МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2024 р. № 400/14916/23 Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, відповідно до процедури передбаченої ст.262 КАС України, адміністративну справу,
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "АГРОБУД-С", вул. Південнокодимська, 8,Кам`яний Міст,Первомайський район, Миколаївська область,55231,вул. Південнокодимська, 8,Кам`яний Міст,Первомайський район, Миколаївська область,55231 до Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001, Державної податкової служби України провизнання протиправними та скасування рішень від 13.09.2023 № 9516898/45052737, від 03.10.2023 № 71445/45052737/2; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 22.08.2023 № 9,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агробуд-С" звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило: 1) визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 13.09.2023 №9516898/45052737 про відмову в реєстрації податкової накалданої №9 від 22.08.2023 на загальну суму 240000,08 грн; 2) визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 03.10.2023 №71445/45052737/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2023 на суму 240000,08 грн; 3) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Агробуд-С" №9 від 22.08.2023 .
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що мало господарські правовідносини з ТОВ "Перспектива", з яким укладено договір поставки. В серпні 2023 року позивачем на адресу ТОВ "Перспектива" було поставлено продукцію (металоферма арочного типу 6 м) у кількості 17 шт на суму 240000,08 грн, в тому числі ПДВ 40000,01 грн. Позивачем було сформовано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №9 від 22.08.2023 на суму 240000,08 грн, в тому числі ПДВ 40000,01 грн, але, відповідачем було зупинено реєстрацію цієї накладної, спираючись на п. 201.16 ст. 201 ПК України, обсяг постачання товару/послуги 7308 перевищує величину залишку , визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості, та запропоновано надати пояснень та інші документи, достатні для прийняття рішення про реєстрації ПН. 01.09.2023 позивачем було надано пояснення та копії документів, але відповідачем 07.09.2023 додатково повідомлено про необхідність надання додаткових документів, а саме надання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній : первинних документів щодо постачання/ придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі. Додаткова інформація: платником не надано калькуляцію на виконання робіт та не надано документів на придбання товарів/послуг, які використовуються для виконання робіт, вказаних у ПН. На виконання вказаного повідомлення, позивачем 08.09.2023 було подано до податкового органу повідомлення №2 з поясненнями та копіями первинних документів, але незважаючи на те, що товариство надані всі документи, відповідачем 13.09.2023 відмовлено в реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2023 у зв`язку з не наданням/частковим наданням платником податку додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем було подано скаргу на рішення з додатковими поясненнями, однак рішенням від 03.10.2023 №71445/45052737/2 скаргу залишено без задоволення з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів. На переконання позивача, надані ним документи до податкової накладної та скарги у повній мірі надають змогу переконатися у дійсності господарської операції. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Відповідач - Головне управління ДПС у Миколаївській області позов не визнав, просив відмовити у його задоволенні. В письмовому відзиві вказав на безпідставність позовних вимог та правомірність прийнятого рішення. Свою позицію аргументував тим, що після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачу було запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній. Позивачем подано пояснення та копії документів, за результатами розгляду яких у зв`язку з ненаданням позивачем калькуляції на виконання робіт та первинних документів щодо придбання товарів/послуг, які потрібні для надання послуг, що зазначені в ПН, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2023.
Суд розглянув справу 10.04.2024 в порядку письмового провадження, без проведення судового засідання, на підставі матеріалів справи, відповідно ст. 262 КАС України.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агробуд-С" зареєстрований в якості юридичної особи, про в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис 02.02.2003, та є платником податків. Основними видами діяльності ТОВ "Агробуд-С" є : (КВЕД 41.20) будівництво житлових і нежитлових будівель; (КВЕД 10.41) виробництво олії та тваринних жирів; (КВЕД 25.11) виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; (КВЕД 25.62) механічне оброблення металевих виробів; (КВЕД 43.11) знесення; (КВЕД 43.12) підготовчі роботи на будівельному майданчику; (КВЕД 43.29) інші роботи із завершення будівництва; (КВЕД 46.90) неспеціалізована оптова торгівля; (КВЕД 49.41) вантажний автомобільний транспорт, тощо.
З метою здійснення господарської діяльності позивачем 17.08.2023 укладено з ТОВ "Перспектива" договір поставки №19.
За умовами вказаного договору:
- постачальник зобов`язується поставити та передати покупцю у власність, а покупець зобов`язкується прийняти та оплатити продукцію (товар) у асортименті, кількості, ціні та строків поставки згідно із видатковими накладними, на умовах, викладених у Договорі (п. 1.1. Договору);
- найменування, одиниці виміру та загальна кількість товару, що є предметом поставки, визначається у відповідному замовленні покупця або узгоджується сторонами у відповідних додатках. Узгоджена у Договорі кількість, асортимент, ціна на товар вказується у видатковій накладній (п. 1.2 );
- ціна товару є договірною (п. 2.1);
- сума договору складає 240000 грн, в т.ч. ПДВ 40000 грн, та визначається загальною вартістю товару згідно усіх видаткових накладних (п. 2.2);
- розрахунки за цим договором проводяться в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника згідно виставлених рахунків-фактур (п. 3.1);
- за домовленістю сторін , строки та порядок оплати за даним договором може бути змінено, про що вказується в додаткових угодах (п. 3.2);
- поставка товарів здійснюється тільки після 100% оплати (п. 4.1);
- датою поставки вважається дата видаткової накладної (п. 4.2).
Відповідно до умов договору поставки від 17.08.2023 позивачем на замовлення покупця ТОВ Перспектива" виставлено рахунок на оплату №40 від 17.08.2023 на суму 240000,08 грн за товар (металоферма арочного типу 6 м у кількості 17 шт).
22. 08. 2023 ТОВ "Перспектива" перерахувало на рахунок позивача 240000,08 грн згідно рахунку №40 від 17.08.2023.
На виконання приписів п.201.10 ст. 201 ПК України ТОВ "Агробуд -С" по першій події (отримання передоплати за товар) склало та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, податкову накладну №9 від 22.08.2023 на загальну суму 240000,08 гривень, у т.ч. ПДВ 40000,01 гривень.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Волинській області реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2023 зупинена. У Квитанції про зупинення зазначено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, обсяг постачання товару/послуги 7308 перевищує величину залишку , визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, та запропоновано надати пояснень та інші документи, достатні для прийняття рішення про реєстрації ПН.
01.09.2023 ТОВ "Агробу-С" надало Комісії пояснення щодо здійснення господарської операції, а також копії документів на підтвердження здійснення операції: податкових накладних, виписаних по першій події - отримання коштів від ТОВ "Перспектива", договору, рахунку, банківської виписки, документів щодо придбання товарів, послуг, виконання робіт.
07.09.2023 Комісією направлено на адресу позивача повідомлення №9484438/45052737 про необхідність надання додаткових документів, а саме надання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній : первинних документів щодо постачання/ придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі. Додаткова інформація: платником не надано калькуляцію на виконання робіт та не надано документів на придбання товарів/послуг, які використовуються для виконання робіт, вказаних у ПН.
08.09.2023 позивачем було направлено до відповідача повідомлення №2 про подання додаткових документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації ПН. Додатково були надані: пояснювальна записка, табель обліку робочого часу, виписка банку, відомості на виплату заробітної плати та авансу працівникам, наказ на роз`їздний характер робіт, накладні на придбання товарів та послуг, які відображають діяльність підприємства у кількості 40.
13.09.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено Рішення №9516898/45052737 про відмову в реєстрації податкової накладної с №9 від 22.08.2023 на загальну суму 240000,08 гривень, в т.ч. ПДВ 40000,01 гривень, у зв`язку з не наданням/частковим наданням платником податку додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивач 13.09.2023 звернувся зі скаргою на рішення від 13.03.2023, однак рішенням від 03.10.2023 №71445/45052737/2 скаргу ТОВ "Агробуд-С" залишено без задоволення з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів.
Не погоджуючись з цим, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до п.201.1. ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Мінфіна №520 12.12.2019, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п.9 Порядку №250, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до п.10 Порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення №1165) одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Рішення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містить у собі вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків.
Разом з тим, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.
Аналогічна правова позиція висловлювалася Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21 травня 2019 року у справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а, від 03 листопада 2021 року у справі №360/2460/20, від 20 січня 2022 року у справі № 140/4162/21, від 14 грудня 2022 року у справі № 560/11825/21.
При цьому у пп. 3 п. 11 Порядку зупинення №1165 прямо передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог чинного законодавства позивачем було направлено пояснення щодо здійснення господарських операцій та копії первинних документів.
При цьому, позивач надав пояснення та усі первинні документи, які на його переконання, є достатніми для підтвердження здійснення господарської операції, як після зупинення реєстрації ПН, так і після отримання повідомлення про необхідність надання додаткових документів.
Однак, всупереч наданих документів, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Підстави, зазначені у рішеннях від 13.09.2023 та рішеннях від 03.10.2023 щодо ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, є безпідставними, оскільки позивачем були надані усі наявні або достатні, на його переконання, документи, які в повній мірі підтверджують фактичне здійснення господарської операції.
Щодо зазначення у додатковій інформації: відсутність калькуляції на виконання робіт, то суд не вбачає в даному випадку її необхідність, оскільки ціна товару і загальна сума поставки, узгоджена договором. Сума 240000,08 грн - передплата за товар згідно виставленого рахунку за 17 шт металоферми, а не за виконання робіт, які потребують детальної калькуляції.
При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 травня 2020 року у справі №0940/1240/18 та від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність рішення від 13.09.2023 №9516898/45052737 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2023 та рішення від 03.10.2023 №71445/45052737/2 про залишення скарги ТОВ "Агробуд-С" без задоволення.
Щодо способу поновлення прав позивача, то відповідно до п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 20 Порядку №1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, обґрунтованим вимоги позивача, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну датою її фактичного подання на реєстрацію.
Позов задовольнити у повному обсязі.
Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2684 грн підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОБУД-С" (вул. Південнокодимська, 8,Кам`яний Міст,Первомайський район, Миколаївська область,55231 45052737) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001 44104027) Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, Київ ) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 13.09.2023 № 9516898/45052737 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 22.08.2023р.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 03.10.2023р. № 71445/45052737/2 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 22.08.2023р.
4. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8 ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної ТОВ «АГРОБУД-С» ( 55231, Миколаївська область, Первомайський район, село Кам`яний Міст, вулиця Південнокодимська, будинок 8, ЄДРПОУ 45052737 ) за № 9 від 22.08.2023р. на загальну суму 240000,08 грн, датою її подання.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053 код ЄДРПОУ 43005393 ) на користь ТОВ «АГРОБУД-С» (55231, Миколаївська область, Первомайський район, село Кам`яний Міст, вул. Південнокодимська, будинок 8, ЄДРПОУ 45052737) судові витрати в розмірі 1342,00 (одна тисяча триста сорок дві ) гривень.
6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОБУД-С" (вул. Південнокодимська, 8,Кам`яний Міст,Первомайський район, Миколаївська область,55231 45052737) судові витрати в розмірі 1342,00 (одна тисяча триста сорок дві ) гривень.
7. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В. В. Біоносенко
Рішення складено в повному обсязі 10.04.2024
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2024 |
Оприлюднено | 12.04.2024 |
Номер документу | 118268464 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні