Ухвала
від 09.04.2024 по справі 520/384/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

09 квітня 2024 року № 520/384/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом керівника Куп`янської окружної прокуратури Харківської області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, Моначинівська гімназія Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник Куп`янської окружної прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд: зобов`язати Відділ освіти, культури молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради (код ЄДРПОУ 44018331) привести в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) з обліковим номером 78326, що розташована за адресою: вул. Жердія, 27, с. Моначинівка, Куп`янський район, Харківська область, з метою її використання за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, а саме:

- забезпечити фонд захисної споруди системою пожежної автоматики і сигналізації відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;

-місця розташування споруди фонду захисної споруди позначити за допомогою табличок (написів) та покажчиків руху до них;

- біля вхідних дверей до захисної споруди вивісити таблички розміром 60x50 см із зазначенням номера споруди, її балансоутримувача, місць зберігання ключів, особи, відповідальної за утримання та експлуатацію сховища в мирний час, її місцезнаходження і номера телефону. У нічний час таблички позначення захисної споруди і входи не освітлюються або не дубльовані світловими покажчиками;

- забезпечити фонд захисної споруди первинними засобами пожежогасіння, відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;

-забезпечити фонд захисної спорудити внутрішнім протипожежним водопостачанням, відповідно до вимог ППБУ, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки;

-входи до фонду захисної споруди забезпечити вільним доступом усередину їх приміщень, можливістю користуванням ними особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення і не мають достатню (нормативну) пропускну спроможність;

-входи до фонду захисної споруди додатково обладнати дерев`яними або металевими трапами;

-споруду фонду захисної споруди, її комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, система життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисної споруди) утримувати в належному технічному стані;

-усі розетки, установлені в споруді фонду захисної споруди, обладнати трафаретними позначеннями: "радіо", "телефон", "220В" (на стіні або у вигляді табличок);

-системи водопостачання, каналізації і опалення споруди фонду захисної споруди захистити від корозії;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи чистої вентиляції - у білий колір;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи режиму фільтровентиляції - у жовтий колір;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: повітроводи режиму ізоляції з регенерацією повітря - у рожевий колір;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: трубопроводи систем водопостачання (крім систем внутрішнього протипожежного водопостачання) - у зелений колір;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: трубопроводи систем внутрішнього протипожежного водопостачання та інших систем пожежогасіння - у червоний колір;

-інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: труби систем опалення - у коричневий колір;

-Інженерні комунікації захисної споруди пофарбувати залежно від їх призначення, а саме: труби електропроводки та трубопроводи каналізації - у чорний колір;

забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів, тощо;

-створити об`єктове формування цивільного захисту з обслуговування захисних споруд (далі - формування) або призначити осіб, відповідальних за обслуговування та експлуатацію фонду захисної споруди (далі - відповідальні особи);

- створити обов`язки командира формування з обслуговування захисної споруди (відповідальні особи) під час приведення фонду захисних споруд у готовність та використання за призначенням;

-формування з обслуговування захисної споруди забезпечити засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку відповідно до норм оснащення формування з обслуговування захисної споруди;

-захисну споруду укомплектувати необхідним майном на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, відповідно до переліку майна, необхідного для укомлектування захисної споруди;

-створити перелік лікарських засобів та медичних виробів для укомлектування запасів медичного майна у захисній споруді;

-забезпечити обладнання, захисно-герметичні пристрої захисної споруди в цілому періодичність перевірки на герметичність, справність та працездатність виконувати не рідше одного разу на рік;

-перевірити загальний стан захисної споруди, входів, аварійних виходів, повітрозабірних і випускних каналів. Провести справність дверей (воріт, ставень) і механізмів задраювання. Перевірити наявність і стан засобів пожежогасіння, відсутність течії і просочування ґрунтових та поверхневих вод. Перевірити температуру та відносну вологість повітря у приміщеннях;

-під час перевірки справності систем вентиляції встановити стан справності вентиляторів припливних і витяжних систем, ФГ, РУ, ГК, герметичних з`єднань повітроводів, повітрозабірних і витяжних каналів, противибухових пристроїв;

- противибухові пристрої перевірити відповідно до вимог та рекомендацій, наданих виробником у технічній документації на них;

-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: баки (ємності) для питної води, водопровідні труби повинні бути виготовлені з матеріалів, дозволених для застосування в зазначених цілях, з підвищеною стійкістю до механічних пошкоджень і забезпечувати нормативну якість води згідно з вимогами санітарних норм;

-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: баки (ємності) для питної води повинні бути проточні, обладнані покажчиками води, мати люки для можливості їх обстеження та проведення ремонтних робіт;

-під час утримання та експлуатації систем водопостачання, заміни їх обладнання дотримуватися таких вимог: проточні баки (ємності) і труби, якими циркулює вода, обладнані тепло- і пароізоляцією;

-надати результати лабораторних досліджень якості питної води, що здійснюються в терміни і порядку, визначені санітарними нормами та ДСТУ 7525:2014 "Вода питна, вимоги та методи контролювання якості";

- знезаразити воду в ємностях за допомогою спеціальних знезаражувальних речовин (розчинів), дозволених для використання Міністерством охорони здоров`я України;

-справність систем водопостачання, каналізації і опалення перевірити з випробуванням вентилів і засувок, а також здійсненням лабораторних досліджень якості питної води в баках (ємностях) для питної води;

- підтримувати належний технічний стан приміщень захисної споруди і її ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.

Ухвалою суду від 10.01.2024 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України.

Зі змісту позовної заяви встановлено, що в якості підстави для звернення до суду позивачем вказано, зокрема, допущення відповідачем бездіяльності щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття).

Натомість представником відповідача у поданому до суду відзиві на позов вказано, що прокурор, обґрунтовуючи підстави звернення до суду, посилається на приписи посилається на приписи ч.3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», але у позовній заяві вказано на положення п.4 Положення №1052 та ст. 17-1 Кодексу цивільного захисту України, а з огляду на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 03.08.2023 року №260/4120/22, у керівника Куп`янської окружної прокуратури відсутні права звернення до суду з даним позовом.

Таким чином, вирішенню підлягає питання наявності або відсутності у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням.

Судом з Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 25.01.2024 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу № 260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії.

Передаючи справу № 260/4199/22 на розгляд об`єднаної палати, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду виходив з того, що колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав та судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по-різному застосовують норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення в особі суб`єкта владних повноважень до суду із позовом, очевидною є необхідність формування єдиної правозастосовчої практики з вказаного питання.

Суд зазначає, що відповідно до положень ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до п.5 ч. 2 ст. 236 КАС України суд може зупинити провадження у справі у разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на обставини того, що ключовим питанням у цій справі є наявність/відсутність у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до відповідача про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням, з метою правильного і однакового застосування норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення до суду із позовом, вважає за необхідне зупинити провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.

Суд зазначає, що аналогічні висновки викладено і Другим апеляційним адміністративним судом в ухвалі від 15.02.2024 року у справі №520/27913/23.

Керуючись ст.ст. 4, 236, 243, 248, 250, 256, 290, 291, 294, 295, 297 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Зупинити провадження у справі за позовом керівника Куп`янської окружної прокуратури Харківської області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Кіндрашівської сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, Моначинівська гімназія Кіндрашівської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118270596
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —520/384/24

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні