Постанова
від 19.03.2024 по справі 495/477/24
БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 495/477/24

Номер провадження 3/495/328/2024

19 березня 2024 рокум. Білгород-Дністровський

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області у складі:

головуючої судді Анісімової Н.Д.,

при секретарі судового засідання Коліниченко Н.О.,

за участю:

прокурора Білгород-Дністровської

окружної прокуратури Чернова В.С.,

особи, яка притягається до

адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши матеріали адміністративної справи, що надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Білгород-Дністровський, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , працюючої на посаді головного спеціаліста відділу фінансово-господарського забезпечення апарату Білгород-Дністровської районної державної адміністрації

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), суд

ВСТАНОВИВ:

З Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України до Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст. 172-4 КУпАП, відносно ОСОБА_1 .

Із протоколу про адміністративне правопорушення № 152 від 12.01.2024 року вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді головного спеціаліста відділу фінансово-господарського забезпечення апарату Білгород-Дністровської районної державної адміністрації, будучи державним службовцем категорії «В» та суб`єктом відповідно до пп. «в» п.1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», порушила встановлені п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме входить до складу засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «Агат» (ЄДРПОУ 20925059), чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

У судовому засіданні прокурор Білгород-Дністровської окружної прокуратури Чернов В.С. підтримав доводи, що викладені у протоколі та доданих до нього матеріалах, просив накласти стягнення на правопорушницю у межах санкції передбаченої ч. 2 ст. 172-4 КУпАП у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

ОСОБА_1 у судовому засіданні пояснила, що дохід та дивідендів від ТОВ «Агат» не отримувала, коли почала працювати на державній службі забувала, що є засновником вказаного Товариства, зараз вже розуміє, що мала б врегулювати це питання, з положеннями Закону України «Про запобігання корупції» була ознайомлена, проте помилково вважала, що це стосується держслужбовців вищого рангу, з накладенням стягнення погодилася, вину визнала.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, прокурора, всебічно, повно та об`єктивно дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд встановив таке.

Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Диспозицією ч. 2 ст. 172-4 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції» особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абз. 1 ч. 2 цієї статті.

Із аналізу вищевказаних норм чинного законодавства слідує, що відповідальність за ч. 2 ст.172-4 КУпАП настає за сукупності двох умов:

1) особа входить до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації;

2) організація, до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради до складу якої входить особа згідно з установчими документами, створена з метою отримання прибутку.

Відповідальність за входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, настає незалежно від того, чи було отримано дохід таким підприємством або організацією, а також незалежно від того, чи отримала дохід особа від такої діяльності.

Судом встановлено, що Наказом Білгород-Дністровської районної військової адміністрації №145/к-2022 від 02.11.2022 року ОСОБА_1 було призначено на посаду головного спеціаліста відділу фінансово-господарського забезпечення апарату Білгород-Дністровської районної державної адміністрації з 07.11.2022 року.

07.11.2022 року ОСОБА_1 особисто під підпис прийняла присягу державного службовця, та була ознайомлена з Попередженнями про обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції». Підпис про ознайомлення з даним попередженням свідчить про те, що ОСОБА_1 була обізнана про заборону щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Наказом Білгород-Дністровської районної військової адміністрації №172/к-2022 від 07.12.2022 ОСОБА_1 присвоєно 9 ранг державного службовця посади державної служби категорії «В».

Відповідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організаційно-правова форма Білгород-Дністровської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 04056813) орган державної влади.

Таким чином, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді головного спеціаліста відділу фінансово-господарського забезпечення апарату Білгород-Дністровської районної державної адміністрації, будучи державним службовцем категорії «В», суб`єктом на якого поширюється дія Закону відповідно п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону та адміністративна відповідальність за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією, була зобов`язана виконувати вимоги Закону, в тому числі визначені п. 2 ч. 1 ст. 25 вказаного Закону.

Згідно з інформацією, наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області за вих. №20334/5/15-32-63-05 від 09.11.2023 року встановлено, що згідно з інформацією Єдиного банку даних платників податків юридичних осіб засновниками Товариства з обмеженою відповідальністю «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) є ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) та ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_2 ).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 13.12.2023 року встановлено, що ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) зареєстровано 18.02.1993 року має юридичну адресу: 67701, Одеська обл., Білгород-Дністровський р-н, місто Білгород-Дністровський, вул. Українська, буд. 75/70, та займається такими видами економічної діяльності: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний); 55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки чи іншого тимчасового проживання; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.21 Постачання готових страв для подій; 56.29 Постачання інших готових страв; 56.30 Обслуговування напоями.

Згідно з статутом ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) товариство є юридичною особою, може мати печатку з власним найменуванням, штампи та бланки, які містять найменування товариства, власну емблему (логотип), зареєстрований у встановленому порядку знак для товарів та послуг, а також інші засоби індивідуалізації. Товариство створене та діє з метою отримання прибутку в процесі діяльності по виробництві продукції (товарів), виконанню робіт, наданню послуг, продажу продукції (товарів), а також при здійсненні іншої, не забороненої чинним законодавством України діяльності, в тому числі зовнішньоекономічної.

За даними Інформаційно-комунікаційної системи податкового органу ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) є платником єдиного податку третьої групи 5 відсотків. Згідно податкової декларації платника єдиного податку третьої групи за 2022 рік отримано дохід в розмірі 1 381 305 гривень, а за 9 місяців 2023 року отримано дохід у розмірі 1 084 000 гривень.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) є підприємством, що має на меті одержання прибутку.

Відповідно до протоколу №1/2021 загальних зборів учасників ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) вирішено затвердити розподіл часток учасників у статутному капіталі товариства наступним чином: у розмірі 1 670 300 гривень (333,33%) належить ОСОБА_1 ; у розмірі 3 340 600 гривень (66,67%) належить ОСОБА_1 .

Таким чином, ОСОБА_1 є повноцінним учасником даного товариства та приймає участь у здійсненні управління ним.

Статутом ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) визначено, що учасники товариства мають право: брати участь в управлінні справами товариства в порядку, встановленому чинним законодавством України та статутом; брати участь у розподілі прибутку товариства та одержувати його частину (дивіденди); брати участь у діяльності товариства; можуть укладати корпоративні договори та застосовувати у правовідносинах між собою безвідкличні довіреності, тощо. Вищим керівним органом товариства є загальні збори учасників товариства, вони складається з учасників товариства або призначених ними представників.

Таким чином, ОСОБА_1 будучи засновником та учасником ТОВ «Агат» (ЄДРПОУ 20925059) входить до вищого керівного органу управління товариством.

Згідно з ч. 2 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

У строк, визначений абзацом першим цієї частини, особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену в п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону, забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах.

Інформація щодо виходу ОСОБА_1 зі складу засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «АГАТ» та передача управління іншій особі відсутня.

Таким чином, ОСОБА_1 займаючи посаду головний спеціаліст відділу фінансово-господарського забезпечення апарату Білгород-Дністровської районної державної адміністрації та відповідно є суб`єктом на якого поширюються вимоги Закону, порушила встановлені п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Суд враховує, що адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП є правопорушенням з формальним складом, а тому не залежить від факту отримання особою прибутку чи завдання шкоди, а також вважається закінченим (вчиненим) з моменту знаходження (входження) особи в складі органу управління підприємства, що має на меті одержання прибутку, при існуючій забороні щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.

Обираючи адміністративне стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, обставини що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суд не вбачає.

Вирішуючи питання про адміністративне стягнення, яке слід застосувати до особи, що притягується до адміністративної відповідальності, суд бере до уваги особу ОСОБА_1 , яка раніше до адміністративної відповідальності не притягалася, її ставлення до скоєного, визнання вини та вважає, що воно має бути визначене у вигляді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена міра адміністративного стягнення є мінімальною, визначено санкцією ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Суд вважає, що таке адміністративне стягнення, застосоване до ОСОБА_1 , буде достатнім для досягнення мети адміністративного стягнення, яка полягає у вихованні особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Крім того, при вирішенні питання про адміністративне стягнення в частині конфіскації отриманого доходу від діяльності пов`язаної із входженням до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, суд виходить з того, що, як вже зазначалося, правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-4 КУпАП є правопорушенням з формальний складом, і тому не залежить від факту отримання особою прибутку чи завдання шкоди, вважається закінченим з моменту знаходження (входження) особи в складі органу управління підприємства, що має на меті одержання прибутку, з того часу від коли в нього виник обов`язок для передачі належних йому прав власності на це товариства і до завершення цього строку, який визначений законодавством.

При цьому, неотримання особою доходу є підставою для незастосування конфіскації отриманого доходу.

Оскільки відповідно до відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору ОСОБА_1 не отримувала ніякого прибутку/доходу/дивідендів від діяльності ТОВ «АГАТ», тому суд не може вирішити питання про конфіскацію прибутку особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Керуючись ст. 23, 33-34, 283, 284 КУпАП, на підставі ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, Закону України «Про запобігання та протидію корупції», суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у скоєнні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, без конфіскації отриманого доходу від такої діяльності.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.

Згідно з ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу.

Згідно з ст. 308 КУпАП - у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.

Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання становить три місяці.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Одеського апеляційного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Н.Д. Анісімова

СудБілгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено10.04.2024
Номер документу118215186
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —495/477/24

Постанова від 19.03.2024

Адмінправопорушення

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Анісімова Н. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні