Рішення
від 03.04.2024 по справі 305/1203/23
РАХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 305/1203/23

Провадження по справі 2/305/35/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.04.2024 року місто Рахів

Рахівський районний суд Закарпатської області у складі: головуючого - судді Дочинця С.І., при секретарі Пучиній Я.І., розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні Рахівського районного суду Закарпатської області за правилами загального позовного провадження за позовною заявою Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області, поданою в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) до Рахівської районної державної адміністрації (Рахівської районної військової адміністрації), ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним договору купівлі-продажу, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації права власності, скасування державної реєстрації у ДЗК та повернення земельної ділянки,-

ВСТАНОВИВ:

Тячівська окружна прокуратура Закарпатської області, діючи в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) звернулася до суду із позовною заявою до Рахівської районної державної адміністрації (Рахівської районної військової адміністрації), ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним договору купівлі-продажу, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації права власності, скасування державної реєстрації у ДЗК та повернення земельної ділянки.

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що Тячівською окружною прокуратурою встановлено підстави для вжиття заходів представницького характеру у зв`язку з порушенням Рахівською РДА вимог земельного законодавства при розпорядженні земельною ділянкою лісогосподарського призначення, що перебувала на той час у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство», правонаступником якого станом на теперішній час є Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України».

Встановлено, що на підставі розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок», затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки та вирішено продати громадянам-підприємцям земельні ділянки, у тому числі ОСОБА_1 земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат».

На підставі вказаного розпорядження, 26.05.2004 між Рахівською РДА та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу ВВЕ №309559, згідно якого ОСОБА_1 придбала земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат».

Рахівською РДА 02.07.2004 року видано державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 (зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0104070800047, що посвідчує право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га.

Відділом у Рахівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на підставі заяви ОСОБА_1 та виготовленої технічної документації 10.06.2013 року зареєстровано у Державному земельному кадастрі вищевказану земельну ділянку, що підтверджується витягом з ДЗК.

В подальшому, 12 березня 2014 року державним реєстратором зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га.

Підставою для реєстрації права власності за ОСОБА_1 став державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданий 02.07.2004 Рахівською РДА.

Однак, вважає, що розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок», яким затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки та вирішено продати громадянам-підприємцям земельні ділянки, у тому числі ОСОБА_1 земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат, договір купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 та державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданий 02.07.2004 Рахівською РДА підлягають визнанню недійсними, підлягає скасуванню державна реєстрація спірної земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та державна реєстрація права власності за ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а земельна ділянка поверненню на користь держави.

Згідно висновку експерта №15/75 від 31.07.2020, складеного за результатами проведення земельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні №42020071160000025, вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 повністю накладається на землю лісогосподарського призначення, що перебувала на той час у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство».

Також зазначають, що право користування ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» на землі лісогосподарського призначення, на які накладається земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011, посвідчується державним актом на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378, виданого 18.12.1996 на підставі розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 360 від 18.12.1996.

Поряд з тим, факт належності спірної земельної ділянки до земель лісогосподарського призначення та перебування у постійному користуванні ДП «Ясінянське ЛГ» також підтверджується актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №43-ДК/40/АП/09/01/-20 від 23.01.2020, складеного державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області за результатами проведення планової перевірки з питань законності передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011.

З наведеного вбачається, що Рахівська РДА розпорядилась земельною ділянкою лісогосподарського призначення, що перебувала у той час у постійному користуванні ДП «Ясінянське лісомисливське господарство».

Тобто, в Рахівська РДА були відсутні повноваження на розпорядження за межами населених пунктів земельними ділянками державної власності лісогосподарського призначення. В той же час, повноваження щодо розпорядження спірною земельною ділянкою лісогосподарського призначення станом на 15.04.2003 належали до компетенції Закарпатської обласної державної адміністрації.

Водночас, актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №43-ДК/40/АП/09/01/-20 від 23.01.2020, складеного державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області за результатами проведення планової перевірки з питань законності передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011, встановлено, що спірну земельну ділянку продано ОСОБА_1 без вилучення у землекористувача - ДП «Ясінянське ЛГ».

Таким чином, розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок», яким затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки та вирішено продати громадянам-підприємцям земельні ділянки, у тому числі ОСОБА_1 земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат», видано з порушення ст. ст. 84, 149 ЗК України та ст. 9 ЛК України.

Водночас, Рахівською районною державною адміністрацією під час прийняття рішення про продаж ОСОБА_1 земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га, безпідставно та за відсутності на це відповідних повноважень, віднесено спірну земельну ділянку до земель сільськогосподарського призначення, а питання про зміну цільового призначення із земель лісогосподарського призначення не вирішувалось взагалі. При цьому висновки органу виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища з цього питання не надавались.

Враховуючи, що розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 прийнято із порушеннями законодавства, в зв`язку з чим у разі скасування судом спірного розпорядження, відповідно до положень ст.203, 215 ЦПК України має бути визнаним недійсним договір купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 укладений між ОСОБА_1 та Рахівською РДА, оскільки ОСОБА_1 набула статус власника спірної ділянки у незаконний спосіб.

З огляду на незаконність державної реєстрації спірної земельної ділянки, реєстрації речових прав за відповідачем, на підставі ст. 16 ЦК України, ч. 3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ч. 13 ст. 79-1 ЗК України, належним додатковим способом захисту інтересів держави є також заявлення вимоги про визнання незаконною та скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації спірної земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 із одночасним припиненням у Державному реєстрі речових прав усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень.

З огляду на викладене, захист інтересів держави, як власника спірної земельної ділянки, що вибула із її володіння, у спірних правовідносинах здійснюється шляхом подання негаторного позову на підставі ст. 391 ЦК України та ст. 152 Земельного кодексу України про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою лісогосподарського призначення шляхом скасування розпорядження, договір купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 та державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданий 02.07.2004 Рахівською РДА підлягають визнанню недійсними, державна реєстрація спірної земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та державна реєстрація права власності за ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно підлягає скасуванню, а земельна ділянка підлягає поверненню її власнику - державі в особі Закарпатської обласної державної адміністрації.

Повернення у володіння держави земельної ділянки, незаконно переданої у власність фізичній особі органом виконавчої влади, має легітимну мету контролю за використанням майна відповідно до загальних інтересів у тому,щоби таке використання відбувалося за цільовим призначенням. Органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Закарпатська обласна державна адміністрація. З моменту вибуття спірної земельної ділянки із державної власності по цей час Закарпатською обласною державною адміністрацією як уповноваженим суб`єктом не вжито заходів щодо повернення земельної ділянки у власність держави. Саме через бездіяльність зі зверненням до суду з позовом про усунення перешкоди у здійсненні прав користування та розпорядження земельною ділянкою шляхом повернення такої на користь держави, позов заявляється обласною прокуратурою в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації, оскільки порушуються інтереси держави у земельній сфері.

З огляду на викладене просить усунути перешкоди шляхом визнання незаконним та скасування розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок», яким затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки в частині щодо продажу ОСОБА_1 земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат»; усунути перешкоди шляхом визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданого 02.07.2004 Рахівською РДА, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на вищезазначену земельну ділянку ринковою вартістю 4 840 192, 84 грн.; усунути перешкоди шляхом визнання недійсним договору купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 укладеного між ОСОБА_1 та Рахівською РДА; усунути перешкоди шляхом визнання незаконним та скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га; усунути перешкоди шляхом визнання незаконною та скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державної реєстрації права власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га, припинивши право власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку; усунути перешкоди шляхом зобов`язання ОСОБА_1 повернути земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га.

Також просить стягнути з відповідачів на користь Закарпатської обласної прокуратури судові витрати у справі.

Одночасно з пред`явленням позову, керівник Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області, ОСОБА_2 подав заяву про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 12.06.2023 року, заяву керівника Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області, ОСОБА_3 про забезпечення позову - задоволено. До вирішення справи по суті та набрання рішенням суду законної сили, забезпечено позов шляхом накладення арешту на земельну ділянку, площею 0,15 га, кадастровий номер: 2123656200:08:001:0011, яка розташована на землях Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, Рахівського району Закарпатської області; заборони громадянці ОСОБА_1 розпоряджатися земельною ділянкою, площею 0,15 га, кадастровий номер: 2123656200:08:001:0011, яка розташована на землях Ясінянської селищної ради, полонина Драгобрат, Рахівського району Закарпатської області, у тому числі шляхом відчуження її будь-яким способом на користь третіх осіб, здійснювати будь-які дії щодо поділу, об`єднання, передачі в оренду, здійснення забудови.

Ухвалою судді Рахівського районного суду Закарпатської області Дочинця С.І. від 12.06.2023 відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи проводити в порядку загального позовного провадження.

Представник позивача, Тячівської окружної прокуратури, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом надсилання судової повістки про виклик до суду в електронний кабінет. В судове засідання не з`явився, проте через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.

Представник відповідача Рахівської районної державної адміністрації (Рахівської районної військової адміністрації) про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом вручення судового виклику. У судове засідання не з`явився, однак через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи за відсутності представника, позовні вимоги не визнав та просив у позові відмовити повністю.

Відповідач ОСОБА_1 про день, час та місце розгляду справи повідомлялась шляхом опублікування оголошення про виклик особи, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме. У судове засідання не з`явилася, проте від представника відповідача - адвоката Гаврилець М.Б. надійшли пояснення по справі, зміст яких зводиться до наступного.

Вимога про визнання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування недійсними (незаконними) та їх скасування не є ефективним способом захисту, адже задоволення такої вимоги не призвело б до відновлення володіння відповідною земельною ділянкою (постанови Великої Палати Верховного Суду від 21 серпня 2019 року у справі №911/3681/17 (провадження №12-97сг19, пункт 39), від 11 лютого 2020 року у справі №922/614/19, (провадження №12-157гс19). Заявлена в цій справі прокурором вимога не є ефективним способом захисту у спірних правовідносинах, а тому з цих підстав до задоволення не підлягає. Щодо позовної вимоги про зобов`язання ОСОБА_1 повернути земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 зазначає наступне. Право користування ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» посвідчується державним актом на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378, виданого 18.12.1996 на підставі розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 360 від 18.12.1996, а отже ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» є належним користувачем зазначеної в Державному акті земельної ділянки і цей документ є належним доказом. Проте, на переконання відповідача, Державний акт І-ЗК № 000378 не є доказом, який достовірно свідчить про те, що земельна ділянка, яка перебуває у користуванні ДП «Ясінянське лісомисливське господарство» має перетин (накладення) із земельною ділянкою з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011, що належить ОСОБА_1 . У постанові Великої Палати Верховного суду від 20.03.2019 року у справі №514/1571/14- ц (провадження №14-552цс18) зазначено, «що у матеріалах справи відсутні докази на підтвердження, що право особи порушене, оскільки для таких висновків мають бути надані належні та допустимі докази, які б беззаперечно вказували, яка саме земельна ділянка перебувала у власності позивачки, де проходить її межа, чи порушена межа її земельної ділянки відповідачем. Такі докази зазвичай можуть підтверджуватись висновками експерта та спеціаліста». Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження, що право Закарпатської обласної державної адміністрації порушено. Враховуючи зазначені обставини, вважають, що не можливо встановити те, що земельна ділянка відповідача ОСОБА_1 перетинається з земельною ділянкою позивача, а тому в задоволенні позову слід відмовити. Крім того, представник відповідача зазначив, що позивач звернувся до суду з позовом після спливу трирічного строку позовної давності, у зв`язку з чим просить відмовити у позові.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом надсилання виклику до суду в його особистий електронний кабінет. Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, проте на електронну адресу суду надіслав клопотання про розгляд справи без участі третьої особи.

Суд, дослідивши матеріали справи та додані до неї письмові докази, встановив наступні обставини.

Як вбачається з підставі розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації №134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок» та додатку до вказаного розпорядження, затверджено вартість земельних ділянок відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки та вирішено продати громадянам-підприємцям земельні ділянки, в тому числі ОСОБА_1 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат».

Відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738, виданого 02.07.2004 року Рахівською РДА, він посвідчує право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-2100124872013 від 10.06.2013 року, земельна ділянка 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га належить на праві власності ОСОБА_1 .

Відповідно до акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №43-ДК/40/АП/09/01/-20 від 23.01.2020, складеного державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, відповідно до відомостей з Державного земельного кадастру, перенесених з Державного реєстру земель, земельна ділянка площею 0,15 га з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 знаходиться на землях, наданих у постійне користування ДП «Ясінянське ЛМГ» (Свидовецьке лісництво), землі лісогосподарського призначення, ліс угіддя - плантації деревні і чагарник.

Водночас, вищезазначеним актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №43-ДК/40/АП/09/01/-20 від 23.01.2020, встановлено, що спірну земельну ділянку продано ОСОБА_1 без вилучення у землекористувача - ДП «Ясінянське ЛГ».

Згідно висновку експерта №15/75 від 31.07.2020, складеного за результатами проведення земельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні №42020071160000025, вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 повністю накладається на землю лісогосподарського призначення, що перебувала на той час у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство».

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №324918442 від 06.03.2023 року, 12.03.2014 року державним реєстратором зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га. Підстава для реєстрації права власності за ОСОБА_1 - державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданий 02.07.2004 Рахівською РДА.

Відповідно до копії державного акту на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000378 від 18.12.1996, виданого Ясінянському державному лісомисливському підприємству, Рахівською районною Радою народних депутатів Рахівського району Закарпатської області, зазначеному землекористувачу надається у постійне користування 32304,2 гектара землі в межах згідно з планом землекористування. Землю надано у постійне користування для ведення лісового та мисливського господарства, відповідно до розпорядження голови Рахівської райдержадміністрації від 18.12.1996 №360.

Як вбачається з довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомого майна від 03.04.2023, ринкова вартість земельної ділянки, кадастровий номер - 2123656200:08:001:0011, площею 0,15 га, становить 4 840 192, 84грн.

Згідно повідомлення № 07.52-104-3718вих-21 від 21.12.2021, Тячівською окружною прокуратурою, повідомлено Закарпатську обласну державну адміністрацію про виявлені порушення, на що отримано відповідь № 10330/06/16 від 21.01.2022 про те, що у зв`язку із відсутністю коштів для сплати судового збору, облдержадміністрація немає можливості здійснювати заходи з пред`явлення позовів щодо передачі земельних ділянок лісогосподарського призначення у приватну власність громадян.

Як вбачається з наказу від 28.10.2022 року №881, ДП «Ясінянське ЛМГ`припинено шляхом приєднання до Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України».

Вирішуючи заявлені позовні вимоги, суд керується наступним.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Конституції України, ч. 1 ст. 1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 32 ЛК України районні державні адміністрації у сфері лісових відносин на їх території передають у власність, надають у постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки площею до 1 гектара, що перебувають у державній власності, у межах сіл, селищ, міст районного значення та припиняють права користування ними.

З наведеного вбачається, що станом на момент виникнення спірних правовідносин, районні державні адміністрації ( в тому числі Рахівська районна державна адміністрація Закарпатської області) мали повноваження лише щодо передачі у власність земельних лісових ділянок площею до 1 га, лише у межах сіл, селищ, міст районного значення.

Водночас повноваження щодо розпорядження земельними лісовими ділянками за межами населених пунктів належали обласним державним адміністраціям, що узгоджується з п. 5 ч. 1 ст. 31 ЛК України.

Стаття 5 Лісового кодексу України (далі ЛК України) передбачає, що до земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки, та нелісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, які надані в установленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства.

Також, згідно зі ст. 55 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Земельного кодексу України (далі ЗК України), до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.

При цьому, як зазначено у ст. 16 ЛК України, право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування лісами.

Зі змісту частини 1 статті 17 ЛК України вбачається, що у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

Згідно вищезазначеного державного акту на право постійного користування землею, виданого Ясінянському державному лісомисливському підприємству, зазначеному землекористувачу надається у постійне користування 32304,2 гектара землі в межах згідно з планом землекористування. Землю надано у постійне користування для ведення лісового та мисливського господарства.

Судом встановлено, що у розпорядженні Рахівської РДА №134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок» відсутні відомості про вилучення земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 у землекористувача - ДП «Ясінянське ЛГ».

Крім того, відповідно до акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, межі земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні ДП «Ясінянське ЛМГ» (Свидовецьке лісництво) на підставі державного акту на право користування землею пл. 32304,20 га не встановлені, а відомості до Державного земельного кадастру не внесені, встановити яка частина земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 передано у власність, без вилучення у землекористувача чи/або припинення права постійного користування землею відповідно до порядку 142, 149 ЗК України, є неможливим.

Таким чином, розпорядження Рахівською РДА земельною ділянкою з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га без вилучення такої у землекористувача, свідчить про порушення ст. 149 ЗК України.

Окрім наведеного, відповідно до ч. ч. 1, 2, 4 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 57 ЛК України зміна цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов`язаних з веденням лісового господарства, провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земельних ділянок у власність або надання у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України. Зміна цільового призначення лісових ділянок здійснюється за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища.

Як вбачається з вищезазначеного акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, складеного Головним управління Держгеокадастру у Закарпатській області, відповідно до відомостей з Державного земельного кадастру, перенесених з Державного реєстру земель, земельна ділянка площею 0,15 га з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011, знаходиться на землях, наданих у постійне користування ДП «Ясінянське ЛГ», землі лісогосподарського призначення, ліс угіддя - плантації деревні і чагарник, однак в розпорядженні № 134 від 15.04.2003 року «Про викуп у власність земельних ділянок», виданому Рахівською районною державною адміністрацією, зазначено цільове призначення земельної ділянки - розміщення міні-готельного комплексу.

Тобто Рахівською районною державною адміністрацією під час вирішення питання про затвердження вартості земельних ділянок та вирішенні питання продати громадянам підприємцям земельні ділянки, в тому числі ОСОБА_1 , безпідставно та за відсутності на це відповідних повноважень, в повному обсязі віднесено вказані земельні ділянки до земель несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу, а питання про зміну цільового призначення їх із земель лісогосподарського призначення не вирішувалось взагалі. При цьому висновки органу виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища з цього питання не надавались.

Так в розпорядженні Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 року «Про викуп у власність земельних ділянок» відсутні відомості про зміну цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 із земель лісогосподарського призначення на землі несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу.

Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України № 610-рвід 10.04.2008 «Про деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) передбачалось, що з метою недопущення фактів порушення інтересів держави і суспільства під час відчуження та зміни цільового призначення земельних лісових ділянок Мінприроди, Мінагрополітики, Міноборони, Держкомлісгоспу та Держкомзему до законодавчого врегулювання питань запобігання зловживанням у цій сфері зупинити прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення.

За правилами ч. 3 ст. 83, ч. 4 ст. 84 ЗК України до земель державної та комунальної власності, які не можуть передаватися в приватну власність, віднесено землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 56 ЗК України, громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств. Громадяни і юридичні особи в установленому порядку можуть набувати у власність земельні ділянки деградованих і малопродуктивних угідь для залісення.

Отже, стосовно земель лісогосподарського призначення закон установлює пріоритет державної, комунальної власності над приватною і, крім того, прямо забороняє органам виконавчої влади передавати їх у приватну власність, крім випадків, визначених законом.

Відповідно до п. «б» ч. 1 ст. 164 ЗК України, складовою охорони земель є захист лісових земель та чагарників від необгрунтованого їх вилучення для інших потреб.

Частиною 1 статті 22 ЛК України встановлений виключний перелік підстав припинення права постійного користування лісами. В силу вимог ч. 1 ст. 24 ЛК України права лісокористувачів охороняються законом і можуть бути обмежені або припинені лише у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Серед способів захисту речових прав цивільне законодавство виокремлює усунення перешкод у здійсненні права користування та розпорядження майном (стаття 391 ЦК України, частина друга статті 152 ЗК України).

Власник земельної ділянки може вимагати, зокрема, усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів (ч. ч. 2, 3 ст. 152 Земельного кодексу України). У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним (ст. 155 Земельного кодексу України).

Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном (стаття 391 ЦК України).

Заволодіння громадянами та юридичними особами землями лісогосподарського призначення всупереч вимогам Земельного кодексу України (перехід до них права володіння цими землями) є неможливим. Перебування земельної ділянки у постійному користуванні державного лісогосподарського підприємства вказує на неможливість виникнення приватного власника, а отже, і нового володільця.

Також, відповідно до положень ст. ст. 391, 396 ЦК України позов про усунення порушень права, не пов`язаних із позбавленням володіння, підлягає задоволенню у разі, якщо позивач доведе, що він є власником або особою, яка володіє майном (має речове право) з підстави, передбаченої законом або договором, і що діями відповідача, не пов`язаними з позбавленням володіння, порушується його право власності чи законного володіння.

Цивільний оборот земельних ділянок лісогосподарського призначення є і був обмежений законодавчо з огляду, зокрема, на приписи ЗК України, ЛК України.

Поряд з тим, ст. 21 ЗК України передбачено, що порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Наведене узгоджується з правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, викладеною у постанові від 23.10.2019 у справі № 488/402/16-ц, з якої вбачається, що порушення зміни цільового призначення є підставою для визнання недійсним рішень про передачу земельних ділянок лісового фонду у приватну власність.

Таким чином, видання розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 призвело до порушення ст. ст. 20, 84, 149 ЗК України, ст. ст. 31, 57 ЛК України, та, відповідно, вибуття з державної власності земельної ділянки лісогосподарського призначення та порушення права ДП «Ясінянське ЛГ» на користування такою, у зв`язку з чим, розпорядження є незаконним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.1 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Враховуючи, що розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 прийнято із порушеннями законодавства, в зв`язку з чим у разі скасування судом спірного розпорядження, відповідно до положень ст.203, 215 ЦПК України має бути визнаним недійсним договір купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 укладений між ОСОБА_1 та Рахівською РДА, оскільки ОСОБА_1 набула статус власника спірної ділянки у незаконний спосіб.

Водночас питання правомірності видачі державного акту на право власності на земельну ділянку безпосередньо залежить від законності прийнятого рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого такий акт видано.

Відповідно до постанови Великої Палати Верховного Суду від 12.12.2018 (справа № 2-3007/11, провадження № 14-525цс18) державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки. Визнання недійсними державних актів на право власності вважається законним, належним та окремим способом поновлення порушених прав у судовому порядку.

Отже, у разі скасування судом спірного розпорядження, підлягає також визнанню недійсним виданий на його підставі державний акт на право власності на земельну ділянку.

Окрім того, частиною 13 статті 79-1 Земельного кодексу України передбачено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації.

Як вбачається з ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пп. «а» п. 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Абзацом 2 частини 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

З огляду на незаконність державної реєстрації спірної земельної ділянки, реєстрації речових прав за відповідачем, на підставі ст. 16 ЦК України, ч. 3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ч. 13 ст. 79-1 ЗК України, належним додатковим способом захисту інтересів держави є також заявлення вимоги про визнання незаконною та скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації спірної земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 із одночасним припиненням у Державному реєстрі речових прав усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень.

У своїх поясненнях представник відповідача посилається на той факт, що не можливо встановити, що земельна ділянка відповідача ОСОБА_1 перетинається з земельною ділянкою позивача, зазначаючи, що такі докази зазвичай можуть підтверджуватись висновками експерта та спеціаліста, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Проте, матеріали справи містять висновок експерта, з якого вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 повністю накладається на землю лісогосподарського призначення, що перебувала на той час у постійному користуванні Державного підприємства «Ясінянське лісомисливське господарство». А отже посилання представника відповідача є безпідставними.

Крім того, представник відповідача зазначив, що позивач звернувся до суду з позовом після спливу трирічного строку позовної давності, у зв`язку з чим просить відмовити у позові.

Щодо клопотання представника відповідача про застосування строку позовної давності, суд вважає за потрібне зазначити наступне.

У розумінні ст.256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Згідно статті 257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до ч. 1 ст. 261 ЦК України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Як вбачається з матеріалів справи, про порушення свого права позивачу стало відомо у зв`язку з внесенням 11.02.2020 року до ЄРДР відомостей про кримінальне провадження та призначенням земельно-технічної експертизи, та в подальшому з висновку експерта № 15/75 від 31.07.2020 року.

До суду з даним позовом позивач звернувся 09.06.2023 року.

Проте, 02 квітня 2020 року набув чинності Закон України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», відповідно до якого розділ «Прикінцеві положення» ЦК України доповнено пунктом 12, за змістом якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257,258,362,559,681,728,786,1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу «COVID-19», із подальшими змінами, на усій території України установлено карантин з 12 березня 2020 року до 30 червня 2023 року, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392, враховуючи зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 року № 500. .

В подальшому, 17.03.2022 року набув чинності Закон України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», відповідно до якого розділ «Прикінцеві положення» ЦК України доповнено пунктом 19, а саме "У період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, перебіг позовної давності, визначений цим Кодексом, зупиняється на строк дії такого стану". В подальшому, указами Президента України воєнний стан не одноразово продовжувався строком на 90 діб.

Таким чином, було запроваджено механізм, за якого позовна давність на період дії карантину, воєнного стану або надзвичайного стану продовжується на строк дії таких обставин.

А тому позивачем не пропущений трирічний строк позовної давності, отже Тячівська окружна прокуратура звернулась до суду з позовною заявою в межах строку позовної давності.

Отже, встановлено, що земельна ділянка, яка є предметом позову, належить до земель лісогосподарського призначення. Фактично відбулась незаконна безоплатна передача такої у приватну власність некомпетентним органом державної влади, без вилучення та зміни цільового призначення.

При цьому визнання незаконним та скасування рішення органу державної влади, на підставі якого відповідна земельна ділянка незаконно була передана у приватну власність, а також визнання недійсним відповідного державного акта на право власності на земельну ділянку є єдиним пропорційним і належним способом відновлення порушених інтересів держави у вказаному спорі. За таких обставин позов обласної прокуратури відповідає загальним принципам і критеріям правомірного втручання в право особи на мирне володіння майном.

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що скасування розпорядження голови Рахівської РДА про «Про викуп у власність земельних ділянок», яким затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки в частині щодо продажу ОСОБА_1 земельної ділянки та визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, яка належить до земель лісогосподарського призначення, та повернення земельної ділянки державі в особі Закарпатської обласної державної адміністрації, як органу до компетенції якого належать повноваження щодо розпорядження земельними ділянками державної власності лісогосподарського призначення.

У відповідності до ч.7 ст.158 ЦПК України, у зв`язку із ухвалення судом рішення про задоволення позову заходи забезпечення позову вжиті ухвалою суду від 12.06.2023 продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.

Відповідно ст. 141 Цивільного процесуального кодексу України суд вирішує питання про розподіл судових витрат таким чином.

Згідно з платіжною інструкцією №483 від 15.05.2023 року Закарпатська обласна прокуратура є платником судового збору за подання позову в сумі 10736 гривень та відповідно до платіжної інструкції №484 від 15.05.2023 року за подання заяви про забезпечення позову в сумі 1342 гривень.

У зв`язку із задоволенням позову, на підставі ст.141 ЦПК України, слід стягнути судові витрати - судовий збір в сумі 16 104 гривень за подання позову та 1342 гривень за подання заяви про забезпечення позову, а всього слід стягнути 17 446 гривень з відповідачів: Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області та ОСОБА_1 на користь Закарпатської обласної прокуратури, порівну, в сумі 8 723 гривень з кожного.

Згідно із ч.2 ст.247 ЦПК України фіксування судового засідання технічним засобом здійснює секретар судового засідання. У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 12, 13, 76, 81, 83, 89, 141, 263-265, 273, 354, 355 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області, поданою в інтересах держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації) до Рахівської районної державної адміністрації (Рахівської районної військової адміністрації), ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», про визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним договору купівлі-продажу, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації права власності, скасування державної реєстрації у ДЗК та повернення земельної ділянки- задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Рахівської районної державної адміністрації № 134 від 15.04.2003 «Про викуп у власність земельних ділянок», яким затверджено вартість земельних ділянок, відповідно до висновків експерта про вартість об`єкта оцінки в частині щодо продажу ОСОБА_1 земельної ділянки з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га несільськогосподарського призначення для розміщення міні-готельного комплексу на землях Ясінянської селищної ради, полонина «Драгобрат»;

Визнати недійсним та скасувати державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЗК №058738 виданого 02.07.2004 Рахівською РДА, яким посвідчується право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га, ринковою вартістю 4 840 192, 84 грн.;

Визнати недійсним договір купівлі-продажу ВВЕ №309559 від 26.05.2004 укладеного між ОСОБА_1 та Рахівською РДА;

Визнати незаконним та скасувати в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га.

Визнати незаконним та скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державної реєстрації права власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га, припинивши право власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку;

Зобов`язати ОСОБА_1 повернути земельну ділянку з кадастровим номером 2123656200:08:001:0011 площею 0,15 га, що розташована за межами населеного пункту полонина Драгобрат на території Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області на користь держави в особі Закарпатської обласної державної адміністрації (Закарпатської обласної військової адміністрації).

Стягнути з Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області на користь Закарпатської обласної прокуратури судові витрати в сумі 8 723 (вісім тисяч сімсот двадцять три) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Закарпатської обласної прокуратури судові витрати в сумі 8 723 (вісім тисяч сімсот двадцять три) гривень.

Відомості щодо учасників справи:

Позивач: Тячівська окружна прокуратура Закарпатської області, місцезнаходження: м. Тячів, вул. Незалежності, 27, ЄДРПОУ 02909967.

Закарпатська обласна державна адміністрація (Закарпатська обласна військова адміністрація), місцезнаходження: м. Ужгород, пл. Народна, 4, ЄДРПОУ 00022496.

Відповідач: Рахівська районна державна адміністрація Закарпатської області (Рахівська районна військова адміністрація), місцезнаходження: м. Рахів, вул. Миру, 1 Рахівського району Закарпатської області, ЄДРПОУ 22106207.

Відповідач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України», м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. 9 А, ЄДРПОУ 44768034.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Закарпатського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Рахівського районного суду

Закарпатської області Дочинець С.І.

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено10.04.2024
Номер документу118175661
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним договору купівлі-продажу, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, скасування державної реєстрації права власності, скасування державної реєстрації у ДЗК та повернення земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —305/1203/23

Рішення від 03.04.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 06.03.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 15.01.2024

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 04.12.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 23.10.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 13.09.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 15.08.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 12.07.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 12.06.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

Ухвала від 12.06.2023

Цивільне

Рахівський районний суд Закарпатської області

Дочинець С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні