Рішення
від 05.04.2024 по справі 260/1200/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 квітня 2024 року м. Ужгород№ 260/1200/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Іванчулинця Д.В.,

при секретарі судових засідань Куля Т.Т.,

за участі сторін та осіб, які беруть участь у розгляді справи:

представника позивача Євсеєнка В.В.,

представника відповідача Кремер Л.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» (вул. Достаєвського, буд. 3, м. Берегово, Закарпатська область, 90202, код ЄДРПОУ 39253619) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 05 квітня 2024 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі виготовлено 10 квітня 2024 року.

01 березня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» (далі - позивач) в особі представника адвоката Євсеєнко Віталія Володимировича (далі представник позивача) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позов до Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі відповідач), в якому просить суд:

1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.01.2024 року № 97/07-16-04-06/718/39253619 форми «Н», яким встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201, п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України та згідно з п. 1201.1 ст. 1201, п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 22 708,29 грн.;

2) судові витрати покласти на відповідача (а.с.1-4).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі п.п. 20.1.4, п.20.1, ст. 20 розділу І, п. 75.1, ст. 75, п. 76.2 ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України) головним державним інспектором Виноградівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Закарпатській області Скунц Євою Василівною (далі - Контролюючий орган), проведена камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за періоди з 01.06.2022 року по 30.06.2023 року результати якої викладені в Акті про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» (код ЄДРПОУ - 39253619) від 10.11.2023 року № 8622/07-16-04-06/718/39253619 (далі - Акт перевірки).

Камеральною перевіркою своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

Зокрема вказано, про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в ЄРПН, саме:

- за податковою накладною № 105 (тип причини 7) від 06.06.2022 р., граничний термін реєстрації в ЄРПН 30.06.2022р., зареєстрована 15.07.2022 р. з порушенням терміну на 15 днів;

- за розрахунком коригування № 306//585 від 01.06.2022 р. (складеного постачальником позивача), граничний термін реєстрації в ЄРПН 30.06.2022р., зареєстрована 01.07.2022 р. з порушенням терміну. (складеним постачальником позивача), граничний термін реєстрації в ЄРПН 30.06.2022р., зареєстрована 01.07.2022 р. з порушенням терміну на 1 день;

- за розрахунком коригування № 186 від 08.06.2022 р. (складеного постачальником позивача), граничний термін реєстрації в ЄРПН 30.06.2022р., зареєстрована 05.07.2022 р. з порушенням терміну на 5 днів;

- за розрахунком коригування № 7615//586 від 15.06.2022 р. (складеного постачальником позивача), граничний термін реєстрації в ЄРПН 30.06.2022р., зареєстрована 01.07.2022 р. з порушенням терміну на 1 день;

- за розрахунком коригування № 94 від 10.08.2022 р. (складеного постачальником позивача), граничний термін реєстрації в ЄРПН 31.08.2022р., зареєстрована 01.09.2022 р. з порушенням терміну на 1 день;

- за розрахунком коригування № 108 від 31.05.2023 р, граничний термін реєстрації в ЄРПН 18.06.2023р., зареєстрована 19.06.2023 р. з порушенням терміну на 1 день;

- за розрахунком коригування № 103 від 31.05.2023 р, граничний термін реєстрації в ЄРПН 18.06.2023р., зареєстрована 19.06.2023 р. з порушенням терміну на 1 день.

Про проведення камеральної перевірки позивач дізнався 07.02.2024 року, після отримання оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, в зв`язку із чим ним не застосовувалась процедура адміністративного оскарження Акту перевірки.

За результатами висновків Акту перевірки, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 08.01.2024 року № 97/07-16-04-06/718/39253619 форми «Н», яким встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201, п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України та згідно з п. 1201.1 ст. 1201, п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 22 708,29 грн.

Однак позивач не погоджуючись з таким висновком та вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 08.01.2024 року № 97/07-16-04-06/718/39253619 форми «Н» протиправним, необґрунтованим, безпідставним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

06 березня 2024 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с.24, 25).

20 березня 2024 року на адресу суду надійшло клопотання від представника позивача про проведення судового засідання призначеного по розгляду даної справи на 05 квітня в режимі відеоконференції (а.с.30, 31).

20 березня 2024 року на адресу суду надійшов від відповідача письмовий відзив на позовну заяву, згідно змісту якого вбачається, що останній заперечує проти задоволення позовних вимог повністю та просить суд відмовити позивачеві в задоволенні позову повністю (а.с.35-39).

21 березня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було задоволено клопотання представника позивача та ухвалено судове засідання призначене на 05 квітня 2024 року провести в режимі відеоконференції (а.с.68, 69).

26 березня 2024 року представник позивача скористався своїм правом і подав до суду письмову відповідь на відзив (а.с.72-74).

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі з мотивів наведених у позовній заяві та відповіді на відзив, просив суд позов задовольнити повністю.

Натомість, представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з мотивів наведених у письмовому відзиві та просила суд відмовити позивачеві в задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить наступних висновків.

З матеріалів справи судом встановлено, що на підставі пп. 20.1.4, п.20.1 ст. 20, п. 75.1 ст.75, 76.2 ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) ГУ ДПС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» (код ЄДРПОУ 39253619) щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за період з 01.06.2022 по 30.06.2023.

Перевіркою (акт перевірки від 10.11.2023 №8622/07-16-04-06/39253619) встановлено, що ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» в порушення п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкову накладну від 06.06.2022 №105 (із граничним строком реєстрації 30.06.2022) зареєструвало в ЄРПН 15.07.2022 з порушенням строку реєстрації на 15 календарних днів; податкову накладну від 31.05.2023 №103 (із граничним строком реєстрації 18.06.2023) зареєструвало в ЄРПН 19.06.2023 з порушенням строку реєстрації на 1 календарний день; розрахунки коригування від 01.06.2022 №306//586, від 15.06.2022 №7615//586 до податкових накладних (із граничним строком реєстрації 30.06.2022) зареєструвало в ЄРПН 01.07.2022 з порушенням строку реєстрації на 1 календарний день; розрахунок коригування від 08.06.2022 №186 до податкової накладної (із граничним строком реєстрації 30.06.2022) зареєструвало в ЄРПН 05.07.2022 з порушенням строку реєстрації на 5 календарних днів; розрахунок коригування від 10.08.2022 №94 до податкової накладної (із граничним строком реєстрації 31.08.2022) зареєструвало в ЄРПН 01.09.2022 з порушенням строку реєстрації на 1 календарний день; розрахунок коригування від 31.05.2023 №108 до податкової накладної (із граничним строком реєстрації 18.06.2023) зареєструвало в ЄРПН 19.06.2023 з порушенням строку реєстрації на 1 календарний день.

Другий примірник акта перевірки від 10 листопада 2023 року № 8622/07-16-04-06/ НОМЕР_1 надіслано ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» 13 листопада 2023 року рекомендованим листом №9030002236043 з повідомленням про вручення. Рекомендований лист № 9030002236043 повернувся до ГУ ДПС у Закарпатській області з довідкою поштового зв`язку (форма №20) із зазначенням причини повернення - «за закінченням встановленого строку зберігання».

Відповідно п. 42.2, п. 42.5 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Отже, акт перевірки від 10 листопада 2023 року № 8622/07-16-04-06/ НОМЕР_1 вважається врученим 20 грудня 2023 року (згідно довідки поштового зв`язку (форма №20)).

За розглядом акта перевірки від 10 листопада 2023 року № 8622/07-16-04-06/39253619 Головне управління ДПС у Закарпатській області 08 січня 2024 року прийняло податкове повідомлення-рішення № 97/07-16-04-06/718/39253619, яким застосувало штраф у сумі 22708,29 грн, в т.ч.:

- на підставі п.120-1.1 ст.120-1 ПК України застосувало 1020 грн штрафу за порушення строку реєстрації податкової накладної, складеної на операцію, що оподатковується за нульовою ставкою; 21501,81 грн штрафу (10% сум ПДВ, зазначених в розрахунках коригування - 215018,05грн) за порушення строку реєстрації розрахунків коригування до 15 календарних днів;

- на підставі п.90 підр. 2 розд. XX ПК України застосувало 186,48 грн штрафу (2% сум ПДВ, зазначених в податковій накладній/розрахунку коригування - 9323,81 грн) за порушення строку реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до 15 календарних днів.

Підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, (далі - ПК України) визначено, що єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема, для податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу, зокрема, в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою.

Відповідно до п.89 підр.2 розд. XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків, зокрема для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з п.90 підр.2 розд. XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Позивач у позовній заяві невірно зауважує, що на час ухвалення спірного податкового повідомлення-рішення відбулися зміни у податковому законодавстві, які не були враховані відповідачем, а саме тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні Законом України від 12.01.2023 №2876-IX, який набрав чинності 08.02.2023, зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон №2876-ІХ), який набрав чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі - ПН/РК) до податкових накладних в ЄРПН, встановлені пунктом 201.10 ст.201 ПК України, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Відповідно, визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876- ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять, зокрема для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені, для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Тобто, штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.

При цьому порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-ІХ, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1. 1 статті 120-1 ПК України.

У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.01.2024 у справі № 280/4484/23 Верховним Судом сформовані наступні правові висновки, зокрема, щодо застосування пункту 120-1.1 статті 120-1, пункту 89, пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, а саме: « Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акту.

Закон № 2876-ІХ не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом №2876- ІХ) є неможливим».

Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України передбачено, якщо після постачання товарів/ послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/ послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Згідно з пп.192.1.1 п.192.1 ст.192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно з пп.192.1.2 п.192.1 ст.192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Законодавством не передбачено механізм фіксації дати отримання покупцем розрахунків коригувань та не визначено перелік документів, які можуть слугувати підтвердженням дати отримання покупцем такого розрахунку коригування при камеральній перевірці дотримання строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН.

Тому, з метою недопущення невідповідностей при складанні податкової звітності та уникнення неточностей при обрахунку у системі електронного адміністрування ПДВ суми перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН (сума перевищення), доцільно реєстрацію розрахунків коригувань на зменшення здійснювати з урахуванням термінів, визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Суд звертає увагу, на ту обставину, що ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» після настання однієї з подій: повернення грошових коштів та/або повернення ТМЦ, володіло інформацією про дату, якою повинні бути складені розрахунки коригувань, терміни реєстрації яких встановлено ПК України.

Однак, позивачем не надано жодних підтверджуючих документів, що вказують на дії ТОВ «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» спрямовані на вчасне отримання від продавця розрахунків коригування та, відповідно їх вчасну реєстрацію.

Враховуючи вищевикладене, наведені аргументи ТОВ ««Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» у позовній заяві не є підставою для скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 08.01.2024 №97/07-16-04-06/718/39253619.

Проаналізувавши обставини справи, чинне на момент виникнення спірних правовідносин законодавство, суд приходить висновку, що відповідач суб`єкт владних повноважень діяв в межах та спосіб встановлений законом, відтак позовні вимоги ТОВ ««Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» є безпідставними та не відлягають до задоволення.

Оскільки позивачеві відмовлено у задоволенні позовних вимог, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Берегівське Хлібоприймальне Підприємство» (вул. Достаєвського, буд. 3, м. Берегово, Закарпатська область, 90202, код ЄДРПОУ 39253619) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).

СуддяД.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118266846
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —260/1200/24

Постанова від 09.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 05.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні