Постанова
від 08.04.2024 по справі 560/15707/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/15707/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Козачок І.С.

Суддя-доповідач - Мацький Є.М.

08 квітня 2024 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Залімського І. Г. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 січня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вікторія плюс я» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

1. В вересні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю з обмеженою відповідальністю «Вікторія плюс я» звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

2. В обґрунтування позову покликався на те, що контролюючому органу були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарської операції та обґрунтованість складання спірної податкової накладної. Позивач подав скаргу до ДПС України, додавши письмові пояснення і документи, проте рішення комісії регіонального рівня скасоване не було. Вважає спірне рішення протиправним.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

3. Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 січня 2024 року адміністративний позов задоволено.

3.1. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області № 8801653/37412071 від 12.05.2023, прийняте стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я".

3.2. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" № 1 від 30.04.2022.

3.3. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1342 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

3.4. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1342 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОВОДІВ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

4. Апелянт Державна податкова служба України не погодившись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив його скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

5. В обґрунтування апеляційної скарги вказує про перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520). Крім того, чинним законодавством встановлено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції лише пропозицію щодо надання пояснень та документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Підставою прийняття спірного рішення є ненадання платником копій необхідних документів, що не дає можливості встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст.187 ПКУ.

ІІ. ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

6. Судом встановлено, що основним видом діяльності ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" є надання в оренду автомобілів легкових, автотранспортних засобів, оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами, ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.

7. 01.01.2020 між ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" (орендодавець) та ФОП ОСОБА_1 (орендар) укладений договір оренди обладнання №01/20, відповідно до умов якого орендодавець зобов`язується передати орендарю в строкове платне використання обладнання, яке зазначене у акті приймання-передачі, що є додатком № 1 до цього договору, а орендар зобов`язується прийняти в тимчасове володіння та користування вказане обладнання для використання у власній господарській діяльності та зобов`язується сплачувати орендодавцю орендну плату.

8. Відповідно до додаткової угоди №2 від 27.08.2020 до договору оренди обладнання №01/20 від 01.01.2020 пункт 4.1 договору викладено у наступній редакції : "Розмір орендних платежів складає 31000 грн. в місяць з ПДВ".

9. На виконання договору з надання послуг оренди обладнання ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" було складено акт виконаних робіт (наданих послуг) № 7 від 30.04.2022 за квітень 2022 року на загальну суму 31000 грн.

10. По факту отримання послуг з оренди обладнання, у квітні 2022 року на виконання умов договору здійснено часткову оплату вартості наданих послуг в сумі 6000 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 256 від 21.04.2022 та в сумі 4000 грн., що підтверджується банківськими виписками від 04.04.2022 та 21.04.2022.

11. Щодо господарської операції було складено податкову накладну №1 від 30.04.2022 на суму 31000 грн. (з них ПДВ 5166,67 грн.)

12. Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

13. Позивач подав повідомлення №1 від 03.05.2023 про подачу письмових пояснень та копій документів щодо вказаної податкової накладної, а також договір оренди обладнання від 01.01.2020, додаткову угоду №2 від 27.08.2020, акт надання послуг від 30.04.2022 № 7, картку рахунку 104 за квітень 2022 року, картку рахунку 361 за квітень 2022.

14. У письмових поясненнях від 03.05.2023 ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" зазначило, що станом на 30.04.2022 за розрахунками із ФОП ОСОБА_1 по договору оренди № 01/20 від 01.01.2020 року обліковується дебіторська заборгованість в сумі 406500 грн.

15. 05.05.2023 за результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято повідомлення № 8759175/37412071 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою, передбаченою додатком 2 до цього Порядку. У повідомленні запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

16. У розділі "додаткова інформація" вказано, що відсутні розрахункові документи згідно з договором № 01/20 від 01.01.2020. 09.05.2023 та 10.05.2023 позивач надав письмові пояснення, до яких додав: платіжне доручення №10725 від 04.04.2022, банківську виписку по рахунку ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" за 04.04.2022, платіжне доручення №256 від 21.04.2022, банківську виписку по рахунку за 21.04.2022.

17. За результатами поданих позивачем пояснень 12.05.2023 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №8801653/37412071 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.04.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач, вважаючи рішення Головного управління Державної податкової служби в Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним, звернувся з позовом до суду.

ІІІ.ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

18. Частиною 2 статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

19. Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

20. Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

21. Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

22. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

23. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

24. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

25. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

26. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27. Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).

28. Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

29. Пунктами 13, 15 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

30. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

31. Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

32. На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

33. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

34. За приписами пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

35. Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

36. Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

37. Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

38. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

39. Відповідно до пункту 25 Порядку №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

40. Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої апеляційної скарги, Апеляційний Суд виходить з наступного.

41. Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

42. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

43. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

44. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

45. Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

46. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

47. З матеріалів справи встановлено, що основним видом діяльності ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" є надання в оренду автомобілів легкових, автотранспортних засобів, оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами, ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.

48. 01.01.2020 між ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" (орендодавець) та ФОП ОСОБА_1 (орендар) укладений договір оренди обладнання №01/20, відповідно до умов якого орендодавець зобов`язується передати орендарю в строкове платне використання обладнання, яке зазначене у акті приймання-передачі, що є додатком № 1 до цього договору, а орендар зобов`язується прийняти в тимчасове володіння та користування вказане обладнання для використання у власній господарській діяльності та зобов`язується сплачувати орендодавцю орендну плату.

49. Відповідно до додаткової угоди №2 від 27.08.2020 до договору оренди обладнання №01/20 від 01.01.2020 пункт 4.1 договору викладено у наступній редакції : "Розмір орендних платежів складає 31000 грн. в місяць з ПДВ".

50. На виконання договору з надання послуг оренди обладнання ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" було складено акт виконаних робіт (наданих послуг) № 7 від 30.04.2022 за квітень 2022 року на загальну суму 31000 грн.

51. По факту отримання послуг з оренди обладнання, у квітні 2022 року на виконання умов договору здійснено часткову оплату вартості наданих послуг в сумі 6000 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 256 від 21.04.2022 та в сумі 4000 грн., що підтверджується банківськими виписками від 04.04.2022 та 21.04.2022.

52. Щодо господарської операції було складено податкову накладну №1 від 30.04.2022 на суму 31000 грн. (з них ПДВ 5166,67 грн.)

53. Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

54. Позивач подав повідомлення №1 від 03.05.2023 про подачу письмових пояснень та копій документів щодо вказаної податкової накладної, а також договір оренди обладнання від 01.01.2020, додаткову угоду №2 від 27.08.2020, акт надання послуг від 30.04.2022 № 7, картку рахунку 104 за квітень 2022 року, картку рахунку 361 за квітень 2022.

55. У письмових поясненнях від 03.05.2023 ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" зазначило, що станом на 30.04.2022 за розрахунками із ФОП ОСОБА_1 по договору оренди № 01/20 від 01.01.2020 року обліковується дебіторська заборгованість в сумі 406500 грн.

56. 05.05.2023 за результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято повідомлення № 8759175/37412071 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою, передбаченою додатком 2 до цього Порядку. У повідомленні запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

57. У розділі "додаткова інформація" вказано, що відсутні розрахункові документи згідно з договором № 01/20 від 01.01.2020.

58. 09.05.2023 та 10.05.2023 позивач надав письмові пояснення, до яких додав: платіжне доручення №10725 від 04.04.2022, банківську виписку по рахунку ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" за 04.04.2022, платіжне доручення №256 від 21.04.2022, банківську виписку по рахунку за 21.04.2022.

59. За результатами поданих позивачем пояснень 12.05.2023 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №8801653/37412071 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.04.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

60. Підставою відмови вказано:

ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладні/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

61. На прийняте рішення було подано скаргу до ДПС України, яку залишено без задоволення.

62. Колегія суддів зауважує, що комісією, що прийняла спірне рішення, не було враховано надані платником документи, з яких вбачалось, що станом на 01 квітня 2022 року дебіторська заборгованість на користь ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" становила 385500 грн., що підтверджується регістрами бухгалтерського обліку по рахунку 361 за квітень 2022. Зазначені докази надавались до пояснень платника та до скарги.

63. Отже, за фактом надання послуг з оренди обладнання у квітні 2022 сторонами відповідно до умов договору було складено акт виконаних робіт №7 від 30.04.2022 за квітень 2022 на загальну суму 31 000 грн. у т.ч. ПДВ 5166,67 грн. На виконання вимог п. п. «б» п. 187.1 ст.187, ст. 201 Податкового Кодексу України відповідно до правила першої події - за фактом надання послуг позивачем було складено податкову накладну № 1 від 30.04.2022 на суму 31000 грн., у т.ч. ПДВ 5 166,67 грн., яку було направлено на реєстрацію до ЄРПН.

63. Водночас, у квітні 2022 на рахунок ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" орендарем було перераховано грошові кошти у загальній сумі 10 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №256 від 21.04.2022 на суму 6000,00 грн. та платіжним дорученням №10725 від 04.04.2022 на суму 4000,00 грн., а також банківськими виписками від 04.04.2022 та від 21.04.2022. З огляду на це, станом на 30.04.2022 за розрахунками із ФОП ОСОБА_1 по договору оренди №01/20 від 01.01.2020 у позивача обліковувалась дебіторська заборгованість в сумі 406 500 грн., що також вбачається зі змісту наданих доказів.

64. Натомість, комісія взагалі не надала оцінки вказаним документам.

65. Крім того, зі змісту спірного рішення від 12.05.2023 не є зрозумілим, які саме документи або пояснення не були надані платником, або чому надані документи та пояснення не вважаються податковим органом достатніми для реєстрації податкової накладної. У спірному рішенні не зазначено, зокрема, у графі "Додаткова інформація" про ті чи інші конкретні документи, яких було недостатньо комісії для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

66. Водночас, саме лише зазначення у рішенні про неподання окремих документів платником не є достатньою підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути обґрунтовано об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів.

67. Крім того, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подані платником і зазначено, чому їх обсяг не є достатнім для прийняття позитивного рішення.

68. Надані платником документи були достатніми й належними для підтвердження змісту господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, відтак дозволяли підтвердити обґрунтованість складання та реєстрації податкової накладної. Так, комісії були представлені документи, які доводять факт надання послуг за договором оренди ( договір, акт наданих послуг, картки рахунків) та оплати орендної плати за договором ( виписки, платіжні доручення).

69. Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів і ніяк не оцінює ті первинні документи, які були надані платником, не спростовує їх. Відповідачами не доведено, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкової накладної.

70. Усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

71. Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне рішення є необґрунтованим і протиправним, тому підлягає скасуванню.

72. Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:1.прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

73. Враховуючи це, суд першої інстанції правомірно зобов`язав ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "ВІКТОРІЯ ПЛЮС Я" №1 від 30.04.2022.

74. Доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана правильно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

V. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.

75. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

76. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

77. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

78. Зазначеним вимогам закону судове рішення відповідає.

79. Переглянувши судове рішення в межах апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення, суд першої інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, які були б підставою для скасування судового рішення, а тому апеляційну скаргу Державної податкової служби України слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 січня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Мацький Є.М. Судді Залімський І. Г. Сушко О.О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118241600
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/15707/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 18.01.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні