Рішення
від 09.04.2024 по справі 480/13321/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2024 року Справа № 480/13321/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бондаря С.О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/13321/23 за позовом ОСОБА_1 до Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України , в якому просить:

- визнати протиправним рішення №19/2023/26 Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, що оформлене протоколом №19/2023 від 31.10.2023 у частині відмови у наданні статусу учасника бойових дій позивачу;

- зобов`язати Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України надати позивачу статус учасника бойових дій.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 24.02.2022 під час повномасштабного вторгнення військ російської федерації на територію України, а також на територію Сумської області та м. Суми, майстер-сержант ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді старшого водія автотранспортних засобів (спеціалізованих) Сектору господарського та матеріально-технічного забезпечення Управління Держспецзв`язку в Сумській області, під керівництвом полковника ОСОБА_2 , приймав безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Позивач звернувся до відповідача із заявою про надання статусу учасника бойових дій, додавши всі необхідні документи.

Однак, оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено в наданні статусу учасника бойових дій, підстав відмови не зазначено.

Вважаючи таке рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 22.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову та зазначає, що Комісією в законний спосіб, який не суперечить жодному акту законодавства, що регулює правовідносини в зазначеній сфері, було прийнято рішення про відмову позивачу у наданні статусу учасника бойових дій. Таке рішення прийнято колегіально, після ретельного вивчення всіх документів, з дотриманням норм законодавства.

Суд, дослідивши надані сторонами докази, встановив такі обставини.

Майстер-сержант ОСОБА_1 займає посаду старшого водія автотранспортних засобів (спеціалізованих) Сектору господарського та матеріально-технічного забезпечення Управління Держспецзв`язку в Сумській області.

27.07.2023 позивач подав рапорт на ім`я голови Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в якому просив розглянути на засіданні Комісії матеріали про визнання його учасником бойових дій.

До рапорту було додано: довідку начальника Управління Держспецзв`язку в Сумській області від 26.07.2023 № 57 про безпосередню участь позивачки у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, копію паспорту та копію рнокпп.

Рішенням Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 30.08.2023 № 13/2023/32 відповідно до протоколу № 13/2023 комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 30.08.2023, позивачу відмовлено у наданні статусу учасника бойових дій.

03.10.2023 ОСОБА_1 подано рапорт з проханням повторного розгляду питання щодо надання йому статусу учасника бойових дій.

Рішенням Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 31.10.2023 № 19/2023/26 відповідно до протоколу № 19/2023 комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 31.10.2023, позивачу відмовлено у наданні статусу учасника бойових дій.

Не погоджуючись з рішенням відповідача щодо відмови у наданні йому статусу учасника бойових дій, позивач звернувся за захистом своїх прав з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 № 3551-XII (далі - Закон № 3551-XII) учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі військових підрозділів, з`єднань, об`єднань всіх видів і родів військ Збройних Сил діючої армії (флоту), у партизанських загонах і підпіллі та інших формуваннях як у воєнний, так і у мирний час.

Згідно з пунктом 19 частини першої статті 6 Закону № 3551-XII військовослужбовці (резервісти, військовозобов`язані, добровольці Сил територіальної оборони) Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовці військових прокуратур, особи рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейські, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, особи, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, категорії таких осіб та терміни їх участі (забезпечення проведення) в антитерористичній операції, у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Процедуру надання та позбавлення статусу учасника бойових дій визначає Порядок надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення

Порядок надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413 (далі - Порядок № 413).

За приписами пункту 2 Порядку № 413 статус учасника бойових дій надається: військовослужбовцям (резервістам, військовозобов`язаним, добровольцям Сил територіальної оборони) Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, військовослужбовцям військових прокуратур, особам рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції ДФС, поліцейським, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям МВС, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби, співробітникам Служби судової охорони, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.

За приписами пункту 4 Порядку № 413 підставою для надання особам статусу учасника бойових дій є такі документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції чи здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях в районах її проведення, заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України: для осіб, які брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, - не менш як один з таких документів - витяги (копії) бойових донесень, журналів бойових дій (оперативних завдань, ведення оперативної обстановки), вахтових журналів, польотних листів, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень, контузій, каліцтв.

До зазначених документів особи, зазначені в абзаці десятому цього пункту, за власним бажанням можуть додавати інші документи, які містять докази та підтверджують факт виконання ними особисто або у складі військової частини (органу, підрозділу), установи та закладу бойових (службових) завдань.

Пунктом 5 Порядку № 413 визначено, що рішення про надання та позбавлення статусу учасника бойових дій приймається комісіями з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, утвореними в Міноборони, МВС, Мін`юсті, Національній поліції, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, Офісі Генерального прокурора, Управлінні державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, ДСНС, ДФС (далі - комісії), - стосовно осіб, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 2 цього Порядку.

Пунктом 6 Порядку № 413 встановлено, що особи, зазначені в абзаці другому пункту 2 цього Порядку, які брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники підприємств, установ та організацій у місячний строк з дня участі у виконанні бойових (службових) завдань, у проведенні розвідувальних заходів, отримання поранення, контузії, каліцтва зобов`язані подати на розгляд комісії, утвореної міністерством, центральним органом виконавчої влади чи іншим державним органом, у підпорядкуванні яких перебували військові частини (органи, підрозділи), установи та заклади, у складі яких проходили службу особи, довідки за формою згідно з додатком 6 та документи, передбачені абзацом десятим або одинадцятим пункту 4 цього Порядку для таких осіб, які є підставою для надання особам статусу учасника бойових дій.

Комісії вивчають документи, у разі потреби заслуховують пояснення осіб, стосовно яких вони подані, свідків та в місячний строк із дня надходження документів приймають рішення щодо надання статусу учасника бойових дій. За відсутності підстав комісії повертають їх до військових частин (органів, підрозділів), підприємств, установ та організацій з метою подальшого доопрацювання.

Отже, саме на комісії покладено обов`язок з вивчення документів та прийняття рішення щодо надання статусу учасника бойових дій.

Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України "Про затвердження Положення про Комісію з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України та Інструкції про порядок видачі посвідчень учасників бойових дій, нагрудних знаків "Ветеран війни - учасник бойових дій" і листів талонів на право одержання ветераном війни проїзних квитків з 50-відсотковою знижкою їх вартості у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України" від 06.02.2019 № 63 затверджено Положення про Комісію з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України (далі - Положення про Комісію).

Відповідно до пункту 1 Положення про Комісію, вона створюється в Адміністрації Держспецзв`язку для розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій.

Відповідно до пункту 3 Положення про Комісію до її складу входять голова - перший заступник Голови Держспецзв`язку, заступник голови - заступник Голови Держспецзв`язку, члени - представники кадрового, фінансового та юридичного підрозділів, керівники інших структурних підрозділів Адміністрації Держспецзв`язку, Головного управління урядового фельд`єгерського зв`язку Держспецзв`язку, секретар - посадова особа Департаменту кадрової роботи та управління персоналом Адміністрації Держспецзв`язку.

Пунктом 7 Положення про Комісію визначено, що засідання Комісії веде її голова, у разі відсутності голови Комісії - заступник голови Комісії.

У разі відсутності голови Комісії та його заступника роботу Комісії на її засіданнях очолює член Комісії, якого головуючим обирає наявний на засіданні склад Комісії.

Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, вважається правоможним, якщо за нього проголосувало не менше половини її членів (п. 8 Положення про Комісію).

Згідно з п. 9 Положення про Комісію рішення з усіх розглянутих Комісією питань оформлюється протоколом протягом 3 робочих днів з дня проведення засідання.

Протокол підписують голова та секретар Комісії, а також усі члени Комісії.

У разі незгоди з прийнятим рішенням член Комісії письмово викладає свої заперечення у рапорті (службовій записці), що додається до протоколу засідання і є його невід`ємною частиною.

Відповідно до пункту 15 Положення про Комісію, Комісія у місячний строк з дня надходження документів до Адміністрації Держспецзв`язку розглядає рапорти (заяви), довідки та інші документи, що надійшли, і приймає рішення щодо надання (відмови у наданні, позбавлення) статусу учасника бойових дій.

Комісія має право:

надсилати запити до відповідних архівних установ, повідомивши про це особу або начальника підрозділу Держспецзв`язку;

заслуховувати пояснення осіб, стосовно яких подані документи, начальників підрозділів Держспецзв`язку, які подали рапорти (заяви), довідки (інші документи), а також свідків;

у разі неналежного оформлення документів та за відсутності підстав надання статусу учасника бойових дій повертати їх начальникам підрозділів Держспецзв`язку з метою подальшого доопрацювання;

подавати на розгляд міжвідомчої комісії документи зі спірних питань, які потребують міжвідомчого врегулювання (п. 16 Положення).

З матеріалів справи вбачається, що майстер-сержант ОСОБА_1 проходить військову службу на посаді старшого водія автотранспортних засобів (спеціалізованих) Сектору господарського та матеріально-технічного забезпечення Управління Держспецзв`язку в Сумській області.

Начальником Управління Держспецзв`язку в Сумській області супровідним листом від 07.08.2023 надіслано до Адміністрації Держспецзв`язку довідки та документи для розгляду Комісією з метою надання статусів учасників бойових дій військовослужбовцям Управління Держспецзв`язку в Сумській області, зокрема ОСОБА_1 .

На розгляд Комісії були надані такі документи:

- рапорт позивача від 27.07.2023;

- витяг з Журналу бойових дій Управління Держспецзв`язку в Сумській області інвентарний № 61 ДСК від 30.06.2022 (інв. №3ДСК від 26.02.2022), № 44/09-615ДСК від 30.06.2023, на 3 арк., прим. №1, для службового користування;

- витяг з бойового наказу Управління Держспецзв`язку в Сумській області від 24.02.2022 № 2ДСК, № 44/08-584ДСК від 30.06.2023, на 1 арк., прим.№1/38, для службового користування;

- витяг з бойового наказу Управління Держспецзв`язку в Сумській області від 10.04.2022 № 2т-2022, № 44/06-599ДСК від 30.06.2023, на 1 арк., прим.№1/4, для службового користування;

- витяг з бойового наказу Управління Держспецзв`язку в Сумській області від 10.12.2022 № 55ДСК, № 44/08-595ДСК від 30.06.2023, на 1 арк., прим.№1/2, для службового користування;

- рапорт начальника Управління Держспецзв`язку в Сумській області полковника ОСОБА_2 № 44/09-656ДСК від 30.06.2023, на 1 арк., прим.№1, для службового користування;

- згода на збір та обробку персональних даних на 1 арк.

30.08.2023 Комісією прийнято рішення про відмову позивачу у наданні статусу учасника бойових дій позивачу.

Позивач повторно подав рапорт від 03.10.2023 Голові Держспецзв`язку разом із клопотанням Начальника Управління Держспецзв`язку в Сумській області про розгляд документів про надання статусу учасника бойових дій.

Рішенням Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 31.10.2023 № 19/2023/26 відповідно до протоколу № 19/2023 комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 31 жовтня 2023 року, ОСОБА_1 відмовлено у наданні статусу учасника бойових дій.

Разом з тим, оскаржуване рішення не містять жодних обґрунтувань відмови позивачу у наданні статусу учасника бойових дій.

Також таке рішення не містить посилання на норми чинного законодавства, щодо відмови позивачу у наданні статусу учасника бойових дій.

Тобто, відповідач, всупереч вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, прийняв спірне рішення, взагалі не обґрунтувавши та не зазначивши підстав відмови, зокрема і підставу відмови з посиланням на норму чинного законодавства, у зв`язку з чим суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним такого рішення необхідно задовольнити.

Водночас суд зазначає, що відповідачем ще не прийнято обґрунтованого рішення за результатами розгляду поданих документів щодо надання позивачу статусу учасника бойових дій, тому з урахуванням положень ст. 9 КАС України, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України повторно розглянути матеріали щодо надання статусу учасника бойових дій ОСОБА_1 та прийняти рішення з урахуванням правової оцінки наданої судом.

Відтак позовні вимоги про зобов`язання відповідача надати ОСОБА_3 статус учасника бойових дій не підлягають задоволенню.

Щодо стягнення з відповідача на користь позивача судового збору, суд зазначає наступне.

Предметом розгляду даної справи є визнання протиправним рішення відповідача щодо відмови позивачу у наданні статусу учасника бойових дій.

Пунктом 16 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються: позивачі - за подання позовів щодо спорів, пов`язаних з наданням статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19-21 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Враховуючи викладене, судовий збір, сплачений позивачем, при подачі позову до суду не підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним рішення Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України від 31.10.2023 №19/2023/26, що оформлене протоколом від 31.10.2023 №19/2023 у частині відмови у наданні статусу учасника бойових дій ОСОБА_1 .

Зобов`язати Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, в особі Комісії з питань розгляду матеріалів про визначення учасників бойових дій у Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України (вул. Солом`янська, 13, м. Київ, код ЄДРПОУ 34620942) повторно розглянути матеріали щодо надання статусу учасника бойових дій ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , і.н. НОМЕР_1 ) та прийняти рішення з урахуванням правової оцінки наданої судом.

У задоволенні інших вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118232089
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —480/13321/23

Рішення від 09.04.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні