Справа № 752/969/24
Провадження № 2-о/752/115/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2024 року Голосіївський районний суд м. Києва в складі:
головуючого - суддя - Машкевич К.В.
за участю секретаря - Гненик К.П.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Києві цивільну справу окремого провадження за заявою Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, заінтересовані особи: Акціонерне товариство » Банк Кредит Дніпро», Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс Еко Лімітед» про розкриття банком інформації, що містить банківську таємницю, суд
В С Т А Н О В И В :
Заявник звернувся до суду і просить розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, та зобов`язати АТ`Банк Кредит Дніпро» надати до Головного управління ДПС в Одеській області оригінали (належним чином засвідчені копії) роздруківок про обсяг та обіг коштів по розрахункових рахунках ТОВ "Транкс Еко Лімітед» та інформацію щодо надходження валютної виручки на рахунки ТОВ "Транс Еко Лімітед» (код за ЄДРПОУ 42608123), відкритими за експортними угодами від 05.02.2019 № TE-PS2019-01/C (дата здійснення операції - 22.03.2019), від 14.02.2019 № TE-PS2019-01/S (дата здійснення операції - 18.04.2019), від 15.02.2019 № TE-PS2019- 02/S (дата здійснення операції - 18.04.2019), від 18.02.2019 № TE-MO2019-01/C (дата здійснення операції - 11.04.2019, 08.05.2019), від 14.03.2019 № TE-MO2019-02/C (дата здійснення операції - 08.05.2019, 22.05.2019, 04.06.2019), від 04.03.2019 № TEPS2019-02/С (дата здійснення операції - 10.05.2019), від 15.04.2019 № TE-TIS-S01 (дата здійснення операції - 15.05.2019, 12.06.2019, 12.06.2019), від 07.05.2019 № TEB2019-01/C (дата здійснення операції - 29.07.2019), від 02.07.2019 № TE-B2019-01/W (дата здійснення операції - 28.08.2019), від 05.06.2019 № TE-MO2019-01/W (дата здійснення операції - 13.08.2019, 18.10.2019), від 03.06.2019 № TE-PS2019-01/В (дата здійснення операції - 13.08.2019), від 20.06.2019 № TE-MO2019-02/W (дата здійснення операції - 05.09.2019, 12.09.2019), від 01.08.2019 № TE-MO2019-03/B (дата здійснення операції - 12.09.2019, 29.10.2019), від 11.07.2019 № TE-TS2019-01/W (дата здійснення операції - 10.09.2019, 18.10.2019), від 18.07.2019 № TE-PS2019- 03/W (дата здійснення операції - 23.10.2019), від 09.09.2019 № TE-PS2019-05/С (дата здійснення операції - 04.12.2019, 09.12.2019), від 22.07.2020 № CP-22/07 (дата здійснення операції - 30.07.2020).
Посилається на те, що у відповідності до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України (із змінами і доповненнями) податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) є контролюючими органами щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Згідно з підпунктами 191.1.1, 191.1.2, 191.1.6 пункту 191.1 статті 191 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Пунктом 3 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 № 14( в редакції наказу ДПС України від 29.07.2020 № 372), основними завданнями управління є забезпечення реалізації державної податкової політики, здійснення у межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.
При цьому, п.п. 20.1.5 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів отримувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки і банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком.
Головним управлінням ДПС в Одеській області з листів від 21.05.2020 № 7795/7/99-00-05-07-02- 07, від 12.06.2020 № 9361/7/99-00-07-07-02-07, від 06.07.2020 № 10972/7/99-00-07-07- 02-07, від 03.08.2020 № 13224/7/99-00-07-07-02-07, від 07.09.2020 № 15882/7/99-00-07- 07-02-07, від 07.10.2020 № 18038/7/99-00-07-07-02-07, від 10.11.2020 № 20203/7/99-00- 07-07-02-07, від 16.12.2020 № 22654/7/99-00-07-07-02-07, від 05.02.2021 № 3411/7/99- 00-07-07-02-07, від 30.08.2021 № 19712/7/99-00-07-027-02-07, від 10.01.2022 №2 63/7/99-00-07-07-02-01, від 02.01.2023 № 29/7/99-00-07-05-01-07) від Державної податкової служби України отримано податкову інформацію, направлену на підставі інформації Національного банку України, про виявлені факти порушення ТОВ "Транкс Еко Лімітед" валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження валютної виручки за експортними угодами від 05.02.2019 № TE-PS2019-01/C, від 14.02.2019 № TE-PS2019-01/S , від 15.02.2019 № TE-PS2019-02/S, від 18.02.2019 № TE-MO2019-01/ , від 14.03.2019 № TE-MO2019-02/C , від 04.03.2019 № TE-PS2019-02/С , від 15.04.2019 № TE-TIS-S01, від 07.05.2019 № TE-B2019-01/C , від 02.07.2019 № TE-B2019-01/W, від 05.06.2019 № TE-MO2019-01/W , від 03.06.2019 № TE-PS2019-01/В, від 20.06.2019 № TE-MO2019-02/W , від 01.08.2019 № TE-MO2019-03/B, від 11.07.2019 № TE-TS2019-01/W , від 18.07.2019 № TE-PS2019-03/W, від 09.09.2019 № TE-PS2019-05/С, від 22.07.2020 № CP-22/07.
На підставі отриманої інформації та на виконання вимог пп. 191.1.4 п. 191.1 ст. 191, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 69.21, п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) Головним управлінням ДПС в Одеській області має бути проведена документальна позапланова перевірка ТОВ "Транс ЕкоЛімітед» з питання дотримання вимог валютного законодавства за вказаними експортними угодами.
З цією метою на адресу товариства листами від 09.09.2020 № 17307/10/15-32-05- 05-03, від 12.10.2020 № 19218/10/15-32-07-07-07, від 18.11.2020 № 294/КПР/15-32-07- 07-07, від 22.12.2020 № 796/КПР/15-32-07-07-07, від 11.02.2021 № 541/КПР/15-32-07- 07-07, від 02.09.2021 № 11054/КПР/15-32-07-08-07, від 12.01.2022 № 340/КПР/15-32-07- 08-06, від 05.01.2023 № 104/КПР/15-32-07-07-06 направлено обов`язкові запити про надання пояснення та документального підтвердження.
Зазначеі листи були повернуті оператором поштового зв`язку з відміткою Укрпошти на конверті - «адресат відсутній за вказаною адресою».
З урахуванням цього та п.п. 191.1.4 п. 191.1 ст. 191, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20, п.п. б) п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 06.07.2022 № 1644-п зі змінами, внесеними наказом Головного управління ДПС в Одеській області № 3720-п від 06.10.2022 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Транс Еко Лімітед», направлень від 07.07.2022 № 3719/15-32- 07-08-16, від 07.10.2022 № 7723/15-32-07-07-19, 08.07.2022, 10.10.2022 року, здійснено вихід за податковою адресою товариства : АДРЕСА_1 .
Під час виходу за вказаною адресою товариство не встановлено, про що складено Акти від 08.07.2022 № 843/15-32-07-08-19, від 11.10.2022 № 1716/15-32-07-07-19 «Про неможливість проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Еко Лімітед" у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням».
Відповідно до п. 1.4.5 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС від 04.09.2020 № 470 (із змінами та доповненнями), ст. 5, ст. 23 Закону України від 02.07.2015 року «Про Національну поліцію» (із змінами), відповідно п.п. 43 п. 4 та п. 8 Постанови КМУ від 28.10.2015 року № 877 «Про затвердження Положення про Національну поліцію України» (зі змінами), Головним управлінням ДПС в Одеській області на адресу Головного управління Національної поліції України в Одеській області було направлено запити від 11.07.2022 № 8230/5/15-32-07-08-05, від 10.08.2022 № 9977/5/15-32-07-07-05, від 12.10.2022 № 14426/5/15-32-07-07-05, від 09.11.2022 № 16122/5/15-32-07-07-05 з метою здійснення відповідних заходів щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «Транс Еко Лімітед», посадових осіб або його законних (уповноважених) представників.
Згідно інформації відділу поліції № 3 Одеського районного управління поліції № 2 Головного управління Національної поліції в Одеській області від 14.09.2022 № 28.12.2023 5 611/7326 (вх. від 22.09.2022 № 27906/5), від 31.10.2022 № 61.1/9018 (вх. ГУ від 08.11.2022 № 33497/5) в ході проведених заходів місце знаходження платника податків, ОСОБА_1 , яка є засновником товариства, не встановлено.
Перевіркою було встановлено, що ОСОБА_1 проживає за адресою: АДРЕСА_2 та користується мобільним телефоном номер: НОМЕР_1 .
З метою проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області направлено лист до АТ "Банк Кредт Дніпро» від 13.10.2023 № 42986/6/15-32-07-07-06 про надання інформації про надходження валютної виручки на рахунки ТОВ "Транс Еко Лімітед» по приведених контрактах, надання копії рахунків (інвойсу, акту виконаних робіт, інш.) щодо виникнення заборгованості, а також надання (в разі наявності) документів, що підтверджують наявність підстав для призупинення нарахування (не нарахування) пені за порушення пунктів 1, 2 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції».
АТ "Банк Кредит Дніпро" листом від 02.11.2023 № 23-8926/БТ (вхід. № 86380/6 від 10.11.2023) повідомило, що банк закрив рахунки товариства 07.11.2022.
Станом на дату закриття рахунків граничні строки розрахунків за експортними операціями вже наступили, але здійснення валютного нагляду за операціями ще не було завершено.
Підставою для розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, є необхідність провести перевірку дотримання платником податку валютного законодавства у зв`язку з отриманням податкової інформації, що свідчить про порушення платником валютного законодавства.
Потреба в зазначеній інформації обумовлюється тим, що в ході вжитих заходів з метою проведення документальної позапланової перевірки не було встановлено товариства за податковою адресою.
Проведення документальної позапланової перевірки неможливо у зв`язку з незнаходженням суб`єкта підприємницької діяльності за податковою адресою та неможливістю вручення наказу про проведення перевірки, та, відповідно, відсутністю первинних документів та документів податкового обліку.
У відповідності до п. 73.4 ст. 73 Податкового кодексу України інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків надається в обсягах більших, ніж передбачені пунктом 73.3 цієї статті, банками та іншими фінансовими установами контролюючим органам за рішенням суду.
З урахуванням цього, просить задовольнити заяву.
Представники заявника та заінтересованих осіб у судове засідання не з`явилися, про час розгляду справи повідомлені.
Відповідно до позиції Верховного Суду, висловленої у постанові в справі № 918/539/16 від 07 липня 2022 року, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.
Виходячи з цього, на підставі ч.1 ст.223 ЦПК України, суд вважає за можливе розглядати справу в їх відсутності.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення заяви, виходячи з нступного.
Відповідно до ч.1 ст. 1076 ЦК України банк гарантує таємницю банківського рахунку, операцій за рахунком і відомостей про клієнта.
Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам.
Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.
Частиною 1 ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено, що інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним або стала відомою третім особам при наданні послуг банку або виконанні функцій, визначених законом, а також визначена у цій статті інформація про банк, є банківською таємницею.
Порядок та підстави розкриття банківської таємниці врегульовано ст.62 Закону України «Про банки і банківську діяльність».
Відповідно до п.191.1.1, 191.1.2, 191.1.6 п. 191.1 ст.191 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п.41.1 ст.41 цього кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу:
1) здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
2) контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Поняття контролюючих органів та їх функцій визначено в п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України, відповідно до якого контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;
Згідно з п.п.20.1.5 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України контролюючі органи мають право одержувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, комерційних банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки і банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у встановлені терміни валютної виручки від суб`єктів підприємницької діяльності».
Відповідно до п.73.4 ст.73 Податкового кодексу України інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків надається в обсягах більших, ніж передбачені пунктом 73.3 цієї статті, банками та іншими фінансовими установами контролюючим органам за рішенням суду.
Для отримання такої інформації контролюючий орган звертається до суду.
Статтею 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено коло осіб, на вимогу яких розкривається банківська таємниця, підстави її розкриття та обсяг інформації, яка надається.
За змістом ч. 1 ст. 62 Закону підставами для розкриття банками інформації, яка містить банківську таємницю, є:
1) письмовий запит або дозвіл власника інформації;
2) письмова вимога або рішення суду;
3) письмова вимога уповноважених державних органів, перелік яких визначено законом і є вичерпним.
Тобто, за змістом даної норми закону, на вимогу відповідних уповноважених державних органів банк вправі надати інформацію, яка містить банківську інформацію, у межах і обсягах, визначених цим та іншими законами, тобто банки надають обмежену законом інформацію.
Зазначені обмеження, у тому числі, викладені в ч. 4 ст. 62 Закону «Про банки і банківську діяльність», не стосуються випадків надання банком інформації, яка є банківською таємницею, з дозволом клієнта чи за рішенням (вимогою) суду.
Такий висновок узгоджується з п. 3.5 Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 14 липня 2006 року № 267.
Відповідно до п.п. 20.1.5 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право одержувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, комерційних банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки і банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у встановлені терміни валютної виручки від суб`єктів підприємницької діяльності».
Звертаючись до суду заявник зазначив, що ГУ ДПС в Одеській обл. вживало заходи для отримання вказаної інформації по зазначених експортних угодах, направлялися відповідні запити як до самого товариства, так і до банку, однак витребувана інформація надана не була.
Вказні обставини підтверджуються долученими до заяви доказами.
З урахуванням приведеного вище та викладених у заяві обґрунтувань для отримання вказаної інформації заявником, суд приходить до висновку про обґрунтованість заяви та її задоволення.
Керуючись Законом України « Про банки і банківську діяльність», ст.ст.20, 41, 62, 73, 191 Податкового кодексу України, ст.ст.4,5,10,259,263-265, 293, 294, 350 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Заяву задовольнити.
Зобов`язати Акціонерне товариство » Банк Кредит Дніпро» (код ЄДРПОУ 14352406, 01033 м. Київ вул. Жилянська, 32) розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, а саме: надати Головному управлінню ДПС в Одеській області належним чином засвідчені копії роздруківок про обсяг та обіг коштів по розрахункових рахунках рахунках ТОВ "Транкс Еко Лімітед» та інформацію про надходження валютної виручки на рахунки ТОВ "Транс Еко Лімітед» (код за ЄДРПОУ 42608123), відкритими за експортними угодами від 05.02.2019 № TE-PS2019-01/C (дата здійснення операції - 22.03.2019), від 14.02.2019 № TE-PS2019-01/S (дата здійснення операції - 18.04.2019), від 15.02.2019 № TE-PS2019- 02/S (дата здійснення операції - 18.04.2019), від 18.02.2019 № TE-MO2019-01/C (дата здійснення операції - 11.04.2019, 08.05.2019), від 14.03.2019 № TE-MO2019-02/C (дата здійснення операції - 08.05.2019, 22.05.2019, 04.06.2019), від 04.03.2019 № TEPS2019-02/С (дата здійснення операції - 10.05.2019), від 15.04.2019 № TE-TIS-S01 (дата здійснення операції - 15.05.2019, 12.06.2019, 12.06.2019), від 07.05.2019 № TEB2019-01/C (дата здійснення операції - 29.07.2019), від 02.07.2019 № TE-B2019-01/W (дата здійснення операції - 28.08.2019), від 05.06.2019 № TE-MO2019-01/W (дата здійснення операції - 13.08.2019, 18.10.2019), від 03.06.2019 № TE-PS2019-01/В (дата здійснення операції - 13.08.2019), від 20.06.2019 № TE-MO2019-02/W (дата здійснення операції - 05.09.2019, 12.09.2019), від 01.08.2019 № TE-MO2019-03/B (дата здійснення операції - 12.09.2019, 29.10.2019), від 11.07.2019 № TE-TS2019-01/W (дата здійснення операції - 10.09.2019, 18.10.2019), від 18.07.2019 № TE-PS2019- 03/W (дата здійснення операції - 23.10.2019), від 09.09.2019 № TE-PS2019-05/С (дата здійснення операції - 04.12.2019, 09.12.2019), від 22.07.2020 № CP-22/07 (дата здійснення операції - 30.07.2020).
Рішення підлягає негайному виконанню.
Особа, щодо якої банк розкриває банківську таємницю, або заявник мають право у п`ятиденний строк оскаржити рішення до Київського апеляційного суду.
Оскарження рішення суду не зупиняє його виконання.
Суддя К.В.Машкевич
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118222687 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб |
Цивільне
Голосіївський районний суд міста Києва
Машкевич К. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні