Справа № 639/1896/24
Провадження № 3/639/862/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2024 року м. Харків
Суддя Жовтневого районного суду м. Харкова Курило В.О., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов із з Головного управління Державної податкової служби України у Харківській області, стосовно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, директора та головного бухгалтера Приватного підприємства «ТИН», який зареєстрований та фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,
в с т а н о в и в:
На розгляд до Жовтневого районного суду м. Харкова надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 491 від 26.03.2024 стосовно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення, 26.03.2024 при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «ТИН» (код ЄДРПОУ 33605661, юридична адреса: 61020, м. Харків, проспект Постишева, буд. 99), директором та головним бухгалтером якого є ОСОБА_1 , встановлено порушення у веденні бухгалтерського та податкового обліку, а саме:
- п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 85.2 ст. 85, вимог абз. «а» п. 198.1, п. 198.2, абзаців першого і другого п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, Розділу V «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», затвердженого Наказом Міністерства фінансів № 21 від 28.01.2016, оскільки ним завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (показник рядка 21 Декларації) за листопад 2023 року на суму 713 816 гривень;
- п. 44.1, п. 44.3, п. 44.6 ст. 44 та п. 85.2 ст.85 Податкового кодексу України, підприємством до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті, не надано посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності. Отже, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
У протоколі про адміністративне правопорушення №491 від 26.03.2024 зазначається про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Перевіривши надані матеріали у порядку, передбаченому ст. 278 КУпАП, суддя приходить до висновку про необхідність повернення матеріалів справи для належного оформлення, виходячи з наступних обставин.
Згідно з вимогами статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Підставою для складання протоколу № 491 від 26.03.2024 про адміністративне правопорушення є висновки акту документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «ТИН» від 26.03.2024 № 11774/20-40-07-04-05/33605661.
Відповідно до п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Згідно з п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.
Згідно з п. 56.1 ст. 56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Разом із цим, в направлених до суду матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутні відомості, які є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного з`ясування обставин справи, а саме:
1) до матеріалів справи не долучено копію паспорту або іншого документа, який посвідчує особу, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ;
2) до матеріалів справи долучено неповний текст акту документальної позапланової виїзної перевірки ПП «ТИН» від 26.03.2024 №11774/20-40-07-04-05/33605661, долучені лише 1 та 32-33 аркуші, тобто долучено не всі аркуші акту перевірки, яким встановлені порушення;
3) відсутня інформація про те, чи подавались Приватним підприємством «ТИН» заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 26.03.2024 № 11774/20-40-07-04-05/33605661;
4) відсутня інформація про те, чи приймались контролюючим органом податкові повідомлення-рішення на підставі висновків акту документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «ТИН» від 26.03.2024 № 11774/20-40-07-04-05/33605661;
5) відсутня інформація про те, чи оскаржувались в адміністративному чи судовому порядку Приватним підприємством «ТИН» вказані податкові повідомлення-рішення;
6) відсутні відомості про те, чи є узгодженими суми грошового зобов`язання за такими податковими повідомленнями-рішеннями (у разі їх винесення контролюючим органом);
7) до матеріалів справи не долучено письмові документи та докази, які підтверджують висновки акту документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «ТИН» від 26.03.2024 № 11774/20-40-07-04-05/33605661.
Згідно абз. 2 п. 12 постанови Пленуму ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ № 11 від 17 жовтня 2014 року «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» визначено, що норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного без додержання вимог статті 256 цього Кодексу вмотивованою постановою суду для належного оформлення.
З урахуванням зазначених недоліків в оформленні адміністративного матеріалу та відсутності у суду можливості усунення виявленої неповноти оформлення матеріалів безпосередньо у судовому засіданні, адміністративний матеріал необхідно повернути до Головного управління ДПС у Харківській області для належного оформлення.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст. ст. 278, 280 КУпАП, суддя
п о с т а н о в и в:
Адміністративний матеріал стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, повернути до Головного управління Державної податкової служби України у Харківській області для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя В. О. Курило
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2024 |
Оприлюднено | 09.04.2024 |
Номер документу | 118183653 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Харкова
Курило В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні