Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
09 квітня 2024 року № 520/384/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом керівника Куп`янської окружної прокуратури Харківської області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, Моначинівська гімназія Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Керівник Куп`янської окружної прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд: зобов`язати Відділ освіти, культури молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради (код ЄДРПОУ 44018331) привести в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) з обліковим номером 78326, що розташована за адресою: вул. Жердія, 27, с. Моначинівка, Куп`янський район, Харківська область, з метою її використання за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, а саме:
- забезпечити фонд захисної споруди системою пожежної автоматики і сигналізації відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;
-місця розташування споруди фонду захисної споруди позначити за допомогою табличок (написів) та покажчиків руху до них;
- біля вхідних дверей до захисної споруди вивісити таблички розміром 60x50 см із зазначенням номера споруди, її балансоутримувача, місць зберігання ключів, особи, відповідальної за утримання та експлуатацію сховища в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону. У нічний час таблички позначення захисної споруди і входи не освітлюються або не дубльовані світловими покажчиками;
- забезпечити фонд захисної споруди первинними засобами пожежогасіння, відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;
-забезпечити фонд захисної спорудити внутрішнім протипожежним водопостачанням, відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;
-входи до фонду захисної споруди забезпечити вільним доступом усередину їх приміщень, можливістю користуванням ними особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення і не мають достатню (нормативну) пропускну спроможність;
-входи до фонду захисної споруди додатково обладнати дерев`яними або металевими трапами;
-споруду фонду захисної споруди, її комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, система життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисної споруди) утримувати в належному технічному стані;
-усі розетки, установлені в споруді фонду захисної споруди, обладнати трафаретними позначеннями: "радіо", "телефон", "220В" (на стіні або у вигляді табличок);
-системи водопостачання, каналізації і опалення споруди фонду захисної споруди захистити від корозії;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи чистої вентиляції - у білий колір;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи режиму фільтровентиляції - у жовтий колір;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи режиму ізоляції з регенерацією повітря - у рожевий колір;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: трубопроводи систем водопостачання (крім систем внутрішнього протипожежного водопостачання) - у зелений колір;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: трубопроводи систем внутрішнього протипожежного водопостачання та інших систем пожежогасіння - у червоний колір;
-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: труби систем опалення - у коричневий колір;
-Інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: труби електропроводки та трубопроводи каналізації - у чорний колір;
забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів, тощо;
-створити об`єктове формування цивільного захисту з обслуговування захисних споруд (далі - формування) або призначити осіб, відповідальних за обслуговування та експлуатацію фонду захисної споруди (далі - відповідальні особи);
- створити обов`язки командира формування з обслуговування захисної споруди (відповідальні особи) під час приведення фонду захисних споруд у готовність та використання за призначенням;
-формування з обслуговування захисної споруди забезпечити засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку відповідно до норм оснащення формування з обслуговування захисної споруди;
-захисну споруду укомплектувати необхідним майном на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, відповідно до переліку майна, необхідного для укомлектування захисної споруди;
-створити перелік лікарських засобів та медичних виробів для укомлектування запасів медичного майна у захисній споруді;
-забезпечити обладнання, захисно-герметичні пристрої захисної споруди в цілому періодичність перевірки на герметичність, справність та працездатність виконувати не рідше одного разу на рік;
-перевірити загальний стан захисної споруди, входів, аварійних виходів, повітрозабірних і випускних каналів. Провести справність дверей (воріт, ставень) і механізмів задраювання. Перевірити наявність і стан засобів пожежогасіння, відсутність течії і просочування ґрунтових та поверхневих вод. Перевірити температуру та відносну вологість повітря у приміщеннях;
-під час перевірки справності систем вентиляції встановити стан справності вентиляторів припливних і витяжних систем, ФГ, РУ, ГК, герметичних з`єднань повітроводів, повітрозабірних і витяжних каналів, противибухових пристроїв;
- противибухові пристрої перевірити відповідно до вимог та рекомендацій, наданих виробником у технічній документації на них;
-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: баки (ємності) для питної води, водопровідні труби повинні бути виготовлені з матеріалів, дозволених для застосування в зазначених цілях, з підвищеною стійкістю до механічних пошкоджень і забезпечувати нормативну якість води згідно з вимогами санітарних норм;
-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: баки (ємності) для питної води повинні бути проточні, обладнані покажчиками води, мати люки для можливості їх обстеження та проведення ремонтних робіт;
-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: проточні баки (ємності) і труби, якими циркулює вода, обладнані тепло- і пароізоляцією;
-надати результати лабораторних досліджень якості питної води, що здійснюються в терміни і порядку, визначені санітарними нормами та ДСТУ 7525:2014 "Вода питна, вимоги та методи контролювання якості";
- знезаразити воду в ємностях за допомогою спеціальних знезаражувальних речовин (розчинів), дозволених для використання Міністерством охорони здоров`я України;
-справність систем водопостачання, каналізації і опалення перевірити з випробуванням вентилів і засувок, а також здійсненням лабораторних досліджень якості питної води в баках (ємностях) для питної води;
- підтримувати належний технічний стан приміщень захисної споруди і її ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.
Ухвалою суду від 10.01.2024 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.
Зі змісту позовної заяви встановлено, що в якості підстави для звернення до суду позивачем вказано, зокрема, допущення відповідачем бездіяльності щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття).
Натомість представником відповідача у поданому до суду відзиві на позов вказано, що прокурор, обґрунтовуючи підстави звернення до суду, посилається на приписи посилається на приписи ч.3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», але у позовній заяві вказано на положення п.4 Положення №1052 та ст. 17-1 Кодексу цивільного захисту України, а з огляду на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 03.08.2023 року №260/4120/22, у керівника Куп`янської окружної прокуратури відсутні права звернення до суду з даним позовом.
Таким чином, вирішенню підлягає питання наявності або відсутності у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням.
Судом з Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 25.01.2024 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу № 260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії.
Передаючи справу № 260/4199/22 на розгляд об`єднаної палати, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду виходив з того, що колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав та судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по-різному застосовують норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення в особі суб`єкта владних повноважень до суду із позовом, очевидною є необхідність формування єдиної правозастосовчої практики з вказаного питання.
Суд зазначає, що відповідно до положень ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 236 КАС України суд може зупинити провадження у справі у разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Враховуючи вищевикладене та з огляду на обставини того, що ключовим питанням у цій справі є наявність/відсутність у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до відповідача про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням, з метою правильного і однакового застосування норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення до суду із позовом, вважає за необхідне зупинити провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.
Суд зазначає, що аналогічні висновки викладено і Другим апеляційним адміністративним судом в ухвалі від 15.02.2024 року у справі №520/27913/23.
Керуючись ст.ст. 4, 236, 243, 248, 250, 256, 290, 291, 294, 295, 297 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Зупинити провадження у справі за позовом керівника Куп`янської окружної прокуратури Харківської області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, Моначинівська гімназія Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2024 |
Оприлюднено | 12.04.2024 |
Номер документу | 118270596 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні