Рішення
від 05.04.2024 по справі 400/1045/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2024 р. № 400/1045/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,

до відповідачаДепартаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001,

провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

«Визнати відмову надання довідки про те, що дитина знаходиться на утриманні одного з батьків протиправною. Зобов`язати відповідача надати вказану довідку».

Відповідачем у позову ОСОБА_1 вказав Департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (далі - Департамент або відповідач).

Згідно з викладеним у позові, ОСОБА_1 є вдівцем та сам утримує дитину (рік народження - 2021). Відсутність документа, що підтверджує факт перебування дитини на утриманні позивача, перешкоджає ОСОБА_1 отримати гуманітарну допомогу у Центрі соціального обслуговування. Крім того, ОСОБА_1 не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, оскільки самостійно виховує дитину, але працівники Територіального центру комплектування та соціальної підтримки, які зупиняли позивача на вулиці, повідомили йому про необхідність наявності довідки від органу місцевого самоврядування про утримання дитини. Департамент відмовив позивачу у видачі довідки, що і стало підставою для звернення ОСОБА_1 до суду.

Відповідач позов не визнав, у відзиві (арк. 20-22) вказав, що він не відмовив позивачу у наданні відповідної адміністративної послуги, а роз`яснив, що адміністративна послуга «Видача довідки про те, що дитина знаходиться на утриманні одного з батьків» Департаментом не надається. Також відповідач повідомив, що, за отриманою ним від Міського територіального центру соціального обслуговування (про який зазначив позивач) інформацією, довідку, що підтверджує статус батька-одинака, можливо отримати «… звернувшись до управління соціальних виплат та компенсацій за місце реєстрації позивача …».

Позивач подав відповідь на відзив (арк. 29-30), відповідач - заперечення (арк. 31-32).

В судове засідання належним чином повідомлені сторони не прибули, тому суд, на підставі частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянув справу у письмовому провадженні.

Як встановлено судом, 02.11.2023 ОСОБА_1 звернувся до Департаменту із заявою про видачу довідки органу місцевого самоврядування на підтвердження того факту, що дитина перебуває на утриманні одного з батьків (арк. 7).

Листом від 20.11.2023 (арк. 8) Департамент повідомив ОСОБА_1 про те, що «… в переліку адміністративних послуг, які надаються безпосередньо управлінням адміністративних послуг та управлінням державної реєстрації департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради, затвердженому рішенням Миколаївської міської ради від 31.07.2023 № 22/103, відсутня послуга щодо надання запитуваної Вами довідки, як наслідок, у департаменту відсутні правові підстави для її надання ..».

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 12 Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги» (далі - Закон № 5203) встановлено, що центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону.

Центр надання адміністративних послуг, утворений як постійно діючий робочий орган, забезпечує надання адміністративних послуг суб`єктам звернення із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг (частина третя статті 12 Закону № 5203).

У частині сьомій статті 12 Закону № 5203 вказано, що Кабінет Міністрів України затверджує перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р був затверджений «Перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг». У цьому переліку адміністративна послуга, з приводу надання якої позивач звернувся до відповідача, відсутня. Тобто, обов`язковість надання цієї послуги через центр надання адміністративних послуг не встановлена.

Відповідно до абзацу першого частини шостої статті 12 Закону № 5203, перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Відсутня послуга, з приводу надання якої звернувся ОСОБА_1 , і у переліках, що були затверджені рішенням Миколаївської міської ради від 31.07.2023 № 22/103 «Про затвердження переліку адміністративних послуг, що надаються через департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради», про що Департамент повідомив ОСОБА_1 у листі від 20.11.2023.

З урахуванням цього, суд дійшов висновку про те, що у Департаменту не було обов`язку з видачі позивачу довідки про те, що дитина знаходиться на утриманні одного з батьків.

У частинах першій та другій статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

Відповідно, підстави для задоволення позову відсутні.

При цьому суд визнав за необхідне вказати таке.

Докази того, що будь-який орган державної влади або місцевого самоврядування вимагав від ОСОБА_1 надання довідки або відмовив у реалізації прав позивача з посиланням на її відсутність, до позову не додані.

У позові вказано, що наявність довідки є умовою для отримання гуманітарної допомоги, про що свідчить додане до позову фото (арк. 6).

Визначити, про що саме це свідчить це фото, неможливо. Для якої реєстрації особам з категорії «одинокий батько/мати» необхідно надати «… довідку, що підтверджує статус батька/матері-одинака (витяг з реєстру до ст. 135 сімейного кодексу) …», не зазначено.

Суд вказує, що статтею 135 Сімейного кодексу України встановлені норми щодо запису про батьків дитини, якщо батьківство, материнство не встановлене. У випадку, якщо запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень був проведений за прізвищем та громадянством матері, а ім`я та по батькові батька дитини були записані за її вказівкою, відповідний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини є підтвердженням того, що жінка має статус одинокої матері, яка виховує та утримує дитину без участі батька.

До позивача ці норми не застосовуються.

Одиноким батьком визнається батько дитини, матір якої померла, відповідно до рішення суду позбавлена батьківських прав, визнана безвісно відсутньою або оголошена померлою, якщо ця дитина не була усиновлена іншою жінкою.

Статус ОСОБА_1 як батька, який самостійно утримує дитину, підтверджується відповідними документами - свідоцтвом про народження дитини (з інформацією про батьків) та свідоцтвом про смерть матері дитини, і для реалізації відповідних прав наявність «довідки, що підтверджує статус батька/матері-одинака» законодавством не передбачена.

Відповідно до частини першої статті 23 Закону України від 21.10.1993 № 3543-ХЇІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років. Для реалізації права на відстрочку військовозобов`язаний має звернутися з відповідною заявою до районного ТЦК та СП .

Якщо права позивача порушуються, оспорюються або не визнаються певними суб`єктами владних повноважень, то захист таких прав відбувається шляхом звернення до адміністративного суду з відповідними позовними вимогами до належних відповідачів.

Судові витрати у справі відсутні.

Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Датою складення повного судового рішення є дата його ухвалення.

Суддя В.В. Птичкіна

Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118229825
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/1045/24

Рішення від 05.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні