Рішення
від 08.04.2024 по справі 580/1202/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2024 року справа № 580/1202/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово в складі головуючої судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ "ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ПО ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

02.02.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі позивач) до ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ "ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ПО ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ" (18009, Черкаська обл., місто Черкаси, вулиця Грузиненка, будинок 1; код ЄДРПОУ 08734581) (далі відповідач) про:

визнання протиправною відмови щодо видачі йому довідки за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції станом на 19.11.2019 для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії із обов`язковим зазначенням: посадового окладу 3250,00грн, окладу за спеціальним званням підполковник поліції 2200,00грн, надбавки за стаж служби в поліції (45%) 2452,50грн, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (74,22%) 5865,24грн, премії (87%) 11977,93грн;

зобов`язання відповідача видати йому довідку за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції станом на 19.11.2019 для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії із обов`язковим зазначенням: посадового окладу 3250,00грн, окладу за спеціальним званням підполковник поліції 2200,00грн, надбавки за стаж служби в поліції (45%) 2452,50грн, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (7422%) 5865,24грн, премії (87%) 11977,93грн.

Додатково просив розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Обґрунтовуючи зазначив, що відповідно до грошового атестата №19, виданого 06.09.2010 розмір премії під час призначення пенсії у 2010 році визначено на рівні 87%. На його звернення заявою про складення довідки із зазначенням вказаних вище складових відповідач всупереч вимог закону відмовив та видав довідку із розміром премії 55,63% в сумі 7658,99грн. Посилався на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.04.2023 у справі №580/2944/22.

Ухвалою суду від 07.02.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Також суд залучив до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Смілянська, буд.23; код ЄДРПОУ 21366538) (далі третя особа). Вказану ухвалу відповідач отримав 08.02.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа в його електронний кабінет.

22.02.2024 на адресу суду надійшов відзив з проханням у задоволенні позову відмовити повністю. Обґрунтовуючи зазначив, що виготовив довідку на ім`я позивача, до якої включив складові згідно з листом Національної поліції України від 24.02.2021 №2388/09/48-2021, а саме середні розміри надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, що були фактично виплачені поліцейським за листопад 2019 року, за переліком посад поліцейських Національної поліції, затверджених постановою КМУ від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Оскільки право на перерахунок пенсії виникло у позивача у листопаді 2019 року до довідки про розмір грошового забезпечення має бути включена премія у розмірі, яка виплачена за аналогічною посадою у листопаді 2019 року. Посилався на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2022 у справі №580/1365/22.

Третя особа правом подати пояснення не скористалася про причини суд не повідомила.

Всі подані сторонами документи долучені до матеріалів адміністративної справи.

Оскільки обґрунтованих клопотань від учасників спору про розгляд справи у судовому засіданні з їх викликом суду не надходили, зважаючи на відсутність необхідності призначити у справі експертизу або викликати та допитати свідків, суд дійшов висновку розглянути справу без виклику сторін у судове засідання за наявними письмовими доказами.

Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Довідкою до акта огляду МСЕК серії 10 ААА №251947 підтверджується, що позивачу з 23.03.2011 призначена ІІ група інвалідності.

Відповідно до грошового атестата №19 позивач мав посадовий оклад в сумі 1150,00грн на місяць, оклад за спеціальним званням 130,00грн на місяць, відсоткову надбавку за вислугу років 35% - 448,00 грн на місяць, відсоткову надбавку за виконання особливо важливих завдань 50% - 864,00грн на місяць, відсоткову премію 87% - 2255,04грн на місяць.

Відповідач видав позивачу довідку від 17.06.2021 №33/44/1-С-563/08-1637 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 №988 за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції до посади на день звільнення із служби заступник начальника відділу-начальник слідчого відділення Смілянського МВ ГУМВС України в Черкаській області. У ній зазначив такі види грошового забезпечення: посадовий оклад 3250,00грн, оклад за спеціальним званням підполковник 2200,00грн, надбавка за стаж служби в поліції 45% - 2452,50грн, надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції 74,22% - 5865, 24грн, премія 55,63% - 7658,99грн (усього 21426,73грн).

Національна поліція України за підписом Голови Василя ТЕТЕРІ надіслала Міністерству внутрішніх справ України лист від 24.02.2021 №2388/09/48-2021 «Про надання інформації щодо грошового забезпечення поліцейських», в якому зазначила, що на виконання доручення Міністра внутрішніх справ України АВАКОВА Арсена до доповідної записки державного секретаря Міністерства внутрішніх справ ТАХТАЯ Олексія від 28.01.2021 №3425/22 щодо надання інформації про середні розміри надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції та премії, що були фактично виплачені поліцейським за листопад 2019 року, за переліком посад поліцейських Національної поліції, затверджених постановою КМУ від 11.11.2015 №988.

10.11.2024 позивач звернувся заявою до відповідача, в якій просив підготувати та надати третій особі нову довідку про розмір його грошового забезпечення за прирівняною посадою заступник начальника відділу поліції станом на 19.11.2019 для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії із обов`язковим зазначенням: посадового окладу 3250,00грн, окладу за спеціальним званням підполковник поліції 2200,00грн, надбавки за стаж служби в поліції (45%) 2452,50грн, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (74,22%) 5865,24грн, премії (87%) 11977,93грн.

22.11.2023 відповідач листом №33/44/1-2208 повідомив, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується з урахуванням щомісячної премії у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, в якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію. Оскільки право на перерахунок пенсії позивачу виникло у грудні 2019 року у вказаній вище довідці вказав премію у середньому розмірі, що фактично виплачена за листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції в розмірі 55,63%. Тому відсутні підстави для виготовлення нової довідки про грошове забезпечення з урахуванням виплат, зазначених у заяві позивача.

Позивач не погоджуючись з розміром премії у довідці звернувся в суд.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно із ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував, що Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону №2262-ХІІ пенсії особам, які мають право на пенсію за цим Законом, обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Частина 18 ст.43 Закону №2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Питання перерахунку призначених відповідно до Закону №2262-ХІІ пенсій унормовано ст.63 цього Закону, частинами першою, другою якої встановлено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Відповідно до ст.51 Закону №2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно із цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Відповідач ураховуючи вказані вище вимоги законодавства видав позивачу довідку від 17.06.2021 №33/44/1-С-563/08-1637 про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року, яка містить розмір премії у відсотках - 55,63% - 7658,99грн.

Щодо вказаних обставин суд урахував.

Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затвердив вказаний порядок (далі Порядок №45).

Згідно з п. 5 Порядку №45 під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції (Офіційний вісник України, 2015 р., № 96, ст. 3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.

Отже, розмір премії має визначатися у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою поліцейського.

11 листопада 2015 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі - Постанова №988).

Пунктом 2 Постанови №988 установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Пунктом 4 Постанови №988 надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення:

1) установлювати:

посадові оклади поліцейським та курсантам закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, в розмірах, визначених затвердженими цією постановою схемами, згідно з додатками 2 - 10;

надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби.

Установлення зазначеної надбавки Голові Національної поліції та заступникам Голови здійснюється з дозволу Міністра внутрішніх справ;

підвищення за службу в поліції особливого призначення (особам, які безпосередньо виконують функції із забезпечення громадського порядку та безпеки громадян) у розмірі до 100 відсотків посадового окладу;

2) здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби.

Відповідно до ст. 94 Закону України «Про Національну поліцію» та Постанови №988, наказом МВС України від 06 квітня 2016 року №260 затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання (далі - Порядок №260), що для спірних правовідносин діє у редакції станом на листопад 2019 року.

Пунктом 3 Порядку №260 передбачено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Порядком №260 установлено такі додаткові види грошового забезпечення: надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (п. 4 Порядку №260); надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі (п. 5 Порядку №260); надбавка за виконання функцій державного експерта з питань таємниць (п. 6 Порядку №260); надбавка за службу в умовах режимних обмежень (п. 7 Порядку №260); надбавка за почесне звання заслужений (п. 8 Порядку №260); доплата за науковий ступінь з відповідної спеціальності (п. 9 Порядку №260); доплата за вчене звання (п. 10 Порядку №260); доплата за службу в нічний час (п. 11 Порядку № 260).

Тобто, премія є складовою, яка входять до грошового забезпечення поліцейських та її розмір має визначатись у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою поліцейського. Водночас, оскільки право на перерахунок пенсії виникло у позивача у листопаді 2019 року, у довідці про розмір грошового забезпечення має бути зазначена премія у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою поліцейського у листопаді 2019 року. Ддоводи позивача щодо включення до довідки про розмір грошового забезпечення премії у розмірі, який установлений на момент його звільнення та призначення пенсії у 2010 році, необґрунтовані, оскільки відповідно до п. 5 Порядку №45 щомісячна премія для включення до довідки для перерахунку пенсії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органу, звідки особа звільнилась на пенсію. Отже, відсутні підстави для врахування відповідачем під час виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 19.11.2019 грошового атестата №19, в якому відсотковий розмір премії позивача становив 87%.

Належні, достовірні та допустимі докази щодо фактичного нарахування і виплати поліцейським за прирівняною для позивача посадою вказаному позивачем у позовних вимогах розмірі премії відсутні. Правильність зазначеного у вказаній вище довідці розміру премії не спростована доказами.

Посилання відповідача на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2022 у справі №580/1365/22 та позивача на постанову від 19.04.2023 у справі №580/2944/22 не підлягають застосуванню та врахуванню судом при вирішенні вказаного спору, оскільки стосуються інших правовідносин та учасників, не вважаються преюдиційними відповідно до ст.78 КАС України.

Отже, порушень відповідачем заявлених прав позивача не встановлено. Тому позовні вимоги не обґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Зважаючи на результат вирішеного спору, відсутні підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Відмовити повністю у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ "ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ`ЄДНАННЯ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ПО ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ" (18009, Черкаська обл., місто Черкаси, вулиця Грузиненка, будинок 1; код ЄДРПОУ 08734581) про:

визнання протиправною відмови щодо видачі йому довідки за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції станом на 19.11.2019 для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії із обов`язковим зазначенням: посадового окладу 3250,00грн, окладу за спеціальним званням підполковник поліції 2200,00грн, надбавки за стаж служби в поліції (45%) 2452,50грн, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (74,22%) 5865,24грн, премії (87%) 11977,93грн;

зобов`язання видати йому довідку за прирівняною посадою поліцейського заступник начальника відділу поліції станом на 19.11.2019 для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії із обов`язковим зазначенням: посадового окладу 3250,00грн, окладу за спеціальним званням підполковник поліції 2200,00грн, надбавки за стаж служби в поліції (45%) 2452,50грн, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (7422%) 5865,24грн, премії (87%) 11977,93грн.

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Рішення ухвалене, складене у повному обсязі та підписане 08.04.2024.

Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118271112
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/1202/24

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Швед Едуард Юрійович

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні