зі статтею 3 Закону під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Зокрема, скаргою є звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

Відповідно до положень статті 5 Закону звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв`язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв`язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз`ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Статтею 15 Закону № 393/96-ВР встановлено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку надається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

За правилами статті 18 Закону № 393/96-ВР громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

- особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

- знайомитися з матеріалами перевірки;

- подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

- бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

- користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

- одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

- висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

- вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

Статтею 19 Закону № 393/96-ВР передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані:

- об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;

- у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову;

- на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;

- скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;

- забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень;

- письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;

- вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина;

- у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;

- не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;

- особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань.

Тобто, статтею 15 Закону встановлено право заявника щодо одержання письмово лише відповіді про результати розгляду заяви чи скарги. Обов`язок щодо письмового повідомлення заявника про розгляд його скарги законодавством не передбачено та відповідних норм не наведено позивачем у позові. Крім того, усі листи ОСОБА_1 надсилав електронною поштою.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 в своїй скарзі від 03.02.2024 просив здійснити розгляд звернення за його участі, на що Департамент охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації двічі повідомляв позивача про дату, час та місце розгляду його скарги, а саме: 21.02.2024 о 10:45 год в актовій залі (каб 201) приміщення Департаменту за адресою: вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця.

Позивач був повідомлений про час, дату та місце розгляду 16.02.2024, тобто за 4 дні. Електронні листи отримані ОСОБА_1 , що підтверджується матеріалами справи.

Суд зазначає, що на виконання статей 18 та 19 Закону № 393/96-ВР відповідач запросив позивача на розгляд його скарги, однак з невідомих причин ОСОБА_1 не скористався можливістю бути присутнім на розгляді його скарги.

Таким чином, в спірних правовідносинах відповідачем дотримано вимог статті 19 Закону України № 393/96-ВР, зокрема, щодо забезпечення участі позивача при розгляді його скарги, а тому відсутні підстави для визнання протиправною бездіяльності Департаменту щодо не вручення письмового запрошення на розгляд скарги та зобов`язання розглянути скаргу від 03.02.2024.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Частиною першою статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч. 1 ст. 77 КАС України), а згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, перевіривши обґрунтованість основних доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до переконання, що у задоволенні позову належить відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Департамент охорони здоров`я та реабілітації Вінницької обласної військової адміністрації (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ 43770299)

СуддяВіятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118168143
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —120/2370/24

Рішення від 04.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні