Постанова
від 10.04.2024 по справі 360/2294/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2024 року справа №360/2294/21

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Матвєєвої Тетяни Сергіївни в інтересах ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 листопада 2021 року у справі № 360/2294/21 (головуючий І інстанції Кисельова Є.О.) за позовом ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування наказу, припису,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (далі - відповідач 1), в якому, просила:

- визнати протиправними дії щодо проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки під час використання земельної ділянки комунальної форми власності сільськогосподарського призначення площею 10.0326 га., кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, яка розташована за межами населених пунктів на території Заайдарівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 17.11.2020 №538-ДК/417/АП/09/01/-20;

- визнати протиправним та скасувати наказ начальника ГУ Держгеокадастру в Луганській області Трет`як Юлії від 13.11.2020 №538-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів»;

- визнати протиправним та скасувати припис від 01.12.2020 року № 538- ДК/0225Пр/03/01/-20, складений на підставі акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 17.11.2020 року №538 - ДК/417/АП/09/01/-20.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 9 листопада 2021 року у задоволені позову відмовлено.

Представником позивача подано апеляційну скаргу на рішення суду, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким задовольнити позов через порушення норм матеріального, неповне з`ясування обставин, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи.

В обгрунтування доводів посилався на те, що суд першої інстанції не надав оцінку письмовомим доказам, наданим позивачем (агрохімічна характеристика, агрохімічний паспорт на земельну ділянку та пояснення спеціаліста-агронома щодо доцільності висіву люцерни з підсівом озимої пшениці.

Крім того, відповідачем порушено процедуру призначення та проведення планової перевірки, оскільки позивач про проведення перевірки не повідомлявся, не був присутній під час такої перевірки; в наказі про проведення перевірки не вказано суб`єкта перевірки; штрих код на акті від 17.11.2020 року № 538-ДК/417/АП/09/01/-20 відсутній.

У зв`язку з чим дії щодо проведення перевірки дотримання позивачем вимог земельного законодавства є протиправними, а наказ про призначення перевірки та припис щодо усунення виялених в ході перевірки порушень є протиправними та підлягають скасуванню.

Крім того, під час надання особистих пояснень, акті перевірки ОСОБА_1 , не було повідомлено відносно якої земельної ділянки проводиться перевірка, оскільки ним орендується декілька земельних ділянок по АДРЕСА_1 , через що останній надав пояснення, що земельна ділянка засіяна озимою пшеницею.

Оскільки, поблизу земельної ділянки з кадастровим номером 4423381500:06:008:0057 по АДРЕСА_1 , розташована земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:05:001:1133, яку позивач орендує у Новопсковській селищній раді з цільовим призначенням: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, вид угідь: для городництва.

Земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:05:001:1133 на час проведення перевірки була засіяна озимою пшеницею, а земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:06:008:0057 - багаторічними травами. В результаті чого позивач помилково надав пояснення, що земельна ділянка засіяна озимою пшеницею.

Крім того, перевірка відповідачем проводилася у листопаді 2020 році та відповідачем в розпорядчих документах та приписі вказано, що в ході перевірки встановлено: під нашаруванням снігового покриву виявлена відсутність дернини та трав`янистої рослинності (що є невід`ємною частиною складу сіножатей), натомість вона має ознаки аграрної обробки у вигляді дискування, наявні паростки озимої пшениці, що підтверджується фотофіксацією.

Враховуючи наявність снігового покриву на земельних ділянках, без точного встановлення координат поля та земельної ділянки не можливо визначити, чи була проведена перевірка саме на земельній ділянці з кадастровим номером 4423381500:06:008:0057. чи можливо на іншій земельній ділянці.

Крім того, земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:06:008:0057 має складну конфігурацію, про що надається викопіювання з кадастрової карти. Згідно, викопіювання з кадастрової карти вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:06:008:0057 складається з двох частин, та в середині земельної ділянки розташована земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:05:001:1164, яка також орендується позивачем та була засіяна озимою пшеницею.

Однак, при виїзді на місцевість інспекторами не була врахована вказана інформація, через, що ними хибно було проведено обстеження іншої ділянки, та в результаті складено неправомірні акт та припис.

Проте суд першої інстанції вказані обставини не дослідив, не перевірив їх доказами та не надав належну оцінку обставинам справи.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив відмовити у її задоволені.

Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, відзиву, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

22.09.2020 року між Новопсковською селищною радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі від 22.09.2020, відповідно до якого позивачем прийнято у строкове платне користування земельну ділянку, кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, площею 10,0326 га, що розташована в районі АДРЕСА_1 , призначена для сінокосіння і випасання худоби (а.с. 19-20).

На виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 13.11.2020 року №538-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості грунтів» 17.11.2020 року державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Луганської області - головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороню земель у Білокуракинському, Новопсковському, Старобільському районах Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Луганській області Віталієм Тіліверком, ОСОБА_3 проведена планова перевірка дотримання вимог земельного законодавства використання земельної ділянки державної власності площею 10, 0326 га кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, розташованої за межами населених пунктів на території Заайдарівської сільської ради Новопсковського району Луганської області.

Згідно акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства 17.11.2020 року № 538-ДК/417/АП/09/01/-20 об`єктом перевірки є земельна сільськогосподарського призначення, площею 10, 0326 га кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, розташованої за межами населених пунктів на території Заайдарівської сільської ради Новопсковського районуЛуганської області, цільове признання код КВЦПЗ 01.08.-для сінокосіння та випасання худоби, вид угідь-сіножаті.

За результатами перевірки виявлено, що покрив вищевказаної земельної ділянки кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, містить ознаки аграрної обробки із знищенням дернини (що є невід`ємною частиною сіножатих), за допомогою дискування, виявленні паростки озимової пшениці, тобто, земельна ділянка використовується для вирощування сільськогосподарських культур (а.с. 11-13).

За фактом цього порушення складено припис від 01.12.2020 року № 538-ДК/0225Пр/0/01/-20 про усунення порушення вимог земельного законодавства та повернення земельної ділянки у попередній стан, протокол про адміністративне правопорушення від 01.12.2020 № 538- ДК/0184По/07/01/-20, а за результатами здійснення перевірки та розгляду матеріалів справи - винесено постанову від 01.12.2020 № 538- ДК/0184По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення (а.с. 14-18).

За ст. 187 Земельного кодексу Україниконтроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання, зокрема, підприємствами земельного законодавства України.

Згідно ст. 188 Земельного кодексу Українидержавний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

За ст.ст. 4, 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Органом, який здійснює державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, проведення моніторингу родючості ґрунтів є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно пп. 25-1 пункту 4 Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

За пп. 2 пункту 6 Положення Держгеокадастр для виконання покладених на нього завдань має право одержувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

Згідно п. 7 Положення Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правовий статус Головних управлінь Держгеокадастру в областях визначено відповідним Положенням про Головне управління Держгеокадастру в області, яке затверджененаказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 вересня 2016 року № 333(далі - Положення №333) та Положенням про Головне управління Держгеокадастру в Луганській області області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17 листопада 2016 року №308.

Згідно Положення № 333 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

За п. 6 Положення № 333 посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право, зокрема: складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель.

Отже, ГУ Держгеокадастру у Луганській області наділено повноваженнями щодо здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, об`єктом контролю є всі землі на території України, а також порядок їх використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами.

Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі також встановленістаттею 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».

Згідно ст.ст. 9, 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:

давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;

проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України.

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.

Таким чином, для реалізації завдань у сфері здійснення контролю за використанням та охороною земель державний інспектор має право, зокрема, видавати приписи, складати акти перевірки або протоколи про адміністративні правопорушення з метою притягнення винних осіб до відповідальності, вчиняти інші дії в межах наданих йому законом повноважень. Приписи про усунення виявлених порушень мають надаватися лише тим особам, які безпосередньо вчинили порушення вимог земельного законодавства.

Отже, доводи позивача про порушення відповідачем встановленогоЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»порядку проведення перевірки, щодо неповідомлення позивача про перевірку та відсутність останнього при обстеженні земельної ділянки, є необґрунтованими, оскільки норми вказаногоЗаконустосуються безпосередньо сфери господарської діяльності суб`єктів господарювання та жодним чином не стосуються перевірок земельних ділянок Держгеокадастром та його територіальними органами.

Крім того, об`єктом перевірки є земельна ділянка, а не господарська діяльність позивача, тому на спірні правовідносини розповсюджуються нормиЗакону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», що узгоджується з правовою позицією в постанові Верховного суду від 28 липня 2021року у справі №140/1612/19.

Також, Законом України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»не передбачено залучення до перевірки та повідомлення про проведення такого заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог земельного законодавства особи, яка використовує земельну ділянку.

За ст. 14 Конституції Україниправо власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини в Україні регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно статті 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

За ст.ст. 116, 123, 124 Земельного кодексу Українигромадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 8 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний інспектор у сфері охорони земель має право давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

За фактом виявленого порушення в ході перевірки відповідачем складено протокол про адміністративне правопорушення від 01.12.2020 року № 538-ДК/0184По/07/01/-20, постанову від 01.12.2020 року № 538-ДК/0184По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення та припис від 01.12.2020 року № 538-ДК/0225Пр/0/01/-20 про усунення порушення вимог земельного законодавства та повернення земельної ділянки у попередній стан (а.с. 14-18).

Позивачем в судовому порядку оскаржено постанову від 01.12.2020 року № 538- ДК/0184По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення.

Рішенням Новопсковського районного суду Донецької області від 04.02.2021 року у справі № 942/1613/20, залишеному без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 06.04.2021 року, відмовлено ОСОБА_1 в задоволенні позову до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання протиправною, скасування постанови про накладення адміністративного стягнення та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення (а.с. 30-32).

Судами першої та апеляційної інстанції у справі № 942/1613/20 встановлено, що згідно актів перевірки дотримання вимог земельного законодавства та обстеження земельної ділянки від 17.11.2020 року державними інспекторами встановлено факт порушення вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки площею 10,0326 га, а саме використання позивачем земельної ділянки не за цільовим призначенням.

До вищезазначених актів додана таблиця фотофіксації земельної ділянки, розташованоїна території Заайдарівської сільськоїради Новопсковського району Луганськоїобласті, з якоївбачається відсутність дернини та трав`янистої рослинності (що є невід`ємною частиною складу сіножатей), натомість наявні паростки озимої пшениці.

До протоколу про адміністративне правопорушення додано пояснення позивачем, відповідно до яких приблизно на початку жовтня 2020 року ним на всій площі земельної ділянки були проведені аграрні роботи, а саме було здійснено дискування землі та посіяно озиму пшеницю. Пшениця була посіяна з метою покращення родючості ґрунту та подальшого посіву люцерни для годування худоби. Більше жодних аграрних робіт не виконував. Пшеницю посіяв також з метою годування худоби.

Вказаний факт позивачем в ході розгляду справи Новопсковського районного суду Донецької області не спростований.

Крім того, позивачем у позові до Держгеокадастр про визнання протиправними дій, визнання протиправним наказу та припису зазначено, що в ході розгляду про адміністратвине правопорушення, помилково надав пояснення, що вказана вище земельна ділянка засіяна озимою пшеницею.

Також, до матеріалів справи не надано належних та допустимих доказів в підтвердження того, що земельна ділянка кадастровий номер 4423381500:06:008:0057, не містить ознаки аграрної обробки із знищенням дернини (що є невід`ємною частиною сіножатих) та не використовується для вирощування сільськогосподарських культур.

Крім того, апеляційний суд не бере до уваги посилання позивача на те, що під час перевірки у листопаді 2020 року на земельній ділянці кадастровий номер 4423381500:06:008:0057 був наявний сніговий покрив, віповідачем не було точно встановлено координат поля та земельної ділянки, не враховано, що зазначена земельна ділянка складається з двох частин, в середині якої розташована земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:05:001:1164, яка також орендується позивачем та була засіяна озимою пшеницею, оскільки до матеріалів справи не надано належних та допустимих доказів в підтвердження факту засіяння озимою пшеницею саме земельної ділянки з кадастровим номером 4423381500:05:001:1164 та відсутності ознак засіяння озимою пшеницею земельної ділянки кадастровий номер 4423381500:06:008:0057.

Надана позивачем до матеріалів справи інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, а саме: земельна ділянка з кадастровим номером 4423381500:05:001:1164 надана в оренду ОСОБА_1 за цільовим призначенням - для огородництва, та земельна ділянка кадастровим номером 4423381500:06:008:0057 надана в оренду ОСОБА_1 за цільовим призначенням - для сінокосіння і випасання худоби підтверджує лише факт надання вказаних земельних ділянок в оренду позивачу із зазначенням цільового призначення використання. Крім того, ці документи не спростовують факту виявленого порушення відповідачем в ході перевірки.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи, що Новопсковським районним судом Донецької області в рішенні від 04.02.2021 року за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання протиправною, скасування постанови про накладення адміністративного стягнення та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, яке набрало законної сили 06.04.2021 року, надано оцінку обставинам, встановленим в ході перевірки 17.11.2020 року дотримання позивачем вимог земельного законодавства, відтак обставини, встановлені у вказаному рішенні суду, що набрало законної сили, згідно вимог статті 78 КАС України не доказуються при розгляді цієї адміністративної справи.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про відмову у задоволені позову.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.

Керуючись ст.ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 9 листопада 2021 року у справі № 360/2294/21 за позовом ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування наказу, припису - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 10 квітня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: А.А. Блохін

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118271736
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —360/2294/21

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 09.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 09.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні