Рішення
від 08.04.2024 по справі 400/1083/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2024 р. № 400/1083/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ", вул. Космонавтів, 81/15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 54028,вул. Потьомкінська, 131-В, кв. 143, м. Миколаїв,54003

до відповідачаДержавної податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв,54001,

провизнання протиправними та скасування рішень від 29.01.2024р. №10458789/39792400, №10458788/39792400 та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» ( далі позивач, ТОВ « ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ») звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі відповідач 1, ДПС) та Головного управління ДПС у Миколаївській області ( далі відповідач 2), в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №10458789/39792400 від 29 січня 2024 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 05 січня 2022 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №10458788/39792400 від 29 січня 2024 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 58 від 20 грудня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Ухвалою від 12.02.2024 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами здійснення господарських операцій, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні.

Проте, за результатами обробки, реєстрацію податкових накладних зупинено,

запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. На виконання цієї пропозиції, позивач надав пояснення щодо зупинених податкових накладних, однак, відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідачі позов не визнали, надали до суду відзив на адміністративний позов, в якому просили у задоволенні позову відмовити. Мотивація, викладена у відзиву, зводиться до цитування норм чинного законодавства та не містить посилань на конкретні пункти які на думку податкового органу порушено позивачем.

Судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 260 КАС України в порядку письмового провадження, з викликом сторін на підставі матеріалів справи.

Вирішуючи спір, суд враховує таке.

Товариство з обмеженною відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» перебуває на обліку Головного управління ДПС у Миколаївській області.

06 грудня 2021 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЧКП» (код ЄДРПОУ 33704502) було укладено Договір №0612-21 від 06 грудня 2021 року, за яким ТОВ «ЧКП» доручає, а позивач приймає на себе зобов`язання, своїми та залученими силами, виконати комплекс робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара - 32 метри та навіс - 25 метрів на опорах висотою 5 метрів загальний розмір 16/57/5-8 м (ширина, довжина, висота) з холодногнутого листового профілю товщиною - 1,0 мм (виробництво Маріуполь), за допомогою машини з виготовлення профілю, модель ВН 1000-700 (в одношаровому виконанні, холодного типу) загальною площею 912 (дев`ятсот дванадцять ) м 2, з встановленням:купол - 1 штука, висотою 8,0 метрів; з встановленням закладних деталей під електричний провід; торці (франтони) - 2 штуки.

Відповідно до п. 2.1. Договору №0612-21 від 06 грудня 2021 року загальна сума договору складає 1 527 000 (один мільйон п`ятсот двадцять сім тисяч) гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 20% - 254 500,00 грн. Згідно із п. 2.2. (підп. 2.2.1. - 2.2.4.) Договору №0612-21 від 06 грудня 2021 року оплата по даному договору проводиться наступним чином: протягом двох днів з дня підписання цього договору Замовник зобов`язаний перерахувати Підряднику аванс в розмірі 50 000 (п`ятдесят тисяч) гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 20% - 8 333,33 грн., (підготовка матеріалів). Друга частина оплати за виготовлення та монтаж ангару здійснюється в момент завезення матеріалів на будівельний майданчик Замовника. Замовник зобов`язаний перерахувати Підряднику суму в розмірі 1 171 600 (один мільйон сто сімдесят одна тисяча шістсот) гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 20% - 195 266,67 грн., після чого здійснюється розвантаження матеріалів на будівельний майданчик Замовника. Залишки матеріалів після закінчення робіт належать Підряднику. Після виготовлення арочних елементів в їх 100% виконанні, замовник зобов`язаний перерахувати Підряднику кошти у розмірі 229 050 (двісті двадцять дев`ять тисяч п`ятдесят) гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 20% - 38 175,00 грн., після чого здійснюється їх монтаж. Остаточний розрахунок за виконані по даному договору роботи в розмірі 76 350 (сімдесят шість тисяч триста п`ятдесят) гривень 00 копійок, в т.ч. ПДВ 20% - 12725, 00 грн., проводиться протягом трьох днів з моменту підписання Замовником підсумкового акту приймання виконаних робіт.

Пунктом 9.3. Договору № 0612-21 від 06 грудня 2021 року визначено, що приймання робіт оформляється двостороннім актом здачі-приймання, що складає Підрядник та надає їх на паперових носіях для підписання Замовнику. 20 грудня 2021 року ТОВ «ЧКП» у відповідності до підп. 2.2.2. п.2.2. Договору №0612 21 від 06 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок позивача грошові кошти в сумі 1 171 600,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 190 від 20 грудня 2021 року.

За фактом надходження на розрахунковий рахунок грошових коштів позивачем було складено податкову накладну № 58 від 20 грудня 2021 року.

05 січня 2022 року ТОВ «ЧКП» у відповідності до підп. 2.2.3. п. 2.2. Договору № 0612 21 від 06 грудня 2021 року було перераховано на розрахунковий рахунок позивача грошові кошти в сумі 229 050,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №1 від 5 січня 2022 року.За фактом надходження на розрахунковий рахунок грошових коштів позивачем було складено податкову накладну № 2 від 05 січня 2022 року.

04 грудня 2023 року на виконання умов п. 9.3. Договору №0612-21 від 06 грудня 2021 року між Позивачем та ТОВ «ЧКП» було підписано акт надання послуг №17 від 04 грудня 2023 року, згідно якого позивачем було виконано, а ТОВ «ЧКП» прийнято наступні роботи: Комплекс робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара на загальну суму 1 527 000,00 грн. із ПДВ.

В доповнення до акту надання послуг № 17 від 04 грудня 2023 року між позивачем та ТОВ «ЧКП» було підписано акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року за формою № КБ-2в від 04 грудня 2023 року та довідку про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року за формою № КБ-3 від 04 грудня 2023 року.

Господарська операція між позивачем та ТОВ «ЧКП» відображена останнім у Картці по рахунку 361 за період з 01 грудня 2021 по 31 грудня 2023 року. Для можливості виконати взяті на себе за Договором №0612-21 від 06 грудня 2021 року зобов`язання та виконати на користь ТОВ «ЧКП» роботи позивачем здійснювалося придбання товарів та послуг у різних суб`єктів господарювання, зокрема: 20 жовтня 2021 року між позивачем та ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було підписано Видаткову накладну №94246044 від 20 жовтня 2021 року, згідно якої ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було передано, а позивачем прийнято наступний товар: рулон оцинк 1x1000 Z140 кл. покр. ctDX51D у кількості 21,960 т на загальну суму 930 884,40 грн. із ПДВ.Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» товар, що підтверджується платіжним дорученням №1049 від 21 жовтня 2021 року.

За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було складено Податкову накладну №2000731 від 20 жовтня 2021 року.

03 листопада 2021 року між позивачем та ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було підписано видаткову накладну № 94228381 від 03 листопада 2021 року, згідно якої ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було передано, а позивачем прийнято наступний товар: Рулон оцинк 1,2x1000 Z140 кл. покр. CTDX51D у кількості 22,770 т на загальну суму 969 318,90 грн. із ПДВ. Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» товар, що підтверджується платіжним дорученням №1222 від 10 листопада 2021 року.

За фактом вищевказаної господарської операції ТОВ «МЕТІНВЕСТ-СМЦ» було складено податкову накладну №300461 від 03 листопада 2021 року.

18 серпня 2022 року між позивачем та ПрАТ «ПЛАЗМАТЕК» було підписано видаткову накладну № ВН-0818-07 від 18 серпня 2022 року на загальну суму 218 948,26 грн. із ПДВ, згідно якої ПАТ «ПЛАЗМАТЕК» було передано, а позивачем прийнято наступний товар: дріт зварювальний з обмідненою поверхнею G4Si1 (Св-08Г2С) ТМ MONOLITH д 0.8 мм: уп 1 кг у кількості 0,0100 т; Дріт зварювальний з обмідненою поверхнею G4Si1 (Св-08Г2С) ТМ MONOLITH д 0.8 мм: уп 5 кг у кількості 0,0750 т; Електроди МОНОЛІТ РЦ ТМ MONOLITH д 3 мм: тубус 1 кг у кількості 0,6000 т; Електроди МОНОЛІТ РЦ ТМ MONOLITH д 3 мм: тубус 2.5 кг у кількості 1,5000 т; Електроди ЦЛ-11 Плазма TM MONOLITH д 3 мм: тубус 3 шт у кількості 10,0000 шт.; Електроди ЦЧ-4 ТМ MONILITH д 3 мм: тубус 3 шт у кількості 10,0000 шт. Позивачем було в повному обсязі оплачено поставлений ПрАТ «ПЛАЗМАТЕК» товар, що підтверджується Платіжним дорученням №664 від 15 серпня 2022 року. За фактом вищевказаної господарської операції ПрАТ «ПЛАЗМАТЕК» було складено Податкову накладну №815011 від 15 серпня 2022 року.

Судом встановлено, що 18 грудня 2021 року позивачем було направлено на адресу ФОП ОСОБА_1 . Заявку на надання транспортних послуг №18/12-1 від 18 жовтня 2021 року щодо перевезення сталі оцинкованої в бухтах вагою 19 000,00 кг за маршрутом: м. Одеса - м. Павлоград, Дніпропетровська область на загальну суму 15 600,00 грн. із ПДВ.

20 грудня 2021 року ФОП - ОСОБА_1 було направлено на адресу позивача

Рахунок-фактуру №139 від 20 грудня 2021 року на загальну суму 15 600,00 грн. із ПДВ щодо наступної послуги: Перевезення вантажу автомобілем ВОЛЬВО д/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 по маршруту: м. Одеса - Дніпропетровська обл., м. Павлоград. Того ж дня ФОП ОСОБА_1 було надано, а позивачем прийнято послугу, визначену в Рахунку-фактурі №139 від 20 грудня 2021 року, про що було підписано акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №139 від 20 грудня 2021 року.

Факт надання послуги підтверджується товарно-транспортною накладною №1812/1 від 18 грудня 2021 року. Позивачем було в повному обсязі оплачено надану ФОП - ОСОБА_1 послугу, що підтверджується платіжним дорученням №1575 від 21 грудня 2021 року. За фактом вищевказаної господарської операції ФОП ОСОБА_1 було складено податкову накладну №139 від 20 грудня 2021 року.

21 грудня 2021 року Позивачем було направлено на адресу ФОП - ОСОБА_1 , заявку на надання транспортних послуг №21/12-1 від 21 грудня 2021 року щодо перевезення обладнання (Профілегибочна машина 9,5 Х 2,25 Х 2,5 + комплектуючі до неї) вагою 10 500,00 кг за маршрутом: с.Маячка, Полтавський р-н, Полтавська область - м. Павлоград, Дніпропетровська обл. на загальну суму 10 200,00 грн. із ПДВ.

22 грудня 2021 року між Позивачем та ФОП - ОСОБА_1 було підписано акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) № 140 від 22 грудня 2021 року, згідно якого ФОП - ОСОБА_1 було надано, а позивачем прийнято наступну послугу: перевезення вантажу автомобілем ВОЛЬВО д/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 по маршруту: м. Одеса - Дніпропетровська обл., м. Павлоград на загальну суму 10 200,00 грн. із ПДВ.

Факт надання послуги підтверджується Товарно-транспортною накладною №2112/1 від 21 грудня 2021 року. Позивачем було в повному обсязі оплачено надану послугу, що підтверджується платіжним дорученням №1586 від 23 грудня 2021 року. За фактом вищевказаної господарської операції ФОП - ОСОБА_1 , було складено податкову накладну №140 від 22 грудня 2021 року.

Судом встановлено, що позивач на праві приватної власності має усе необхідне для здійснення господарської діяльності обладнання, приладдя та інструменти, зокрема:акумуляторна шабельна пила, модель ВХ-8400 у кількості 1 шт.; Вібраційна шліфмашина, модель ПШМЛ-580/2Е у кількості 3 шт.;Дриль ударний, модель ALID250 у кількості 8 шт.; Дриль-шуруповерт, модель ВХ-8016 у кількості 2 шт.; Дриль-шуруповерт, модель ВХ-8022 у кількості 1 шт.; Дриль-шуруповерт, модель ВХ-8801 у кількості 1 шт.; Електричний перфоратор, модель Z1-BR2601 у кількості 5 шт.; Електричний перфоратор, модель ALRH25 у кількості 5 шт.; Кутова шліфмашина, модель ВХ-8301 у кількості 4 шт.; Ланцюгова пила, модель ALCS4030 у кількості 2 шт.; Лобзик електричний, модель ЛЕ-1000 у кількості 3 шт.; Лобзик електричний, модель ЛЕ-900 у кількості 3 шт.; Паяльний пристрій, модель ППТЛ-1100 у кількості 6 шт.; Паяльний пристрій, модель ППТЛ-2400 у кількості 6 шт.; Полірувальна машина, модель ALCP26 у кількості 4 шт.; Шліфмашина, модель FRDWS15 у кількості 4 шт.; Штроборіз, модель ALBR31 у кількості 6 шт.; Штроборіз, модель AG275 у кількості 3 шт, що відображено у Переліку інструментів, які використовуються для будівельних робіт, який затверджено директором.

У користуванні позивача перебуває обладнання для виробництва арочного профнастилу ВН-1000-700 BOHAI MACHINERY. Користування здійснюється на підставі Договору оренди обладнання №4 від 03 березня 2021 року, який укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю «СТФ БУД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42746548). Позивач має достатню для здійснення господарської діяльності кількість трудових ресурсів, оскільки загальнооблікова кількість штатних працівників становить 5 осіб, що відображено у штатному розписі, який введено в дію з 01 грудня 2021 року.Заробітна плата найманим працівникам позивачем нараховується та виплачується згідно штатного розпису, своєчасно, у повному обсязі, в розмірі вище встановленого чинним законодавством мінімального рівня, а також з неї утримуються усі необхідні податки, збори, платежі, що відображено у відомостях про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за грудень 2021 року та за січень 2022 року.

Не зважаючи на те, що позивачем до контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, відповідачем було прийнято: повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10402980 /39792400 від 19 січня 2024 року; повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10402981/39792400 від 19 січня 2024 року. У даних повідомленнях було зазначено наступне: «У зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (первинні документи щодо придбання товарів, послуг, зберігання продукції, складські документи, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. У графі « Додаткова інформація » будь-які додаткові дані відсутні.

Судом встановлено, що позивач разом із повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 15 січня 2024 року № 15/01-1 ним було надано на розгляд відповідача документи, які підтверджують придбання товарів та послуг (рулони оцинковані, дроти зварювальні, електроди, послуги перевезення) для можливості виконати на користь ТОВ «ЧКП» роботи із виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара.

Згідно із п.5 Порядку № 520 платник податку, який склав податкову накладну/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Інформація, яка зазначена у повідомленнях про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10402980/39792400, №10402981/39792400 від 19 січня 2024 року є цитуванням п.5 Порядку №520, який визначає загальний та не конкретизований перелік документів, які необхідні для розгляду питання прийняття податковим органом рішення про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У Квитанціях до спірних податкових накладних відповідачем-1 також не було визначено чіткий та конкретний перелік документів, які необхідні для розгляду питання прийняття податковим органом рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказане свідчить про те, що як після отримання Квитанцій до спірних податкових накладних, так і після отримання повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладноі/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10402980/39792400, № 10402981/39792400 від 19 січня 2024 року позивач перебував у стані правової невизначеності та не розумів, які саме документи треба надати на розгляд податкового органу.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів /послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року ( надалі - Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або

зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01.02.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (надалі - Порядок № 1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. "а" або "б" п. 185.1 ст. 185, пп. "а" або "б" п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається із змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток № 3 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Суд звертає увагу, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на п. 1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав

зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.

Верховний Суд у постановах від 16.04.2019 року у справі № 826/10649/17, від 28.11.2019 року у справі № 1640/2650/18, від 03.11.2021 року у справі № 360/2460/20 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Відповідно до матеріалів справи, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до них, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Формальне зазначення у квитанціях пропозиції "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.

Умови такої пропозиції дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.

Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач 1 у квитанціях не зазначає, але витребує документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.

За таких умов, рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 520).

Згідно п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

За приписами п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

У оскаржуваних рішеннях причиною відмови в реєстрації податкових накладних визначено: «Ненаданням/ частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».

Згідноіз п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних був затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 (далі Порядок № 1165).

Пунктом 10 Порядку № 1165 закріплено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податкуквитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Обов`язкові складові квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені у п. 11 згаданогонормативно-правового акту, згідно із яким у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковостіплатника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку поясненьта копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п. 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеногов податковій накладній/розрахунку коригування.

Таким чином, Порядок № 520 не зобов`язує платника податку подавати пояснення та документи, а надає йому таке право.

З огляду на формулювання п. 5-6 цього Порядку, перелік документів, які можуть подаватися платником податку є орієнтовним і неконкретизованим. Натомість, пп. 3 п.11 Порядку №1165 містить норму, відповідно до якої, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема «пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі абовідмову в такій реєстрації».

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №2 та №58

Доказів та обґрунтувань того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками яких складено та направлено для реєстрації податкові накладні.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжну доручення про сплату судового збору в загальній сумі 6056,00 грн, що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ" (вул. Космонавтів, 81/15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 54028 код ЄДРПОУ 39792400) до Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393,Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв, 54001 код ЄДРПОУ 44104027) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6; код ВП за ЄДРПОУ 44104027) №10458789/39792400 від 29 січня 2024 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України ( 04053, м. Київ, Львівська пл., буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну № 2 від 05 січня 2022 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (54028, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, буд. 81/15, код ЄДРПОУ 39792400) в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

4. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6; код ВП за ЄДРПОУ 44104027) №10458788/39792400 від 29 січня 2024 року.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну № 58 від 20 грудня 2021 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (54028, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, буд. 81/15; код ЄДРПОУ 39792400), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001 код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ" (вул. Космонавтів, 81/15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 54028 код ЄДРПОУ 39792400) судові витрати в розмірі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ" (вул. Космонавтів, 81/15, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, 54028, код ЄДРПОУ 39792400) судові вит рати у розмірі 3028,00 грн ( три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118229818
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/1083/24

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні