Ухвала
від 09.04.2024 по справі 161/5880/24
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/5880/24

Провадження № 1-кп/161/680/24

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Луцьк 09 квітня 2024 року

Луцький міськрайонний суд Волинської області під головуванням:

судді ОСОБА_1 ,

з участю секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

представника потерпілого ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

обвинуваченої ОСОБА_6 ,

провівши у залі суду підготовче судове засідання по розгляду обвинувального акту у кримінальному провадженні №12024030580001144 від 25.03.2024, який надійшов до суду 26.03.2024 від Луцької місцевої прокуратури Волинської області, про обвинувачення

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українки, громадянки України, уродженки м. Луцьк Волинської області, зареєстрованої та фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , із вищою освітою, одруженої, працюючої провідним інспектором сектору бухгалтерського обліку та звітності Департаменту економічного розвитку, зовнішніх зносин та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації, раніше не судимої, -

- у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України,

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АГ №845707 від 18.12.2013 ОСОБА_6 займає посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» (ЄДРПОУ 13349141), яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно Статуту, затвердженого рішенням власника Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» №1 від 29.11.2013 Товариство здійснює, зокрема, таку діяльність: 5.2.42 Топографо-геодезичні та картографічні роботи; 5.2.44 Розроблення проектів землеустрою щодо формування земель комунальної власності територіальних громад і проектів розмежування земель державної та комунальної власності населених пунктів; 5.2.45 Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; 5.2.7 Розроблення проектів землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь та землекористувань; 5.2.47 Розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; 5.2.49 Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); 5.2.57 Проведення інвентаризації земель при здійсненні землеустрою.

У відповідності до Статуту ОСОБА_6 є засновником, власником, учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія», а також директором вищевказаного товариства. Статтею 13 Статуту передбачено, що директор здійснює керівництво поточною діяльністю Товариства, уповноважений діяти без довіреності від імені Товариства та укладати від імені Товариства контракти, договори, угоди та забезпечувати їх виконання, а також несе відповідальність за виконання всіх завдань та функцій, покладених на нього Установчими документами.

Відповідно до ст. 62 Закону України «Про господарські товариства» у редакції від 18.05.2013 директор вирішує усі питання діяльності товариства, діє від імені товариства в межах, встановлених даним Законом.

Таким чином, в розумінні статті 18 Кримінального кодексу України ОСОБА_6 обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою.

Так, у вересні-листопаді 2013 року Головним управлінням Держземагентства у Волинській області проведено процедуру закупівлі послуг щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області, визначеної за кодом державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, затвердженого заказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 №457.

За результатами тендерних процедур переможцем щодо закупівлі послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Волинської області визнано Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

19 листопада 2013 року між Головним управлінням Держземагентства у Волинській області в особі ОСОБА_8 , що діяв на підставі Положення про Головне управління Держземагентства у Волинській області, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 14.06.2013 №260, та Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_9 , що діяв на підставі Статуту та Наказу №997-кт від 25.12.2009, укладено договір №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель», згідно п.п. 1.1. якого Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» взяло зобов`язання перед Головним управлінням Держземагентства у Волинській області щодо надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість робіт за цим договором становить 186509,62 грн.

Відповідно до п. 2 Порядку проведення інвентаризації земель, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012, інвентаризація земель проводиться з метою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою», пунктом 3 визначено, що інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення». Відповідно до п. 11 для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. Відповідно до п. 12. Порядку роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі. Відповідно до п. 26 Порядку за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, склад якої встановлений статтею 57 Закону України «Про землеустрій».

Після підписання вказаного договору, у директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія» ОСОБА_6 виник умисел, спрямований на привласнення бюджетних коштів, призначених для оплати вказаних вище послуг та робіт.

У подальшому, ОСОБА_6 , достовірно знаючи, що надання послуг з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, а результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, діючи на підставі Статуту, підписала та скріпила печаткою ТОВ «Енергія» договір №576 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013, укладений між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_9 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Енергія» в особі директора ОСОБА_6 .

Відповідно до п.п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергія» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг комплексу топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість робіт за цим договором становить 59306,85 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору, відповідно до п. 2. якого метою надання послуг є проведення топографо-геодезичних та вишукувальних робіт з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Відповідно до п. 4. Технічного завдання перелік матеріалів, які повинні бути представлені за результатами є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

У подальшому, з метою виконання договору надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області №554 «Про закупівлю послуг за державні кошти з проведення інвентаризації земель» від 19.11.2013, між Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» в особі директора ОСОБА_9 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Енергія» в особі директора ОСОБА_6 , що діяла на підставі Статуту, укладено договір №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013.

Відповідно до п. п. 1.1. вказаного договору Державне підприємство «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (Замовник) доручає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергія» (Виконавець) бере на себе зобов`язання щодо надання послуг по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області площею 2197,7 га. Згідно п.п. 3.1. загальна вартість за цим договором становить 80439,94 грн. Відповідно до п.п. 6.3. договору Виконавець зобов`язаний, зокрема, дотримуватись інтересів Замовника, кваліфіковано, якісно надавати послуги, що відповідають умовам Технічного завдання, що є невід`ємною частиною договору та відповідно до якого послуги з інвентаризації мають надаватись з урахуванням вимог встановлених Порядком проведення інвентаризації земель, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №513. Відповідно до п. 2 вказаного Порядку «інвентаризація земель проводиться з метою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою», пунктом 3 визначено, що «інвентаризація земель проводиться виходячи з принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення». Відповідно до п. 2 Технічного завдання метою надання послуг є: інвентаризація сформованих земельних ділянок, яким не присвоєно кадастрові номери або відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі; формування нових земельних ділянок за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності з визначенням їх меж, розмірів та внесення даних до Державного земельного кадастру.

У подальшому, ОСОБА_6 , достовірно знаючи, що надання послуг з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі, а результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт розробляється технічна документація, з метою надання послуг з проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення на землях державної власності на території Рожищенського району Волинської області, організувала виконання підпорядкованими працівниками проведення інвентаризації земель на території Рожищенського району Волинської області, тоді як роботи з надання послуг, визначених договором №576 «Про надання послуг (субпідряду)» від 02.12.2013, є такими, які дублюють роботи з надання послуг, визначених договором №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013.

Не зважаючи на дані обставини, ОСОБА_6 , будучи директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто будучи службовою особою, достовірно знаючи, що роботи з інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Рожищенського району Волинської області проведені в ході виконання умов договору №604 «Про надання послуг (субпідряду)» від 09.12.2013, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, з корисливих мотивів, реалізовуючи намір, спрямований на заволодіння державними коштами, 06.12.2013 (точного часу досудовим розслідуванням не встановлено), перебуваючи у місті Луцьку, підписала та скріпила печаткою ТОВ «Енергія» офіційний документ, а саме: Акт надання послуг (субпідряду) за договором №576 від 02.12.2013.

На підставі Акту надання послуг (субпідряду) за договором №576 від 02.12.2013, Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на розрахунковий рахунок TOB «Енергія» 29.01.2018 перераховані грошові кошти на загальну суму 58622,69 грн, чим спричинено збитки державі в особі Головного Управління Держгеокадастру у Волинській області на вказану суму.

Таким чином, своїми умисними діями, які виразились у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, ОСОБА_6 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 191 КК України.

У підготовчому судовому засіданні захисник обвинуваченої ОСОБА_6 - адвокат ОСОБА_5 заявив клопотання про закриття кримінального провадження на підставі ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.

Обвинувачена ОСОБА_6 клопотання захисника підтримала з викладених у ньому мотивів, просила звільнити її від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК України, прокурор проти задоволення клопотання захисника не заперечив, представник потерпілого підтримала думку прокурора.

Заслухавши думку учасників судового провадження, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до п.2 ч.3 ст. 314 КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 5-8, 10 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судо м у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

На підставі ч.1 ст.49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину.

Зважаючи на те, що ОСОБА_6 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України, який відносяться до категорії нетяжких злочинів, з моменту вчинення вказаного кримінального правопорушень минуло більше п`яти років, перебіг строків давності не зупинявся та не переривався, обвинувачена погоджується на звільнення її від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності, а тому суд дійшов висновку, що клопотання захисника ОСОБА_5 слід задовольнити, та звільнити обвинувачену ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України на підставі п.3 ч.1 ст.49 КК України, а кримінальне провадження №12024030580001144 від 25.03.2024 - закрити.

Оскільки обвинувачена звільняється від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення її до кримінальної відповідальності та кримінальне провадження закривається, а тому цивільний позов потерпілого про відшкодування матеріальної шкоди слід залишити без розгляду, роз`яснивши йому, що він вправі звернутись до суду із даним позовом в порядку цивільного судочинства.

Згідно ст. ст.100 ч.9, 174 ч.4 КПК України суд вирішує долю речових доказів, а також арештованого майна.

Керуючись ст. ст. 100, 174, 284, 314, 369, 372 КПК, на підставі ст. 49 КК України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання захисника ОСОБА_5 задовольнити.

ОСОБА_6 звільнити від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК - на підставі п.3 ч.1 ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.

Кримінальне провадження №12024030580001144 від 25.03.2024 про обвинувачення ОСОБА_6 за ч.2 ст.191 КК України - закрити на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Цивільний позов прокурора Луцької окружної прокуратури ОСОБА_3 в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Волинської області до ОСОБА_6 про відшкодування майнової шкоди - залишити без розгляду.

Речові докази: документи - матеріали кримінального провадження №42017031010000162 від 27.12.2017 - залишити при матеріалах кримінального провадження протягом усього часу їх зберігання.

Арешт, накладений 25.03.2024 ухвалою слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області, на майно, у кримінальному провадженні №42017031010000162 від 27.12.2017 - скасувати.

Копію ухвали вручити учасникам судового провадження.

Ухвала може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Луцький міськрайонний суд.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Головуючий

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118259267
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —161/5880/24

Ухвала від 09.04.2024

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Ясельський І. В.

Ухвала від 27.03.2024

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Ясельський І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні