Рішення
від 08.04.2024 по справі 520/3462/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2024 р. № 520/3462/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» (просп. Науки, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..

2. Зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..

3. Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ ВП 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ТОВ АВ-Будсервіс у розмірі 1514,00 коп.

4. Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ТОВ АВ-Будсервіс у розмірі 1514,00 коп.

5. Стягнути з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ АВ Будсервіс суму витрат на правову професійну допомогу, понесених ним під час підготовки та розгляду справи.

В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 08.02.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Від відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, 22.02.2024 року надійшов відзив на адміністративний позов, в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржуване позивачем рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.

03.04.2024 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Від відповідача - Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористалися.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «АВ-Будсервіс», здійснює свою господарську діяльність за зареєстрованими кодами КВЕД: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 52.10 Складське господарство, 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього, 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання, 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів, 81.22 Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об`єктів, 81.29 Інші види діяльності із прибирання, 81.30 Надання ландшафтних послуг, 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання, 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, 41.10 Організація будівництва будівель, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у., 43.11 Знесення, 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 43.21 Електромонтажні роботи, 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва, 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи, 43.31 Штукатурні роботи, 43.32 Установлення столярних виробів, 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін, 43.34 Малярні роботи та скління, 43.39 Інші роботи із завершення будівництва, 43.91 Покрівельні роботи, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

Для виконання господарської діяльності ТОВ «АВ-Будсервіс» має в розпорядженні наступні об`єкти оренди:

1) нежитлове приміщення склад за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, буд. 106 згідно договору оренди нежитлових приміщень з прилеглою територією № 28/10- 21 від 28.10.21 р.

2) нежитлове приміщення склад за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Горбушка, 26 згідно договору оренди № 22/08-22 від 22.08.2002 р., Акту прийому передачі нерухомого майна в оренду від 22.08.2022 р. 3) земельна ділянка за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, буд. 106.

Зазначені відомості відображені також у поданій підприємством до податкового органу формі №20-ОПП.

Позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних через функціонал «Єдине вікно подання електронних документів» до Головного управління Державної податкової служби України в Харківській області на реєстрацію було подано податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн.

Квитанцією Головного управління ДПС у Харківській області № 9202437985 від 07.10.2022 р. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН реєстрацію оскаржуваної податкової накладної було зупинено на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/ послуг 2505 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та, запропоновано надати відповідні пояснення.

На усунення виявлених недоліків позивачем до Головного управління ДПС у Харківській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем було направлено пояснення (вих. № 5 від 14.12.2023 р.) та надано 22 додатка електронних копій документів, у т.ч. первинних, що підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: 1. Повідомлення про надання пояснень; 2. Квитанція про надсилання пояснень; 3. Пояснення; 4. Договір № 12/09-1 від 12.09.2022 р., укладений з ТОВ «Прімум Актив»; 5. Рахунок на оплату № 14 від 14.09.2022 р., Видаткова накладна № 10 від 29.09.2022 р., платіжна інструкція № 4322 від 16.09.2022 р., ОСВ за рахунком 361; 6. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 23/1 від 23.09.2022 р., № 23/2 від 23.09.2022 р., № 23/3 від 23.09.2022 р., № 23/4 від 23.09.2022 р., № 23/5 від 23.09.2022 р., № 23/6 від 23.09.2022 р., № 23/7 від 23.09.2022 р., № 23/8 від 23.09.2022 р., № 23/9 від 23.09.2022 р., № 23/10 від 23.09.2022 р., № 23/11 від 23.09.2022 р., № 23/12 від 23.09.2022 р., № 23/13 від 23.09.2022 р., № 23/14 від від 23.09.2022 р.; 7. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 26/1 від 26.09.2022 р., № 26/2 від 26.09.2022 р., № 26/3 від 26.09.2022 р., № 26/4 від 26.09.2022 р., № 26/5 від 26.09.2022 р., № 26/6 від 26.09.2022 р., № 26/7 від 26.09.2022 р.,№ 26/8 від 26.09.2022 р., № 26/9 від 26.09.2022 р., № 26/10 від 26.09.2022 р., № 26/11 від 26.09.2022 р., № 26/12 від 26.09.2022 р., № 26/13 від 26.09.2022 р., № 26/14 від 26.09.2022 р.; 8. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 27/1 від 27.09.2022 р., № 27/2 від 27.09.2022 р., № 27/3 від 27.09.2022 р., № 27/4 від 27.09.2022 р., № 27/5 від 27.09.2022 р., № 27/6 від 27.09.2022 р., № 27/7 від 27.09.2022 р., № 27/8 від 27.09.2022 р., № 27/9 від 27.09.2022 р., № 27/10 від 27.09.2022 р., № 27/11 від 27.09.2022 р., № 27/12 від 27.09.2022 р., № 27/13 від 27.09.2022 р., № 27/14 від 27.09.2022 р.; 9. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 29/1 від 29.09.2022 р., № 29/2 від 29.09.2022 р., № 29/3 від 29.09.2022 р., № 29/4 від 29.09.2022 р., № 29/5 від 29.09.2022 р., № 29/6 від 29.09.2022 р., № 29/7 від 29.09.2022 р., № 29/8 від 29.09.2022 р., № 29/10 від 29.09.2022 р., № 29/11 від 29.09.2022 р., № 29/12 від 29.09.2022 р., № 29/13 від 29.09.2022 р., № 29/14 від 29.09.2022 р.; 10. первинні документи щодо придбання товарів: договір з постачальником ПП «Моноліт-ПБ» №26/08-1 від 26.08.2022 р.; 11. первинні документи щодо придбання та транспортування товарів постачальника ПП «Моноліт-ПБ»: рахунок на оплату № 1 від 26.08.2022 р., платіжна інструкція № 272 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 15 від 19.09.2022 р., ТТН (перевізник ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО») № РН-0000015-1 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-2 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-3 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-4 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-5 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-6 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-7 від 19.09.2022 р.; ОСВ за рахунком 631 за вересень 2022 р., копії водійських посвідчень водіїв ПП «Моноліт»; 12. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО» та водійських посвідчень водіїв; 13. Користування орендованими транспортними засобами ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»: договір оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2002 р., Акт приймання передачі до договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2022 р., рахунок на оплату № 60 від 30 вересня 2022 р., платіжна інструкція № 276 від 13.10.2022 р., Акт надання послуг № 65 від 30.09.2022 р., ОСВ за рахунком 631 за вересень-жовтень 2022 р.; 14. Копії договорів купівлі-продажу транспортних засобів ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»: № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 3 від 30.06.2020 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 5 від 30.06.2020 р, копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), договір № 1 від купівлі-продажу транспортного засобу від 11.01.2021 р. (акт приймання-передачі транспортного засобу від 11.01.2021 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), договір купівлі-продажу транспортного засобу № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 1 від 30.06.2020 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу); 15. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»; 16. Користування орендованим приміщенням: договір оренди № 22/08-22 від 22.08.2002 р., Акт прийому-передачі нерухомого майна в оренду від 22.08.2022 р.; 17. Документи на придбання палива для здійснення транспортування товарів (ТОВ «ВЕСТ КАРД»): Договір 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., Акт приймання-передачі № 1 до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., платіжна інструкція № 271 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 145745 від 30.09.2022 р., акт приймання-передачі товарів до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р. за період з 01.09.2022 р. по 30.09.2022 р., ОСВ за рахунком 631, ОСВ з рахунком 203.

Позивачем в наданих поясненнях було проінформовано податковий орган про те, що між ним та ТОВ «Прімум Актив» було укладено Договір купівлі-продажу товару № 12/09-1 від 12.09.2022 р. (надалі договір № 12/09-1 від 12.09.2022 р.).

Згідно умов вказаного договору постачальник зобов`язується на умовах та в порядку, визначених договором, передати покупцю товар, а покупець зобов`язується на умовах та в порядку, визначених цим договором, оплатити і прийняти товар (п. 1.1).

Згідно п. 1.3. договору кількість, ціна та загальна вартість товару вказуються в накладних.

За п. 4.1 договору постачальник передає товар покупцю на умовах DDP, відповідно до правил «Інкотермс-2010», за якими Постачальник зобов`язується здійснити поставку товару на вказане покупцем місце.

Відповідно до вказаних умов договору № 12/09-1 від 12.09.2022 р. на підставі рахунку № 14 від 14.09.2022 р. ТОВ «Прімум Актив» було здійснено сплату за товар в розмірі 1 039 355,52 грн., відповідно до чого Позивачем було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн., як на першу подію у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 розділу V Податкового кодексу України. Вказані відомості були підтверджені й наданням ОСВ за рахунком 361.

Також Позивачем додатково було подано підтверджуючі документи і щодо подальшого виконання ним зобов`язань за вказаним договором. Так, за видатковою накладною № 10 від 29.09.2022 р. ТОВ «АВ-Будсервіс» здійснив постачання товару Покупцю транспортними засобами, які використовувались ним на підставі договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2002 р., укладеного з ТОВ «ВЛ-Логістик», Акту приймання-передачі до договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2022 р., рахунку на оплату № 60 від 30 вересня 2022 р., платіжної інструкції № 276 від 13.10.2022 р., Акту надання послуг № 65 від 30.09.2022 р. Такі відомості підтверджуються наданим платником ОСВ за рахунком 631 за вересень-жовтень 2022 р., а також формою 20-ОПП, яка подавалась платником податковому органу.

Товар транспортувався позивачем за ТТН: № 23/1 від 23.09.2022 р., № 23/2 від 23.09.2022 р., № 23/3 від 23.09.2022 р., № 23/4 від 23.09.2022 р., № 23/5 від 23.09.2022 р., № 23/6 від 23.09.2022 р., № 23/7 від 23.09.2022 р., № 23/8 від 23.09.2022 р., № 23/9 від 23.09.2022 р., № 23/10 від 23.09.2022 р., № 23/11 від 23.09.2022 р., № 23/12 від 23.09.2022 р., № 23/13 від 23.09.2022 р., № 23/14 від 23.09.2022 р., № 26/1 від 26.09.2022 р., № 26/2 від 26.09.2022 р., № 26/3 від 26.09.2022 р., № 26/4 від 26.09.2022 р., № 26/5 від 26.09.2022 р., № 26/6 від 26.09.2022 р., № 26/7 від 26.09.2022 р., № 26/8 від 26.09.2022 р., № 26/9 від 26.09.2022 р., № 26/10 від 26.09.2022 р., № 26/11 від 26.09.2022 р., № 26/12 від 26.09.2022 р., № 26/13 від 26.09.2022 р., № 26/14 від 26.09.2022 р., № 27/1 від 27.09.2022 р., № 27/2 від 27.09.2022 р., № 27/3 від 27.09.2022 р., № 27/4 від 27.09.2022 р., № 27/5 від 27.09.2022 р., № 27/6 від 27.09.2022 р., № 27/7 від 27.09.2022 р., № 27/8 від 27.09.2022 р., № 27/9 від 27.09.2022 р., № 27/10 від 27.09.2022 р., № 27/11 від 27.09.2022 р., № 27/12 від 27.09.2022 р., № 27/13 від 27.09.2022 р., № 27/14 від 27.09.2022 р., ТТН № 29/1 від 29.09.2022 р., № 29/2 від 29.09.2022 р., № 29/3 від 29.09.2022 р., № 29/4 від 29.09.2022 р., № 29/5 від 29.09.2022 р., № 29/6 від 29.09.2022 р., № 29/7 від 29.09.2022 р., № 29/8 від 29.09.2022 р., № 29/10 від 29.09.2022 р., № 29/11 від 29.09.2022 р., № 29/12 від 29.09.2022 р., № 29/13 від 29.09.2022 р., № 29/14 від 29.09.2022 р.

Реальність здійснення транспортування підтверджена позивачем шляхом надання відомостей щодо придбання ним паливно-мастильних матеріалів згідно Договору№ 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., укладеного з ТОВ «ВЕСТ КАРД», Акту приймання-передачі № 1 до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., платіжної інструкції № 271 від 16.09.2022 р., видаткової накладної № 145745 від 30.09.2022 р., акту приймання-передачі товарів до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р. за період з 01.09.2022 р. по 30.09.2022 р. Вказані відомості підтверджуються також наданням платником ОСВ за рахунком 631, ОСВ з рахунком 203.

Платником додатково окрім підтвердження інформації, що містилася в поданій на реєстрацію податковій накладній № 3 від 16.09.2022р. (отримання передплати) відповідачам було надано інформацію і про подальше виконання взятих на себе платником зобов`язань за договором № 12/09-1 від 12.09.2022 р., а саме про закупівлю товарів, необхідних для виконання вказаного договору.

Також судом встановлено, що позивачем було надано договір з постачальником ПП «Моноліт-ПБ» №26/08-1 від 26.08.2022 р., а також інші первинні документи щодо придбання та транспортування товарів: рахунок на оплату № 1 від 26.08.2022 р., платіжна інструкція № 272 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 15 від 19.09.2022 р., ТТН (перевізник ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО») № РН-0000015-1 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-2 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-3 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-4 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-5 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-6 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-7 від 19.09.2022 р.; ОСВ за рахунком 631 за вересень 2022 р., копії водійських посвідчень водіїв ПП «Моноліт». Товар транспортувався, навантажувався/розвантажувався за рахунок постачальника.

Однак, Головним управлінням ДПС у Харківській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було винесено рішення № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. з причини надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. При цьому в графі «додаткова інформація» було лише вказано: ТТН.

Не погодившись з винесеними рішеннями позивачем в адміністративному порядку було подано скаргу до Державної податкової служби України (вих. №28.12.2023р.).

Рішенням Державної податкової служби України № 652/43396629/2 від 05.01.2024 р. скаргу позивача залишено без задоволення з підстав: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.

Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.

З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.

Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» (просп. Науки, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн. в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Товариством з обмеженою відповідальністю АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн .в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» сплачений судовий збір у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» сплачений судовий збір у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118233156
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/3462/24

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 03.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні