Постанова
від 22.03.2024 по справі 761/34235/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/34235/23

Провадження № 3/761/152/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м.Києва Циктіч Віталій Михайлович, за участі секретаря судового засідання Коломієць Д.П., захисника Наїдка Л.В., представників Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Ясінської О.Я. та Бормотової О.М., розглянувши справи про адміністративні правопорушення за ч. 1 ст. ст. 483 Митного кодексу України щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, українки, керівника ТОВ «Леон-Сан Трейд», яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

у с т а н о в и в :

гр. ОСОБА_1 , обіймаючи посаду керівника ТОВ «Леон-Сан Трейд», у період з грудня 2022 року по січень 2023 року здійснила неодноразове переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, загальною вартістю 73 200 322,10 грн.

Описані вище дії свідчать про порушення керівником ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 митних правил, що тягне відповідальність за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України (далі - МК).

У судовому засіданні захисник Наїдко Л.В. заперечував наявність у діях його підзахисної ОСОБА_1 складу правопорушень за ч. 1 ст. 483 МК, оскільки матеріали справи не містять належних доказів щодо наявності у діях останньої умислу на порушення митних правил, оскільки ОСОБА_1 не знала та не могла знати, що компанія «Equitex Trade Kft» (Hungary) на момент укладення угод з ТОВ «Леон-Сан Трейд» перебувала у стані ліквідації.

Також захисник зазначив, що з відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині та наданого митницею скріншоту не вбачається за можливе встановити дату опублікування інформації про ліквідацію «Equitex Trade Kft».

Крім того, захисник зауважив, що з інформації про юридичних осіб та електронної реєстрації юридичних осіб, наданої НЦБ Інтерполу в Угорщині, вбачається конкретна дата опублікування інформації про внесення відомостей про Equitex Trade Kft лише у деяких позиціях.

Таким чином, на думку захисника, встановити дату опублікування інформації про ліквідацію «Equitex Trade Kft», а відтак можливість ОСОБА_1 самостійно дізнатися про ліквідацію вказаної компанії під час укладання контактів та здійснення поставки товару не вбачається за можливе.

У зв`язку з викладеним, захисник наполягав, що протокол про адміністративне правопорушення складений на припущеннях митного органу, не містить об`єктивних та достатніх доказів, тому на гр. ОСОБА_1 не може бути накладене стягнення.

Представники Державної митної служби України вважали позицію захисника необґрунтованою та просили застосувати до ОСОБА_1 штраф у межах санкції ч.1 ст.483 МК.

Суддя, заслухавши заперечення захисника, доводи представників Державної митної служби України, дослідивши надані документи, дійшов висновку про таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема, шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, що містять неправдиві відомості щодо, серед іншого, одержувача товару, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (далі - Постанова), порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно з п.4 Постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

За правилами ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути посадові особи підприємств, що порушили вимоги митних правил.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

З`ясовано судом, що 21.12.2022 до сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500530/2022/008805 для проведення митного контролю та митного оформлення товару: «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2021 та/або 2022 року», загальною вагою 3 300 000 кг., загальною вартістю 16 830 000 гривень.

Відповідно до періодичної митної декларації від 21.12.2022 № UA500530/2022/008805 відправник товару - ТОВ «Леон-Сан Трейд» (ЄДРПОУ 44591316), одержувач - «Equitex Trade Kft» (1011 Budapest, Szilagyi Dezco ter 1.2 em, Hungary/Угорщина).

В якості підстави для здійснення митного оформлення наданий контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, укладений ТОВ «Леон-Сан Трейд» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary).

Декларування товару здійснювалось митним брокером: ТОВ «ОМЕГА 3» на підставі договору про надання брокерських послуг від 20.12.2022 № МБП/2022-024.

Агент з митного оформлення ТОВ «ОМЕГА 3» Бабич М.О. подала до митного оформлення митну декларацію та документи, зазначені у графі 44.

Відповідно до пункту 4.8 розділу 4 «Відповідальність сторін» договору від 20.12.2022 № МБП/2022-024 «Клієнт» (ТОВ «Леон-Сан Трейд») несе перед «Брокером» та державними органами усю відповідальність, включаючи майнову, за правильність заявлених для митного оформлення даних, у тому числі вартості вантажів.

Товар вивозився за межі митної території України морськими суднами «BARGE 772», «BARGE 1469», «BARGE 947» та «BARGE PZ-14901» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 20.12.2022 № LST201222-02CIS.

З огляду на викладене, в якості підстави для митного оформлення товарів ТОВ «Леон-Сан Трейд») митному органу разом з митними деклараціями типу ЕК 10 ДР № UA500530/2023/000035 від 03.01.2023, № UA500530/2023/000270 від 11.01.2023, № UA500530/2023/000271 від 11.01.2023 подані такі документи:

- зовнішньоекономічний контракт від 20.12.2022 № LST201222-02CIS, укладений ТОВ «Леон-Сан Трейд» з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary);

- рахунок-фактура від 30.12.2022 № 1, виставлений директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» на суму 2 126 802 грн.;

- рахунок-фактура від 30.12.2022 № 2 на суму 3 872 634 грн.;

- рахунок-фактура від 10.01.2023 № 1 на суму 5 512 692 грн.;

- рахунок-фактура від 10.01.2023 № 2 на суму 4 970 358 грн.;

- коносаменти: від 25.12.2022 № 3; від 26.12.2022 № 3; від 07.01.2023 № 2; від 05.01.2023 № 5.

Крім того, 23.12.2022 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Південний-порт» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500130/2022/025847 для проведення митного контролю та митного оформлення товару «зерно кукурудзи 3го класу, не насіннєве, українського походження, врожаю 2021 та/або 2022 року» загальною вагою 3 300 000 кг., загальною вартістю 16 830 000,00 гривень.

Відповідно до періодичної митної декларації від 23.12.2023 № UA500130/2023/0025847 відправник товару - ТОВ «Леон-Сан Трейд», одержувач - «Equitex Trade Kft».

В якості підстави для здійснення митного оформлення наданий контракт від 23.12.2022 № LST231222-03CTZ, укладений між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary).

Товар вивозився за межі митної території України морськими суднами «SUMMER LADY», «ERICA», «BC VANESSA», «NEW EXPLORER» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 23.12.2022 № LST231222-03CTZ.

Разом з митними деклараціями № UA500130/2023/000084 від 03.01.2023, № UA500130/2023/001459 від 23.01.2023, № UA500130/2023/001571 від 24.01.2023, № UA500130/2023/002847 від 09.02.2023, в якості підстави для митного оформлення товару подано такі документи:

- зовнішньоекономічний контракт від 23.12.2022 № LST231222-03CTZ;

- рахунок-фактура від 30.12.2022 № 1, виставлений директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» на суму 4 398 209,40 грн.;

- рахунок-фактура від 16.01.2023 № 1 на суму 1 181 874,00 грн.;

- рахунок-фактура від 20.01.2023 № 1 на суму 8 722 390,90 грн.;

- рахунок-фактура від 06.02.2023 № 1 на суму 590 926,80 грн.;

-коносаменти від 27.12.2022 № 26; від 15.01.2023 № 14; від 21.01.2023 № 8; від 04.02.2023 № 30 та інші.

Також, 13.01.2023 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Південний-порт» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500130/2023/000826 для проведення митного контролю та митного оформлення товару: «пшенця 2го та/або 3го та/або 4го класу, не насіннєва, українського походження, врожаю 2021 та/або 2022 року», загальною вагою 3 300 000 кг., загальною вартістю 20 790 000 грн.

Відповідно до періодичної митної декларації від 13.01.2023 № UA500130/2023/000826 відправник товару - ТОВ «Леон-Сан Трейд», одержувач - «Equitex Trade Kft», підстава для здійснення митного оформлення - контракт від 13.01.2023 № LST130123-05WTZ, укладений ТОВ «Леон-Сан Трейд» з компанією «Equitex Trade Kft».

Декларування товару здійснювалось митним брокером: ТОВ «СМТ Южний ЛТД» Улітенко Л.А. , перед якою та державними органами у силу пункту 4.8 розділу 4 митної декларації «Клієнт» (ТОВ «Леон-Сан Трейд») несе усю відповідальність, включаючи майнову, за правильність заявлених для митного оформлення даних.

Товар вивозився за межі митної території України морськими суднами «BC VANESSA», «ZHENG HENG» та «SANTA MARIA» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 13.01.2023 № LST130123-05WTZ, укладеного ТОВ «Леон-Сан Трейд» (код ЄДРПОУ 44591316), в особі директора ОСОБА_1 , з компанією «Equitex Trade Kft» (Szilagyi Dezco ter 1.2 em., 1011 Budapest, Hungary).

Разом з митними деклараціями типу ЕК 10 ДР № UA500130/2023/001575 від 24.01.2023, № UA500130/2023/003089 від 13.02.2023, № UA500130/2023/007025 від 29.03.2023, в якості підстави для митного оформлення товару подано такі документи:

- зовнішньоекономічний контракт від 13.01.2023 № LST130123-05WTZ, укладений між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary);

- рахунок-фактура від 20.12.2022 № 1, виставлений директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 630 330,4 грн.;

- рахунок-фактура від 13.02.2023 № 1 на суму 12 362 221,1 грн.;

- рахунок-фактура від 28.03.2023 № 1 на суму 6 511 254 грн.;

- коносаменти: від 21.01.2023 № 2; від 10.02.2023 № 12; від 27.03.2023 № 5 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи.

Крім того, 19.01.2023 до відділу митного оформлення № 4 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500050/2023/000470 для проведення митного контролю та митного оформлення товару: «пшениця 2,3,4 класу, врожаю 2021/2022 року; насипом», загальною вагою 5 500 000 кг, загальною вартістю 34 650 000 гривень.

Відповідно до періодичної митної декларації від 19.01.2023 № UA500050/2023/000470 відправник товару - ТОВ «Леон-Сан Трейд» одержувач - «Equitex Trade Kft», підстава здійснення митного оформлення - контракт від 18.01.2023 № LST180123-06WOK, укладений між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та компанією «Equitex Trade Kft».

Товар вивозився за межі митної території України морським судном «Cetus» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 18.01.2023 № LST180123-06WOK.

В якості підстави для митного оформлення товару разом з митною декларацією типу ЕК 10 ДР: від 09.02.2023 № UA500050/2023/001162 на товар: «пшениця 2 класу - 54 290 кг, 3 класу - 232 895 кг, 4 класу - 2 159 605 кг, врожаю 2022 року; насипом», вагою 2 446 790 кг., вартістю 14 334 974,50 грн, подано:

- зовнішньоекономічний контракт від 18.01.2023 № LST180123-06WOK, укладений ТОВ «Леон-Сан Трейд» з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary);

- рахунок-фактура від 07.02.2023 № 1, виставлений директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 14 334 974,50 грн.;

- коносамент від 31.01.2023 № 2 та інші документи.

Також, 25.01.2023 до відділу митного оформлення №4 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці відповідно до митного режиму експорт подано періодичну митну декларацію типу ЕК 10 РР № UA500050/2023/000715 для проведення митного контролю та митного оформлення товару «ячмінь фуражний, врожаю 2021 року та/або 2022 року, насипом, країна походження - Україна» загальною вагою 4 400 000 кг., загальною вартістю 24 200 000 гривень.

Відповідно до періодичної митної декларації від 25.01.2023 № UA500050/2023/000715 відправник товару - ТОВ «Леон-Сан Трейд», яке 20.01.2023 уклало контракт № LST200123-07BNF з компанією «Equitex Trade Kft» (Hungary), яка є одержувачем товару.

До відділу митного оформлення №4 митного поста «Одеса-порт» Одеської митниці подано додаткову митну декларацію типу ЕК 10 ДР № UA500050/2023/001241 на товар: «ячмінь фуражний, врожаю 2021 року та/або 2022 року, насипом, країна походження - Україна» вагою 1 451 950 кг., вартістю 7 985 725,00 грн, а також такі документи:

- зовнішньоекономічний контракт від 20.01.2023 № LST200123-07BNF;

-рахунок-фактура від 10.02.2023 № 1, виставлений директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary) на суму 7 985 725,00 грн.;

-коносамент від 08.02.2023 № 20-NVS та інші документи .

Товар вивозився за межі митної території України морським судном «Queen Judi» на підставі зовнішньоекономічного контракту від 20.01.2023 № LST200123-07BNF.

У той же час, Координаційно-моніторинговою митницею встановлено з загально доступних джерел, зокрема офіційного веб-сайту Міністерства Юстиції Угорщини, за посиланням «https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0109325261/TaroltCegkivonat», що компанія «Equitex Trade Kft» (реєстраційний номер компанії Cg.01-09-325261) станом на 20.12.2022 знаходиться в стані «ліквідації».

Крім того, з листа Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України від 24.04.2023 № 3382/23/8541, до якого долучена копія відповіді НЦБ Інтерполу в Угорщині вбачається, що компанія «Equitex Trade Kft» (Hungary) була зареєстрована на території Угорщини, однак, 08.12.2022 її ліквідовано.

Таким чином, з`ясовано, що станом на день укладання першого зовнішньоекономічного контракту між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та компанією «Equitex Trade Kft» - 20.12.2022 ліквідована, інформація про що розміщена на загальнодоступному веб-ресурсі - офіційному веб-сайту Міністерства Юстиції Угорщини, за посиланням «https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0109325261/TaroltCegkivonat».

Відповідно до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі - Закон), зовнішньоекономічна діяльність - це, зокрема, діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності.

Зовнішньоекономічним договором (контрактом) є домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності.

Згідно з ст. 6 Закону суб`єкти, які є сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту), мають бути здатними до укладання договору (контракту) відповідно до цього та інших законів України та/або закону місця укладання договору (контракту).

Суб`єкти зовнішньоекономічної діяльності при складанні тексту зовнішньоекономічного договору (контракту) мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо та у виключній формі цим та іншими законами України.

Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом.

З викладеного витікає, що зовнішньоекономічний контракт має бути укладений між двома або більше сторонами, які мають відносно один одного певні права та обов`язки, зокрема, щодо постачання відповідного товару та оплати за такий товар.

У силу положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» рахунок-фактура (інвойс) вважається первинним документом, що підтверджує отримання послуг/товарів при належному його оформленні як первинного документа - у паперовій або електронній формі

Відповідно до 2 статті 53 МК України рахунок-фактура є документом, який подається для підтвердження митної вартості товарів та є первинним документом.

Згідно з п.1 ч.5 ст.54 МК України митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості.

Як вбачається з матеріалів справи, до митних декларацій від 21.12.2022, 23.12.2022, 13.01.2023, 19.01.2023 та 25.01.2023 ТОВ «Леон-Сан Трейд» для здійснення митного оформлення товарів, подані низка рахунків-фактур, виставлених директором ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 для компанії - покупця «Equitex Trade Kft» (Hungary).

Отже, підставою для висновку щодо реальності здійснення товарноекспортних операцій між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та «Equitex Trade Kft» є наявність банківських платіжних документів щодо сплати виставлених ТОВ «Леон-Сан Трейд» сум за товар, що поставлений «Equitex Trade Kft».

У той же час, судові засідання 11.01.2024 та 16.02.2024 відкладені судом для надання захисником ОСОБА_1. платіжних документів, що підтверджують сплату компанією - покупцем «Equitex Trade Kft» сільського господарської продукції, вартість якої виставлена на її адресу рахунками-фактур за постачання експортованого ТОВ «Леон-Сан Трейд» товару.

Однак, захисник Наїдком Л.В. документів, що підтверджують сплату компанією «Equitex Trade Kft» у період з грудня 2022 року по день розгляду справи виставлених ТОВ «Леон-Сан Трейд» рахунків не надано.

Суд також враховує, що захисником не надано документів, які б свідчили про порушення компанією «Equitex Trade Kft» умов зовнішньоекономічних контрактів з ТОВ «Леон-Сан Трейд» у частині своєчасності та повноти поставленого товару.

Викладене підтверджує встановлені митним органом обставини, що на день укладання зовнішньоекономічних контактів між ТОВ «Леон-Сан Трейд» та компанією «Equitex Trade Kft» від 20.12.2022, 23.12.2022, 13.01.2023, 18.01.2023, 20.01.2023, остання не могла здійснювати діяльність через свою ліквідацію.

На підставі викладеного суд критично ставиться до аргументів захисника, оскільки останні спростовані матеріалами справи.

Отже, дії директора ТОВ «Леон-Сан Трейд» ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 73 200 322.10 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача такого товару.

Згідно з п. 5 Постанови, незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України шляхом наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Як визначено у п. 6 Постанови, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Так, відповідно до абз. 4 п. 6 Постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно з п. 28. ст. 4 МК митні правила - встановлений Митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митному органу для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом та іншими законами України.

Таким чином, особи, які переміщують товари на митну територію України, повинні дотримуватися митних правил, визначених у Кодексі; за порушення (недотримання) цих правил у Кодексі передбачено адміністративну відповідальність.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 підлягає відповідальності за порушення митних правил, яка передбачена ч. 1 ст. 483 МК, з застосуванням санкцій, визначених даною нормою закону.

Крім того, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів.

У той же час, з матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки товар експортований до іншої країни.

Частина 2 статті 541 МК визначає, що у разі неможливості конфіскації товарів, зазначених у п.3 ст.461 МК, з осіб, які вчинили порушення митних правил, держаним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів.

Згідно з пунктом 14 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», якщо особу визнано винуватою у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

Таким чином, у зв`язку з тим, що предмети правопорушення митних правил не вилучались, суд стягує з особи вартість цих товарів, що становить 73 200 322,10 грн.

Також, відповідно до ст. 401 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 має бути стягнений судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст. 467, 473, 483, 491, 522, 541 Митного кодексу України, ст. 283, 284, 294 КпАП України, суддя

п о с т а н о в и в:

Піддати гр. ОСОБА_1 стягненню за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України у виді штрафу у розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 36 600 161 (тридцять шість мільйонів шістсот тисяч сто шістдесят одна) гривень копійок на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 вартість товарів у розмірі 73 200 322 (сімдесят три мільйони двісті тисяч триста двадцять дві) гривень 10 копійок.

Стягнути з гр. ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн., 60 коп.

У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя В.М. Циктіч

Дата ухвалення рішення22.03.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118264316
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/34235/23

Постанова від 22.03.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Циктіч В. М.

Постанова від 29.11.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Циктіч В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні