Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2024 р. № 520/3346/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тітова О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради (вул. Незалежності, буд. 57, смт. Покотилівка, Харківська обл., Харківський р-н, 62458, код ЄДРПОУ 33561292), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради у неналежному розгляді депутатського звернення від 27.11.2023 року №42, що виразилось у ненаданні запитуваної інформації та копій довідкових матеріалів;
- зобов`язати Комунальне підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради розглянути депутатське звернення звернення від 27.11.2023 року №42, та надати запитувану інформацію, копії довідкового матеріалу відповідно до змісту звернення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неналежно розглянуто депутатське звернення від 27.11.2023 №42, що виразилось у ненаданні запитуваної інформації та копій довідкових матеріалів.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
Відповідач отримав вказану ухвалу, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення.
Представник відповідача надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив проти задоволення позовних вимог заперечував.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України №2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Враховуючи викладене, суд розглядає справу за наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.
Суддя у період з 16.10.2023 по 20.10.2023 перебував на навчанні та з 23.10.2023 по 26.10.2023 перебував на лікарняному. В період з 17.01.2024 по 05.02.2024 перебував у відпустці.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.
27.11.2023 року позивач направив на електронну адресу Височанської селищної ради Харківського району Харківської області депутатське звернення № 42 , які адресовані «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради згідно Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» , в якому просив надати йому інформацію :1. Надати повну інформацію щодо заборгованості населення за сплату за спожиті комунальні послуги перед КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» ( вказавши перелік осіб, їх адресу та суму заборгованості). 2. Надати інформацію, які дії вживаються щодо стягнення заборгованості населення за сплату за спожиті комунальні послуги перед КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» за весь період існування КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» . 3. Повідомити, чи звертались службові особи КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» з заявою про видачу наказу або позовом до суду щодо стягнення заборгованості населення за спожиті комунальні послуги. 4. Вказати, яка загальна сума за користування послугами надійшла на розрахунковий рахунок КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» за весь період існування КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» по час надходження звернення. 5. Надати повний перелік послуг, які надаються КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» Листом від 25.09.2022 року №03-09/1983 Височанська селищна рада Харківської області повідомила , що зазначені запити №11 від 21.09.2023 року, №12 від 21.09.2023 року, №13 від 21.09.2023 року листом від 25.09.2023 року №1982 направлено на адресу комунального підприємства «ТЕПЛОВОДО ПОСТАЧАННЯ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ»
Станом на час подання позову відповідачем не було надано відповідь на електронну пошту позивача та не надходила жодна відповідь від відповідача на адресу позивача засобами поштового зв`язку.
Височанська селищна рада також не надавала позивачу листа про направлення депутатського звернення №42 від 27.11.2023 за належністю, а саме до відповідача.
Позивач звернувся з запитом про надання публічної інформації до Височанської селищної ради Харківського району Харківської області, в якому просив надати наступну інформацію: чи надсилались Височанською селищною радою позивача депутатські звернення №39, №40, №41, №42, №43, №44 від 27.11.2023 до комунальних підприємств Височанської селищної ради, а саме: КП «ВИСОКИЙ», КП «КОМПЛЕКС ПО БЛАГОУСТРОЮ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ», КП «ТЕПЛОВОДОПОСТАЧАННЯ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ», КП «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ», КП "БАБАЇВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВОКОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ"», КП «ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ГОСПОДАРСТВО» ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ»; якщо надсилались, просив надати інформацію, а саме: вихідний реєстраційний номер та дату надсилання належному розпоряднику інформації; відповіді від Височанської селищної ради щодо виконання депутатських зверненнь №39, №40, №41, №42, №43, №44 від 27.11.2023 р., направлених на належну адресу запитувачу.
Листом від 25.01.2023 року №02-22/217 Височанська селищна рада повідомила позивачу, що всі запити була направлені за належністю.
Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
З приводу спірних відносин суд зазначає наступне.
Приписами частини 1 статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі Закон 2939-VI) встановлено, що публічна інформація це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Приписами пункту 1 частини 2 статті 11 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі Закон 93-IV) встановлено, що при здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право на депутатське звернення.
Приписами частини 1 статті 13 Закону Закон 93-IV визначено, що депутатське звернення викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз`яснення з питань, віднесених до їх компетенції.
Отже, позивач наділений повноваженням стосовно надіслання депутатського запиту щодо надання публічної інформації про діяльність підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території Височанської територіальної громади.
Приписами частини 2 статті 14 Закону Закон 93-IV передбачено, що посадові особи місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, на звернення депутата місцевої ради надають йому довідкові матеріали та іншу інформацію, необхідні для здійснення депутатських повноважень.
Відповідно до ч.1 ст. 60 ЗУ "Про місцеве самоврядування" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Згідно до ст.327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.3 ст.8 Господарського кодексу України господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.
Частиною 7 ст.78 ГК України визначено, що органами управління комунального унітарного підприємства є, зокрема, керівник підприємства, який призначається (обирається) органом, до сфери управління якого належить підприємство, або наглядовою радою цього підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним органу, який його призначив (обрав).
Відповідно до ч.1 ст.140 ГК України джерелами формування майна суб`єктів господарювання є, зокрема, грошові та матеріальні внески засновників; доходи від реалізації продукції (робіт, послуг); доходи від цінних паперів; капітальні вкладення і дотації з бюджетів та інше.
Згідно з частиною першою статті 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
Із загальнодоступних даних, які наявні у мережі Інтернет (зокрема https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/33561292/), вбачається, що засновником та власником Комунальне підприємство «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради (код ЄДРПОУ 33561292) є Височанська селищна рада Харківського району Харківської області.
У постанові від 14 березня 2018 року у справі № 815/1216/16 Верховний Суд зазначив, що комунальні підприємства створені органом місцевого самоврядування на основі комунального майна та здійснюють свою діяльність від імені територіальної громади, а тому всі прибутки, отримані комунальними підприємствами від своєї діяльності, є також власністю територіальної громади, тобто бюджетними коштами (комунальним майном), а отже, є розпорядниками інформації щодо використання бюджетних коштів.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27 травня 2020 року у справі № 813/2793/18.
Отже, Комунальне підприємство «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради є розпорядником публічної інформації щодо використання бюджетних коштів (комунального майна), а інформація про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження комунальним майном, у тому числі, інформація про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб, які отримали ці кошти або майно не може бути обмежена в силу положень частини п`ятої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
За наведених обставин суд доходить висновку, що відповідач, будучи належним розпорядником запитуваної інформації, протиправно не надав відповідь позивачу на депутатське звернення №42 від 27.11.2023, чим протиправно обмежив його у доступі до публічної інформації та виконання депутатських повноважень.
Доказів протилежного відповідачем не надано.
Спосіб захисту права або інтересу повинен бути таким, щоб у позивача не виникала необхідність повторного звернення до суду (постанова Великої Палати Верховного Суду від 26 січня 2021 року у справі № 522/1528/15-ц.
Таким чином суд доходить висновку, що інформація, затребувана позивачем є публічною, та у відповідача виникає обов`язок надати затребувану інформація.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Комунального підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради (вул. Незалежності, буд. 57,смт. Покотилівка,Харківська обл., Харківський р-н,62458, код ЄДРПОУ 33561292) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради у неналежному розгляді депутатського звернення від 27.11.2023 року №42, що виразилось у ненаданні запитуваної інформації та копій довідкових матеріалів.
Зобов`язати Комунальне підприємства «ЖИЛКОМУНСЕРВІСПОСЛУГА» Височанської селищної ради розглянути депутатське звернення від 27.11.2023 року №42, та надати запитувану інформацію, копії довідкового матеріалу відповідно до змісту звернення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.М. Тітов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118233392 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні