ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2024 року Справа № 160/29935/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Довгополій Т.В.
за участі:
представника позивача Іванова О.В.
представників відповідача Дерець Т.В., Кравченка А.Д.
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТЕНЕКС УКРАЇНА» до Дніпровської митниці про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СТЕНЕКС УКРАЇНА» (далі - ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Дніпровської митниці (далі - митниця, відповідач), в якій позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Дніпровської митниці від 06.11.2023 про визначення коду товару № КТ-UA110000-0091-2023.
В обґрунтування позову зазначено, що митницею 06.11.2023 у відношенні належного позивачу товару вироби для застосування в медицині, що мають липку поверхню (липкий пластир), розфасовані для роздрібної торгівлі: Кінезіо Тейп Пінна 5 см*5 м, 2400 штук, який був ним отриманий з Китайської народної республіки згідно з контрактом від 04.01.2021 №20210104 та заявлений ним 18.10.2023 по митній декларації №23UA110150015060U0 в режимі імпорту, винесене рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2023, яким заявлений в митній декларації код товар згідно з Українською класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі УКТЗЕД) 3005100000 змінено на 6307909800. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на таке. По-перше, позивач зауважує, шо згідно з додатком до Закону України від 19.10.2022 №2697- IX "Про Митний тариф України", код УКТЗЕД 3005100000 визначено як фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню) розфасовані для роздрібної торгівлі. Тобто, товар, який ввезений позивачем, прямо поіменований в групі 3005 УКТЗЕД. Також, в примітках до групи 30 УКТЗЕД, заборона щодо включення до цієї групи УКТЗЕД стосується лише пластирів (трансдермальних систем), що містять нікотин та призначені для того, щоб допомогти курцям кинути курити. Виходячи з характеристик товару та згідно з частиною 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, визначених Законом України "Про Митний тариф України", яким визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп, позивачем в митній декларації від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 в графі 33 був зазначений код товару згідно УКТЗЕД 3005100000. Також, позивач зауважує, що цей же товар, від того самого іноземного постачальника, за заявленим у митній декларації від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 кодом товару УКТЗЕД 3005100000 ввозився позивачем і відповідачем здійснювалось митне оформлення даного товару саме за цим кодом УКТЗЕД. Так, відповідачем здійснене митне оформлення цього ж товару за кодом УКТЗЕД 3005100000 по митним деклараціям від 07.02.2022 №110150/2022/002128 та від 17.05.2023 №23UA110150006454U2. При цьому, жодних рішень про зміну коду УКТЗЕД відповідач не приймав. Однак, відповідачем в оскаржуваному рішенні товар визначено за кодом УКТЗЕД 6307909800. Згідно з УКТЗЕД, визначений відповідачем оскаржуваним рішенням код УКТЗЕД 6307909800 являє собою інші готові текстильні вироби, включаючи викройки одягу. Позивач зазначає, що в митній декларації країни відправлення (Китай) №310120230516919496 зазначений код Гармонізованої системи опису та кодування товарів на рівні перших 6 знаків, повністю збігається з кодом УКТЗЕД 300510, який визначає фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню) розфасовані для роздрібної торгівлі. Вважаючи рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою суду від 20.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
14.12.2023 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому митниця заперечує проти задоволення позову, посилаючись на те, що декларантом 18.10.2023 з метою здійснення митного оформлення товару подано до митниці електронну митну декларацію, яка зареєстрована за №23UA110150015060U0 на товар «Вироби для застосування в медицині, що мають липкий шар (липку поверхню), розфасовані для роздрібної торгівлі: Набір пластирів першої медичної допомоги ТМ Розумний вибір, 10шт/уп 1098000шт; Пластир перфорований Пінна Тріт 10 cm (см) 18 cm (см) 500400 шт; Набір пластирів дитячих першої медичної допомоги For Kids (для дітей) ТМ «Своя Лінія», 12шт/уп-120шт; Кінезіо Тейп Пінна 5 cm (см) 5m (м)- 2400 шт» (далі Товар). Країна походження Китай, виробник «ZHEJIANG BANGLI MEDICAL PRODUCTS CO.,LTD», торгівельна марка «PINNA». Відповідно до графи 33 митної декларації товар Кінезіо Тейп Пінна задекларовано за кодом 3005100000 згідно з УКТЗЕД (ставка ввізного мита 0 %). З метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації заявленого до митного оформлення товару відповідачем направлено запит до Дніпропетровського управління експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (далі СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ) для проведення дослідження заявленого до митного оформлення товару. За результатами проведених досліджень СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ складено висновок від 02.11.2023 №142000-3700-0429. Відповідно до висновку СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ експертами визначено, що товар «являє собою рулон двошарової стрічки шириною (4.8+/-0.1) см, який упакований для роздрібної торгівлі. Стрічка складається з пофарбованої бавовняної тканини полотняного переплетення з нанесеним з однієї сторони самоклеювальними смужками з акрилового полімеру (не суцільне самоклеювальне покриття) та захисної паперової стрічки». Згідно з правилом 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (ОПІ) для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменування товарних позицій і відповідних приміток розділів чи груп. Відповідно до пункту V пояснень до правила 1 ОПІ тексти товарних позицій і примітки до розділів чи груп є пріоритетними, тобто враховуються в першу чергу для класифікації товару. Відповідно до тексту до товарної позиції 3005 до неї включаються вата, марля, бинти та аналогічні вироби (наприклад перев`язувальні вироби, липкий пластир, гірчичники), просочені або вкриті фармацевтичними речовинами або розфасовані для роздрібної торгівлі для застосування у медицині, зокрема хірургії, стоматології або ветеринарії. Товари товарної позиції 3005 повинні бути просоченими або вкритими фармацевтичними речовинами або призначені виключно для застосування в медицині. Товар до митного оформлення був заявлений за кодом 3005100000, як перев`язувальні адгезивні та інші вироби, що мають липкий шар (липку поверхню). На підставі наявного маркування на упаковці товар має багатофункціональне використання (спорт, естетика тіла, реабілітація, здоров`я), не має покриття фармацевтичними речовинами та маркування щодо призначення виключно для застосування у медицині. Відповідно до застосування, товар не використовується як перев`язувальний матеріал або пов`язка, а форма та дизайн не роблять його практичним для такого використання та не використовується для лікування ран, не діє як компрес, що накладається на рани. Просте забезпечення підтримки пошкоджених частин тіла або полегшення хронічного болю не є достатнім для того, щоб бути медичною метою для цілей класифікації в товарній позиції 3005, якщо підтримуючий ефект досягається винятково за рахунок еластичності продукту. Проте, відповідно до інформації з мережі Інтернет товар «Кінезіо Тейп Пінна» використовується виключно для підтримки м`язів та суглобів під час звичайної чи спортивної діяльності. Еластичність такого виробу робить його ідеальними для підтримки розтягувань, оскільки він допускає обмежений рух та розтягування у разі набряку, щоб не порушувався кровообіг. У поясненнях до пункту 26 товарної позиції 6307 зазначено, що сюди включаються підтримувальні вироби типу перерахованих у Примітці 1(b) до групи 90 для суглобів (наприклад, колін, щиколоток, ліктів або зап`ясть) чи м`язів (наприклад, м`язів стегна), крім включених до інших товарних позицій розділу XІ. Виходячи з вищевикладеного, еластичні вироби з текстильних матеріалів, які по суті виконують функції еластичних трикотажних підтримувальних виробів для певної частини тіла або певного суглобу класифікуються у товарній позиції 6307 УКТЗЕД. З урахуванням зазначеного, відповідно до правил 1 та 6 ОПІ, у відповідності до додаткових загальних положень до групи 30 УКТЗЕД, примітки 1 (b) до групи 90, примітки 7 до розділу XI та пункту 26 пояснень товарної позиції 6307, Висновку ДУЕД, прийнято рішення про визначення коду товару від 06.11.2023 № КТ-UA110000-0091-2023 (23UA11000000091-КТ), відповідно до якого товар «Кінезіо Тейп Пінна 5cm(см) х 5m(м)…» класифіковано у товарній підкатегорії 6307909800 згідно з УКТЗЕД (ставка ввізного мита 6,3%).
18.12.2023 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій представник ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» зазначає, що відповідно до характеристик на товар вироби для застосування в медицині, що мають липку поверхню (липкий пластир), розфасовані для роздрібної торгівлі: Кінезіо Тейп Пінна 5 см*5 м, 2400 штук, позивач заявив даний товар у митній декларації від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 за кодом УКТЗЕД 3005100000. Згідно УКТ ЗЕД, зазначеної у додатку до Закону України "Про Митний тариф України", код УКТЗЕД 3005100000 визначено як фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню) розфасовані для роздрібної торгівлі. Тобто, товар, який ввезений позивачем, прямо поіменований в групі 3005 УКТЗЕД. Також, в примітках до групи 30 УКТЗЕД, заборона щодо включення до цієї групи УКТЗЕД стосується лише пластирів (трансдермальних систем), що містять нікотин та призначені для того, щоб допомогти курцям кинути курити (пункт (b) частини 1 Приміток). Виходячи з характеристик товару та згідно частини 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, визначених Законом України "Про Митний тариф України", яким встановлено, що для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп, позивачем в митній декларації від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 в графі 33 був зазначений код товару згідно УКТЗЕД 3005100000. Крім цього, пунктами а та b частини 3 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, визначених Законом України "Про Митний тариф України", встановлено, що у разі якщо товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, перевага в його класифікації надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де подається більш загальний його опис та в разі неможливості застосувати це правило, товар повинен класифікуватися за тим параметром, який визначає основні властивості цих товарів. Таким чином, оскільки товар, який ввезений позивачем - вироби для застосування в медицині, що мають липку поверхню (липкий пластир), прямо і конкретно описаний в групі УКТЗЕД 3005, як фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню) розфасовані для роздрібної торгівлі, в той час, як застосований відповідачем код товару згідно УКТЗЕД 6307909800 взагалі визначено як інші готові текстильні вироби, включаючи викройки одягу, тобто, навіть не зазначений загальний опис які це саме інші готові текстильні вироби та для чого вони, застосовується правило 3а Основних правил інтерпретації УКТЗЕД. Навіть, якщо б було неможливо застосувати правило 3а Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, в такому випадку, слід було б застосовувати правило 3b Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, оскільки основна властивість товару позивача це насамперед фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню). Таким чином, на думку позивача, даний товар повинен класифікуватися згідно з кодом УКТЗЕД 3005100000.
26.12.2023 від представника відповідача надійшли додаткові пояснення, в яких митниця підтверджує доводи, викладені у відзиві.
На підставі ухвали суду від 18.01.2024 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
В підготовче засідання 15.02.2024 з`явились представники сторін.
В підготовчому засіданні 15.02.2024 оголошено перерву.
В підготовчому засіданні 06.03.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 26.03.2024.
В судове засідання 26.03.2024 з`явились представники сторін.
В судовому засіданні 26.03.2024 представник позивача просив задовольнити позов у повному обсязі, а представники відповідача просили відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
18.10.2023 з метою здійснення митного оформлення товару позивачем до Дніпровської митниці подано електронну митну декларацію №23UA110150015060U0.
У графі 31 ЕМД від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 декларантом зазначено товар: вироби для застосування в медицині, що мають липкий шар (липку поверхню), розфасовані для роздрібної торгівлі, зокрема, Кінезіо Тейп Пінна 5cm(см) х 5m(м) 2400 шт.
В графі 33 ЕМД від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 товар задекларовано за кодом 3005100000 згідно з УКТЗЕД.
В ході проведення митного оформлення відповідачем 24.10.2023 від ввезеного товару за ЕМД від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 відібрано проби, які були направлені на дослідження до СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ.
Відповідно до висновку СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ від 02.11.2023 №142000-3700-0429 експертами за результатами досліджень встановлено, що надана проба являє собою рулон, в який змотана стрічка. Стрічка складається з текстильного матеріалу разом із захисною стрічкою, яка не дозволяє склеюватись витками текстильної стрічки у рулоні. Поверхня текстильного матеріалу має з одного боку самоклеювальні смужки (за кімнатної температури приклеюються щільно до різних поверхонь у процесі простого контакту - натискання пальця чи руки), що йдуть під нахилом до країв стрічки (самоклеювальне покриття не суцільне). Візуально встановлено, що текстильний матеріал зразку являє собою пофарбовану в малиновий колір тканину полотняного переплетення (тканина, у структурі якої кожна утокова нитка проходить почергово над і під послідовними нитками основи, і, у свою чергу, кожна нитка основи проходить послідовно над і під утоковими нитками), з однією системою основних та утокових ниток, не ворсову, виготовлену на основі на утоку із штапельної пряжі (з волокон обмеженої довжини, з`єднаних скручуванням по всій довжині пряжі). При дослідженні пряжі основи та утоку текстильної частини зразку в полі зору мікроскопу спостерігаються волокна у вигляді стрічечок, скручених навколо осі з помітним каналом (характерні ознаки волокон бавовни). При розмочуванні матеріалу захисної стрічки водою виявлена наявність волоконного матеріалу. При дослідженні волокон захисної стрічки в полі зору мікроскопу спостерігаються целюлозні волокна (папір). Висновки: наданий на експертизу зразок товару під назвою «Кінезо Тейп Пінна 5 сm (см) х 5 m (м)» ідентифікований як пакування для роздрібної торгівлі, яке містить рулон двошарової стрічки шириною (4.8+/-0.1) см. Стрічки складається з пофарбованої бавовняної тканини полотняного переплетення з нанесеним з однієї сторони самоклеювальними смужками з акрилового полімеру (не суцільне самоклеювальне покриття) та захисної паперової стрічки, графа 31 МД не містить інформації про склад та структури зразку.
Дніпровською митницею 06.11.2023 винесене рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2023, яким заявлений в митній декларації код товар згідно з Українською класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності:
-3005100000 - вироби для застосування в медицині, що мають липкий шар (липку поверхню), розфасовані для роздрібної торгівлі: Кінезіо Тейп Пінна 5cm(см) х 5m(м) 2400 шт,
змінено на
-6307909800 готові вироби з текстильного матеріалу: Кінезіо Тейп Пінна 5cm(см) х 5m(м) 2400 шт, розфасовані для роздрібної торгівлі. Являє собою рулон двошарової стрічки шириною (4.8+/- 0.1) см. Стрічки складається з пофарбованої бавовняної тканини полотняного переплетення з нанесеним з однієї сторони самоклеювальними смужками з акрилового полімеру (не суцільне самоклеювальне покриття) та захисної паперової стрічки. Виріб не має покриття фармацевтичними речовинами та призначений для підтримки пошкоджених частин тіла. Виріб має багатофункціональне використання (спорт, естетика тіла, реабілітація, здоров`я). Товар не має маркування щодо призначення виключно для застосування у медицині.
Позивач не погоджується із рішеннями митного органу про визначення коду товару, тому звернувся за захистом порушеного права до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до пунктів 23 та 24 частини 1 статті 4 МК України, митне оформлення- це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Частиною 1 статті 246 МК України встановлено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (частина 1 статті 248 МК України).
Виходячи з положень частин 1-3 статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України.
Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Згідно з частиною восьмою статті 257 Митного кодексу України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: г) код товару згідно з УКТ ЗЕД.
Статтею 69 МК України визначено основні засади класифікації товарів.
1. Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
2. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
3. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
4. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
5. Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД.
7. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення відповідно до глави 4 цього Кодексу.
8. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Відповідно до статті 67 МК України, українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
У Додатку до Закону України "Про Митний тариф України" від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX наведені основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД, за якими класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де подається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:
(a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;
(b) відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом із цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.
6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatіs mutandіs), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Згідно з вимогами УКТЗЕД до групи 30, яку зазначив декларант щодо спірного товару, відноситься фармацевтична продукція:
3005 вата, марля, бинти та аналогічні вироби (наприклад перев`язувальні вироби, липкий пластир, гірчичники) просочені або вкриті фармацевтичними речовинами або розфасовані для роздрібної торгівлі для застосування у медицині, зокрема хірургії, стоматології або ветеринарії;
3005 10 00 00 - перев`язувальні адгезивні та інші вироби, що мають липкий шар (липку поверхню).
У відповідності до вимог УКТ ЗЕД до групи 63, яку зазначив митний орган, відноситься товар: інші готові текстильні вироби; набори; одяг та текстильні вироби, що використовувалися; ганчір`я:
6307 інші готові вироби, включаючи викройки одягу:
6307 10 - ганчірки для миття підлоги, посуду, витирання пилу та подібні вироби для прибирання;
6307 90 інші;
6307 90 98 00 - інші.
Разом з цим, суд зауважує, що Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками віднесено до виробів медичного призначення «Пластирі, Набори пластирів першої медичної допомоги, Пластирні пов`язки, Кінезіологічний Тейп: Пластир еластичний спортивний ПіннаСпорт 2,5 с. Опис: призначений для фіксації та підтримки суглобів, створення фіксуючих бандажів. Використовується у спортивному кінезіотейпуванні для відновлення і профілактики. Пластир призначений для захисту рани від інфікування, сприяє швидкому її загоєнню. Країна виробництва КНР. Відповідальні особи ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА».
Крім того, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що цей самий товар, від того самого іноземного постачальника, за заявленим у митній декларації від 18.10.2023 №23UA110150015060U0 кодом товару УКТЗЕД 3005 10 00 00 ввозився ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» і відповідачем здійснювалось митне оформлення цього самого товару за кодом УКТЗЕД 3005 10 00 00 в митних деклараціях від 07.02.2022 №110150/2022/002128 (а.с. 14) та від 17.05.2023 №23UA110150006454U2 (а.с. 17).
Поміж іншого, суд звертає увагу, що в митній декларації країни відправлення (Китай) №310120230516919496 (а.с. 12), зазначений код Гармонізованої системи опису та кодування товарів, який на рівні перших 6 знаків збігається з кодом УКТЗЕД 300510, який визначає фармацевтичні вироби, що мають липкий шар (липку поверхню) розфасовані для роздрібної торгівлі.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Дослідивши долучені до матеріалів справи докази, суд приходить до висновку, що більш конкретно спірний товар описано в товарній позиції 3005 - вата, марля, бинти та аналогічні вироби (наприклад перев`язувальні вироби, липкий пластир, гірчичники) просочені або вкриті фармацевтичними речовинами або розфасовані для роздрібної торгівлі для застосування у медицині, зокрема хірургії, стоматології або ветеринарії; товарній підкатегорії 3005 10 00 00 - перев`язувальні адгезивні та інші вироби, що мають липкий шар (липку поверхню).
За викладених обставин, суд дійшов висновку, що рішення Дніпровської митниці щодо класифікації товарів від 06.11.2023 № КТ-UA110000-0091-2023 винесено передчасно, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, внаслідок чого є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» мають бути задоволені.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає таке.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до частин 1 та 3 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи; до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати:
1) на професійну правничу допомогу;
2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду;
3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз;
4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів;
5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Статтею 134 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
З матеріалів справи вбачається, що інтереси ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» у цій справі представляв адвокат Іванов О.В., що діє на підставі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю серії КР №000096 від 28.04.2017 та ордеру на надання правничої (правової) допомоги серії ВА №1066085, виданого 09.11.2023..
Між ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» (Клієнт) та ОСОБА_1 (Адвокат) укладено договір про надання правової допомоги №1 від 09.11.2023 (далі Договір).
У відповідності до пункту 1.1. Договору, клієнт доручає, а адвокат, відповідно до чинного законодавства України, приймає на себе зобов`язання в якості правової допомоги здійснювати представницькі повноваження, захищати права і законні інтереси клієнта в обсязі та на умовах, встановлених цим договором та за домовленістю сторін по оскарженню рішення Дніпровської митниці про визначення коду товару від 06.11.2023 № КТ-UA110000-0091-2023.
Згідно з пунктом 4.1. Договору, гонорар адвокату за дання правової допомоги, передбаченої пунктами 2.1.1. 2.1.9 Договору встановлюється в розмірі 7500,00 грн.
Також, до матеріалів справи долучено акт наданих послуг (виконаної роботи) по договору про надання правової допомоги №1 від 09.11.2023, на підставі якого адвокат надав послуги (виконав роботу), а клієнт прийняв послуги (виконану роботу):
-дата: 09.11.2023-16.12.2023;
-назва дії, заходу, документа: опрацювання документів, підготовка та направлення до суду позовної заяви з відповідними додатками; опрацювання відзиву на позов; підготовка та направлення відповіді на відзив;
-кількість витрачених годин: 10;
-вартість грн.: 7500,00 грн.
Всього по даному акту адвокатом надано послуг (виконано роботу) клієнту на суму 7500,00 грн.
Також, до матеріалів справи долучено квитанцію до прибуткового касового ордера №47 від 16.12.2023 про прийняття від ТОВ «СТЕНЕКС УКРАЇНА» - 7500,00 грн.; підстава: договір про надання правової допомоги №1 від 09.22.2023.
Розглядаючи обсяг наданої правничої допомоги та її вартість, суд зазначає, що вартість наданої допомоги є надто завищеною, оскільки спірні правовідносини вже врегульовані у рішеннях за наслідком розгляду аналогічних справ; вчинення адвокатом дій в межах цієї справи не зайняло великої кількості часу.
З огляду на зазначене, заявлені до відшкодування витрати на професійну правничу допомогу є неспівмірними із складністю цієї справи, наданим адвокатом обсягом послуг, не відповідають критерію реальності таких витрат, розумності їхнього розміру.
В той же час, оскільки позивач, у зв`язку із неправомірними діями відповідача, був змушений звернутися до суду за захистом порушеного права, у зв`язку з чим ним було понесено витрати на професійну правничу допомогу, враховуючи принцип співмірності, суд приходить до висновку про необхідність присудження на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесених витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 3000,00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 2684,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією №2839 від 09.11.2023.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської митниці на користь позивача підлягають відшкодуванню витрати на правничу допомогу в розмірі 3000,00 грн. та сплата судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 2684,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СТЕНЕКС УКРАЇНА» (адреса: вул. Орловська, 1-Б, м. Дніпро, 49064; реєстраційний ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37004461) до Дніпровської митниці (адреса: вул. Княгині Ольги, 22, м. Дніпро, 49038; реєстраційний ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43971371) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Дніпровської митниці про визначення коду товару від 06.11.2023 № КТ-UA110000-0091-2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТЕНЕКС УКРАЇНА» за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської митниці судові витрати:
- на сплату судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок;
- на професійну правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення в повному обсязі складено 09.04.2024.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2024 |
Оприлюднено | 12.04.2024 |
Номер документу | 118266584 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні