Ухвала
від 05.04.2024 по справі 908/3808/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 33/136/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

05.04.2024 Справа № 908/3808/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В., при секретарі судового засідання Федоровій К.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу вих. №582/01-22 від 22.03.2024 (вх.№6954/08-08/23 від 27.03.2024) Запорізького обласного центру зайнятості на бездіяльність державного виконавця у справі №908/3808/21

за позовом Запорізького обласного центру зайнятості (69001, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 56-а, ідентифікаційний код 03491412)

до відповідача: Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 158-Б, ідентифікаційний код 20490012)

про стягнення 5290,32 грн.

орган виконання: Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (69095, м. Запоріжжя, вул. Приходська, буд. 58)

за участі уповноважених представників сторін:

від позивача (заявника, стягувача): Криворучко Г.О., довіреність №2912/01-22 від 29.12.2023;

від відповідача (боржника): не з`явився;

від органу виконання: не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

27.03.2024 до Господарського суду Запорізької області надійшла скарга Запорізького обласного центру зайнятості на бездіяльність головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В., відповідно до якої стягувач просить:

1) визнати незаконними дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. щодо повернення наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 без прийняття до виконання;

2) зобов`язати головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. вжити заходів щодо прийняття на виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.;

3) зобов`язати головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. відкрити виконавче провадження з виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 27.03.2024 скаргу передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 28.03.2024 № 908/3808/21 прийнято до розгляду скаргу Запорізького обласного центру зайнятості на бездіяльність державного виконавця, розгляд скарги призначено в судовому засіданні 05.04.2024 о 10 год. 30 хв. Запропоновано боржнику та органу виконання надати відзив на скаргу з доказами на підтвердження своїх доводів.

Вказана ухвала суду доставлена до електронних кабінетів стягувача та боржника, що підтверджується довідками про доставку електронного листа від 28.03.2024, та направлена на електронну пошту органу виконання, що підтверджується роздруківкою листа з електронної пошти.

02.04.2024 від органу виконання на адресу суду надійшов відзив на скаргу, відповідно до якого ВПВР УЗПВКР у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) просить у задоволенні скарги відмовити в повному обсязі, розгляд скарги провести без участі представника.

Від відповідача (боржника) відзив на скаргу не надходив.

В судовому засіданні 05.04.2024 був присутній представник заявника, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом «Акорд».

Представник заявника підтримав скаргу в повному обсязі з підстав, викладених у скарзі.

Розглянувши матеріали справи № 908/3808/21, скаргу та додані до неї документи, заслухавши представника заявника (стягувача), суд встановив наступне.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 25.01.2022 у справі №908/3808/21 позов задоволено. Стягнуто з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрати зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

11.07.2022 на виконання судового рішення видано відповідний наказ.

02.11.2022 до суду надійшла заява стягувача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 у справі №908/3808/21.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 14.11.2022 у справі №908/3808/21 задоволено заяву Запорізького обласного центру зайнятості про поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 у справі №908/3808/21. Поновлено пропущений строк для пред`явлення до виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 у справі №908/3808/21.

04.03.2024 Запорізьким обласним центром зайнятості до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) була направлена заява від 04.03.2024 № 457/01-22 про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 по справі № 908/3808/21 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості (69001, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 56-а, ідентифікацій тій код 03491412. банк одержувача: Держказначейська служба України, м. Київ УФО 899998, р/р UА858201720355479000003706337) суми виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

15.03.2024 до Запорізького обласного центру зайнятості надійшло повідомлення головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова Ігора Вікторовича від 12.03.2024 № 23829-8-261 про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання на підставі п. 9 ч. 4 ст. 4 Закону України «Про виконавче провадження», в якому зазначено, що відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговуванню бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду. Враховуюче вищевикладене, зазначений виконавчий документ необхідно пред`явити безпосередньо до центрального органу виконавчої влади що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду.

Заявник (позивач, скаржник) вважає дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південною міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. незаконними.

З метою виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 25.01.2022 №908/3808/21 Запорізьким обласним центром зайнятості 10.08.2022, 19.01.2023, 01.05.2023 до Головного управлінця Державної казначейської служби України в Запорізькій області було направлено наказ Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 № 908/33808/21.

Головним управлінням Державної казначейської служби Україно в Запорізькій області листами від 15.08.2022 № 04-08.3-06/4304, 26.01.2023 № 04-08.3-06/642, 09.06.2023 №04-08.3-06/3672 наказ Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 № 908/33808/21 повертався на підставі пп. 1 п. 9 Постанови КМУ від 03.08.2011 № 845 «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників» (далі - Порядок №845) із зазначенням, що на виконання вищевказаного документа не розповсюджується положення Закону України від 05.06.2012 «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» (далі - Закон № 4901-VI), оскільки згідно зі ст. 2 цього Закону його дія не поширюється на виконання виконавчих документів, стягувачем за яким є державна організація.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів, що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначені Законом України «Про виконавче провадження».

Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження»).

Відповідно до ч.ч. 2, 4 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Органи та установи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, не є органами примусового виконання.

Відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215, Держказначейство є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через міністра фінансів України і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Держказначейство не є ані органом примусового виконання судових рішень, ані учасником, зокрема, стороною виконавчого провадження, і не здійснює заходів з примусового виконання рішень у порядку, визначеному Законом України «Про виконавче провадження». Держказначейство виступає виключно банківською установою з обслуговування рахунків державних органів.

Держказначейство є встановленою Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядком №845 особою, що, зокрема, здійснює безспірне списання коштів за рішеннями судів про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів. Такого висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 16.04.2020 у справі №804/5950/17.

Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» встановлено гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України «Про виконавче провадження», та особливості їх виконання.

Особливості надання державою гарантій щодо виконання рішень суду встановлені статтею 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», відповідно до якої держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до пунктів 1, 7 Положення про Пенсійний Фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2014 №280, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п.п. 1, 2 Положення про Державну службу зайнятості, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 16.12.2020 №2663, Державна служба зайнятості (далі - Служба) є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки). Служба складається з Державного центру зайнятості, регіональних центрів зайнятості - Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості та їх філій, закладу післядипломної освіти «Центр підвищення кваліфікації служби зайнятості», закладів професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості, інших закладів освіти Державної служби зайнятості (далі - заклади освіти Служби), а також підприємств, установ, організацій, утворених Службою.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Запорізький обласний центр зайнятості є державною організацією (установою, закладом).

Згідно з п. 1 Положення про Запорізький обласний центр зайнятості, затвердженого наказом Державної служби зайнятості (центрального апарату) № 130 від 20.09.2017, Запорізький обласний центр зайнятості є неприбутковою державною установою, підпорядкованою та підзвітною Державній службі зайнятості.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників. Цей Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

За змістом абзацу 3 пункту 2 Порядку №845 у цьому Порядку термін «боржники» вживається у такому значенні - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Боржник - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області не є розпорядником або головним розпорядником бюджетних коштів та не включений до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та до мережі установ та організацій, які отримують кошти з Державного бюджету України. У боржника відсутні реєстраційні та особові рахунки в органах казначейства.

У спірних правовідносинах боржником за виконавчим документом є державний орган, який має відкриті лише балансові рахунки для зарахування коштів єдиного соціального внеску.

За визначенням Порядку №845 Головне управління Пенсійного фонду України не є боржником, визначеним в рішенні про стягнення коштів.

Відповідно до пункту 26 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).

Відповідно до пункту 32 Порядку №845, безспірне списання коштів з рахунків боржника або бюджетної установи, що здійснює централізоване обслуговування боржника, здійснюється органом Казначейства з моменту відкриття відповідних асигнувань (надходження коштів на рахунок) на підставі розрахункового документа, оформленого відповідно до вимог законодавства;

Відповідно до п.п.1 пункту 33 Порядку №845, у разі коли судове рішення неможливо виконати протягом двох місяців з дня надходження документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, орган Казначейства для виконання рішення про стягнення передає до Казначейства документи та відомості згідно з підпунктом 1 пункту 47 цього Порядку. При цьому органом Казначейства відновлюється проведення платежів боржника. У разі встановлення боржнику відповідних бюджетних асигнувань після передачі до Казначейства документів та відомостей орган Казначейства здійснює заходи, спрямовані на безспірне списання коштів з рахунків боржника, визначені цим Порядком.

Відповідно до пп. 2 пункту 33 Порядку №845, норми цього пункту не застосовуються до безспірного списання з боржника за видатками, які фінансуються з місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України, та у разі, коли стягувачами є особи, визначені у частині другій статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності.

У спірних правовідносинах стягувачем за виконавчим документом є державна установа.

Відсутність у визначеному частиною другою статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» переліку суб`єктів державної установи, не дає підстави для висновку, про поширення дії цього закону на рішення суду, за яким стягувачем є державна установа, а боржником державний орган.

Метою та завданням цього закону є гарантування державою суб`єктам приватного права фізичним та юридичним особам виконання рішення суду, боржником за яким є держава в особі державного органу.

У спірних правовідносинах, держава не виступає гарантом виконання зобов`язань за механізмами, передбаченими Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.

Крім того, боржник не має відкритих рахунків, крім балансових, за своїм місцезнаходженням в органах Державної казначейської служби України, що унеможливлює безспірне списання органами Державної казначейської служби України коштів з таких рахунків через їх відсутність (відповідно до пп. 3 п. 9 Порядку № 845). Згідно з п. 2 ст. 76 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» кошти Пенсійного фонду зараховуються на єдиний рахунок Пенсійного фонду і зберігаються на окремих рахунках територіальних органів Пенсійного фонду в уповноваженому банку.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.01.2004 № 25-р в якості уповноваженого банку, який провадить розрахунково-касові операції з коштами Пенсійного фонду України визначено АТ «Ощадбанк».

Чинним законодавством не передбачено повноважень органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів здійснювати списання коштів з рахунків боржника відкритих в банківських установах, натомість такі права мають органи Державної виконавчої служби відповідно до положень Закону України «Про виконавче провадження».

Отже, оскільки Закон №4901-VI передбачає особливості виконання рішення суду, боржником за яким є державний орган, однак дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за яким є державний орган, то виконання наказу господарського суду, у якому і стягувачем, і боржником виступають органи державної влади, не може здійснюватися згідно Закону №4901-VI.

Відповідно до ч. 1 ст. 129 Конституції України однією з основних засад судочинства є обов`язковість судового рішення.

Відповідно до ст. 18 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Судове рішення за своєю суттю охороняє права, свободи та законні інтереси фізичних та юридичних осіб, а виконання судового рішення є завершальною стадією судового провадження, яким досягається кінцева мета правосуддя - захист інтересів фізичних та юридичних осіб і реальне поновлення їхніх порушених прав.

Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (стаття 129-1 Конституції України).

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 Ne 18-pn/2012). Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 Ne 11-pn/2012).

Відповідно до пункту 14 Положення про Пенсійний Фонд України Пенсійний фонд України є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства та уповноважених банках.

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону України «Про виконавче провадження» під час здійснення виконавчого провадження виконавець має право вчиняти виконавчі дії щодо звернення стягнення на доходи боржника, виявлення та звернення стягнення на кошти, що знаходяться на рахунках боржника у банках чи інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, на електронні гроші, які зберігаються на електронних гаманцях в емітентах електронних грошей, на рахунки в цінних паперах у депозитарних установах на території, на яку поширюється юрисдикція України.

Відповідно до ч. 2 ст. 48 Закону України «Про виконавче провадження» стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у національній та іноземній валютах, інші цінності, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах.

На переконання суду, у спірних правовідносинах мета господарського судочинства може бути досягнута, а рішення суду виконано у процедурі виконавчого провадження шляхом виявлення та звернення стягнення на кошти, що знаходяться на рахунках боржника у банках чи інших фінансових установах.

Відповідно до ч. 1 ст. 343 Господарського процесуального кодексу України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу.

Згідно з ч. 3 ст. 343 Господарського процесуального кодексу України якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.

При розгляді скарги суд встановив, що стягувачем за виконавчим документом є державна установа (центр зайнятості), а боржником державний орган (ПФУ). Дія Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» не поширюється на правовідносини, що виникли між сторонами, а держава не виступає гарантом виконання зобов`язань за механізмами, передбаченими Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.

Крім того, відповідно до абз. 4 п. 4 розділу І Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 №512/5 (із змінами), Відділ примусового виконання рішень управлінь забезпечення примусового виконання рішень міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України підвідомчі рішення, за якими боржниками є територіальні органи центральних органів виконавчої влади та їх структурні підрозділи, місцеві суди, міські, районні або селищні ради чи районні державні адміністрації та їх структурні підрозділи, окружні прокуратури, інші територіальні підрозділи органів державної влади та їх посадові особи.

Як зазначалося вище, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню. Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області є територіальним органом Пенсійного фонду України.

Таким чином, повернення державним виконавцем ВПВР Управління ЗПВР у Запорізькій області Південного МРУ Міністерства Юстиції (м. Одеса) Косіновим І.В. наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 без прийняття до виконання є причиною фактичного невиконання в примусовому порядку наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 по справі №908/3808/21.

Заперечення Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) судом до уваги не приймаються в силу вищевикладеного.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення скарги Запорізького обласного центру зайнятості на бездіяльність державного виконавця у справі № 908/3808/21.

Керуючись статтями 234, 235, 339, 340, 341, 342, 343 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Скаргу вих. №582/01-22 від 22.03.2024 (вх.№6954/08-08/23 від 27.03.2024) Запорізького обласного центру зайнятості на бездіяльність державного виконавця задовольнити.

Визнати незаконними дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. щодо повернення наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 без прийняття до виконання.

Зобов`язати головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. вжити заходів щодо прийняття на виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

Зобов`язати головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Косінова І.В. відкрити виконавче провадження з виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 11.07.2022 №908/3808/21 про стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на користь Запорізького обласного центру зайнятості суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 5290,32 грн. та витрат зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

Ухвала суду набрала законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду. Ухвалу складено та підписано в повному обсязі 10.04.2024.

Суддя М.В. Мірошниченко

Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118255045
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 5290,32 грн. орган виконання: Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Запорізькій області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (69095, м. Запоріжжя, вул. Приходська, буд. 58)

Судовий реєстр по справі —908/3808/21

Ухвала від 26.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 26.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 05.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 14.11.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 04.11.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.07.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Постанова від 21.06.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 23.03.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Рішення від 25.01.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні