МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
04 квітня 2024 р. № 400/5724/21 Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Біоносенко В. В., розглянув у порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання рішення в адміністративній справі
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , доБерезнегуватської селищної ради, пл. Соборно-Миколаївська, 10,Березнегувате,Баштанський район, Миколаївська область,56203, прозаява про відстрочення виконання рішення суду,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 04.11.2021 по справі №400/5724/21 позов ОСОБА_1 задоволено, визнано протиправною бездіяльність Березнегуватської селищної ради Баштанського району Миколаївської області, щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (кадастровий номер 4821183000:03:000:0232); зобов`язано Березнегуватську селищну раду Баштанського району Миколаївської області затвердити ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (кадастровий номер 4821183000:03:000:0232).
01.03.2024 від відповідача надійшла заява про відстрочення (розстрочення) виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 04.11.2021 по справі №400/5724/21 до завершення дії воєнного стану на території України або зняття заборони, встановленої чинним законодавством. Свою заяву відповідач аргументував тим, що селищна рада поновила свою роботу в повному обсязі. Питання виконання рішення та затвердження проекту відведення земельної ділянки у власність виносилося відповідачем на розгляд сесії тричі 09.11.2023, 19.12.2023 та 26.01.2024, але з різних причин рада не в змозі була прийняти рішення. Також, відповідач вказав, що на сьогодні не може виконати рішення суду, оскільки п.п.5 п.27 розділу Х Земельного кодексу України передбачено мораторій на передачу у власність земель державної власності.
Від позивача надійшло заперечення проти розстрочення виконання рішення Миколаївської окружного адміністративного суду №400/5724/21 від 04.11.2021. Свою позицію пояснив тим, процес відводу земельної ділянки розпочався ще в 2020 році. Відповідач тривалий час затягував цей процес. Одночасно з цим, відповідач приймає рішення щодо земельних питань стосовно інших осіб. У відповідача було вдосталь часу на виконання рішення суду, ще до повномасштабного вторгнення, а тому він заперечив проти задоволення заяви.
Відповідно до ч.4 ст.378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Відповідно до пп.5 п.27 розділу Х Земельного кодексу України розділу Х Земельного кодексу України безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Згідно із статтею 21 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обмеження прав територіальних громад на місцеве самоврядування згідно з Конституцією та законами України може бути застосоване лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
Частинами першою та другою статті 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
07.04.2022 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 № 2145-IX, розділом І якого внесено зміни до законодавчих актів України, зокрема пунктом 1 Розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 27: «Під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється».
Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (частина третя статті 378 КАС України).
Таким чином, при прийнятті сільською радою рішення, рада має враховувати діючі правові норми та прямі заборони, у тому числі введені на час дії воєнного стану. В такому випадку не йдеться про застосування норми нормативно-правового акта із її зворотною дією у часі.
Наявність тимчасового законодавчого обмеження є обставиною, що робить неможливим виконання рішення суду.
Згідно із пунктом 3 частини четвертої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує інші надзвичайні події.
Суд вважає введення воєнного стану, який став передумовою внесення змін до законодавства, надзвичайною подією.
З огляду на викладене, враховуючи, що на день розгляду заявленого клопотання рішення суду не є виконаним, знаходиться на примусовому виконанні, а законодавцем з 07.04.2022 запроваджено заборону на безоплатну передачу земель комунальної власності у приватну власність, як особливість регулювання земельних відносин під час дії воєнного стану, при цьому законодавець не встановив особливостей щодо завершення передачі у власність щодо правовідносин, як розпочалися до набрання чинності цього Закону, а також на виконання рішення суду, враховуючи норми статті 19 Конституції України, суд вважає заявлене клопотання обґрунтованим.
На підставі викладеного, керуючись ст. 248, 378 КАС України, суд , -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання відповідача про відстрочення виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду №400/5724/21 Березнегуватської селищної ради задовольнити.
2. Відстрочити виконання рішення Миколаївської окружного адміністративного суду від 04.11.2021 у справі №400/5724/21 до завершення дії воєнного стану на території України або зняття заборони встановленої чинним законодавством.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею в порядку ст. 256 КАС України.
4. Апеляційна скарга на цю ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання повного тексту.
Суддя В. В. Біоносенко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118169810 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні