Рішення
від 10.04.2024 по справі 225/418/24
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дзержинський міський суд Донецької області

Справа №225/418/24

Провадження №2-о/225/10/2024

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2024 року

адреса приміщення суду: вул. Дружби, 4, м. Торецьк, 85200

Дзержинський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Геря О.Г.,

за участі:

секретаря судового засідання - Андрієвої Т.О.,

представниці заявника - заступниці керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області Сматченко А.Д.,

представника заінтересованої особи - Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області Зубченка О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в залі суду цивільну справу за заявою заступника керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області про передачу безхазяйного майна у комунальну власність,

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області звернувся до суду із заявою, в якій просить передати у комунальну власність Торецької міської територіальної громади в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області безхазяйне нерухоме майно - захисну споруду цивільного захисту, загальною площею 132,5 м2, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 44, м. Торецьк, Донецька область, посилаючись на наступні обставини. Опрацюванням відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, прокуратурою встановлено, що на території Торецької міської територіальної громади знаходиться будівля - захисна споруда цивільного захисту (далі - захисна споруда) загальною площею 132,5 м2, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , власник якої відсутній. Згідно з рішенням виконавчого комітету Торецької міської ради № 263 від 20.07.2016, захисній споруді цивільного захисту, розташованій на вул. Грушевського в м. Торецьку присвоєно поштову адресу: АДРЕСА_1 . За заявою Управління житлово- комунального господарства Торецької міської ради від 09.08.2016 № 1151, державним реєстратором виконавчого органу Торецької міської ради Байрак В.А. прийнято рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, індексний № 30867068, від 10.08.2016, згідно з яким вищевказана захисна споруда взята на облік як безхазяйна, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (номер запису про взяття на облік 8642). У періодичному виданні міської газети «Дзержинський шахтар» від 19.08.2016 № 34 (11117) було опубліковано оголошення про взяття на облік вищевказаного безхазяйного нерухомого майна.

Відповідно до Акту оперативного огляду сховища №17670 щодо можливості його використання для укриття населення від 03.06.2023, проведено огляд укриття, сховища № 17670, розташованого за адресою: м. Торецьк, вул. Грушевського, біля ВП шахти «Торецька» ДП «Торецьквугілля», форма власності - безгосподарна.

З дня взяття на облік вказаної захисної споруди як безхазяйної та опублікування відповідного оголошення минуло більше семи років, проте власник даного об`єкта нерухомого майна станом на час подання даної заяви не встановлений та споруда не передана у комунальну власність.

Крім того,Указом ПрезидентаУкраїни «Провведення воєнногостану вУкраїні» №64/2022від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався. Належна організація та функціонування цивільного захисту в Україні в умовах зовнішньої агресії та існування реальної загрози життю та здоров`ю мирного населення України є життєво необхідною. Таким чином, цивільне населення має бути забезпечене місцями для укриття від обстрілів, яким виходячи з положеньКодексу цивільного захисту Україниє пристосовані сховища та укриття.

На теперішній час, незважаючи на вжиття органом місцевого самоврядування за місцем розташування майна заходів щодо обліку такого майна як безхазяйного, та спливу встановленого законом річного строку, Торецькою міською військовою адміністрацією Бахмутського району Донецької області не вжито заходів щодо звернення до суду із відповідною заявою про передачу вказаного об`єкту нерухомого майна як безхазяйного нерухомого майна Торецькій міській військовій адміністрації Бахмутського району Донецької області та, як наслідок, не вжито належних заходів щодо приведення захисної споруди цивільного захисту у придатний до використання стан.

Ухвалою судді Дзержинського суду Донецької області від 26 лютого 2024 року відкрито провадження у цій справі, справу призначено до судового розгляду по суті.

Заступниця керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області у судовому засіданні заявлені вимоги підтримала у повному обсязі.

Представник Торецькоїміської військовоїадміністрації Бахмутськогорайону Донецькоїобласті звимогами пропередачу безхазяйногомайна укомунальну власністьне згодний.13.03.2024надав відзив,в якомузазначив,що прокуратуроюне наданодо судудостатніх доказівта належнихобґрунтувань щодопідстав представництваінтересів територіальноїгромади м.Торецьк ізаявлені повноваженняпрокурора вцій справіне обґрунтованіобставинами,що єобов`язковоюумовою привирішенні питаннядопуску прокурорадо участіу справі.Крім того,Торецька міськаВА звертаєувагу,що порядіз безхазяйноюзахисною спорудоюцивільного захисту№ 17670на відстаніблизько 50метрів заадресою: АДРЕСА_2 ,на територіїВП «Шахта«Торецька» ДП«Торецьквугілля» розташованідві спорудицивільного захисту№ 17660та №17664,місткістю 150та 120осіб,які забезпеченіпокажчиками руху,мінімально достатньоюкількістю інвентарю,інструменту,майном тає повністюпридатними дляукриття населення.Про наявністьфакту перебуванняоблаштованих захиснихспоруд порядіз безхазяйноюспорудою цивільногозахисту №17670Торецька міськаВА повідомлялапрокуратуру листомвід 31.07.2023№ 1727/02-1.15.До тогож,безхазяйна спорудацивільного захисту№17670перебуває підпостійними обстріламита маєаварійний стан.Приведення їїу придатнийстан уразі набуттягромадою правакомунальної власностіпризведе дофінансових витрат,які єнедоцільними заумов перебуванняТорецької міськоїтериторіальної громадиБахмутського районуДонецької областіу зоніактивних бойовихдій,тим більше,враховуючи знаходженняпоряд щедвох обладнанихспоруд цивільногозахисту.Отже,Торецька міськаВА вважає,що уданому випадкувідсутнє порушенняінтересів державита правмешканців Торецькоїгромади.Тому,враховуючи відсутністьу військовоїадміністрації обов`язкущодо набуттяправа набезхазяйне майно,наявність порядіз безхазяйноюспорудою цивільногозахисту №17670двох іншихоблаштованих спорудцивільного захисту,які єпридатними довикористання зацільовим призначенням,Торецька міськаВА приздійсненні повноваженьможе діятина власнийрозсуд.Звернення прокуратурив інтересахТорецької міськоїВ А,яка можесамостійно представлятиінтереси територіальноїгромади,до судуіз заявоюпро передачубезхазяйного нерухомогомайна укомунальну власністьє втручаннямв їїдискреційні повноваженнята суперечитьдіючому законодавствуУкраїни.Таким чином, Торецька міська ВА вважає, що прокуратурою не доведений факт неналежного здійснення захисту інтересів держави та, як наслідок, відсутні підстави для представництва інтересів Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області у суді.

У судовому засіданні представник Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області свої заперечення підтримав в повному обсязі.

У відповіді на відзив від 04.04.2024 заступником керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області зазначено, що прокурором виконано всі вимоги щодо встановлення підстав для застосування представницьких повноважень, передбачених статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», щодо визначення наявності інтересів держави, встановлення факту їх порушення, компетентного органу, який має здійснювати захист таких інтересів, а також бездіяльності уповноваженого органу. Разом з тим, обираючи форму представництва, прокурор визначає, в чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави чи громадянина, обґрунтовує необхідність їх захисту. Із листування прокуратури з Торецькою міською військовою адміністрацією, що додано до заяви про передачу безхазяйного майна у комунальну власність, вбачається, що уповноважений компетентний орган протягом тривалого часу не вживав жодних заходів для передачі у комунальну власність безхазяйної споруди цивільного захисту, утримання якої у стані готовності до укриття населення територіальної громади є вкрай необхідним та важливим, тим паче під час дії на території України воєнного стану та постійних обстрілів. Як зазначалося у заяві, майновий інтерес територіальної громади у цьому випадку має вагоме значення, оскільки, відсутність юридично закріпленого права на володіння, користування та розпорядження таким об`єктом нерухомого майна позбавляє військову адміністрацію, яка здійснює повноваження органу місцевого самоврядування, та фактично діє в інтересах територіальної громади, можливості здійснювати контроль за використанням захисної споруди за призначенням, з дотриманням норм чинного законодавства та отримання до місцевого бюджету надходжень від орендної плати за користування об`єктом нерухомості. Разом з цим, наявність на території громади безхазяйного майна призводить до його руйнації, що може мати тяжкі наслідки, захаращеності прилеглої території, сприяє несанкціонованому та безоплатному використанню таких об`єктів в особистих інтересах іншими особами. При зверненні до суду з цією заявою прокуратурою зібрані всі необхідні докази щодо вжиття уповноваженим органом всіх необхідних дій для передачі безхазяйного майна у комунальну власність, окрім своєчасного звернення до суду з відповідною заявою, що визначено як бездіяльність. Крім того, Торецькою військовою адміністрацією зазначено, що поряд з безхазяйною спорудою цивільного захисту розташовані дві інші придатні для укриття населення споруди цивільного захисту № 17660 та № 17664, але наявність інших споруд цивільного захисту поруч з безхазяйною не змінює факту відсутності власника нерухомого майна. Крім того, щодо зобов`язання приведення вказаних захисних споруд у стан готовності до використання за призначенням Бахмутською окружною прокуратурою пред`являвся позов до балансоутримувача ДП «Торецьквугілля», який було задоволено судом у повному обсязі (справа № 200/609/23). Заперечення Торецькою міською військовою адміністрацією обов`язку набуття права на безхазяйне майно є необґрунтованим, оскільки, як зазначається у заяві прокуратури, повноваження, які на разі покладено на військову адміністрацію, являють собою сукупність не лише прав, але і обов`язків. Таким чином, Бахмутською окружною прокуратурою у повному обсязі доведено факт бездіяльності Торецької міської військової адміністрації, що полягає в усвідомленій пасивній поведінці щодо невжиття заходів із захисту інтересів громади в судовому порядку шляхом звернення із заявою про передачу безхазяйного майна у комунальну власність.

Суд, заслухавши учасників судового розгляду та дослідивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.

Відповідно до принципу диспозитивності цивільного судочинства (ст.13 ЦПК України) суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно дост.15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Статтею 76ЦПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч.2ст.77ЦПК України предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків встановленихЦПК України, відповідно дост.81 ЦПК України. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Докази не можуть ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до ст.89 ЦПК Українисуд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч.3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.

В силу положень чч. 3, 4ст.56ЦПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбаченихстаттею 185 цього Кодексу.

Судом встановлено, що підставою для представництва інтересів держави та безпосередньо інтересів Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області є об`єктивна обставина порушення інтересів держави у зв`язку з відсутністю активних дій, спрямованих на звернення до суду із заявою про передачу нерухомого майна - захисної споруди цивільного захисту, як безхазяйного майна у комунальну власність Торецької міської територіальної громади.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, опрацюванням відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що на території Торецької міської територіальної громади знаходиться будівля - захисна споруда цивільного захисту (далі - захисна споруда) загальною площею 132,5 м2, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , власник якої відсутній.

Згідно з рішенням виконавчого комітету Торецької міської ради № 263 від 20.07.2016, захисній споруді цивільного захисту, розташованій на вул. Грушевського в м. Торецьку присвоєно поштову адресу: АДРЕСА_1 .

На виконання пунктів 82-86 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, за заявою Управління житлово- комунального господарства Торецької міської ради від 09.08.2016 № 1151, державним реєстратором виконавчого органу Торецької міської ради Байрак В.А. прийнято рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, індексний № 30867068, від 10.08.2016, згідно з яким вищевказана захисна споруда взята на облік як безхазяйна, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (номер запису про взяття на облік 8642).

На виконання вимог ч.2 ст.335 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) у періодичному виданні міської газети «Дзержинський шахтар» від 19.08.2016 №34 (11117) опубліковано оголошення про взяття на облік вищевказаного безхазяйного нерухомого майна.

Відповідно до Акту оперативного огляду сховища №17670 щодо можливості його використання для укриття населення від 03.06.2023, який складено комісією у складі начальника відділу організації профілактичної роботи Бахмутського районного управління Головного управління ДСН України у Донецькій області, начальника відділу з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області, начальника сектору моніторингу відділення поліції № 1 Бахмутського РВП ГУНП в Донецькій області, проведено огляд укриття, сховища № 17670, розташованої за адресою: м. Торецьк, вул. Грушевського, біля ВП шахти «Торецька» ДП «Торецьквугілля», форма власності - безгосподарна.

За результатами проведеного огляду встановлено, що споруда є окремо розташованою, не приведеною у готовність, загальна площа 132,5 кв м, загальний об`єм 230 куб м, місткість 150 осіб.

Загальний стан об`єкта аварійний, приміщення не захаращені, сухі, має 1 вхід та 1 аварійний вихід, двері відкриті, стан незадовільний (санітарний), маркуванням та покажчиками сховище не забезпечено, цілодобовий доступ забезпечено. Висновок про можливість використання об`єкта для укриття населення: придатне для укриття населення.

З дня взяття на облік вказаної захисної споруди як безхазяйної та опублікування відповідного оголошення минуло більше семи років.

Указом Президента від 30.03.2022 №188/2022на базі військово-цивільної адміністрації утворено Торецьку міську військову адміністрацію Бахмутського району Донецької області.

Отже, оскільки нерухоме майно, а самесховище №17670 знаходиться на території Торецької територіальної громади, відповідно до п.1 ч.2ст.10Закону України«Про правовийрежим воєнногостану» органом до компетенції якого віднесено повноваження на звернення до суду із заявою про передачу безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність є Торецька міська військова адміністрація Бахмутського району Донецької області.

Проте, Торецька міська військова адміністрація Бахмутського району Донецької області до суду з заявою про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади не зверталася, з огляду на що, Бахмутська окружна прокуратура Донецької області у межах повноважень, наданих п.3ст.131-1 Конституції України, чч. 3, 4ст.45 ЦПК України,статті 23 Закону України «Про прокуратуру»є органом, уповноваженим звернутися із зазначеною заявою до суду в інтересах держави, оскільки у цьому випадку Торецькою міською військовою адміністрацією Бахмутського району Донецької області, як органом місцевого самоврядування, до відання якого належить право володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися майном, що належить територіальній громаді, допущено бездіяльність при вирішенні питання про передачу безхазяйного нерухомого майна до комунальної власності.

Відповідно до ст.329 ЦПК України, заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади за умов, визначених ЦК України, подається до суду за місцем знаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади.

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Частиною 2 ст.60 Закону Украйни «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Згідно із ст 335ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.

Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Відповідно до ст.333 ЦПК України суд, встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що захисна споруда, яка знаходиться по АДРЕСА_1 є безхазяйним майном. Державним реєстратором виконавчого органу Торецької міської ради Байрак В.А. прийнято рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, індексний №30867068, від 10.08.2016, згідно з яким вищевказана захисна споруда взята на облік як безхазяйна, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (номер запису про взяття на облік 8642). 19.08.2016 у періодичному виданні міської газети «Дзержинський шахтар» від №34 (11117) опубліковано оголошення про взяття на облік вищевказаного безхазяйного нерухомого майна.

Отже, встановивши, що захисна споруда, яка знаходиться по АДРЕСА_1 , є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, суд приходить до висновку, що це безхазяйне нерухоме майно підлягає передачі у комунальну власність Торецької міської територіальної громади в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької, у зв`язку з чим заява підлягає задоволенню.

Керуючисьст.ст.258-259, 263-265, 268, 273, 333, 352, 354, 355 ЦПК України, суд

у х в а л и в:

Заяву заступника керівника Бахмутської окружної прокуратури Донецької області (юридична адреса: Донецька область, м.Бахмут, вул. Миру, 45, адреса для листування: Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Щепкіна, 35), в інтересах держави в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області (Донецька область, Бахмутський район, м.Торецьк, вул. Маяковського, 24А) про передачу безхазяйного майна у комунальну власність - задовольнити.

Передати у комунальну власність Торецької міської територіальної громади в особі Торецької міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області безхазяйне нерухоме майно - захисну споруду цивільного захисту, загальною площею 132,5 м2, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 44, м. Торецьк, Донецька область.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дати складання повного його тексту, у порядку, передбаченому підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 РозділуХІІІПерехідних положень ЦПК Українив редакції від 03.10.2017 року.

Повний текст рішення складено 10.04.2024.

Суддя: О.Г. Геря

Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118239276
СудочинствоЦивільне
Сутьпередачу безхазяйного майна у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —225/418/24

Рішення від 10.04.2024

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Геря О. Г.

Рішення від 04.04.2024

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Геря О. Г.

Ухвала від 12.03.2024

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Геря О. Г.

Ухвала від 26.02.2024

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Геря О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні