Ухвала
від 15.03.2024 по справі 607/5938/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.03.2024 Справа №607/5938/24 Провадження №1-кс/607/1671/2024

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові - ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, -

В С Т А Н О В И В :

Cтарший слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові - ОСОБА_3 у межах кримінального провадження № 42023210000000164 від 11.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч.2 ст.364 КК України, звернувся до слідчого судді із клопотанням про арешт майна, у якому просить накласти арешт на майно яке на праві приватної власності належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом заборони його відчуження, з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, а саме: автомобіль марки «Volkswagen Polo 1598», 2016 року випуску, номер шасі НОМЕР_1 , білого кольору, р.н. НОМЕР_2 ; автомобіль марки «Volkswagen 1781», 1998 року випуску, номер шасі НОМЕР_3 , р.н. НОМЕР_4 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6125280900:01:002:0144 площею (га): 0,0602, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388662161252; квартира загальною площею 51,1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388653161101.

Як вбачається із клопотання, слідчими Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023210000000164 від 11.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 212, ч.2 ст.364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно наказу Тернопільської митниці Державної митної служби України №18-о від 29.06.2021 ОСОБА_5 призначено з 01.07.2021 на посаду державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці в порядку переведення з ІНФОРМАЦІЯ_2 , шляхом укладання контракту про проходження державної служби.

Відповідно до наказу Тернопільської митниці Державної митної служби України №49-0 від 20.02.2023 ОСОБА_5 з 20.02.2023 переведено на посаду державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці, шляхом укладання контракту про проходження державної служби.

У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 4 Митного кодексу України до митних платежів відносять: мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).

Згідно частини 1 статті 281 Митного кодексу України допускається встановлення тарифних пільг (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот відповідно до законодавства України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори. З частини 2 цієї статті відомо, що тарифні квоти у вигляді встановлення обсягів окремих товарів, призначених для ввезення на митну територію України у визначений період зі зниженням ставки ввізного мита, встановлюються окремими законами.

Частиною 2 статті 270 Митного кодексу України визначено, що правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, іншими (крім мита) митними платежами встановлюються Податковим кодексом України з урахуванням особливостей, що визначаються цим Кодексом.

Пунктом 4 частини 1 статті 289 Митного кодексу України визначено, що обов`язок із сплати митних платежів виникає після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки митний орган самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов`язання.

Відповідно до частини 2 статті 293 Митного кодексу України особою, на яку покладається обов`язок із сплати донарахованих митних платежів податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки, є відповідний платник податків.

Згідно пункту 54.5 статті 54 Податкового кодексу України, якщо сума грошового зобов`язання визначається контролюючими органами, платник податку не несе відповідальність за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, однак несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання.

У відповідності до підпункту 41.1.2. пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв`язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України.

Згідно п. п. 1, 2 3, 7 Положення про Державну митну службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, Державна митна служба України (далі по тексту - Держмитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.

Основними завданнями Держмитслужби є забезпечення реалізації державної митної політики, зокрема забезпечення митної безпеки та захисту митних інтересів України і створення сприятливих умов для розвитку зовнішньоекономічної діяльності, збереження належного балансу між митним контролем і спрощенням законної торгівлі.

Держмитслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, реалізуючи свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи до яких належать митниці та спеціалізовані органи.

У відповідності до п. п. 1, 3, 4, 10, 11, 13 Положення про Тернопільську митницю, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 29.10.2020 № 489, Тернопільська митниця (далі - Митниця) є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України (далі - Держмитслужба) як її відокремлений підрозділ.

Основними завданнями Митниці є: забезпечення в межах повноважень реалізації державної митної політики та державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи, запобігання та протидії контрабанді, боротьби з порушеннями митних правил; здійснення в межах повноважень контролю за порядком та умовами переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, організація та забезпечення здійснення інших заходів, спрямованих на реалізацію державної митної політики, що становлять митну справу.

Митниця відповідно до покладених на Держмитслужбу завдань здійснює у зоні своєї діяльності окремі делеговані повноваження Держмитслужби, а також повноваження визначені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, а саме:

- забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Митницю, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;

- забезпечує та здійснює контроль за наданням гарантій забезпечення сплати митних платежів, організовує та здійснює стягнення коштів у разі невиконання забезпечених гарантіями зобов`язань із сплати митних платежів, взаємодіє з гарантами;

- забезпечує виконання митних формальностей відповідно до вимог законодавства з питань митної справи;

- організовує та здійснює провадження у справах про порушення митних правил, контролює дотримання вимог законодавства під час провадження у справах про порушення митних правил;

- запобігає та протидіє контрабанді, здійснює боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України у зоні своєї діяльності;

- виявляє причини та умови, що призвели до вчинення контрабанди та інших правопорушень у сфері митної справи, вживає заходів для їх усунення;

- організовує та здійснює ведення обліку і адміністрування митних та інших платежів, контроль за справлянням яких законом покладено на Держмитслужбу, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати у повному обсязі платниками податків до відповідного бюджету;

- забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;

- визначає у передбачених Митним та Податковим кодексами України випадках суми податкових та грошових зобов`язань платників податків;

- забезпечує та здійснює контроль за застосуванням відповідно до закону заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності під час пропуску товарів через митний кордон України, випуску їх у відповідний митний режим, а також після такого випуску;

- забезпечує здійснення митного контролю та митного оформлення товарів;

- забезпечує правильність заповнення та використання митних декларацій, внесення до них змін та визнання декларацій недійсними;

- здійснює митний контроль та виконує митні формальності щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перемішуються через митний кордон України, у тому числі на підставі електронних документів (електронне декларування), за допомогою технічних та спеціальних засобів контролю тощо;

- здійснює у випадках, передбачених законом, складання протоколів про адміністративні правопорушення та провадження у справах про адміністративні правопорушення;

- здійснює державний нагляд (контроль) за діяльністю митних брокерів та їх представників (агентів з митного оформлення), а також контроль за провадженням певних видів діяльності, перелік яких визначено Митним кодексом України; у передбачених цим Кодексом випадках зупиняє дію, анулює та переоформлює дозволи на провадження певних видів діяльності;

- здійснює інші повноваження, визначені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.

У відповідності до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, Бюро економічної безпеки України, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Поряд з цим, у відповідності до посадової інструкції затвердженої начальником Тернопільської митниці Д. Дорофій від 02.01.2023 метою посади, яку обіймає ОСОБА_5 є дотримання встановленого порядку і умов переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил.

Основними посадовими обов`язками згідно розділу №3 посадової інструкції головного державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці ОСОБА_5 серед іншого є:

- п.3.1 здійснення повного та своєчасного справляння податків, зборів (інших обов`язкових платежів) при митному оформленні товарів, застосування відповідно до законів України заходів тарифного й нетарифного регулювання;

- п.3.2 здійснення митного контролю та митного оформлення товарів;

- п.3.3 здійснення заходів, спрямованих на запобігання контрабанді та порушенням митних правил, виявлення способів незаконного переміщення вантажів, транспортних засобів, товарів та інших предметів через митний кордон України, заведення справ про порушення митних правил;

- п. 3.4 здійснення контролю правильності класифікації задекларованих або оформлених товарів, правильності визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також правильності визначення країни їх походження;

- п. 3.6 реалізація заходів з управління ризиками шляхом виконання митних формальностей, визначених за результатами застосування системи управління ризиками, та внесення в установленому порядку інформації про результати їх виконання до автоматизованої системи митного оформлення товарів;

- п.3.7 виконання інших завдань та функцій, визначених чинним законодавством України, доручень чи наказів, одержаних від керівника.

Згідно п.1 ч.2 ст. 490 Митного кодексу України, протокол про порушення митних правил мають право складати посадові особи, які відповідно до посадових інструкцій уповноважені здійснювати митний контроль, митне оформлення і пропуск товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України і які безпосередньо виявили порушення митних правил.

Окрім цього, ОСОБА_5 відповідно до Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом ДФС України від 24.11.2015 № 934 надано дозвіл на роботу з АСМО «Інспектор» митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці із логіном користувача бази даних «U031741».

24.02.2023 набрали чинність прийняті Верховною Радою України Закони України № 2906-IX 06.02.2023 «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо сприяння ввезенню на митну територію України безпілотних літальних апаратів та деяких інших товарів» (далі - Закон № 2906) та № 2907-IX 06.02.2023 «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння ввезенню на митну територію України безпілотних літальних апаратів та деяких інших товарів» (далі - Закон № 2907) згідно з якими, тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не більше ніж до 1 січня 2024 року, звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України підприємствами або громадянами у митному режимі імпорту (у тому числі переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях) ряд товарів, серед яких - тепловізійні біноклі та монокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри), що класифікуються у товарних підкатегоріях 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).

Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 16.02.2023 № 99 «Про внесення зміни до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України» (набрав чинності 26.02.2023) при митному оформленні вищевказаної категорії товарів, зокрема, тепловізійних біноклів та монокулярів, приладів нічого бачення (біноклі та монокуляри), що класифікуються у товарних підкатегоріях 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, можливе застосування пільги зі сплати ввізного мита та податку на додану вартість з присвоєним кодом у Класифікаторі - «235».

Відповідно до законів України № 3288-IX від 28.07.2023 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо особливостей ввезення на митну територію України товарів для потреб безпеки і оборони» (далі - Закон № 3288) та № 3287-IX від 28.07.2023 «Про внесення змін до пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей ввезення на митну територію України товарів для потреб безпеки і оборони» (далі - Закон № 3287) перелік визначених Законом № 2906 та Законом № 2907 товарів, що звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість під час ввезення на митну територію України підприємствами або громадянами у митному режимі імпорту доповнено новими позиціями, а саме: тепловізійні біноклі, монокуляри та бінокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8525 89 00 10, 8525 89 00 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Листом Держмитслужби від 23.08.2023 № 15/15-01-03/7/3783 митні органи (у т.ч. Тернопільську митницю) інформовано, що Закони № 3287 та № 3288 опубліковані 23.08.2023 в офіційному виданні «Голос України» та набрали чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

При цьому, встановлений наказом Міністерства фінансів України від 16.02.2023 № 99 «Про внесення зміни до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України» код звільнення від сплати ввізного мита та податку на додану вартість - «235» у Класифікаторі залишився незмінним.

Відтак, із врахуванням норм вищезазначених законів України, у період з 24.02.2023 по 24.08.2023 звільнялись від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України підприємствами або громадянами у митному режимі імпорту (у тому числі переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях) ряд товарів, серед яких - тепловізійні біноклі та монокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри), що класифікувались виключно у товарних підкатегоріях 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 згідно УКТ ЗЕД, а з дня набрання чинності Законів №№ 3287, 3288 - 24.08.2023, до настання моменту визначеного законодавцем (у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не більше ніж до 1 січня 2024 року) - тепловізійні біноклі, монокуляри та бінокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри), що класифікуються у товарних підкатегоріях 8525 89 00 10, 8525 89 00 90, 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 згідно із УКТ ЗЕД.

Частиною 1 статті 67 Митного кодексу України передбачено, що УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується Законом України «Про Митний тариф України».

Крім того, частиною 2 статті 67 Митного кодексу України передбачено, що в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.10.2022 № 2697-IX «Про Митний тариф України», з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (далі - ОПІ) та визначальних для класифікації характеристик товару. З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної дальності, затверджені наказом Держмитслужби від 14 грудня 2022 року № 543.

Згідно з УКТ ЗЕД код товару 9005 80 00 00 має наступну побудову: [9005] біноклі, монокуляри та інші оптичні труби та їх арматура; інші астрономічні прилади та опори для них, за винятком астрономічних приладів; [9005 80 00 00] інші прилади.

В поясненнях до товарної позиції 9005 згідно з УКТ ЗЕД зазначено, що до цієї товарної позиції включаються також телескопи, і особливо біноклі, в яких використовується інфрачервоне випромінювання і які містять електронно- оптичні перетворювачі для перетворення збільшеного інфрачервоного зображення в зображення, яке може бачити людське око; ці інфрачервоні прилади використовуються вночі, переважно збройними силами.

Проте, приміткою 1(h) до групи 90 УКТ ЗЕД з цієї групи виключені телевізійні камери, цифрові камери та записуючі відеокамери (товарна позиція 8525).

Згідно з додатковими поясненнями до товарної позиції 8525 «До цієї товарної позиції включаються камери теплового відображення з інфрачервоним пристроєм візуалізації, котрі фіксують теплове випромінювання та перетворює його в зображення різноманітних відтінків сірого або різного кольору для зображення температури окремої поверхні або об`єкта, але котрі не вимірюють температуру або не подають виміряні значення в цифрах».

У відповідності до Примітки 3, Розділу XVI УКТ ЗЕД комбіновані машини (комбайни), які складаються з двох або більше машин, що становлять єдиний агрегат, та інші машини, призначені виконувати дві чи кілька доповнювальних або не пов`язаних між собою різних функцій, повинні класифікуватися за тією машиною або основною функцією, яка є головною у цьому виробі, якщо в контексті не зазначено інше.

Згідно з Поясненнями до УКТ ЗЕД, а також враховуючи наявні класифікаційні рішення Європейського союзу щодо тепловізійних пристроїв, наявність функції камери (відео/фото запису/відтворення, перетворення сигналу та збереження інформації у внутрішній пам`яті, функція передавання відео/фото сигналу) є такою, що надає товарам їх основного характеру.

Відтак, тепловізійні біноклі, монокуляри та бінокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри) основними функціями яких є візуальне спостереження та фото/відео запис об`єктів спостереження з можливістю визначення їх місцезнаходження та відстані до них класифікуються за кодами 8525 89 00 10 та/або 8525 89 00 90 згідно із УКТ ЗЕД, які законодавець звільнив від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість під час ввезення на митну територію України підприємствами або громадянами у митному режимі імпорту з дня набрання чинності Законів №№ 3287, 3288, а саме з 24.08.2023.

У невстановлений в ході досудового розслідування час але не пізніше 30.06.2023 року у головного державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці ОСОБА_5 , виник злочинний умисел на зловживання своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для себе та неправомірної вигоди для юридичної особи ТОВ «НВЕКТЕХ» під час проведення ним митного оформлення товарів які ввозилися на територію України ТОВ «НВЕКТЕХ».

З метою реалізації свого злочинного умислу, головний державний інспектор відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці ОСОБА_5 , будучи службовою особою, уповноваженою на виконання функцій держави та працівником правоохоронного органу, оскільки здійснює правозастосовні функції, а також обізнаним із своїми посадовими обов`язками, Законами України та нормативно-правовими актами, у яких встановлено порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, запобігання та протидія контрабанді та боротьба з порушеннями митних правил, о 10 годині 33 хвилин та о 10 годині 34 хвилин 30.06.2023, перебуваючи у приміщенні відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці за адресою: м. Тернопіль, вул. Лук`яновича Д., 8, всупереч інтересам служби, наданих йому прав та обов`язків пов`язаних за посадою, вчинив зловживання своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для самого себе та юридичної особи ТОВ «НВЕКТЕХ» (код ЄДРПОУ 42698717), що завдало збитків охоронюваним законом державним інтересам на загальну суму 528 746 грн. 08 коп. (п`ятсот двадцять вісім тисяч сімсот сорок шість гривень вісім копійок), що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та відповідно до примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками, при наступних обставинах.

Так, 30.06.2023, у період дії Законів №№ 2906, 2907, за якими звільнялись від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України товари, серед яких - тепловізійні біноклі та монокуляри, прилади нічного бачення (біноклі та монокуляри), що класифікуються у товарних підкатегоріях 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 УКТ ЗЕД, ОСОБА_5 , використовуючи надані повноваження за посадою головного державного інспектора відділу митного оформлення № 3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці, всупереч інтересам служби, усвідомлюючи не відповідність тепловізійних монокулярів «PATRIOT» товарним підкатегоріям 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 УКТ ЗЕД та, відповідно, не можливість звільнення від сплати митних платежів згідно з преференцією «235» (наявність у вкладці «експрес інформування» АСМО «Інспектор» відомостей про класифікацію з інформацією про визначений код товару аналогічних та/або подібних товарів, що ввозились на митну територію України із зміною коду з 9005 80 00 00 на 8525 89 00 90 УКТ ЗЕД (класифікаційні рішення КТ-UA100000-0054-2023 та КТ-UA100000-0172-2023), а також відомостей у товаросупровідних документах (у тексті опису товару графи 31 митної декларації «…компл: …відео кабель…», у описі товару зазначеному у пакувальному листі текст «camera PATRIOT (L35, L50, Н50…», у описі товару зазначеному у інвойсі текст «…video cable…», у описі товару документу під назвою «Air Waybill» (авіаційна накладна) текст «CAMERA VOL: 0,3CBM», у Листі Державної служби експортного контролю України № Р-417/22 від 22.08.2022 відомості про віднесення тепловізійних монокулярів марки «PATRIOT» моделей «L35, L50, H50…» до позиції 6А003.b.4.b «камери формування зображення» Єдиного списку товарів подвійного використання - додаток до «Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання» затвердженого Постановою КМ України від 28.01.2004 №86), з метою одержання неправомірної вигоди ТОВ «НВЕКТЕХ» (код ЄДРПОУ 42698717) у вигляді несплати грошових коштів від оподаткування обов`язковими митними платежами при імпорті товарів, випустив до вільного обігу на території України ввезену на адресу останніх партію тепловізійних монокулярів «PATRIOT L35» «PATRIOT L50» та «PATRIOT Н50» за митними деклараціями

№ UA403070/2023/0001918 та № UA403070/2023/0001920, з підтвердженням коду 9005 80 00 00 УКТ ЗЕД, із застосуванням префереції «235», при достовірному коді вказаних товарів 8525 89 00 90 УКТ ЗЕД, на який, 30.06.2023, не розповсюджувалось вказане звільнення від сплати митних платежів.

Як наслідок, в результаті вищевказаних протиправних дій ОСОБА_5 завдало тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам у формі ненадходження до Державного бюджету України грошових коштів від оподаткування митними платежами в сумі 528 746,08 грн., зокрема за МД

№ UA403070/2023/0001918 на суму 227250,72 грн. та МД

№ UA403070/2023/0001920 на суму 301495,36 грн., що перевищує 250 неоподаткованих мінімумів доходів громадян та відповідно до примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється в тому, що працюючи на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці, будучи службовою особою, уповноваженою на виконання функцій держави та працівником правоохоронного органу, оскільки здійснює правозастосовні функції, а також обізнаним із своїми посадовими обов`язками, Законами України та нормативно-правовими актами, у яких встановлено порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, запобіганні та протидії контрабанді та боротьбі з порушеннями митних правил, о 10 годині 33 хвилин та о 10 годині 34 хвилин 30.06.2023, перебуваючи у приміщенні відділу митного оформлення №3 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці за адресою: м. Тернопіль, вул. Лук`яновича Д., 8, будучи службовою особою, яка наділена владними повноваженнями, зловживаючи службовим становищем, умисно використовуючи всупереч інтересам служби свої права та обов`язки пов`язані за посадою, усвідомлюючи не відповідність тепловізійних монокулярів «PATRIOT» товарним підкатегоріям 9005 10 00 00, 9005 80 00 00 УКТ ЗЕД та, відповідно, не можливість звільнення від сплати митних платежів згідно з преференцією «235», з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «НВЕКТЕХ» (код ЄДРПОУ 42698717), у вигляді несплати грошових коштів від оподаткування обов`язковими митними платежами при імпорті товарів, провів митне оформлення:

- 30.06.2023 о 10 годині 33 хвилин за митною декларацією № UA403070/2023/0001918, 30.06.2023 о 10 годині 34 хвилин за митною декларацією № UA403070/2023/0001920, поданих до Тернопільської митниці для проведення митного оформлення в режимі «імпорт 40» декларантом фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 , в інтересах ТОВ «НВЕКТЕХ» (код ЄДРПОУ 42698717) та підтвердив під своїм логіном користувача « НОМЕР_5 » та паролем у автоматизованій системі митного оформлення «Інспектор» особливий порядок митного оформлення товарів, а саме: оптичних приладів для спостереження, тепловізійних монокулярів передбачених до митного оформлення вищевказаними митними деклараціями, за кодом 9005 80 00 00 УКТЗЕД з пільговим нарахуванням сум митних платежів застосувавши преференцію «235» в графі 36 митних декларацій та випустив вищевказані товари до вільного обігу на території України, хоча зобов`язаний був класифікувати дані товари у товарній позиції за кодом 8525 89 00 90 УКТ ЗЕД, без застосування преференцій «235» та здійснити митне оформлення на загальних підставах.

Як наслідок, в результаті вчинених неправомірних дій ОСОБА_5 , державним інтересам заподіяно збитків на загальну суму 528 746 грн. 08 коп. (п`ятсот двадцять вісім тисяч сімсот сорок шість гривень вісім копійок) у вигляді несплати обов`язкових митних платежів під час ввезення юридичною особою товарів на територію України, що в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та відповідно до примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

На підставі наведеного, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні зловживання службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні службового кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 364 КК України санкція якого передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та відповідно до ч.5 ст.12 КК України, зазначене кримінальне правопорушення відноситься до категорії тяжкого злочину.

14 березня 2023 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Тернопіль, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , головного державного інспектора відділу митного оформлення №2 митного поста «Тернопіль» Тернопільської митниці, повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 364 КК України.Об`єктивна сторона злочину серед іншого включає в себе наявність - суспільно небезпечних тяжких наслідків у вигляді шкоди державним інтересам, яка у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У цьому випадку арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Згідно ч. 3 ст. 171 КПК України, у клопотанні про арешт майна підозрюваного, обвинуваченого, юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, третіх осіб для відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, повинно бути зазначено: 1) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір позовних вимог; 2) докази факту завдання шкоди і розміру цієї шкоди.

Так, слідством встановлено, що внаслідок вчиненого кримінального правопорушення ОСОБА_7 державі завдано шкоди на загальну суму 528 746 грн. 08 коп. (п`ятсот двадцять вісім тисяч сімсот сорок шість гривень вісім копійок). Зазначена сума збитків підтверджується висновком судової економічної експертизи та зібраними матеріалами досудового розслідування.

Цивільний позов в інтересах держави буде пред`явлений за результатами проведеного досудового розслідування сторонами кримінального провадження.

Пунктом 3 частини 2 статті 171 КПК України передбачено, що у клопотанні про арешт майна повинно бути зазначено документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном.

Поряд з цим, підозрюваний ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є власником нерухомого майна.

У відповідності до інформації з РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області №31/19-1023 від 13.03.202 у власності ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 :

- автомобіль марки «Volkswagen Polo 1598», 2016 року випуску, номер шасі НОМЕР_1 , білого кольору, р.н. НОМЕР_2 ;

- автомобіль марки «Volkswagen 1781», 1998 року випуску, номер шасі НОМЕР_3 , р.н. НОМЕР_4 .

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №369815738 від 14.03.2024 ОСОБА_5 , 29.04.1967 є власником:

- земельної ділянки з кадастровим номером 6125280900:01:002:0144 площею (га): 0,0602, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388662161252;

- квартири загальною площею 51,1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388653161101.

Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Крім цього, слід звернути увагу слідчого судді, що враховуючи факт ознайомлення ОСОБА_5 із змістом пред`явленої підозри в тому числі щодо розміру встановленої шкоди внаслідок кримінального правопорушення, усвідомлює, що у випадку визнання судом його вини у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України він буде зобов`язаний відшкодувати зазначену шкоду.

На даний час, підозрюваний ОСОБА_5 показань не надав, свою позицію щодо пред`явленої підозри в частині визнання чи невизнання вини та готовності до відшкодування шкоди, стороні обвинувачення не повідомив, у зв`язку з чим існує реальний ризик того, що ОСОБА_5 до прийняття остаточного рішення по справі може відчужити вищевказане майно або передати його третім особам, що свідчить про існування реальної загрози невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову прокурора про відшкодування шкоди завданої кримінальним правопорушенням у розмірі, що становить 528 746 грн. 08 коп. (п`ятсот двадцять вісім тисяч сімсот сорок шість гривень вісім копійок).

З огляду на викладене, наявні усі необхідні визначені КПК України підстави для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту вищевказаного майна, а саме заборони його відчуження, просить клопотання задовольнити.

Виклик осіб, у володінні якої знаходиться майно, на яке слідчий просить накласти арешт, не здійснювався на підставі ч.2 ст.172 КПК України.

У відповідності до ч. 1 ст. 172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання з доданими до нього копіями документів, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя доходить наступного висновку.

За приписами ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 7 ч.2 ст.131 КПК України передбачено такий вид заходу забезпечення кримінального провадження як арешт майна.

Як вбачається із ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно доч.2,абз.1,3ч.3ст.170КПК України,арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4)відшкодування шкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення(цивільнийпозов),чи стягненняз юридичноїособи отриманоїнеправомірної вигоди. Увипадку,передбаченому пунктом1частини другоїцієї статті,арешт накладаєтьсяна майнобудь-якоїфізичної абоюридичної особиза наявностідостатніх підставвважати,що воновідповідає критеріям,зазначеним устатті 98цього Кодексу. Арешт може бути накладений і на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №369815738 від 14.03.2024 ОСОБА_5 , належить: земельна ділянка з кадастровим номером 6125280900:01:002:0144 площею (га): 0,0602, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388662161252; 1/2 частина квартири загальною площею 51,1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388653161101.

Відповідно до інформації з РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області №31/19-1023 від 13.03.202 ОСОБА_5 належить: автомобіль марки «Volkswagen Polo 1598», 2016 року випуску, номер шасі НОМЕР_1 , білого кольору, р.н. НОМЕР_2 ; автомобіль марки «Volkswagen 1781», 1998 року випуску, номер шасі НОМЕР_3 , р.н. НОМЕР_4 .

На думку слідчого судді, дане клопотання підлягає частковому задоволенню з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Одночасно роз`яснюю, що згідно з ч. 1 ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 170, 172, 173 КПК України,

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові - ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на майно, яке на праві приватної власності належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом заборони його відчуження, а саме:

- автомобіль марки «Volkswagen Polo 1598», 2016 року випуску, номер шасі НОМЕР_1 , білого кольору, р.н. НОМЕР_2 ;

- автомобіль марки «Volkswagen 1781», 1998 року випуску, номер шасі НОМЕР_3 , р.н. НОМЕР_4 ;

- земельну ділянку з кадастровим номером 6125280900:01:002:0144, площею (га): 0,0602, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388662161252;

- квартиру загальною площею 51,1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №2388653161101.

Ухвала про арешт майна виконується негайно старшим слідчим четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові - ОСОБА_3 .

Контроль за виконанням даної ухвали покласти на старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) ТУ ДБР, розташованого у м. Львові - ОСОБА_3 .

Згідно з ч. 1 ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково, якщо буде доведено, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, яка не була присутньою при оголошенні ухвали протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської областіОСОБА_1

Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118202568
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —607/5938/24

Ухвала від 15.03.2024

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дуда О. О.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дуда О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні