Ухвала
від 03.04.2024 по справі 580/3684/22
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відстрочення виконання рішення суду

03 квітня 2024 року Справа № 580/3684/22

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі:

головуючого судді Рідзеля О.А.,

за участю:

секретаря судового засідання Мельникової О.М.,

представника заявника (відповідача у справі) Тодорової О.С. (у порядку самопредставництва),

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Територіального управління Служби судової охорони у Черкаській області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі №580/3684/22 за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Черкаській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Державна судова адміністрація України, Службу судової охорони та Міністерство фінансів України, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

27.03.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшла заява вх.№15720/24 Територіального управління Служби судової охорони у Черкаській області (далі - заявник, відповідач у справі) про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі №580/3684/22 терміном на 1 (один) рік (далі - заява). Вказана заява обґрунтована тим, що відповідач вжив усі необхідні заходи для забезпечення нарахування та виплати позивачці додаткової винагороди, передбаченої постановою КМУ №168, за період, зазначений у рішенні суду. Однак виконання рішення суду потребує додаткового часу та виконання дій, які не залежать від нього. Згідно з листом від 09.02.2024 №11-4208/24 Державної судової адміністрації України, що є головним розпорядником бюджетних коштів щодо фінансового забезпечення діяльності Служби судової охорони, враховуючи обмеженість фінансового ресурсу на 2024 рік, рішення суду ухвалені на користь співробітників Служби мають виконуватися у межах передбаченого обсягу видатків за програмою 0501150. Отже, неповне виконання судового рішення зумовлене обставинами, не залежними від відповідача та такими, що об`єктивно унеможливлюють наразі виконання рішення.

Ухвалою від 01.04.2024 суд призначив судове засідання для розгляду заяви на 03.04.2024 об 11 годині 00 хвилин.

ОСОБА_1 (далі - позивач у справі) подав письмове заперечення проти відстрочення виконання рішення суду, стверджуючи про відсутність для цього підстав, необхідність урахування, що мова йде про його дохід, відмовити нарахувати який відповідач не має підстав та просив провести судове засідання без його участі.

Представник заявника - відповідача у справі, в судовому засіданні заяву про відстрочення виконання рішення суду підтримала та просила її задовольнити. Інші учасники не прибули у судове засідання, хоча повідомлені про час та місце судового засідання в установленому законом порядку.

Відповідно до вимог ч.2 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неприбуття сторін не перешкодило розгляду заяви.

Заслухавши представника заявника, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви, з огляду на таке.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 20.12.2023 у адміністративній справі № 580/3684/22 визнано протиправною бездіяльність Територіального управління Служби судової охорони у Черкаській області щодо не прийняття наказу про призначення ОСОБА_1 з 24.02.2022 по 01.07.2022 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, з урахуванням положень пункту 14 Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26 серпня 2020 року №384.

Зобов`язано Територіальне управління Служби судової охорони у Черкаській області прийняти наказ про призначення, здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 з 24.02.2022 по 01.07.2022 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, з урахуванням положень пункту 14 Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26 серпня 2020 року №384, з урахуванням раніше виплачених сум такої допомоги.

Це рішення не оскаржувалося та набрало законної сили 20.01.2024.

11.01.2024 Служба судової охорони направила листа начальникам її територіальних підрозділів щодо запровадження справедливого підходу до черговості виплати працівникам коштів за судовими рішеннями шляхом встановлення єдиного обліку потреби в таких коштах за датою набуття законної сили. Затверджений їй кошторис на 2024 рік за КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» у сумі 6973,6тис.грн. Вказаною Інформацією підтверджується облік 38-ми судових рішень, з яких за 2022рік і 3 за 2023рік, та до нього не включене рішення позивача.

Відповідач повідомив позивача листом від 22.01.2024 про прийняття до виконання вказаного рішення суду та про направлення запиту до центрального управління Служби судової охорони щодо виділення кошторисних призначень на виплату позивачу додаткової винагороди.

02.02.2024 позивач отримав виконавчий лист № 580/3684/22.

07.02.2024 за заявою позивача відкрите виконавче провадження ВП № 74090010 для примусового виконання виконавчого листа № 580/3684/22 від 02.02.2024.

Листом від 04.03.2024 відповідач повідомив головного державного виконавця у вказаному ВП про взяття у добровільному порядку до виконання, рішення суду, вжиття всіх від нього залежних заходів для його виконання, у т.ч. прийняття наказу про призначення ОСОБА_1 з 24.02.2022 по 01.07.2022 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану, а також направлення запитів для виділення додаткових кошторисних призначень.

Довідкою про зміни до плану асигнувань на 2024 рік підтверджується відсутність можливості виплатити присуджені судами кошти, у т. ч. позивачеві.

Державна судова адміністрація України повідомила відповідача на неодноразові його звернення щодо виділення додаткових бюджетних асигнувань за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» для забезпечення відповідних виплат листом від 09.02.2024 №11-4208/24, що тримає на постійному контролі потребу в коштах за відповідною бюджетною програмою та розглядає на робочій групі з питань належного фінансування судової влади в Україні при Комітеті Верховної Ради України з питань правової політики з представниками депутатського корпусу та представниками Міністерства фінансів України. Акцентувавши на обмеженості фінансового ресурсу, передбаченого для нього, як для головного розпорядника бюджетних коштів, на 2024 рік зазначив про необхідність виконання рішень судів у межах передбаченого обсягу видатків відповідної бюджетної програми.

Оцінивши вказані докази, обставини та факти суд урахував ч.2 ст.19 Конституції України, якою встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На час судового розгляду справим та Заяви указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, введено в Україні воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Вказаний строк у подальшому продовжено та відповідний стан не змінений.

Державний бюджет України відповідно до ст.96 Конституції України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, а за особливих обставин - на інший період. Кабінет Міністрів України не пізніше 15 вересня кожного року подає до Верховної Ради України проект закону про Державний бюджет України на наступний рік. Разом із проектом закону подається доповідь про хід виконання Державного бюджету України поточного року. Кабінет Міністрів України згідно зі ст.97 Конституції відповідно до закону подає до Верховної Ради України звіт про виконання Державного бюджету України.

Будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету відповідно до ч.1 ст.23 Бюджетного кодексу України (Бюджетний кодекс України - далі БК України) здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Відповідно до п.п.20, 29 ч.1 ст.116 БК України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, в тому числі: взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України; здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України.

Законом №3460-IX від 09.11.2023 установлено, що у 2024 році на період дії воєнного стану в Україні та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування не застосовуються положення частин 10-11 ст.23 цього Кодексу щодо бюджетних призначень головних розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони.

Згідно зі змінами до наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» (наказ Міністерства фінансів України від 30.11.2022 № 400), виконання судових рішень (як у безспірному, так і добровільному порядку незалежно від економічної суті платежу) щодо відшкодування збитків, майнової (матеріальної) та моральної (немайнової) шкоди юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду, інші виплати юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду здійснюються за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки».

Отже, невиконання відповідачем судового зобов`язання в частині виплати додаткової винагороди, передбаченої постановою КМУ №168, через відсутність у нього відповідних бюджетних призначень свідчить про неможливість негайного виконання судового рішення.

Водночас згідно з ч.ч.3, 4 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: ступінь вини відповідача у виникненні спору; щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Тому суд урахував, що під час ухвалення рішення суд установив, що причинами виникнення спору щодо нарахування та виплати позивачу надбавки стали недостатнє фінансування відповідача іншими уповноваженими органами державної влади та періодична зміна постанови Уряду України від 28.02.2024 №168, яка через запроваджений механізм зворотньої дії норм змінювала методику та порядок обчислення такої надбавки. Умисних дій відповідача, направлених на свідоме порушення закону щодо права позивача на належний розмір грошового забезпечення під час проходження служби, не встановлено. Скорочення фінансування пов`язане з необхідністю першочергового фінансування заходів, направлених на збройну відсіч військової агресії російської федерації проти України.

Також суд урахував, що виконання рішення суду в цій справі не оскаржувалося в апеляційному порядку, у добровільному порядку невідкладно взято до виконання, перебуває в межах повноважень не лише відповідача, а й головного розпорядника бюджетних коштів в контексті належного фінансування та вчинення для отримання коштів визначеної бюджетним законодавством процедури. Вказані вище докази свідчать про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, неможливість своєчасного виконання протягом бюджетного 2024 року. Оскільки присуджена доплата була лише частиною доходу позивача за проходження публічної служби та питання втрати купівельної спроможності невчасно отриманих коштів в Україні урегульована на рівні закону, суд дійшов висновку, що відстрочення повного виконання рішення в межах до одного року відповідатиме принципу пропорційності публічних і приватних інтересів для цієї справи.

Відповідно до ч.5 ст.378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Врахувавши тривалість періоду з дати набрання законної сили до дати розгляду заяви, суд дійшов висновку про обґрунтованість підстав для відстрочення виконання рішення суду саме в межах до одного року з дня ухвалення рішення.

Керуючись ст.ст. 241-246, 255, 295, 378 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити заяву Територіального управління Служби судової охорони у Черкаській області від 26.03.2024 (вх. від 27.03.2024 №15720/24) про відстрочення виконання рішення суду.

Відстрочити виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2023 року у адміністративній справі №580/3684/22, терміном на 1 (один) рік з часу ухвалення рішення.

2. Копію ухвали направити учасникам справи.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з моменту її складення.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

Повний текст ухвали складений 08.04.2024.

Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118271069
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/3684/22

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Рішення від 20.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій ГАРАНЬ

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій ГАРАНЬ

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій ГАРАНЬ

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій ГАРАНЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні