Постанова
від 29.03.2024 по справі 914/2958/23
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2024 р. Справа №914/2958/23

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючої судді Галушко Н.А.

суддів Желіка М.Б. Орищин Г.В.

без повідомлення учасників справи в порядку письмового провадження

розглянув апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідалістю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" (Вх. № 01-05/131/21 від 10.01.2024)

на рішення Господарського суду Львівської області від 18.12.2023 (суддя Сухович Ю.О.)

у справі № 914/2958/23

за позовом Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління", місто Львів

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК", місто Львів

про стягнення 8 394,00 грн

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та оскаржуваного рішення суду першої інстанції.

Комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" про стягнення 8 394,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" самовільно встановило малу архітектурну форму (вивіску) на вул. Кукурудзяна, 2 у м. Львові, чим порушило вимоги "Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові". У зв`язку із виявленим порушенням до відповідача було скеровано вимогу Департаменту містобудування Львівської міської ради №23/Р-28-4544 від 26.11.2021, якою було запропоновано відповідачу добровільно усунути допущене порушення в термін зазначений у вимозі. Відповідач вимоги Департаменту містобудування Львівської міської ради про демонтаж в добровільному порядку не виконав, тому Комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради здійснило примусовий демонтаж малої архітектурної форми (вивіски). Позивач просив суд стягнути з відповідача 8 394,00 грн витрат, пов`язаних з проведеним демонтажем та зберіганням демонтованої вивіски.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 18.12.2023 у справі №914/2958/23 позовні вимоги задоволено повністю, стягнуто з ТОВ "Торгівельно-промислова компанія "НАК" на користь Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління 8 394, 00 грн витрат пов`язаних з проведеним демонтажем та зберіганням демонтованої вивіски та 2 684, 00 грн судового збору.

Рішення суду обгрунтовано тим, що позивачем надано належні та допустимі докази демонтажу рекламних конструкцій, що належать відповідачу. Наказ Департаменту містобудування Львівської міської ради №339 від 13.12.2021 "Про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок)», на підставі якого демонтовано самовільно встановлені вивіски, розміщені за адресою м. Львів, вул. Кукурудзяна 2, власником яких є ТзОВ "Торгівельно-промислова компанія "НАК", не визнано недійсним у судовому порядку.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 18.12.2023 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права.

На думку скаржника суд невірно застосував Типові правила розміщення зовнішньої реклами, зокрема абз. 8 п.2, п. 48.

Скаржник вважає, що суд не повинен був застосовувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016 «Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові, а слід було застосувати Закон України «Про благоустрій населених пунктів», який не передбачає отримання дозволу (узгодження паспорта) для встановлення малої архітектурної форми - вивіски.

Комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення суду залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що воно прийняте з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Процесуальні дії суду у справі.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.01.2024, справу №914/2958/23 передано на розгляд колегії суддів у складі головуючого судді Галушко Н.А., суддів Желіка М.Б., Орищин Г.В.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 15.01.2024 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" (Вх. № 01-05/131/21 від 10.01.2024) на рішення Господарського суду Львівської області від 18.12.2023 у справі №914/2958/23, апеляційну скаргу вирішено розглядати без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи.

Розумність строків є одним із основоположних засад (принципів) господарського судочинства відповідно до п.10 ч.3 ст. 2 ГПК України.

Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним вважається строк, який необхідний для вирішення справи у відповідності до вимог матеріального та процесуального законів.

При цьому, Європейський Суд з прав людини зазначає, що розумність тривалості провадження повинна визначатися з огляду на обставини справи та з урахуванням таких критеріїв: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади, а також ступінь важливості предмета спору для заявника (див. рішення Європейського Суду з прав людини у справах Савенкова проти України, no. 4469/07, від 02.05.2013, Папазова та інші проти України, no. 32849/05, 20796/06, 14347/07 та 40760/07, від 15.03.2012).

Таким чином, суд, враховуючи обставини справи, застосовує принцип розумного строку тривалості провадження відповідно до зазначеної вище практики Європейського суду з прав людини.

Обставини справи

За наслідками моніторингу розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові Комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" виявило самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) на вул. Кукурудзяна, 2 у м. Львові, що належить відповідачу.

У зв`язку з викладеним, на думку позивача, Товариством з обмеженою відповідалістю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" порушено вимог "Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові", затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016 року.

Департамент містобудування Львівської міської ради звертався до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" з вимогою №23/Р- 28-4544 від 26.11.2021, у якій зазначив про порушення вимог "Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові" (рішення виконкому №1025 від 11.11.2016) (а.с. 8).

У вказаній вимозі зазначено, що відповідачем самовільно встановлено малу архітектурну форму (вивіску) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул. Кукурудзяна, 2, у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність, запропоновано добровільно демонтувати самовільно встановлену конструкцію в термін до 08.12.2021, про що повідомити Комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" листом з долученням світлин місця після демонтажу.

Крім того, позивачем попереджено відповідача, що у разі невиконання даної вимоги демонтаж буде здійснений Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" примусово у будь-який робочий день після 08.12.2021, обов`язок компенсації витрат по демонтажу та зберіганню конструкції буде покладено на товариство.

Вимога надіслана відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджено списком поштових відправлень рекомендованих листів та витягом з реєстру поштових відправлень (а.с. 9-12).

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради №339 від 13.12.2021 "Про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок), керуючись пунктом 6.1. "Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові", затвердженого рішенням виконкому від 11.11.2016 №1025, наказано Комунальному підприємству "Адміністративно-технічне управління" до 14.06.2022 демонтувати самовільно встановлені вивіски розміщені за адресою, серед іншого, вул. Кукурудзяна 2, власником якої є Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" (а.с. 13-14).

У акті проведення демонтажу спеціальних конструкцій №9 від 16.09.2022 зазначено, що на замовлення Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління" здійснено демонтаж спеціальної конструкції силами фізичної особи - підприємця Кухарського Олександра Вікторовича за адресою вул. Кукурудзяна 2 на підставі наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 13.12.2021 №339 (а.с. 15-16).

Копію вказаного акту було скеровано на адресу відповідача засобами поштового зв`язку, що підтверджується долученим позивачем списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів (а.с. 17-18).

На підставі договору про надання послуг №11/01/22 від 11.01.2022, укладеного між фізичною особою - підприємцем Кухарським Олександром Вікторовичем та Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" здійснено демонтаж рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (надалі об`єктів демонтажу), їх завантаження, транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління" та розвантаження в склад (майданчик) тимчасового зберігання підприємства (а.с. 19-23).

Додатком № 1 до згаданого вище договору є договірна ціна на послуги з демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок), у якій визначено ціну послуг, що надавались фізичною особою - підприємцем Кухарським О.В. (а.с. 24-25).

Фізичною особою - підприємцем Кухарським Олександром Вікторовичем та Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" складено та підписано акт надання послуг №1609 від 16.09.2022 з демонтажу рекламних конструкцій, вивісок тощо на суму 790, 00 грн (а.с. 26).

Оплата позивачем витрат за демонтаж самовільно встановлених вивісок у розмірі 790,00 грн підряднику фізичній особі - підприємцю Кухарському О.В. підтверджується копією банківської виписки за 26.09.2022 (а.с. 29-30).

Зберігання демонтованих малих архітектурних форм (вивісок) відповідача на складі Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління" підтверджується долученою до матеріалів справи копією накладної №30 від 16.09.2022 року (а.с. 28).

Позивач звертався до відповідача з листом - вимогою №2410-10-2253 від 02.11.2022 про повернення витрат, понесених Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" у зв`язку з демонтажем та зберіганням вивіски у сумі 1 866, 00 грн (790,00 грн за демонтаж, транспортування конструкцій та 765,00 грн за зберігання демонтованих конструкцій упродовж 45 днів станом на 31.10.2022) (а.с. 31).

Лист-вимога позивача залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Позивачем було нараховано вартість витрат, понесених Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" станом на 29.09.2023 року за демонтаж вивіски 790,00 грн та за зберігання вивіски на складі 6 205,00 грн (з 17.09.2022 по 16.09.2023 - 365 днів * 17 грн. * 1 конструкція = 6 205,00 грн), загальна вартість понесених позивачем витрат 6 995,00 грн, сума ПДВ 20 % - 1 399, 00 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву, як підставу для відмови у задоволенні позовних вимог, покликався на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2021 у справі №380/7594/21 за позовом ТзОВ "Торгівельно-промислова компанія "НАК" до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішення №0097 від 16.04.2021 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2021 у справі №380/7594/21 позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області №0097 від 16.04.2021 про накладення на ТзОВ "Торгівельно-промислова компанія "НАК" штрафу за порушення законодавства про рекламу (а.с. 87-89).

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови

Відповідно до ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно ч. 1-2 ст. 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Між сторонами у справі виникли цивільно-правові відносини з приводу примусового демонтажу самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски).

Відносини, які виникають у зв`язку з встановленням малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові, розміщення яких передбачено законодавством України, процедуру встановлення архітектурних форм (вивісок) та правові відносини між органами місцевого самоврядування і фізичними та юридичними особами, які виникають у процесі розташування архітектурних форм (вивісок), врегульовано Порядком розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові, затвердженим рішенням виконкому Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016 (зі змінами та доповненнями), який також регламентує загальні вимоги до їх розміщення (надалі Порядок).

Такий Порядок є обов`язковим для виконання всіма підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності та відомчої належності, а також фізичними особами підприємцями, які встановлюють малі архітектурні форми (вивіски) у м. Львові (п.1.4 Порядку).

Відповідно до пункту 1.7 Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 11.11.2016 № 1025 (надалі-Порядок), паспорт малої архітектурної форми (вивіски) - проектна документація, яка є підставою, для встановлення малої архітектурної форми (вивіски). Паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовляє власник (користувач) вивіски у разі відсутності на дану будівлю паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм. Узгоджений паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) підлягає внесенню у реєстр погоджених проектів малих архітектурних форм (вивісок), ведення якого забезпечує КП "Адміністративно-технічне управління".

Лист про відповідність/невідповідність - заключний документ уповноваженого органу, у якому зазначено відповідність або невідповідність малої архітектурної форми (вивіски) вимогам цього Порядку.

Лист про відповідність є підставою для внесення паспорта малої архітектурної форми (вивіски) у реєстр узгоджених паспортів вивісок, ведення якого забезпечує комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління".

Лист про невідповідність повинен містити посилання на пункти цього Порядку, яким не відповідає паспорт малої архітектурної форми (вивіски).

Скаржник, з посиланням на п. 48 Типових правил розміщення реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року №2067 зазначив, що забороняється вимагати від суб`єктів господарювання будь - які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновками суду першої інстанції про те, що в межах розгляду справи судом не застосовуються положення Типових правил розміщення реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, оскільки демонтований позивачем банер не є рекламною вивіскою, про що зазначив сам відповідач.

Разом з тим, Порядком розміщення малих архітектурних форм (вивісок), затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016 визначено, що підставою, для встановлення малої архітектурної форми (вивіски) є паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовлений власником (користувачем) вивіски у разі відсутності на дану будівлю паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм.

Крім того, обов`язковим є наявність листа про відповідність, що є підставою для внесення паспорта малої архітектурної форми (вивіски) у реєстр узгоджених паспортів вивісок, ведення якого забезпечує комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління".

Скаржником не долучено до матеріалів справи паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовлений власником (користувачем) вивіски, паспорт комплексного розміщення малих архітектурних форм, а також лист про відповідність.

Твердження скаржника про те, що рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016 року "Про затвердженням Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові" не відповідає Закону України "Про благоустрій населених пунктів" відхиляється колегією суддів, оскільки Порядок розміщення малих архітектурних форм (вивісок), затверджений рішенням виконкому Львівської міської ради від 11.11.2016 № 1025 є чинним та підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Пунктом 1.7. Порядку передбачено, що самовільно встановлена мала архітектурна форма (вивіска) - елемент декоративного оздоблення фасаду будинку, який розміщується з порушенням вимог діючого Порядку.

Згідно з п.п. 1.6, 5.1 Порядку, встановлення малих архітектурних форм (вивісок) з порушенням цього Порядку забороняється, а моніторинг їх розміщення у м. Львові здійснює комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління».

У п.6.2 Порядку визначено, що власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення.

Згідно ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Частинами 1, 4 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Відповідно до п. 5.3 Порядку, відповідальність за розміщення малої архітектурної форми (вивіски) (міцність, стійкість, безпеку, відповідність погодженому паспорту, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) несе власник або уповноважена власником особа.

Згідно пп. 6.1.1, п. 6.1 Порядку, самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски) підлягають демонтажу.

У п.п. 6.3, 6.6 Порядку встановлено, що демонтаж таких малих архітектурних форм (вивісок) повинен провести власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) самостійно за власний рахунок у термін, вказаний у вимозі уповноваженого органу. Малі архітектурні форми (вивіски), власники яких не виконали у встановлений термін вимог уповноваженого органу про добровільний демонтаж (або отримання паспорта) вносяться до наказу на примусовий демонтаж. Примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління» за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради, проект якого готує орган, який здійснює нагляд за станом малої архітектурної форми (вивіски) (комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління»).

Судом першої інстанції вірно встановлено, що відповідачем у добровільному порядку самовільно встановлену малу архітектурну форму (вивіску) не демонтовано, Департаментом містобудування Львівської міської ради 13.12.2021 винесено відповідний наказ №339, згідно якого КП "Адміністративно-технічне управління" повинно в строк до 14.06.2022 року демонтувати самовільно встановлену вивіску.

Вказаний наказ скаржником не оскаржено та в судовому порядку незаконним не визнано.

Разом з тим, скаржник покликався на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2021 у справі №380/7594/21 та встановлені ним обставини.

Аналізуючи інформацію про місцерозташування конструкції та її зміст, а також норми статті 1 Закону України "Про рекламу", адміністративний суд дійшов висновку, що така конструкція не являється рекламною конструкцією, яка використовується для доведення реклами до її споживача, тобто з метою доведення до третіх осіб інформації про товар чи особу, яка здійснює його розповсюдження в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Вивіска - навігаційний елемент будівлі, що інформує про розміщені в ній підприємства, установи та організації. Банер Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" з нанесеним зображенням та таблиця з композиту є вивіскою.

Відповідно до положень частини 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З огляду на викладене, судом першої інстанції було взято до уваги висновки адміністративного суду, зроблені у справі №380/7594/21 про те, що банер відповідача не є рекламною конструкцією, а є вивіскою.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) проведено у відповідності до встановлених вимог, акт проведення демонтажу зазначеної спеціальної конструкції №1609 від 16.09.2022 складено належним чином та направлено на адресу відповідача у встановленому порядку, зважаючи на його відсутність при демонтажі.

До матеріалів справи долучено належні та допустимі докази на підтвердження того, що вартість послуг демонтажу самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски), належної Товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК", наданих Фізичною особою-підприємцем Кухарським О.В. на підставі укладеного з КП "Адміністративно-технічне управління" договору №11/01/2022 про надання послуг від 11.01.2022 (з додатком) становить 790, 00 грн.

Відповідно до п. 13.4.2 Правил благоустрою м. Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011, витрати за зберігання конструкції зовнішньої реклами відшкодовують її власники у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.

З огляду на викладене, позивачем правомірно нараховано 6 205,00 грн без ПДВ за зберігання демонтованої вивіски відповідача за період з 17.09.2022 по 16.09.2023.

Таким чином, загальна вартість понесених Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" витрат, пов`язаних з примусовим демонтажем, транспортуванням та зберіганням самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски), належної Товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" становить 8 394, 00 грн, у тому числі 1 399, 00 грн ПДВ.

У відповідності до п. 6.11 Порядку, компенсація витрат комунального підприємства Адміністративно-технічне управління, пов`язаних з примусовим демонтажем, транспортуванням та зберіганням малої архітектурної форми (вивіски), покладається на власника (користувача) демонтованої малої архітектурної форми (вивіски).

У матеріалах справи відсутні докази оплати скаржником 8 394,00 грн витрат пов`язаних з проведеним демонтажем та зберіганням демонтованої вивіски.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції про те, що позовні вимоги є обґрунтованими і підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Частиною 1 статті 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст.76 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судова колегія зазначає, що доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження, ґрунтуються на його власній оцінці та спростовуються наведеними та встановленими судом обставинами справи.

З огляду на викладене, колегія суддів Західного апеляційного господарського суду вважає рішення місцевого господарського суду таким, що прийняте з правильним застосуванням норм матеріального права та дотриманням норм процесуального права, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги та скасування оскаржуваного рішення не вбачає.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір за подання апеляційної скарги покладається на скаржника.

Керуючись ст.ст.129, 269, 270, 273, 275, 276, 282, 284 ГПК України

Західний апеляційний господарський суд ПОСТАНОВИВ :

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідалістю "Торгівельно-промислова компанія "НАК" (вх.№01-05/131/21 від 10.01.2024) залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Львівської області від 18.12.2023 у справі №914/2958/23 залишити без змін.

3. Судовий збір за подання апеляційної скарги покласти на скаржника.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та оскарженню не підлягає.

Справу скерувати на адресу місцевого господарського суду.

Головуючий суддя Галушко Н.А.

Суддя Желік М.Б.

Суддя Орищин Г.В.

Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено10.04.2024
Номер документу118215094
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2958/23

Постанова від 29.03.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Рішення від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 19.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 09.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні