Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 квітня 2024 р. № 520/3462/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» (просп. Науки, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..
2. Зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..
3. Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ ВП 43983495) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ТОВ АВ-Будсервіс у розмірі 1514,00 коп.
4. Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ТОВ АВ-Будсервіс у розмірі 1514,00 коп.
5. Стягнути з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ АВ Будсервіс суму витрат на правову професійну допомогу, понесених ним під час підготовки та розгляду справи.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 08.02.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Від відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, 22.02.2024 року надійшов відзив на адміністративний позов, в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржуване позивачем рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
03.04.2024 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Від відповідача - Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористалися.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «АВ-Будсервіс», здійснює свою господарську діяльність за зареєстрованими кодами КВЕД: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 52.10 Складське господарство, 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього, 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання, 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів, 81.22 Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об`єктів, 81.29 Інші види діяльності із прибирання, 81.30 Надання ландшафтних послуг, 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання, 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, 41.10 Організація будівництва будівель, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у., 43.11 Знесення, 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 43.21 Електромонтажні роботи, 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва, 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи, 43.31 Штукатурні роботи, 43.32 Установлення столярних виробів, 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін, 43.34 Малярні роботи та скління, 43.39 Інші роботи із завершення будівництва, 43.91 Покрівельні роботи, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.
Для виконання господарської діяльності ТОВ «АВ-Будсервіс» має в розпорядженні наступні об`єкти оренди:
1) нежитлове приміщення склад за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, буд. 106 згідно договору оренди нежитлових приміщень з прилеглою територією № 28/10- 21 від 28.10.21 р.
2) нежитлове приміщення склад за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Горбушка, 26 згідно договору оренди № 22/08-22 від 22.08.2002 р., Акту прийому передачі нерухомого майна в оренду від 22.08.2022 р. 3) земельна ділянка за адресою: Сумська обл., м. Охтирка, вул. Перемоги, буд. 106.
Зазначені відомості відображені також у поданій підприємством до податкового органу формі №20-ОПП.
Позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних через функціонал «Єдине вікно подання електронних документів» до Головного управління Державної податкової служби України в Харківській області на реєстрацію було подано податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн.
Квитанцією Головного управління ДПС у Харківській області № 9202437985 від 07.10.2022 р. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН реєстрацію оскаржуваної податкової накладної було зупинено на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/ послуг 2505 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та, запропоновано надати відповідні пояснення.
На усунення виявлених недоліків позивачем до Головного управління ДПС у Харківській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем було направлено пояснення (вих. № 5 від 14.12.2023 р.) та надано 22 додатка електронних копій документів, у т.ч. первинних, що підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: 1. Повідомлення про надання пояснень; 2. Квитанція про надсилання пояснень; 3. Пояснення; 4. Договір № 12/09-1 від 12.09.2022 р., укладений з ТОВ «Прімум Актив»; 5. Рахунок на оплату № 14 від 14.09.2022 р., Видаткова накладна № 10 від 29.09.2022 р., платіжна інструкція № 4322 від 16.09.2022 р., ОСВ за рахунком 361; 6. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 23/1 від 23.09.2022 р., № 23/2 від 23.09.2022 р., № 23/3 від 23.09.2022 р., № 23/4 від 23.09.2022 р., № 23/5 від 23.09.2022 р., № 23/6 від 23.09.2022 р., № 23/7 від 23.09.2022 р., № 23/8 від 23.09.2022 р., № 23/9 від 23.09.2022 р., № 23/10 від 23.09.2022 р., № 23/11 від 23.09.2022 р., № 23/12 від 23.09.2022 р., № 23/13 від 23.09.2022 р., № 23/14 від від 23.09.2022 р.; 7. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 26/1 від 26.09.2022 р., № 26/2 від 26.09.2022 р., № 26/3 від 26.09.2022 р., № 26/4 від 26.09.2022 р., № 26/5 від 26.09.2022 р., № 26/6 від 26.09.2022 р., № 26/7 від 26.09.2022 р.,№ 26/8 від 26.09.2022 р., № 26/9 від 26.09.2022 р., № 26/10 від 26.09.2022 р., № 26/11 від 26.09.2022 р., № 26/12 від 26.09.2022 р., № 26/13 від 26.09.2022 р., № 26/14 від 26.09.2022 р.; 8. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 27/1 від 27.09.2022 р., № 27/2 від 27.09.2022 р., № 27/3 від 27.09.2022 р., № 27/4 від 27.09.2022 р., № 27/5 від 27.09.2022 р., № 27/6 від 27.09.2022 р., № 27/7 від 27.09.2022 р., № 27/8 від 27.09.2022 р., № 27/9 від 27.09.2022 р., № 27/10 від 27.09.2022 р., № 27/11 від 27.09.2022 р., № 27/12 від 27.09.2022 р., № 27/13 від 27.09.2022 р., № 27/14 від 27.09.2022 р.; 9. транспортування товару ТОВ «АВ-Будсервіс» на ТОВ «Прімум Актив» за ТТН № 29/1 від 29.09.2022 р., № 29/2 від 29.09.2022 р., № 29/3 від 29.09.2022 р., № 29/4 від 29.09.2022 р., № 29/5 від 29.09.2022 р., № 29/6 від 29.09.2022 р., № 29/7 від 29.09.2022 р., № 29/8 від 29.09.2022 р., № 29/10 від 29.09.2022 р., № 29/11 від 29.09.2022 р., № 29/12 від 29.09.2022 р., № 29/13 від 29.09.2022 р., № 29/14 від 29.09.2022 р.; 10. первинні документи щодо придбання товарів: договір з постачальником ПП «Моноліт-ПБ» №26/08-1 від 26.08.2022 р.; 11. первинні документи щодо придбання та транспортування товарів постачальника ПП «Моноліт-ПБ»: рахунок на оплату № 1 від 26.08.2022 р., платіжна інструкція № 272 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 15 від 19.09.2022 р., ТТН (перевізник ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО») № РН-0000015-1 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-2 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-3 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-4 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-5 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-6 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-7 від 19.09.2022 р.; ОСВ за рахунком 631 за вересень 2022 р., копії водійських посвідчень водіїв ПП «Моноліт»; 12. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО» та водійських посвідчень водіїв; 13. Користування орендованими транспортними засобами ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»: договір оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2002 р., Акт приймання передачі до договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2022 р., рахунок на оплату № 60 від 30 вересня 2022 р., платіжна інструкція № 276 від 13.10.2022 р., Акт надання послуг № 65 від 30.09.2022 р., ОСВ за рахунком 631 за вересень-жовтень 2022 р.; 14. Копії договорів купівлі-продажу транспортних засобів ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»: № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 3 від 30.06.2020 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 5 від 30.06.2020 р, копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), договір № 1 від купівлі-продажу транспортного засобу від 11.01.2021 р. (акт приймання-передачі транспортного засобу від 11.01.2021 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу), договір купівлі-продажу транспортного засобу № б/н від 30.06.2020 р. (видаткова накладна № 1 від 30.06.2020 р., копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу); 15. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ТОВ «ВЛ-ЛОГІСТИК»; 16. Користування орендованим приміщенням: договір оренди № 22/08-22 від 22.08.2002 р., Акт прийому-передачі нерухомого майна в оренду від 22.08.2022 р.; 17. Документи на придбання палива для здійснення транспортування товарів (ТОВ «ВЕСТ КАРД»): Договір 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., Акт приймання-передачі № 1 до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., платіжна інструкція № 271 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 145745 від 30.09.2022 р., акт приймання-передачі товарів до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р. за період з 01.09.2022 р. по 30.09.2022 р., ОСВ за рахунком 631, ОСВ з рахунком 203.
Позивачем в наданих поясненнях було проінформовано податковий орган про те, що між ним та ТОВ «Прімум Актив» було укладено Договір купівлі-продажу товару № 12/09-1 від 12.09.2022 р. (надалі договір № 12/09-1 від 12.09.2022 р.).
Згідно умов вказаного договору постачальник зобов`язується на умовах та в порядку, визначених договором, передати покупцю товар, а покупець зобов`язується на умовах та в порядку, визначених цим договором, оплатити і прийняти товар (п. 1.1).
Згідно п. 1.3. договору кількість, ціна та загальна вартість товару вказуються в накладних.
За п. 4.1 договору постачальник передає товар покупцю на умовах DDP, відповідно до правил «Інкотермс-2010», за якими Постачальник зобов`язується здійснити поставку товару на вказане покупцем місце.
Відповідно до вказаних умов договору № 12/09-1 від 12.09.2022 р. на підставі рахунку № 14 від 14.09.2022 р. ТОВ «Прімум Актив» було здійснено сплату за товар в розмірі 1 039 355,52 грн., відповідно до чого Позивачем було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн., як на першу подію у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 розділу V Податкового кодексу України. Вказані відомості були підтверджені й наданням ОСВ за рахунком 361.
Також Позивачем додатково було подано підтверджуючі документи і щодо подальшого виконання ним зобов`язань за вказаним договором. Так, за видатковою накладною № 10 від 29.09.2022 р. ТОВ «АВ-Будсервіс» здійснив постачання товару Покупцю транспортними засобами, які використовувались ним на підставі договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2002 р., укладеного з ТОВ «ВЛ-Логістик», Акту приймання-передачі до договору оренди транспортних засобів № 21/2 від 21.02.2022 р., рахунку на оплату № 60 від 30 вересня 2022 р., платіжної інструкції № 276 від 13.10.2022 р., Акту надання послуг № 65 від 30.09.2022 р. Такі відомості підтверджуються наданим платником ОСВ за рахунком 631 за вересень-жовтень 2022 р., а також формою 20-ОПП, яка подавалась платником податковому органу.
Товар транспортувався позивачем за ТТН: № 23/1 від 23.09.2022 р., № 23/2 від 23.09.2022 р., № 23/3 від 23.09.2022 р., № 23/4 від 23.09.2022 р., № 23/5 від 23.09.2022 р., № 23/6 від 23.09.2022 р., № 23/7 від 23.09.2022 р., № 23/8 від 23.09.2022 р., № 23/9 від 23.09.2022 р., № 23/10 від 23.09.2022 р., № 23/11 від 23.09.2022 р., № 23/12 від 23.09.2022 р., № 23/13 від 23.09.2022 р., № 23/14 від 23.09.2022 р., № 26/1 від 26.09.2022 р., № 26/2 від 26.09.2022 р., № 26/3 від 26.09.2022 р., № 26/4 від 26.09.2022 р., № 26/5 від 26.09.2022 р., № 26/6 від 26.09.2022 р., № 26/7 від 26.09.2022 р., № 26/8 від 26.09.2022 р., № 26/9 від 26.09.2022 р., № 26/10 від 26.09.2022 р., № 26/11 від 26.09.2022 р., № 26/12 від 26.09.2022 р., № 26/13 від 26.09.2022 р., № 26/14 від 26.09.2022 р., № 27/1 від 27.09.2022 р., № 27/2 від 27.09.2022 р., № 27/3 від 27.09.2022 р., № 27/4 від 27.09.2022 р., № 27/5 від 27.09.2022 р., № 27/6 від 27.09.2022 р., № 27/7 від 27.09.2022 р., № 27/8 від 27.09.2022 р., № 27/9 від 27.09.2022 р., № 27/10 від 27.09.2022 р., № 27/11 від 27.09.2022 р., № 27/12 від 27.09.2022 р., № 27/13 від 27.09.2022 р., № 27/14 від 27.09.2022 р., ТТН № 29/1 від 29.09.2022 р., № 29/2 від 29.09.2022 р., № 29/3 від 29.09.2022 р., № 29/4 від 29.09.2022 р., № 29/5 від 29.09.2022 р., № 29/6 від 29.09.2022 р., № 29/7 від 29.09.2022 р., № 29/8 від 29.09.2022 р., № 29/10 від 29.09.2022 р., № 29/11 від 29.09.2022 р., № 29/12 від 29.09.2022 р., № 29/13 від 29.09.2022 р., № 29/14 від 29.09.2022 р.
Реальність здійснення транспортування підтверджена позивачем шляхом надання відомостей щодо придбання ним паливно-мастильних матеріалів згідно Договору№ 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., укладеного з ТОВ «ВЕСТ КАРД», Акту приймання-передачі № 1 до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р., платіжної інструкції № 271 від 16.09.2022 р., видаткової накладної № 145745 від 30.09.2022 р., акту приймання-передачі товарів до Договору 040414-20/12/2021-ПГ 10310 від 20.12.2021 р. за період з 01.09.2022 р. по 30.09.2022 р. Вказані відомості підтверджуються також наданням платником ОСВ за рахунком 631, ОСВ з рахунком 203.
Платником додатково окрім підтвердження інформації, що містилася в поданій на реєстрацію податковій накладній № 3 від 16.09.2022р. (отримання передплати) відповідачам було надано інформацію і про подальше виконання взятих на себе платником зобов`язань за договором № 12/09-1 від 12.09.2022 р., а саме про закупівлю товарів, необхідних для виконання вказаного договору.
Також судом встановлено, що позивачем було надано договір з постачальником ПП «Моноліт-ПБ» №26/08-1 від 26.08.2022 р., а також інші первинні документи щодо придбання та транспортування товарів: рахунок на оплату № 1 від 26.08.2022 р., платіжна інструкція № 272 від 16.09.2022 р., видаткова накладна № 15 від 19.09.2022 р., ТТН (перевізник ТОВ «ЛОГІСТИК ТРАНСАВТО») № РН-0000015-1 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-2 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-3 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-4 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-5 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-6 від 19.09.2022 р., № РН-0000015-7 від 19.09.2022 р.; ОСВ за рахунком 631 за вересень 2022 р., копії водійських посвідчень водіїв ПП «Моноліт». Товар транспортувався, навантажувався/розвантажувався за рахунок постачальника.
Однак, Головним управлінням ДПС у Харківській області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було винесено рішення № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. з причини надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. При цьому в графі «додаткова інформація» було лише вказано: ТТН.
Не погодившись з винесеними рішеннями позивачем в адміністративному порядку було подано скаргу до Державної податкової служби України (вих. №28.12.2023р.).
Рішенням Державної податкової служби України № 652/43396629/2 від 05.01.2024 р. скаргу позивача залишено без задоволення з підстав: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн. є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» (просп. Науки, буд. 36,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61166) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10211174/43396629 від 21.12.2023 р. про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн. в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Товариством з обмеженою відповідальністю АВ-Будсервіс податкову накладну № 3 від 16.09.2022р. на суму 1039355,52 грн .в т.ч. ПДВ 20% 173225,92 грн..
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» сплачений судовий збір у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-БУДСЕРВІС» сплачений судовий збір у сумі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118233156 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні