Рішення
від 08.04.2024 по справі 420/13365/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/13365/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Марина П.П.,

при секретарі Бушанській В.І.,

за участю сторін:

від позивача Гидирим О.А. ,

від відповідача Довгонос В.Ю. , Гуменюк І.В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 08.10.2020 року № 000215/07-08, № 000216/07-08, № 000217/07-08, № 000218/07-08

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 08.10.2020 року № 000215/07-08, № 000216/07-08, № 000217/07-08, № 000218/07-08.

В адміністративному позові представник позивача зазначає, що за результатами проведеної перевірки складено акт №000122/15-32-05-02/33140623 від 07.09.2020р., в якому зроблено висновок про порушення Товариством положень діючого податкового законодавства та у відповідності до податкових повідомлень-рішень встановлюється наступне:

1) згідно податкового повідомлення-рішення №000215/07-08 від 08.10.2020р. Товариству зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ - 2 011 806 грн., та зобов`язано здійснити відображення зазначеної суми в податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження цього податкового повідомлення-рішення;

2) згідно податкового повідомлення-рішення №000216/07-08 від 08.10.2020р. Товариству зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 5 840,00 грн. при цьому суму завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, що підлягає виправленню у показниках податкової звітності з податку на прибуток, визначено у розмірі 171 873 грн;

3) згідно податкового повідомлення-рішення №000218/07-08 від 08.10.2020р. Товариство зобов`язано скласти та зареєструвати податкові накладні на суму ПДВ - 2 003 806,00 грн., та застосовано штраф у розмірі 19 825,00грн;

4) згідно податкового повідомлення-рішення №000217/07-08 від 08.10.2020р. у відношенні Товариства застосовано штрафні санкції у розмірі 1020,00грн. за платежем: податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, код платежу 11010100.

ТОВ " Капітолій А" не погоджується із висновками Акту перевірки та винесеними на його підставі податковими повідомленнями-рішеннями, у зв`язку з чим звернулось до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідачем до суду надано відзив на адміністративний позов, згідно якого представник відповідача зазначає, що Головне управління ДПС в Одеській області адміністративний позов не визнає, та категорично не погоджується з доводами позивача, вважає що позов не підлягає задоволенню.

Представник відповідача зазначив, що в адміністративному позові не спростовано встановлених під час перевірки порушень податкового законодавства.

На переконання представника відповідача, встановлені під час перевірки порушення є обґрунтованими, а прийняті контролюючим органом оскаржувані податкові повідомлення - рішення є правомірними.

Представником позивача подано відповідь на відзив та додаткові письмові пояснення.

Представником відповідача подано додаткові письмові пояснення.

Ухвалою суду від 07.12.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 28.12.2020 року продовжено строк підготовчого провадження.

Ухвалою суду від 17.03.2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідно до довідки про нездійснення фіксування судового засідання по справі №420/13365/20 за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у судове засідання, призначене на 22.06.2021 року о 10:00, особи, які беруть участь у справі не з`явились та розгляд справи продовжено в порядку письмового провадження.

Згідно з розпорядженням «Про призначення повторного автоматичного розподілу справи» від 15.09.2023 року №607 здійснено повторний розподіл судової справи та до протоколу автоматизованого розподілу від 15.09.2023 року справу передано для розгляду судді Марину П.П.

Ухвалою суду від 18.09.2023 року прийнято до провадження справу №420/13365/21 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» до Головного управління ДПС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень. Розгляд справи ухвалено проводити в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 13.11.2023 року продовжено строк підготовчого провадження.

Ухвалою суду від 27.11.2023 року, занесеною до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника відповідача про заміну відповідача, розгляд справи розпочато спочатку.

Ухвалою суду від 09.01.2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні 26.03.2024 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення про задоволення адміністративного позову.

Повний текст рішення складено з урахуванням часу перебування судді Марина П.П. у відрядженні, в перший робочий день, а саме 08.04.2024 року.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі 04.10.2004 року за №15561020000001636, види економічної діяльності:68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний). (а.с. 47, том 1).

На підставі направлень, виданих Головним управлінням ДПС в Одеській області від 21.08.2020 №1531/05-02, від 21.08.2020 №1532/05-02, відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст. 20, п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, рішення про припинення від 03.04.2020 року №15561270033001636, на підставі наказу ГУ ДПС в Одеській області від 18.08.2020X23558, проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ «КАПІТОЛ1Й А», код ЄДРПОУ 33140623, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2017 по 24.08.2020 роки, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з 01.01.2011 по 24.08.2020 роки, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (додаток 1 до акта перевірки, який є його невід`ємною частиною), за результатами якої складено акт від 07.09.2020 №0000122/15-32-05-02/33140623 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «КАПІТОЛІЙ А», код ЄДРПОУ 33140623,(номер телефону: 34 16 47, адреса електронної пошти: svitanok@ukr.net) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2017 по 24.08.2020 роки, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з 01.01.2011 по 24.08.2020 роки.» (а.с. 12-26 т.1)

У висновках акту перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення ТОВ «Капітолій А»:

п.44.1, 44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, п.3 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 1999 №87, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 червня 1999 за N 391/3684 зі змінами та доповненнями, п.5, п.7, п.10 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 №290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 за №860/4153 (із змінами та доповненнями), п.3.2, п.3.3, п.3.13 р.111 «Зміст статей звіту про фінансові результати» Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджених Наказом Міністерства Фінансів України від 28.03.2013 №433 (із змінами і доповненнями), п.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996- XIV, (із змінами та доповненнями), п.3 р. III Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 за №336/22868 (зі змінами та доповненнями), п.5, п.7, п.20, п.21 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за №27/4248 (зі змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено завищення задекларованого фінансового результату до оподаткування (збитку) у сумі 171 873 грн., у тому числі за 2020 рік у сумі 171 873 грн. та заниження об`єкту оподаткування (від`ємне значення) у сумі 2 970 307 грн., у тому числі за 2020 рік у сумі 2 970 307 грн.;

п. 198.5 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення з податку на додану вартість на загальну суму 2 011 806 грн., у тому числі за серпень 2020 року у сумі 2 011 806 грн.

п.201.1, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого підприємством не складено та не зареєстровано податкову накладну на суму податку на додану вартість у розмірі 2 003 806 грн., у тому числі за листопад 2017 року на суму ПДВ 9 192 грн., грудень 2017 року на суму ПДВ 9 525 грн., січень 2018 року на суму ПДВ 9 525 грн., лютий 2018 року на суму ПДВ 4607 грн., серпень 2020 року на суму ПДВ 1970 957 грн

ст.51. п.п.«б» п. 176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями у результаті чого відбулось подання не у повному обсязі та з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, в наслідок чого призвело до зменшення податкових зобов`язань платника податку та зміни(відсутності даних) платника податку за перевіряємий період.

ТОВ «Капітолій А» подано заперечення на акт перевірки. (а.с. 27- т. 1)

За результатом розгляду заперечень, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято рішення, що висновки акту від 07.09.2020 №000122/15-32-05-02/33140623 є правомірними та такими, що залишаються без змін.

На підставі зазначеного акту перевірки від 07.09.2020 №000122/15-32-05-02/33140623 року Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення - рішення:

№000215/07-08 від 08.10.2020 року (форма В4) за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), яким встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу наступного звітного (податкового) періоду на суму 2011806 грн. (а.с. 36 т.1)

№000216/07-08 від 08.10.2020 (форма «П»), яким визначено завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток на суму 171873,00 грн (а.с. 37 т.1);

№000217/07-08 (форма «ПН») від 08.10.2020, яким застосовано штрафну санкцію в розмірі 20% та 5% обсягу постачання на суму 19825,00 грн. (а.с. 38 т.1);

№000218 від 08.10.2020 р. за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на суму 1020,00 грн.

Позивач, вважаючи, що висновки, викладені в акті перевірки необґрунтованими, а податкові повідомлення-рішення протиправними та такими що підлягають скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до вимог частини 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п.14.1.36 п.14.1.ст.14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Підпунктом 14.1.185 п.14.1. ст.14 ПКУ встановлено, що постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Відповідно до п.п.14.1.202. п.14.1. ст.14 ПКУ продаж (реалізація) товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.

Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно підпункту 134.1.1. ст.134.1 ПК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу (п.135.1. ст.135 ПК України).

Згідно з пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.14.1.156. ст.14 ПК України).

Так, як вбачається з акту перевірки від 07.09.2020 року №000122/15-32-05-02/33140623 встановлено, що ТОВ «КАШТОЛІЙ А» прийнято рішення про припинення від 03.04.2020 за №15561270033001636. Згідно п.4 Рішення №03/04-20 від 03.04.2020 єдиного учасника ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» затверджено порядок та строки заявлення кредиторами вимог до ТОВ «КАПІТОЛІЙ А»: претензії кредиторів приймаються протягом двох місяців з дати оприлюднення відомостей про припинення ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» шляхом приєднання на умовах правонаступництва до TOB «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» (відповідно до 03.06.2020 року).

Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.01.2017 по 31.07.2020роки встановлено їх заниження у сумі 2 011 806 грн., у тому числі за вересень 2017 року у сумі8000 грн., листопад 2017 року у сумі 9192 грн., грудень 2017 року у сумі 9525 грн., січень 2018року у сумі 9525 грн., лютий 2018 року у сумі 4607 грн., серпень 2020 року у сумі 1970 957 грн.

Посадовими особами відповідача встановлено, що ТОВ «КАПІТОЛ1Й А» до складу операцій, що оподатковуються за основною ставкою не включено обсяг наданих послуг TOB "СОКАР ПЕТРОЛЕУМ", код 38305367 з оренди АЗС з комплексом приміщень за адресою м. Одеса, Ленінградське шосе,12/1, на загальну суму ПДВ 8000грн. за вересень 2017 року, при цьому податкові накладні виписано у вересні 2017 року та зареєстровано в ЄРПН у 18 жовтня 2017 року. ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» до доходу віднесено суму в повному обсязі.

Згідно з наданими до перевірки документами, даних Архіву електронної звітності,інформаційних систем Податкового блоку, за результатами перевірки встановлено, що підприємством не здійснені нарахування податкових зобов`язань за вересень 2017 року на загальну суму 8000 грн. по контрагенту ТОВ "СОКАР ПЕТРОЛЕУМ", код 38305367:

податкова накладна №3 від 20.09.2017, зареєстровано18.10.2017 на суму 4000,00 грн, в т.ч. ПДВ 666,67грн

податкова накладна №2 від 14.09.2017, зареєстровано 18.10.2017 на суму 21000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3500,00 грн;

податкова накладна №5 від 29.09.2017, зареєстровано 18.10.2017 на суму 19000,00 грн, в т.ч. ПДВ 3166,67грн;

податкова накладна №4 від 26.09.2017, зареєстровано 18.10.2017 на суму 4000,00 грн, в т.ч. ПДВ 666,67 грн.

Також відповідачем встановлено, що ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» до складу операцій, що оподатковуються за основною ставкою не включено обсяг наданих послуг ТОВ "СОКАР ПЕТРОЛЕУМ", код38305367 з оренди АЗС з комплексом приміщень за адресою м. Одеса, Ленінградське шосе, 12/1, на загальну суму ПДВ 32849 грн., у тому числі за листопад 2017 року у сумі 9192 грн., грудень 2017 року у сумі 9525 грн., січень 2018 року у сумі 9525 грн., лютий 2018 року у сумі 4607 грн. Податкові накладні не зареєстровано в ЄРПН.ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» до доходу віднесено суму в повному обсязі. Згідно з наданими до перевірки документами, даних Архіву електронної звітності, інформаційних систем Податкового блоку, за результатами перевірки встановлено, що підприємством не здійснені нарахування податкових зобов`язань на загальну суму ПДВ 32849 грн., у тому числі за листопад 2017 року у сумі 9192 грн., грудень 2017 року у сумі 9525 грн., січень 2018 року у сумі 9525, лютий 2018 у сумі 4607,67 грн:

Акт № 11 від 30.11.2017 на суму 57150,00грн, в т.ч. ПДВ 9525,00грн:

зареєстровано 27.11.2017 податкову накладну №1 від 03.11.2017 на суму ПДВ 333,33 грн - відхилення 9191,67 грн;

акт №12 від 30.12.2017 на суму 57150,00грн, в т.ч. сума ПДВ 9525,00 грн - відхилення 9525,00 грн

акт №1 від 31.01.2018 на суму 57150,00, в т. ч. ПДВ 9525,00 грн. - відхилення 9525,00 грн

акт №2 від 28.02.2018 на суму 57150,00грн, в т.ч. ПДВ 9525,00грн - відхилення 4606,67 грн:

ПН№1від 06.02.2018 зареєстрована 14.03.2018, сума ПДВ - 500,00грн

ПН№2 від 07.02.2018 зареєстрована 14.03.2018, сума ПДВ - 1000,00грн

ПН№3 від 15.02.2018 зареєстрована 14.03.2018, сума ПДВ - 3418,33

Таким чином, TOB КАПІТОЛІЙ А» за період листопад 2017 року - лютий 2018 року надано послуг TOB "СОКАР ПЕТРОЛЕУМ" на суму 228 600 грн., у тому числі ПДВ 38 100 грн. До податкових зобов`язань підприємством віднесено суму ПДВ у розмірі 5 252 грн. ТОВ КАПІТОЛІЙ А» не зареєструвало та не віднесло до податкових зобов`язань суму ПДВ у розмірі 32 848 грн.

Також проведеною перевіркою показника у рядку 4.1 кол. Б Декларації «Нараховано податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України за операціями, що оподатковуються за: основною ставкою» за період з 01.01.2017 по 31.07.2020 роки, на підставі документів, наведених у додатку №4 до акта перевірки встановлено заниження задекларованого суб`єктом господарювання показника у рядку 4.1 Декларації «Нараховано податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України за операціями, що оподатковуються за: основною ставкою» у сумі 1 970 957 грн., у тому числі за серпень 2020 року у сумі 1 970 957 грн.

Станом на початок перевірки, а саме 25.08.2020 року у ТОВ «КАШТОЛІЙ А» обліковуються наступні основні засоби:

Автогазороздавальна колонка АЗС ВМР 215 SXD/ZV1 (інв.№ 834) первісна вартість 196 161,77грн, сума зносу 91 542,08, балансова вартість 104 619,69, нараховані ПЗ з ПДВ - 20 923,94грн;

АЗС № 01/8. м. Одеса. Київське шосе, 12/1 (інв.№511) первісна вартість 14 993071,57 грн, сума зносу 5 411 517,07грн, балансова вартість 9581554,50грн, нараховані ПЗ з ПДВ - 1 916 310,90грн;

Зонд вимірювальний 30- В06УЗ (інв.№ 837)первісна вартість 23 736,29, сума зносу 11 076,80 грн, балансова вартість 12 659,49грн, нараховані ПЗ з ПДВ - 2 531,90грн;

Контейнер - склад (інв № 589) первісна вартість 24 619,11, сума зносу 15 216,33грн, балансова вартість 9 402,78 грн, нараховані ПЗ з ПДВ 1 880,56грн;

СЗГ-1-10, У-9.9 куб.м., диам 1600 мм правобічний без гозораздавальної колонки і навісу (інв.№ 836) первісна вартість 258 479,46грн, сума зносу 120 623,72грн, балансова вартість 137 855,74грн, нараховані ПЗ з ПДВ 27 571,15грн;

Щит розподільчий (панель РУНН) (інв.№ 597) первісна вартість21958,33грн, сума зносу - 13 266,63грн, балансова вартість - 8 691,70грн, нараховані ПЗ з ПДВ - 1 738,34 грн.

Разом нараховані податкові зобов`язання з ПДВ - 1 970 956,78 грн.

ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» станом на 24.08.2020 проводило інвентаризацію основних засобів, згідно інвентаризаційних описів необоротних активів від 24.08 2020 підтверджено наявність основних засобів та відповідність їх бухгалтерському обліку.

За результатами перевірки встановлено, що в порушення п. 198.5 ст.198 Податкового кодексу України підприємством не нараховані податкові зобов`язання з ПДВ у розмірі 1 970 957 грн. на суму балансової вартості основних засобів, які не було своєчасно передано правонаступнику ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ Україна», а саме в термін, протягом, якого приймаються вимоги кредиторів до 03.06.2020 року.

Таким чином, в порушення п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) за перевірений період встановлено заниження податкових зобов`язань на загальну суму 1 970 957 грн., у тому числі за серпень 2020 року на 1970957 грн., які не були нараховані за операціями продажу (передачі) основних засобів.

За період з 01.01.2017 по 24.08.2020 роки ТОВ "КАПІТОЛІЙ А" задекларовано від`ємне значення з ПДВ, станом на 31.07.2020 року у розмірі 2 190 464 грн.

Перевіркою повноти нарахування податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по31.07.2020 роки встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податного) періоду у сумі 2 011 806 грн., у тому числі за вересень 2017 року у сумі 8000 грн., листопад 2017 року у сумі 9192 грн., грудень 2017 року у сумі 9525 грн., січень 2018 року у сумі 9525 грн., лютий 2018 року у сумі 4607 грн., серпень 2020 року у сумі 1970 957 грн.

Відповідно до п.198.1-198.3 ст.198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п.198.5 ст. 198 ПК України Платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

В свою чергу, відповідно до підпункту 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 Податкового кодексу України, не є об`єктом оподаткування операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб.

Так, на такі операції не поширюється обов`язок з нарахування податкових зобов`язань з ПДВ, передбачених п. 198.5 ПКУ.

Разом з тим, відповідно до пп. 14.1.95 п. 14.1 ст. 14 ПК України кредитор - юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів.

Відповідачем не надано жодних доказів того, що ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» є кредитором ТОВ «Капітолій А», та стосовно заявлення ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» вимог щодо погашення будь-якої заборгованості позивачем.

Враховуючи те, що ТОВ «Капітолій А» припиняється шляхом приєднання на умовах правонаступництвадо TOB «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА», висновки податкового органу щодо обов`язку нарахувати податок на додану вартість в сумі 1 970 957 грн., у тому числі за серпень 2020 року на 1970957 грн та зареєструвати податкову накладну є необґрунтованими.

Щодо податкових зобов`язань з ПДВ, визначених відповідачем у сумі 32848 грн.

Позивачем в адміністративному позові зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань з ПДВ Товариством були складені податкові накладні в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, за даними обліку за листопад 2017 р. по контрагенту ТОВ «Сокар Петролеум» акт виконаних робіт (наданих послуг) -є другою подією, яке не потребує виписки податкових накладних. Однак, в зазначеному місяці здійснено виплату авансу на суму 2000 грн, в тому числі ПДВ333,33 грн., на що і виписана і зареєстрована податкова накладна. Водночас, сальдо по кредиту рахунку 36 «Розрахунки з покупцями і замовниками» становить на 30.11.2017 - 141940,00, при оренді на місяць 57150,00 грн., що свідчить про виникнення першої події - передоплати, за яким податкове зобов`язання зареєстровано в липні 2017 р.

Також, представник позивача зазначає, що аванс за розрахунками з даним контрагентом, відображеного на 01.11.2017р. в сумі 197 090 грн, в тому числі ПДВ 32 848,33 грн, - дані оплати проводилися в період з серпня 2017р. по жовтень 2018р. За даними оплатами виписувалися податкові накладні та реєструвалися в СЕА ПДВ, відбивалися в деклараціях з ПДВ, крім даних за вересень 2017р., про що і описано в Акті перевірки.Станом на 31.12.2017 р. сальдо по кредиту рахунку 36 «Розрахунки з покупцями і замовниками» становило 84790,00, що перевищує суму оренди за місяць по зазначеному контрагенту, відповідно донарахування податкового зобов`язання з ПДВ за січень 2018 на підставі акту виконаних робіт необґрунтованим, тому що це друга подія.

В лютому 2018р. зареєстроване податкове зобов`язання з оплати 29510,00 грн., в т.ч. ПДВ 4918,33 грн, - що є першою подією. Сальдо за кредитом рахунку 36 «Розрахунки з покупцями і замовниками» на 01.02.2018р. становить 27640,00, що теж засвідчує про те, що акт виконаних робіт (наданих послуг) - це друга подія.

Таким чином, за твердженням представника позивача, на дату першої події за операцією з постачання послуг з оренди по контрагенту ТОВ «Сокар Петролеум» Товариством визначені податкові зобов`язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 188.1 статті 188 розділу V Кодексу, тобто виходячи з договірної вартості.

Так, між ТОВ «КАПІТОЛІЙ К» та ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛІУМ» укладено договір оренди АЗС з комплексом приміщень №12/03/15/01/8 від 12.03.2015 року, що розташована за адресою: АЗС 01/8, м. Одеса, Ленінградське шосе, 12/1.

Плата за користування складає 57150,00 грн на місяць.

Також, між ТОВ «КАПІТОЛІЙ К» та ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛІУМ» укладено договір оренди АЗС з комплексом приміщень №01/01/18-01/8 від 01.01.2018 року, що розташована за адресою: АЗС 01/8, м. Одеса, Київське шосе, 12/1.

Плата за користування складає 57150,00 грн на місяць.

Відповідно до наданої до суду оборотно-сальдової відомостей по рахунку 363 (розрахунки, зокрема, з ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛІУМ») переплата за договором №12/03/15/01/8 від 12.03.2015 станом на кінець вересня складає 179740,00 грн, на кінець жовтня - 197090,00 грн, на кінець листопада 141940,00 грн, на кінець грудня - 84790,00 грн.

Відповідно до наданої до суду оборотно-сальдової відомостей по рахунку 363 (розрахунки, зокрема, з ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛІУМ») переплата за договором №01/01/18-01/8 від 01.01.2018 станом на початок січня 2018 - 84790,00 грн, на кінець січня - 27640грн, на кінець лютого - 0 грн.

Відповідно до ЄДРПН, наданого представником відповідача, позивачем на користь ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛІУМ» складено податкові накладні у липні 2017 року на суму 189340,00 грн, в т.ч. ПДВ 31556,67 грн, у серпні 2017 на суму 151000,00 грн, в т.ч. ПДВ - 25166,67 грн, у вересні 2017 на суму 68000,00 грн, в т.ч. ПДВ - 1133,34 грн (частково зареєстровані 18 жовтня 2017 року), у жовтні 2017 на суму 74500,00 грн, в т.ч. ПДВ - 12416,67 грн., у листопаді 2017 на суму 2000,00 грн, в т.ч. ПДВ 333,33 грн., у лютому 2018 року на суму 29510,00 грн, в т. ч. ПДВ - 4 918,33 грн.

ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» складено акти №11 від 30.11.2017, №12 від 30.12.2017, №1 від 31.01.2018, №2 від 28.02.2018 на суму 57150,00 грн кожний.

З досліджених документів вбачається, що орендна плата сплачувалась орендарем на користь позивача в більшому розмірі, що призвело до утворення переплати станом на вересень 2017 року, яка зменшувалась включно по березень 2018 року, що не суперечить умовам договору та чинному законодавству

В свою чергу, актами наданих послуг засвідчувалось помісячне фактичне виконання умов договору, та вказані акти не встановлювали факту настання першої події.

Між тим, в акті перевірки відсутні відомості щодо дослідження та помісячного співставлення посадовими особами відповідача безпосередньо показників податкової декларації з податку на додатну вартість за період з червня 2017 року по березень 2018 року, внаслідок чого відповідач дійшов передчасного висновку про заниження позивачем податкових зобов`язань з податку на додану вартість на суму 40 849 грн., у тому числі за вересень 2017 року у сумі 8000 гри., листопад 2017 року у сумі 9192 грн., грудень 2017 року у сумі 9525 грн., січень 2018 року у сумі 9525 грн., лютий 2018 року у сумі 4607 грн, та як наслідок відповідачем не доведено, що позивачем вчинено порушення п.201.1, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями) підприємством не складено та не зареєстровано податкові накладні на суму податку на додану вартість у розмірі 32 848,34грн., у тому числі за листопад 2017 року на суму ПДВ 9 192 грн., грудень 2017 року на суму ПДВ 9 525 грн., січень 2018 року на суму ПДВ 9 525 грн., лютий 2018 року на суму ПДВ 4607 грн.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову в частині визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 08.10.2020 року №000217/07-08 та №000215/07-08.

Щодо податкового повідомлення - рішення №000216/07-08 від 08.10.2020, суд зазначає таке.

В акті перевірки зазначено, що TOB «КАПІТОЛ1Й А» по закінченню терміну вимог кредиторів не надано ліквідаційну звітність, а саме податкову декларацію з податку на прибуток, баланс та фінансовий звіт за 2020 рік, а саме до 03.06.2020 року.

За період з 01.01.2017 по 24.08.2020 роки ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» задекларовано фінансовій результат до оподаткування (збиток) у розмірі 3 142 178 грн,, у тому числі за 2017 рік у сумі 905 500 грн., 2018 рік у сумі 1 014 806 грн., 2019 рік у сумі 1 221 872 грн., 2020 рік у сумі 0 грн.

Перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період з 01.01.2017 по 24.08.2020 роки, в порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, п.п.134.1.1 п. 134.1 ст.134, п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями), встановлено завищення задекларованого фінансового результату до оподаткування (збитку) у сумі 171 873 грн., у тому числі за 2020 рік у сумі 171 873 грн. та заниження об`єкту оподаткування (від`ємне значення) у сумі 2970 307 грн., у тому числа за 2020 рук у сума 2 970 307 грн. в результаті допущених порушень податкового законодавства, які відображено в п.3.1.1.1 розділу 3 акта перевірки.

Висновки податкового органу ґрунтуються на тому, що позивачем у строк до 03.06.2020 року не подано ліквідаційну звітність.

Відповідно до п. 97.1 ст. 97 ПК України у цій статті під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрація у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності), внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.

Підпунктом 16.1.10 п. 16.1 ст. 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи, її відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб є, зокрема, повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи (пп. 67.1.1 п. 67.1 ст. 67 ПКУ).

Відповідно до частини сьомої ст. 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості, зокрема, із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання податковим органам документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам звітність за останній звітний період.

Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПК України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПК України, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації (пп. 137.4.3 п. 137.4 ст. 137 ПКУ).

Строки подання Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 N897, зі змінами та доповненнями (далі - Декларація), для платників, які використовують базовий звітний період квартал або рік встановлені п. 49.18 ст. 49 ПКУ.

Відповідно до п.п.49.18.1 - 49.18.8 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

49.18.3. календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

49.18.4. календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;

49.18.5. календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

49.18.6. календарному року для платників податку на прибуток (у тому числі платників частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), для податкової декларації (у тому числі розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), яка розраховується наростаючим підсумком за рік, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

49.18.7. календарному року для платників дивідендів на державну частку (у тому числі господарських товариств, корпоративні права яких частково належать державі, та господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, які не прийняли рішення про нарахування дивідендів до 1 травня року, що настає за звітним) для розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку - до 1 липня року, що настає за звітним;

49.18.8. якщо платник податків ліквідується чи реорганізується (у тому числі до закінчення податкового (звітного) періоду), декларація з рентної плати, екологічного податку, місцевих податків і зборів може подаватися за податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації чи реорганізації, до закінчення такого звітного періоду.

Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПК України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:

137.4.1. виробників сільськогосподарської продукції, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року.

Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50 відсотків загальної суми доходу;

137.4.2. у разі якщо особа ставиться на облік контролюючим органом як платник податку протягом податкового (звітного) періоду, перший податковий (звітний) період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем такого податкового (звітного) періоду;

137.4.3. якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації.

Таким чином, суд вважає обґрунтованим довід представника позивача, що якщо дата ліквідації припадає на початок або середину такого звітного (податкового) кварталу (року), платник податку на прибуток підприємств може подати останню (ліквідаційну) Декларацію до закінчення звітного (податкового) кварталу (року), але не пізніше строків встановлених п. 49.18 ст. 49 ПКУ. Додатком до такої Декларації та її невід`ємною частиною є комплект річної фінансової звітності (за період з початку року по дату ліквідації), у тому числі ліквідаційний баланс.

Відповідно до матеріалів справи, 28.12.2020 року ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» подано до податкового органу податкову звітність, а саме податкову декларацію з податку на прибуток, баланс та фінансовий звіт за 2020 рік.

Також 29.12.2020 року єдиним учасником ТОВ «КАПІТОЛІЙ А» затверджено передавальний акт.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем необґрунтовано встановлено порушення позивачем п.44.1, п.44.2 ст.44, п.п.134.1.1 п. 134.1 ст.134, п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України без урахування усіх обставин, що мають значення.

Таким чином, прийняте відповідачем податкове повідомлення - рішення від 08.10.2020 року №000216/07-08 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення - рішення від 08.10.2020 року №000218, суд зазначає таке.

В акті перевірки від 07.09.2020 року №000122/15-32-05-20/33140623 встановлено подання не у повному обсязі та з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, в наслідок чого призвело до зменшення податкових зобов`язань платника податку та зміни (відсутності даних) платника податку, що є порушенням ст.51 пп. «б» п.176.2 ст.176 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями та порядку заповнення Розділу І та Розділу II Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1 ДФ, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, податкова звітність про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків податку та суми утриманого з них податку за перевіряємий період надавалась не в повному обсязі, а саме: перерахування грошових коштів СГД фізичним особам, без перерахування податку на доходи фізичних осіб згідно - з ознакою доходу « 157» (в підтвердження надані копії свідоцтв про державну реєстрацію СГД) відповідно до п. 177.8 ст. 178 ПКУ «під час нарахування (виплати) фізичній особі - підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб`єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виточують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб`єкта підприємницької діяльності...».

Так, довідником ознак доходів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, визначено, що дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у додатку 1ДФ до Розрахунку за ознакою доходу « 157».

Згідно з п. п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) самозайнята особа - платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Під час нарахування (виплати) фізичній особі - підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб`єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи фізичних осіб у джерела виплати, якщо фізичною особою - підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб`єкта підприємницької діяльності (п. 177.8 ст. 177 ПКУ).

Під час виплати суб`єктами господарювання - податковими агентами, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов`язаних з такою діяльністю, податок у джерела виплати не утримується в разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (п. 178.5 ст. 178 ПКУ).

Як стверджує представник позивача та не заперечується відповідачем, до перевірки були надані копії свідоцтв про державну реєстрацію СГД.

Матеріали перевірки не мітять доказів того, що фактично відносини між позивачем та самозайнятими особами є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця.

Також, в акті перевірки порушення встановлено без жодної конкретизації по періоду, суб`єктам яким виплачено дохід, операціям по яким виплачено дохід, тощо.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість доводів представника позивача стосовно того, що позивач в даному випадку не є податковим агентом, та, як наслідок, не зобов`язаний був нараховувати та сплачувати податки з виплачених СГД доходів, а отже не могло призвести до призвело до зменшення податкових зобов`язань платника податку та зміни (відсутності даних) платника податку.

Таким чином, податкове повідомлення - рішення від 08.10.2020 року №000218 прийнято відповідачем неправомірно та підлягає скасуванню.

Суд звертає увагу відповідача, що відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Зазначене узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у п. 110 рішення від 23.07.2002 р. у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст. 242 КАСУ, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "РуїсТоріха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір в розмірі 21020,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №40 від 19.11.2020 року.

Враховуючи, що адміністративний позов підлягає задоволенню, з Головного управління ДПС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "КАПІТОЛІЙ А" слід стягнути 21020,00 грн.

Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 08.10.2020 року №000215/07-08, №000216/07-08, №000217/07-08, №000218/07-08 - задовольнити.

Визнати противоправними та скасувати податкові повідомлення - рішення від 08.10.2020 року № 000215/07-08, № 000216/07-08, № 000217/07-08, № 000218/07-08.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП: 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на корить товариства з обмеженою відповідальністю «Капітолій А» (код ЄДРПОУ 33140623) сплачений судовий збір у розмірі 21020,00 грн. (двадцять одна тисяча двадцять гривень 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 08.04.2024 року.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Капітолій А»(код ЄДРПОУ 33140623, юридична адреса: вул. Колонтаївська, буд. 59, м. Одеса, 65091)

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044)

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118268845
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/13365/20

Постанова від 14.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні