Рішення
від 08.04.2024 по справі 420/4287/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4287/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КОМБІНАТ ХЛІБОПРОДУКТІВ» (вул. Промислова, 130, смт. Березине, Тарутинський район, Одеська область, 68542) до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003) про визнання протиправним та скасування припису, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов (а.с.1-3) Приватного акціонерного товариства «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КОМБІНАТ ХЛІБОПРОДУКТІВ» (далі ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП») до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (далі Управління) про визнання протиправним та скасування Припису про усунення виявлених порушень законодавства про працю №ПД/ОД/23294/119/П від 19.12.2023 року.

Представник позивача зазначив, що оскаржуваний Припис виданий на підстави Акту №ПД/ОД/23294/119 від 13.12.2023 року, складеного за результатами перевірки відповідачем з 07.12.2023 по 13.12.2023 ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» з питань додержання вимог законодавства про працю, зокрема, строків та першочерговості виплати заробітної плати.

Згідно з висновками Акту перевірки ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» не здійснювало обчислення та виплату індексації заробітної плати за період з січня по листопад 2023 року у відповідності до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 №1078 (далі Порядок №1078). При цьому відповідач підставою для таких висновків вказує роз`яснення (лист) Міністерства економіки України від 21.02.2023 №4707-05/7400-07.

Представник позивача вказує в обґрунтування позовних вимог, що висновки Акту перевірки є безпідставними, оскільки роз`яснення (лист) Міністерства економіки України від 21.02.2023 №4707-05/7400-07 не являється нормативно-правовим актом, має інформаційний характер і не встановлює правових норм. У той же час пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» призупинено дію Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» на 2023 рік. Отже починаючи з 01.01.2023у роботодавця відсутній обов`язок нараховувати індексацію заробітної плати працівникам, незалежно від того, коли у працівника виникне чи виникло право на індексацію.

Також на думку представника позивача відповідачем перевищено надані йому повноваження, оскільки предмет перевірки охоплював додержання Товариством вимог законодавства про працю, в частині дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати. Отже, нарахування індексації не підлягало перевірці суб`єктом владних повноважень. Крім того, до перевірки не надані завірені підписом і печаткою копії наказу та направлення на перевірку.

Просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалами суду від 09.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Відмовлено у задоволенні заяви ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» про забезпечення позову шляхом зупинення дії припису №ПД/ОД/23294/119/П від 19.12.2023 року на час судового розгляду справи №420/4287/24.

До суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву (а.с.59-68), в якому просив відмовити у задоволенні позову, зазначивши, що ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» пред`явлено для ознайомлення направлення на проведення інспекційного відвідування від 07.12.2023 №ПД/1/8145-23, що підтверджується підписом директора товариства ОСОБА_1 від 11.12.2023. Між тим, в Управління відсутній обов`язок надавати суб`єкту господарювання під час перевірки засвідчені копії направлення та наказу.

При цьому, предметом перевірки охоплювалось питання додержання вимог законодавства про працю, в частині дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати. Індексація є частиною заробітної плати, отже перевірка проведена в межах питання, яке зазначено в направленні та дорученні.

Представник відповідача не заперечує, що дію Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» у 2023 році зупинено, проте вважає, що суб`єкти господарювання не звільняються від обов`язку сплачувати індексацію заробітної плати нараховану раніше, оскільки листом Міністерства економіки України від 21.02.2023 №4707-05/7400-07 роз`яснено, що категорії працівників, які станом на грудень 2022 року отримували певні суми індексації, що склалися внаслідок рівня інфляції за 2022 рік та попередні роки, продовжують бути претендентами на їх отримання протягом наступних років.

Крім того, представник відповідача у відзиві зазначив, що якщо суб`єкт господарювання, який вважав порушеним порядок та підстави призначення позапланового заходу, мав захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки, проте таким правом позивач не скористався. Оскільки позивачем були допущені посадові особи Управління до проведення перевірки, то посилання позивача на процедурні порушення, допущені відповідачем під час такої перевірки, є необґрунтованими.

Представник позивача подав до суду відповідь на відзив (а.с.110-114), у якій на наголошував на протиправності оскаржуваного припису з підстав, викладених у позові, додатково зазначивши, що сам факт допуску до проведення перевірки не підтверджує згоду ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» з її результатами.

Представник відповідача подав до суду заперечення (а.с.158-162), в яких просив відмовити в задоволенні позову з підстав, зазначених у відзиві.

Судом встановлено що, позивач ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» є суб`єктом господарювання, юридичною особою, код ЄДРПОУ 05529030, основний вид економічної діяльності за КВЕД 10.86 Виробництво дитячого харчування та дієтичних харчових продуктів.

12.05.2023 року Прем`єр-міністром України Денисом Шмигалем №10013/5/1-23 видано Доручення на здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань додержання законодавства про працю в частині дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати на підприємствах, в установах, організаціях та у фізичних осіб-підприємців, щодо яких наявна інформація про порушення строків виплати заробітної плати більш як за один місяць (а.с.71).

Відповідачем 13.01.2023 до Головного управління статистики в Одеській області скеровано лист №ПД/3.1/287-23 про надання інформації щодо підприємств, які звітують про наявність заборгованості із виплати заробітної плати перед найманими працівниками із зазначенням сум боргу (а.с.73-74).

Листом №07.2-01/527-23 від 01.12.2023 Головне управління статистики в Одеській області повідомило про стан заборгованості із виплат заробітної плати із переліком підприємств у вигляді таблиці, які мають сплатити заборгованість станом на 1 листопада 2023 року. У зазначений перелік підприємств увійшов позивач ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» (а.с.75-76).

Наказом Управління від 06.12.2023 №250/ПД-ЗК призначено провести у термін з 07.12.2023 по 13.12.2023 позаплановий захід з питань дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати у ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП», яке зареєстроване за адресою: вул. Промислова, 130, смт. Березине, Одеська область, Тарутинський районн, Україна, 68542 (а.с.79-80).

На підставі наказу від 06.12.2023 №250/ПД-ЗК відповідачем видано направлення від 07.12.2023 №ПД/1/8145-23 (а.с.81), та проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) в ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» на предмет додержання вимог законодавства про працю в частині дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати, за результатами якого складений Акт 13.12.2013 року №ПД/ОД/23294/119. У п.2 розділу «Опис виявлених порушень вимог законодавства» Акту зазначено, що під час здійснення заходу державного контролю, встановлено не дотримання у повному обсязі власником Підприємства або уповноваженим ним органом зобов`язання за яким «заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором». Наведене обумовлено тією обставиною, що обчислення заробітної плати необхідної для виплати уповноваженою посадовою особою Підприємства здійснювалось y неповному обсязі, через недотримання мінімальних гарантій з оплати праці. Вказане твердження ґрунтується на обставинах, які детально висвітлено в розділі «Додаткова інформація до заходу» даного «Акту».

У розділі «Додаткова інформація до заходу» Акту зазначено, що контролюючим органом на підставі інформації, отриманої під час дослідження організаційно-розпорядчої, облікової та бухгалтерської документації ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» з`ясовано, що на Товаристві в цілому (за винятком окремих категорій зобов`язань з оплати праці) обов`язки з періодичності виплати заробітної плати були дотримані.

Однак, на Товаристві має місце недотримання окремих зобов`язань з оплати праці, що призвело до систематичного, тривалого та масового порушення права працівників ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» (на час перевірки, кількість яких дорівнює щонайменше 35 осіб) на обчислення заробітної плати у повному обсязі (у розмірі, що відповідає наявному законодавчому регулюванню в частині дотримання мінімальних гарантій з оплати праці) та як наслідок на своєчасне її отримання (з дотриманням строків визначених ч. 1-2 ст.115 КЗпП України).

Відповідно до ч.6 ст.95 КЗпП України, ст.33 Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядку №1078 грошові доходи населення індексуються з березня 2003 року.

В акті зазначено, що пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» дію Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» у 2023 році зупинено. Проте згідно з правовою позицією Міністерства економіки України (лист від 21.02.2023 №4707-05/7400-07) категорії працівників, які станом на грудень 2022 року отримували (або повинні були отримувати) певні суми індексації, зокрема, заробітної плати та грошового забезпечення, які склалися внаслідок рівня інфляції за 2022 рік та попередні роки, - продовжують бути претендентом на отримання додаткових гарантій, в частині збереження та отримання протягом 2023 року суми індексації заробітної плати та грошового забезпечення, яка виникла за період до січня 2023 року (до зупинення дії відповідного Закону).

Разом з тим, за наявності законних підстав передбачених вищезазначеними нормативно-правовими актами, нарахування та виплата індексації заробітної плати всім найманим працівникам Товариства (щонайменше 35 особам а саме, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та іншим), протягом січня - листопада 2023 року, взагалі не здійснювалось.

Наведене обумовлено тим, що згідно бухгалтерської та організаційно-розпорядчої документації Підприємства, динаміка зміни розмірів посадових окладів/відрядних розцінок всім категоріям працівників ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» (в т.ч. працівникам які обіймали/обіймають посади - «бухгалтер», «заступник головного бухгалтера», «технік - технолог», «апаратник оброблення зерна», «підсобний робітник» та інші) протягом 2021-2023 років знайшла своє відображення у встановленні відповідних окладів/відрядних розцінок на початку календарного 2021 року (тобто, в січні 2021 року) та які повинні були застосовуватися при здійсненні нарахування заробітної плати найманим працівникам Підприємства і на поточний час тощо (через незмінність розмірі окладів з дати запровадження у січні 2021р.).

При цьому, відповідно до індексів споживчих цін обчислених Держстатом (і опублікованих в офіційних періодичних виданнях) - приріст споживчих цін для проведення індексації в травні 2021 року перевищив вищенаведений поріг в 103,0 відсотка та вже в червні 2021 року дорівнював 103,4 відсоткам (індекс 3.4). Відносно вищенаведених категорій працівників Товариства протягом червня 2021 року - грудня 2022 року (включно) здійснювалося обчислення та виплата індексації заробітної плати у належному розмірі та за відповідний календарний період. Проте, в інші календарні періоди (починаючи з січня 2023 року по дату завершення поточного заходу державного контролю) жодні дії з цього приводу не вчинялися.

В акті вказано, що зважаючи на наведену динаміку встановлення/підвищення посадових окладів в ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» протягом 2021-2023 років та враховуючи на наявні підстави для нарахування і виплати індексації (з урахуванням змісту Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» та ст.58 Конституції України), відповідні зобов`язання стосувалися всіх категорій працівників Товариства, які перебували в трудових правовідносинах з ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» протягом січня - листопада місяців 2023 року тощо. Контролюючий орган, враховуючи з`ясовані під час проведення перевірки обставини, дійшов висновку про неналежне додержання ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» в умовах воєнного стану відповідного законодавства про оплату праці в частині недотримання строків виплати заробітної плати у повному обсязі, через ігнорування/необчислення відповідних зобов`язань з нарахування останньої у відповідності до норм чинного національного законодавства (а.с.82-92).

Головним держінспектором УІДвОО ПМУД Михайловським О.О. суб`єкту господарювання ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» виданий Припис №ПД/ОД/23294/199/П від 19.12.2023, в якому з метою усунення порушень законодавства про працю, виявлених під час проведення заходу, приписано у строк до 20.01.2024 року забезпечити додержання ч.1 ст.10 Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», згідно якої заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором (а.с.93-94).

Позивач, вважаючи припис №ПД/ОД/23294/199/П від 19.12.2023 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з цим позовом.

Спірні правовідносини виникли між суб`єктом господарювання ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» та суб`єктом владних повноважень Південним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці у сфері здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.1 ст.259 Кодексів законів про працю України (далі КЗпК України) державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктами 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 (далі Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику, зокрема, з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

На підставі п.п.6 п.4 Положення №96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними і відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами та фізичними особами, які використовують найману працю.

Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення №96).

Згідно з абз.8 ч.1 ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V) підставою для здійснення позапланових заходів є, зокрема, доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану» від 13.03.2022 року №303 (далі Постанова №303) за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону №877-V під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Згідно з ч.1 ст.7 Закону №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Керуючись приписами ч.1-3 ст.7 Закону №877-V, п.2 Постанови №303 Управлінням видано наказ №250/ПД-ЗК від 06.12.2023 року «Про проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) з питань додержання законодавства про працю протягом періоду воєнного стану», у якому предметом перевіри визначено питання дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати (а.с.79-80).

Представник позивача, заявляючи про протиправність оскаржуваного припису, зазначав, що предмет перевірки не охоплював нарахування та виплату індексації, оскільки вона не є складовою заробітної плати.

Проте суд вважає цю позицію позивача такою, що не ґрунтується на положеннях законодавства.

Згідно з ч.6 ст.95 КЗпП України заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до ст.33 Закону України «Про оплату праці» у період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.

Індексація заробітної плати здійснюється на підставі Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядку №1078.

Суми виплат, пов`язаних з індексацією заробітної плати працівників, входять до складу фонду додаткової заробітної плати згідно з підпунктом 2.2.7 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України №5 від 13.01.2004 року.

Таким чином, індексація є складовою частиною заробітної плати.

Враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку, що Управління перевіряючи дотримання ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» строків виплати працівникам Товариства індексації, що є складовою заробітної плати, діяло в межах наділених повноважень.

Перевіряючи суть встановленого контролюючим органом порушення, суд дійшов висновку про обґрунтованість прийняття оскаржуваного припису, враховуючи наступне.

Проведення індексації регулюють Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядок №1078, який розроблено Кабінетом Міністрів України на виконання вимог ч.2 ст.6 вказаного Закону.

Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» зупинена на 2023 рік дія Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

В той же час, станом на грудень 2022 року різні категорії працівників отримували певні суми індексації, зокрема, заробітної плати та грошового забезпечення, які склалися внаслідок рівня інфляції за 2022 рік та попередні роки. Враховуючи зазначене, протягом 2023 року за працівником зберігається сума індексації заробітної плати та грошового забезпечення, яка виникла за період до січня 2023 року (до зупинення дії Закону).

Позивач надав помилкове тлумачення пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», яким зупинена на 2023 рік дія Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

Зупинення дії Закону лише позбавило позивача обов`язку нараховувати індексацію у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка саме у 2023 році, проте це не давало позивачу права позбавляти працівників індексації як частині заробітної плати нарахованої до січня 2023 року, враховуючи, що посадові оклади залишалися незмінними.

Позивач правильно посилався на те, що лист Міністерства економіки України від 21.02.2023 №4707-05/7400-07 «Про надання роз`яснення» не є нормативно-правовим актом. Проте суд вважає, що тлумачення нормативних актів надане у вказаному листі є обґрунтованим.

У вказаному листі (наявний у відкритому доступі) повідомляється, що у 2023 році не проводиться нарахування сум індексації, які визначені Порядком №1078. В той же час, станом на грудень 2022 року різні категорії працівників отримували певні суми індексації, зокрема, заробітної плати та грошового забезпечення, які склалися внаслідок рівня інфляції за 2022 рік та попередні роки.

Статтею 58 Конституції України встановлено, що Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Враховуючи зазначене, Міністерства економіки України вважало, що протягом 2023 року за працівником зберігається сума індексації заробітної плати та грошового забезпечення, яка виникла за період до січня 2023 року (до зупинення дії Закону).

Виходячи зі змісту листа Міністерства економіки України від 21.02.2023 №4707-05/7400-07, рекомендовано зберегти виплату тієї індексації заробітної плати, яка вже нарахована працівникам до січня 2023 року.

Контролюючим органом під час проведення перевірки ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» досліджено бухгалтерську та організаційно-розпорядчу документацію Підприємства.

Згідно з актом перевірки посадові оклади працівників ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» не змінювались з січня 2021 року. Водночас, в травні 2021 року приріст споживчих цін для проведення індексації перевищив поріг в 103,0 відсотка та вже в червні 2021 року дорівнював 103,4 відсоткам, у зв`язку з чим в період з червня 2021 року по грудень 2022 року позивач нараховував та виплачував своїм працівникам індексацію заробітної плати. Однак з січня по листопад 2023 року вже нарахована індексація заробітної плати не виплачувалась найманим працівникам Товариства.

Оскільки індексація є складовою частиною заробітної плати, суд вважає, що працівники ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» мають право на виплату у 2023 році нарахованої за попередні роки індексації заробітної плати, що склалась внаслідок рівня інфляції за 2021-2022 рр., оскільки посадові оклади їм не збільшувалися.

Таким чином, суд дійшов висновку, що дії органу Держпраці є правомірними, оскільки складений відносно позивача акт містить обґрунтовані висновки щодо допущення суб`єктом господарювання порушення законодавства про працю.

Також суд вважає безпідставними доводи представника позивача, що відповідачем допущено порушення Закону №877-V щодо ненадання керівнику суб`єкта господарювання завірених підписом і печаткою копій наказу та направлення на перевірку, з огляду на наступне.

Для здійснення проведення позапланового заходу на підставі частини 2 ст.7 Закону №877-V на підставі оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Згідно з ч.5 ст.7 Закону №877-V перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

На копії направлення від 07.12.2023 №ПД/1/8145-23 міститься запис про ознайомлення директора ПрАТ «Березинський КХП» ОСОБА_1 з направленням та отримання його копії, що підтверджується підписом останнього (а.с.81).

Враховуючи те, що ч.5 ст.7 Закону №877-V передбачено обов`язок контролюючого органу вручити суб`єкту господарювання лише копію посвідчення (направлення), а також те, що директору ПрАТ «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КХП» ОСОБА_1 вручено під його підпис копію направлення від 07.12.2023 №ПД/1/8145-23 суд вважає, що відповідачем не допущено порушення Закону №877-V в цій частині.

Згідно ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд дійшов висновку, що суб`єкт владних повноважень довів належними та допустимими доказами правомірність прийнятого рішення №ПД/ОД/23294/119/П від 19.12.2023 року.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З урахуванням встановлених фактів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2,3,6,7,9,12,13,139,241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства «БЕРЕЗИНСЬКИЙ КОМБІНАТ ХЛІБОПРОДУКТІВ» (вул. Промислова, 130, смт. Березине, Тарутинський район, Одеська область, 68542, код ЄДРПОУ 00955221) до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003, код ЄДРПОУ 44742194) про визнання протиправним та скасування припису.

Рішення набирає законної сили у порядку ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст. 295-297 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118269194
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/4287/24

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 18.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні