Рішення
від 04.04.2024 по справі 460/21562/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 квітня 2024 року м. Рівне№460/21562/22Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доТурбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, в якому просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області стосовно прийняття рішення за заявою ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років орієнтовною площею 3 га в АДРЕСА_1 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості під власним рухомим майном (об`єктами нерухомості будівель та споруд за реєстраційним номером нерухомого майна 1285405305222);

зобов`язати Турбівську селищну раду Вінницького району Вінницької області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років орієнтовною площею 3 га в АДРЕСА_1 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивача зазначає, що звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою під власними об`єктами нерухомості в АДРЕСА_1 орієнтовною площею 3 га. Не отримавши відповіді про розгляд заяви, повторно звернувся з заявою про розгляд заяви від 04.02.2022. У відповідь на подану заяву відповідач листом від 08.04.2022 повідомив, що рішенням від 18.02.2022 прийнятим постійною комісією Турбівської селищної ради з питань земельних відносин, природокористування, планування територій, будівництва, архітектури та благоустрою - вирішено винести питання, щодо надання дозволу на розробку землеустрою на розгляд чергової сесії Турбівської селищної ради після вивчення та доопрацювання. Вказує, що станом на момент подання позову, рішення щодо надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки під майном, що перебуває у власності не прийняте. Вважає, що неприйняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної в оренду є протиправним, порушує чинне земельне законодавство. Просить задовольнити позов.

Ухвалою від 25.07.2022 дану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження, а також визначено, що вона буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у задоволенні якої він просить відмовити. Зазначає, що 08.02.2022 на адресу відповідача надійшла заява позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під власним нерухомим майном в оренду на 49 років орієнтовною площею 3,0 га по АДРЕСА_1 . 09.02.2022 селищним головою видано розпорядження №18 "Про чергову 23 сесію Турбівської селищної ради 8 скликання". 16.02.2022 на засіданні постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування територій, будівництва, архітектури та благоустрою Турбівської селищної ради розглянуті проекти рішень, які включені до порядку денного 23 сесії згідно з вищевказаним розпорядженням селищного голови. Враховую те, що відповідно Регламенту Турбівської селищної ради, проект рішення за заявою позивача до порядку денного включено не було, спеціалістом відділу земельних відносин та екологічних питань було інформовано членів комісії про отриману заяву ОСОБА_1 з можливістю винести на розгляд сесії. З урахуванням поданих до заяви документів, комісією було вирішено вивчити питання в частині розташування приміщень заявника відносно бажаних земельних ділянок. З надання позивачеві у користування земельної ділянки з конфігурацією згідно з поданими графічними матеріалами, буде позбавлено доступу до орендованих земельних ділянок інших користувачів, якими є юридичні особи, які здійснюють свою господарську діяльність. Під час обстеження земельної ділянки по АДРЕСА_1 було виявлено, що більшість об`єктів нерухомого майна, зазначених у витягу від 21.02.2022 відсутні, наявні лише п`ять об`єктів нерухомого майна, що підтверджується актом обстеження земельної ділянки від 12.07.2022. Зазначає, що згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.02.2022 поданого позивачем до заяви, останньому належить на праві власності об`єкти нерухомого майна у кількості 22 штук. Щодо належності об`єктів нерухомого майна позивачеві згідно поданого ним Витягну, відповідачем подано апеляційну скаргу на рішення Липовецького районного суду від 01.12.2021 по справі №1136/1994/21, яким визнано право власності на об`єкти за позивачем. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Ухвалою суду від 02.08.2023 зупинено провадження в адміністративній справі №460/21562/22 до набрання чинності рішенням Липовецького районного суду Вінницької області у справі №136/1907/22.

Ухвалою суду від 02.04.2024 поновлено провадження у справі №460/21562/22.

Розглянувши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

04 лютого 2022 року позивач звернувся до Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою під власними об`єктами нерухомості в АДРЕСА_1 орієнтовною площею 3 га. До заяви було долучено паспорт та код заявника, копія Витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним №1285405305222, схема розміщення земельної ділянки під об`єктами нерухомого майна за адресою АДРЕСА_1 .

02.04.2022 позивач повторно звернувся до відповідача із заявою про розгляд заяви від 04.02.2022.

Листом від 08.04.2022 №08-16/538 Турбівська селищна рада Вінницького району Вінницької області повідомила позивача, що звернення ОСОБА_1 від 02.04.2022 щодо надання дозволу на виготовлення проекту з землеустрою розглянуто. Зазначено, що пунктом 2 статті 14 Регламенту Турбівської селищної ради регламентовано, що проекти рішень надаються ініціатором внесення питання на сесію не пізніше, ніж за 20 робочих днів до дня проведення сесії секретарю селищної ради, для розміщення проектів рішень на офіційному веб-сайті Турбівської селищної ради. Розроблені проекти рішень підлягають розгляду на засіданні постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування територій, будівництва, архітектури та благоустрою. Засідання проходило 16 лютого 2022 року з метою попереднього погодження перед винесенням на розгляд сесії селищної ради. В зв`язку із несвоєчасним (із запізненням) поданням документів не було розроблено відповідний проект рішення та не включено до порядку денного вищевказаної постійної комісії та чергової сесії селищної ради. Однак, при розгляді на засіданні постійної комісії з питань земельних відносин,природокористування, планування територій, будівництва, архітектури та благоустрою питання «296. Різне.» провідний спеціаліст відділу земельних відносин та екологічних питань Турбівської селищної ради Поліщук О.Д. ознайомила присутніх членів комісії з заявою, обговоривши її, було прийнято рішення про вивчення та доопрацювання питання з винесенням його на розгляд чергової сесії селищної ради.

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення у встановлений законом термін стосовно надання або ненадання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду протиправною, позивач звернувся до суду за захистом охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Згідно зі ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської Ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (ч.1 ст.59 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Частиною 1 ст. 3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі - ЗК України) визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Приписи частини 2 ст. 4 ЗК України визначають, що завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ст.12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст. 65 ЗК України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 ст.120 ЗК України передбачено, що у разі набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці (крім земель державної, комунальної власності), право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить від відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта до набувача такого об`єкта без зміни її цільового призначення. У разі якщо відчужувачу (попередньому власнику) такого об`єкта належала частка у праві спільної власності на земельну ділянку, до набувача цього об`єкта переходить право власності на таку частку. При вчиненні правочину, що передбачає перехід права власності на зазначений об`єкт, мають дотримуватися вимоги частини шістнадцятої цієї статті.

Вказані норми кореспондуються із частиною 1 статті 122 Земельного Кодексу України, відповідно до якої сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до положень частини 1,2 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Отже, особа зацікавлена в одержанні у користустування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК України, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

При цьому, вирішення питання щодо надання у користування позивачу земельної ділянки полягає виключно у конфігурації земельних ділянок відповідно до об`єктів нерухомого майна, які на них розташовані.

Як вбачається із адміністративного позову, позовні вимоги ґрунтуються на тому, що позивач є власником об`єктів нерухомого майна, право власності на які він набув на підставі рішення Липовецького районного суду від 01.12.2021 по справі №136/1994/21, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

Судом встановлено, що 17.10.2023 по справі №460/136/1907/22 Вінницьким апеляційним адміністративним судом прийнято постанову, згідно якої у задоволенні позову ОСОБА_1 до Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальність "ВІНБУД-КОМПЛЕКТ", Фермерське господарство "Україна" про визнання договору дійсним - відмовлено.

Вказане рішення суду набрало законної сили.

Так, постановою Вінницького апеляційного суду від 13.10.2022 у справі №136/1994/21, було встановлено, що звертаючись до суду в порядку окремого провадження, заявник просив встановити факт права власності заявника на майновий комплекс, 243/1000 приватної спільної часткової власності розташований за адресою: вул. Миру,147, смт. Турбів, Вінницький р-н, Вінницька обл., на підставі нотаріально не посвідченого договору купівлі-продажу майна підприємства банкрута, який був укладений на аукціоні від 29 червня 2017 року, укладеного між ним та ПАТ «Екологія, комунальне обкладення», встановлення якого необхідно для належного оформлення права власності на вказане нерухоме майно.

Фактично, ОСОБА_1 шляхом звернення до суду із вказаною заявою, ставить вимоги про визнання за ним права власності на частку зазначеного майнового комплексу, що суперечить положенням статті 293 ЦПК України.

Поряд цим, як вбачається з інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта частки власності у спірному майновому комплексі мають Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінбуд-комплект» (167/1000), Турбівська селищна рада Липовецького району Вінницької області (8/125), «Екологія, комунальне обладнання» (Турбівський машинобудівний завод) Відкрите акціонерне товариство (243/1000) та Фермерське господарство «Україна» (526/1000) (а.с. 14-15).

Таким чином, факт, про встановлення якого просить заявник, не підлягає з`ясуванню у порядку окремого провадження, оскільки із поданої заяви колегією суддів обґрунтовано встановлено, що існує спір про право, який підлягає розгляду у порядку позовного провадження, зокрема, між ОСОБА_1 , зацікавленою особою Турбівською селищною радою Вінницького району Вінницької області, яка звернулась з апеляційною скаргою і оспорює таке право та іншими особами.

Обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом (ч.5 ст.78 КАС України).

Оскільки, рішення Липовецького районного суду від 01.12.2021 у справі №136-1994/21, яким визнано дійсним Договір купівлі - продажу майна підприємства - банкрута, придбаного на аукціоні, який укладено 29.06.2017 між Публічним акціонерним товариством "Екологія, комунальне обладнання" (ЄДРПОУ 00240017) та ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) скасовано постановою Вінницького апеляційного суду від 13.10.2022, то позивач не є власником об`єктів нерухомого майна та одночасно позбавлений права користування земельними ділянками комунальної власності.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

З огляду на те, що позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 04 квітня 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Турбівська селищна рада Вінницького району Вінницької області (вул.Миру, буд.42,смт.Турбів,Вінницький район, Вінницька область,22513, ЄДРПОУ/РНОКПП 04326230)

Суддя В.В. Щербаков

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2024
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу118170362
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —460/21562/22

Рішення від 04.04.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні