Ухвала
від 19.04.2023 по справі 757/14547/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/14547/23-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , адвокатів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , підозрюваного ОСОБА_7 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС першого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності ГСУ ДБР ОСОБА_8 про продовження строку досудового розслідування,

В С Т А Н О В И В :

до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС першого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності ГСУ ДБР ОСОБА_8 , погоджене заступником Генерального прокурора ОСОБА_9 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000370 від 09.06.2022 від 31.03.2020 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України, а також за фактами вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 426-1, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 114-1 КК України, до дев`яти місяців, тобто до 01.11.2023.

В обґрунтування доводів клопотання, слідчий зазначила, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000370 від 09.06.2022 за підозрою ОСОБА_7 у перешкоджанні законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, вчинене в умовах особливого періоду, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України, а також за фактами перевищення службовими особами Міністерства оборони України влади та службових повноважень при укладенні з рядом суб`єктів господарювання під час дії воєнного стану завідомо збиткових для держави договорів (контрактів, угод) про поставку товарів, засобів індивідуального захисту, продуктів харчування для потреб Збройних Сил України по завищеним цінам, низької якості та зі 100% передоплатою, що спричинило тяжкі наслідки, заволодіння службовими особами ряду суб`єктів підприємницької діяльності за попередньою змовою з іншими пов`язаними з ними особами шляхом зловживання своїм службовим становищем державними коштами в особливо великих розмірах, а також за фактом перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період службовими особами Міністерства оборони України за попередньою змовою зі службовими особами ряду суб`єктів підприємницької діяльності та іншими особами, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 426-1, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 114-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на початку березня 2022 року, більш точний час слідством не встановлено, у ОСОБА_7 виник злочинний умисел на вчинення дій, спрямованих на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період шляхом укладення з рядом вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання договорів (угод, контрактів) про закупівлю (поставку) товарів (речового майна) неналежної та сумнівної якості із попередньою передоплатою, з умисним недотриманням при цьому передбаченої Інструкцією вимоги стосовно обов`язкового зазначення у таких договорах (угодах, контрактах) процедури здійснення контролю за якістю речового майна.

ОСОБА_7 , нехтуючи принципами спрямованості укладених правочинів на захист національних інтересів України, забезпечення в результаті їх укладення потреб безпеки і оборони, ефективності використання при цьому коштів та результативності таких поставок, у повній мірі усвідомлював, що забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України речовим майном, у тому числі засобами індивідуального захисту неналежної та сумнівної якості, як і затримки у виконанні такими постачальниками взятих на себе згідно договору зобов`язань при наявності стовідсоткової передоплати, призведе до критичних наслідків в забезпеченні обороноздатності країни, створить перешкоди у підготовці Збройних Сил України до виконання покладених на них Конституцією України завдань, а саме стримування та відсічі збройної агресії російської федерації проти України, а також створить реальну загрозу життю та здоров`ю особового складу Збройних Сил України, і при цьому умисно перешкоджав законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.

Так, ОСОБА_7 , будучи заступником Міністра оборони України, та в силу займаної посади координуючи діяльність Департаменту державних закупівель, достовірно знаючи, що тимчасово виконуючий обов`язки директора Департаменту державних закупівель ОСОБА_10 , будучи підзвітним та підконтрольним в силу службових повноважень ОСОБА_7 , відповідає за укладення договорів (контрактів) та угод на закупівлю та постачання матеріальних ресурсів, а також на підставі довіреності від 29.11.2021 № 220/302/д уповноважений на їх підписання, використав свій вплив на ОСОБА_10 для реалізації свого злочинного умислу в частині підписання останнім указаних договорів та надання їм юридичної сили з послідуючими юридичними наслідками щодо перерахування коштів та поставки неякісного речового майна.

Згідно злочинного умислу заступника Міністра оборони України ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , використовуючи свої службові повноваження, мав підписати з указаними ОСОБА_7 як безпосередньо, так і через його радників, вітчизняними та іноземними суб`єктами господарювання договори (угоди, контракти) про закупівлю (поставку) товарів (речового майна) неналежної та сумнівної якості із попередньою передоплатою, з умисним недотриманням при цьому передбаченої Інструкцією вимоги стосовно обов`язкового зазначення у таких договорах (угодах, контрактах) процедури здійснення контролю за якістю речового майна.

Так, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 , реалізуючи в умовах особливого періоду свій злочинний умисел, направлений на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, на початку березня 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю «Танос Текнолоджі» (далі - ТОВ «Танос Текнолоджі») договір поставки речового майна.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 08.03.2022, перебуваючи у м. Києві за адресою: проспект Перемоги 55/2, уклав з ТОВ «Танос Текнолоджі» (код за ЄДРПОУ 43885773), Договір про закупівлю товару № 08/03/1 та Додаток № 1 (Специфікація 1) до нього, відповідно до яких ТОВ «Танос Текнолоджі» зобов`язується передати у власність Міноборони комплекти тактичної військової камуфляжної форми, а саме: тактичні військові черевики у кількості 60 000 пар загальною вартістю 195 624 000,00 грн., військову тактичну форму у кількості 35 000 комплектів на загальну суму 97 597 500,00 грн., термобілизну у кількості 60 000 комплектів загальною вартістю 44 400 000,00 грн., комплекти тактичних наколінників та налокітників у кількості 30 000 комплектів на загальну суму 25 740 000,00 грн., тактичні рукавиці у кількості 50 000 пар вартістю 39 600 000,00 грн., куртки зимові тактичні у кількості 20 000 шт. на загальну суму 41 580 000,00 грн. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару, а для кожної партії товару сторони підписують окрему Специфікацію.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору про закупівлю товару № 08/03/1 від 08.03.2022, ТОВ «Танос Текнолоджі» повинен поставити товар, якість якого повинна відповідати діючим нормам якості для товару даного виду, технічним вимогам та за кількістю, що вказується в Специфікації, а також засвідчуватись належним чином оформленими товаросупровідними документами, які надаються разом з товаром.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

В подальшому, 15.04.2022 за вказаним Договором про закупівлю товару № 08/03/1 від 08.03.2022 було поставлено тактичні військові черевики у кількості 7 300 пар загальною вартістю 23 800 920,00 грн. неналежної якості з рядом виявлених недоліків, серед яких: виробничі дефекти у вигляді незакріпленої із середини черевика взуттєвої нитки, яка без зусиль виймається з місця прошивання та взагалі не виконує функцію посилення, наявність надтонкої підошви (орієнтовно 2-3 мм), яка є травмонебезпечною, що унеможливлює використання черевиків у польових умовах за призначенням, відставання носкової частини від верху взуття в місцях склеювання.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 23 800 920,00 грн. заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців речовим майном в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, продовжуючи реалізацію в умовах особливого періоду свого злочинного умислу, направленого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, Заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 на початку березня 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Республіки Словенія, IZOP-K d.o.o. договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, перебуваючи у АДРЕСА_1 , 10.03.2022 уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Республіки Словенія, IZOP-K d.o.o., реєстраційний номер НОМЕР_1 , Договір поставки № UKR060233, а 01.04.2022, перебуваючи за тією ж адресою - Додаткову угоду № 1 до Договору поставки № UKR060233, відповідно до яких IZOP-K d.o.o. зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: шоломи у кількості 10 028 шт. загальною вартістю 9 145 536,00 Євро, а також плити балістичні рівень захисту IV, розмір 250х300 мм вагою 2,5 кг. +/- 100 г. у кількості 9 500 шт., плити балістичні рівень захисту IV, розмір 222х298 мм вагою 2,1 кг. +/- 100 г. у кількості 1 690 шт., плити балістичні рівень захисту IV, розмір 241х318 мм вагою 2,39 кг. +/- 100 г. у кількості 2 990 шт., плити балістичні рівень захисту IV, розмір 260х337 мм вагою 2,74 кг. +/- 100 г. у кількості 2 940 шт., жилети пластиноносій у кількості 5 560 шт., бронежилети рівня захисту IІІА у кількості 3 000 шт. загальною вартістю 3 872 035,22 Євро. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № UKR060233, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 10 від 11.03.2022, 11.03.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/840, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок IZOP-K d.o.o. № НОМЕР_2 , відкритий у NOVA KBM d.d., перераховано кошти в сумі 9 145 536,00 Доларів США з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № UKR060233 від 10.03.2022.

Так, 11.04.2022 за Додатковою угодою № 1 від 01.04.2022 до Договору поставки № UKR060233від 10.03.2022 було поставлено плити балістичні рівень захисту IV, розміром 222х298 мм у кількості 1 690 шт. вартістю 344 253,00 Євро неналежної якості, оскільки фактичні розміри пластин не відповідали лінійним розмірам, зазначеним у Додатковій угоді № 1 та супровідних документах на товар.

Також, 21.04.2022 за Додатковою угодою № 1 від 01.04.2022 до Договору поставки № UKR060233від 10.03.2022 було поставлено плити балістичні рівень захисту IV, розмір 250х300 мм вагою 2,5 кг. +/- 100 г. у кількості 2 160 шт., вартістю 514 080,00 Євро неналежної якості з численними виробничими невідповідностями (дефектами), оскільки фактичні розміри та вага пластин не відповідали лінійним розмірам та вазі, зазначеним у Додатковій угоді № 1 та супровідних документах на товар, площа та розмір шару з надвисокомолекулярного поліетилену на балістичній плиті був значно меншим за керамічну пластину, що призводить до зменшення загальної площі захисту плити та класу захисту в деяких місцях.

Крім того, 25.04.2022 за Додатковою угодою № 1 від 01.04.2022 до Договору поставки № UKR060233від 10.03.2022 було поставлено плити балістичні ESAPI Plate рівень захисту IV, розмір 250х300 мм вагою 2,5 кг. +/- 100 г. у кількості 5 040 шт., вартістю 1 199 520,00 Євро неналежної якості з численними виробничими невідповідностями (дефектами), оскільки фактичні розміри, вага форма та вигин пластин не відповідали умовам, зазначеним у Додатковій угоді № 1 та супровідних документах на товар, площа та розмір шару з надвисокомолекулярного поліетилену на балістичній плиті був значно меншим, а в ряді плит - значно більшим за керамічну пластину, що призводить до зменшення загальної площі захисту плити та класу захисту в деяких місцях.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 2 057 853,00 Євро (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 68 260 424,59 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Також, на виконання вищезазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, перебуваючи у АДРЕСА_1 , 10.03.2022 уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Республіки Словенія, IZOP-K d.o.o., реєстраційний номер НОМЕР_1 , Договір поставки № 2022-03-07-MDU-1 та Додаток № 1 (Специфікація) до нього, відповідно до яких IZOP-K d.o.o. зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: каски AS-505 та PASGT Hellmet у кількості 10 028 шт. загальною вартістю 9 145 536,00 Доларів США. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № 2022-03-07-MDU-1, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 08 від 10.03.2022, 11.03.2022 з рахунку ОСОБА_11 № НОМЕР_3 , відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок IZOP-K d.o.o. № НОМЕР_2 , відкритий у ІНФОРМАЦІЯ_1 , перераховано кошти в сумі 944 600,00 Доларів США з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № 2022-03-07-MDU-1 від 10.03.2022.

В подальшому, 06.04.2022 за Договором поставки № 2022-03-07-MDU-1 від 10.03.2022 було поставлено шоломи балістичні захисні (Hellmet) у кількості 640 одиниць вартістю 583 680,00 Доларів США та 1 150 одиниць вартістю 1 048 800,00 Доларів США неналежної якості з рядом недоліків, серед яких розшарування шарів тканини параарамідної захисної оболонки шолому, що могло призвести до втрати шоломом своїх захисних властивостей, пошкодження захисного зовнішнього покриву шолому, відсутність фіксації внутрішніх м`яких енергопоглинаючих елементів (подушок) до внутрішньої оболонки шолому, що унеможливлювало носіння та використання шолому за призначенням, відшарування (відклеювання) захисного гумового канту оболонки шолому, невідповідність та незахищеність гвинтів кріплення утримувальної системи шолому у внутрішній частині шолому, що може завдати пошкоджень різним частинам голови військовослужбовців, відсутність можливості регулювання утримувальної сили шолому по окружності голови військовослужбовців, що ускладнює їх використання з огляду на різні антропометричні характеристики, неякісна пластикова фурнітура, застосована для регулювання та фіксації стрічок (строп) утримувальної системи шолому та неякісне пришивання елементів утримувальної системи шолому, що може призвести до неналежного утримування на голові військовослужбовця, та інші.

Також, 17.06.2022 за Договором поставки № 2022-03-07-MDU-1 від 10.03.2022 було поставлено каски ATS Hellmet Normal Cut у кількості 1 314 одиниць неналежної якості з виявленими невідповідностями товару умовам Специфікації до договору та рядом недоліків, серед яких пошкодження захисного зовнішнього покриву шолому, що може призвести до потрапляння вологи та негативного впливу ультрафіолету безпосередньо на шари параарамідної тканини та втрати захисних балістичних властивостей шолому, нестійке захисне покриття оболонки шолому, що під час інтенсивної експлуатації призведе до втрати захисного покриття значних ділянок шолому, а в подальшому і захисних балістичних властивостей, відшарування (відклеювання) захисного гумового канту оболонки шолому, наявність цвілі на ремінцях утримувальної системи шоломів внаслідок неналежного зберігання та негативного впливу вологи.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 2 830 848,00 Доларів США (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 82 816 175,16 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, продовжуючи реалізацію в умовах особливого періоду свого злочинного умислу, направленого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, Заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 у березні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Чеської Республіки, 7,62 s.r.o. договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 14.03.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Чеської Республіки, 7,62 s.r.o., реєстраційний номер 03545628, Договір поставки № 14-03/1 та Додаток № 1 (Специфікація) до нього, відповідно до яких 7,62 s.r.o. зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: бронежилети з комплектом пластин рівнем захисту - Пластина-вкладиш NIJ 0101.06 рівень IIII+ Носій для пластин у кількості 5 000 шт. носіїв для пластин та 5 000 шт. наборів з 2 пластин вартістю з урахуванням доставки 3 250 000,00 Доларів США 5 738 000,00 Євро. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару, а для кожної партії товару сторони підписують окрему Специфікацію.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № 14-03/1 від 14.03.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 30 від 25.03.2022, 25.03.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/840, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок 7,62 s.r.o. № НОМЕР_4 , відкритий у ІНФОРМАЦІЯ_2 , перераховано кошти в сумі 3 250 000,00 Доларів США з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № 14-03/1 від 14.03.2022.

В подальшому, 20.05.2022 за вказаним Договором № 14-03/1 від 14.03.2022 було поставлено бронежилети з комплектом пластин (рівень захисту: пластина вкладиш NIJ 0101.06 рівень IIII+ Носій для пластин) у кількості 5 000 одиниць жилетів та 4 000 одиниць пластин загальною вартістю 1 300 000,00 Доларів США неналежної якості, зокрема встановлено невідповідність балістичних пластин ІV класу захисту за стандартом NIJ 0101.06, тобто невідповідністю класу захисту умовам, визначеним у Специфікації до Договору.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 1 300 000,00 Доларів США (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 38 031 370,00 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, продовжуючи реалізацію в умовах особливого періоду свого злочинного умислу, направленого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, Заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 у березні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Греції, ОСОБА_12 договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 16.03.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Греції, ОСОБА_12 , реєстраційний номер НОМЕР_5 , Договір поставки № UA-1603-1 та Додатки №№ 1, 2, 3 (Специфікації №№ 1, 2, 3). При цьому, відповідно до Договору поставки № UA-1603-1 та Додатку № 3 (Специфікація № 3) до нього, ОСОБА_12 зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: жорсткі панцирні пластини IV рівня розміром 250х300 мм у кількості 14 000 шт., шоломи кевлар ІІІ у кількості 7 000 шт., набори м`яких балістичних панелей ІІІа, жилети і пластина-носії для м`яких і твердих броньованих листів у кількості 7 000 шт. на загальну суму 5 425 000,00 Євро.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № UA-1603-1 від 16.03.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 100 від 23.06.2022, 27.06.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/978, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок ОСОБА_12 № НОМЕР_6 , відкритий у National Bank of ОСОБА_13 , перераховано кошти в сумі 5 425 000,00 Євро з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № UA-1603-1 від 16.03.2022.

В подальшому, 18.07.2022 за вказаним Договором № UA-1603-1 від 16.03.2022 було поставлено жилет пластино-носій для м`яких і твердих броньованих листів у кількості 7 000 комплектів загальною вартістю 875 000,00 Євро з дефектами, зокрема встановлено незадовільну якість пришивання кишень жорстких балістичних пластин до основної тканини жилета, що призводить до їх відриву, та у подальшому може призвести до втрати військовослужбовцями жорстких балістичних пластин під час евакуації у бойових умовах.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 875 000,00 Євро (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 26 921 475,00 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 , реалізуючи в умовах особливого періоду свій злочинний умисел, направлений на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, вчинене в умовах особливого періоду у березні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Латвії, ADDO Defense LTD договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 . ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 18.03.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Латвії, ADDO Defense LTD, реєстраційний номер НОМЕР_7 , Договір поставки № UA-1803-1 та Додатки №№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (Специфікації) до нього. Так, відповідно до вказаного Договору поставки № UA-1803-1 та Додатку № 1 (Специфікації № 1) до нього ADDO Defense LTD зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: жорсткі панцирні пластини IV рівня захисту у кількості 4 400 шт. та жилети і пластини-носії для м`яких і твердих броньованих листів у кількості 2 200 шт. на загальну суму 1 155 000,00 Євро. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № UA-1803-1 від 18.03.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 41 від 30.03.2022, 01.04.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/978, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_3 , відкритий у ІНФОРМАЦІЯ_4 , перераховано кошти в сумі 1 155 000,00 Євро з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № UA-1803-1 від 18.03.2022.

Так, 11.06.2022 за вказаним Договором № UA-1803-1 від 18.03.2022 було поставлено жорсткі панцирні пластини IV рівня захисту та жилет і пластина-носій для м`яких і твердих броньованих листів у кількості 2 200 комплектів на загальну суму 1 155 000,00 Євро неналежної якості, оскільки фактичних рівень (клас) захисту жорстких балістичних пластин не відповідає IV класу захисту за стандартом NIJ 0101.06, оскільки під час реального відстрілу аналогічних пластин від іншого постачальника було виявлено пробій кулею 5,45х39 мм ПС (7Н6). При цьому постачальником не було надано протоколи лабораторних випробувань жорстких балістичних пластин на підтвердження IV класу захисту за стандартом NIJ 0101.06. Крім цього, на поставленій партії товару були виявлено ряд дефектів у вигляді відриву клапана кишені для утримання балістичних пластин, відриву евакуаційної стропи в місці пришивання до жилету, відрив стрічок кріплення та регулювання жилету, а також встановлено, що кишені деяких жилетів, що призначені для утримання та перенесення балістичних пластин, за своїм розміром (по ширині) не відповідають реальним розмірам пластин, що унеможливлює використання жилету спільно з даними балістичними пластинами або призводить до розриву кишені жилету.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 1 155 000,00 Євро (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 37 511 281,50 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, продовжуючи реалізацію в умовах особливого періоду свого злочинного умислу, направленого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 у березні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Фінляндії, АДРЕСА_2 ) договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 . ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 20.03.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством АДРЕСА_2 ), реєстраційний номер НОМЕР_8 , Договір поставки № 1010 та Додаток № 1 (Специфікація) до нього, відповідно до яких Л.В . Партнерс Ою (L.W. Partners Oy) зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: комплект, бронежилет рівень ІІІА + балістична броня (передня та задня) рівень IV загальною кількістю 10 000 шт. вартістю 5 738 000,00 Євро. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару, а для кожної партії товару сторони підписують окрему Специфікацію.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № 1010 від 20.03.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 49 від 13.04.2022, 15.04.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/978, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок L.W. Partners Oy № НОМЕР_9 , відкритий у Nordea Bank Oyj, перераховано кошти в сумі 5 738 000,00 Євро з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № 1010 від 20.03.2022.

В подальшому, 08.06.2022 за вказаним Договором № 1010 від 20.03.2022 було поставлено броньовані жилети у кількості 5 000 комплектів загальною вартістю 2 869 000,00 Євро неналежної якості, зокрема без балістичного пакету, що не відповідає вимогам та характеристикам, зазначеним у Специфікації до Договору, а також з недоліками внутрішніх кишень жилету та підсумків жилету.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 2 869 000,00 Євро (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 91 221 863,30 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 , реалізуючи в умовах особливого періоду свій злочинний умисел, направлений на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, у квітні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Туреччини, ІНФОРМАЦІЯ_5 договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 08.04.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Туреччини, DEMI GRUP ENERJI YATIRIM VE DANISMANLIK A.S., реєстраційний номер НОМЕР_10 , Договір поставки № DM2022-0804 та Додатки №№1, 2, 3 (Специфікації) до нього, відповідно до яких DEMI GRUP ENERJI YATIRIM VE DANISMANLIK A.S. зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: за Специфікацією № 1 - броньований жилет з м`якою балістикою рівня захисту NIJ IVA з балістичними плитами (передня та задня пластини) загальною кількістю 20 000 шт. вартістю (з доставкою) 15 275 000,00 Доларів США; за Специфікацією № 2 - військовий жилет (Plate Carrier) з балістичними плитами рівня захисту NIJ IV (передня та задня пластини) загальною кількістю 20 000 шт. вартістю (з доставкою) 11 135 000,00 Доларів США; за специфікацією № 3 - військовий одяг (Берці) Взуття загальною кількістю 10 000 шт. вартістю (з доставкою) 580 000,00 Доларів США. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № DM2022-0804 від 08.04.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 59 від 02.05.2022, 05.05.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_17/840, відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок DEMI GRUP ENERJI YATIRIM VE DANISMANLIK A.S. № НОМЕР_11 , відкритий у ОСОБА_15 , перераховано кошти в сумі 26 990 000,00 Доларів США з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № DM2022-0804 від 08.04.2022.

Так, 02.06.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено броньований жилет з м`якою балістикою рівня захисту NIJ IVА з балістичними плитами (передня та задня пластини) загальною кількістю 2 000 комплектів вартістю (з доставкою) 1 520 000,00 Доларів США неналежної якості, оскільки за результатами балістичних випробувань було встановлено, що відібрані зразки поставленого товару прострілюються та не відповідають заявленому класу захисту.

Також, 11.06.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено військовий жилет (Plate Carrier) з балістичними плитами рівня захисту NIJ IV (передня та задня пластини) загальною кількістю 1 760 комплектів загальною вартістю (з доставкою) 973 280,00 Доларів США неналежної якості, оскільки під час реального відстрілу пластин було виявлено пробій кулею 5,45х39 мм ПС (7Н6), а також встановлено факт виготовлення зазначених жилетів з порушенням відповідної технології пошиття, що призводить до відриву його елементів при невеликих фізичних навантаженнях.

Крім того, 18.07.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено військовий жилет (Plate Carrier) з балістичними плитами рівня захисту NIJ IV (передня та задня пластини) загальною кількістю 2 000 комплектів з жорсткими балістичними пластинами та 2 000 комплектів без жорстких балістичних пластин загальною вартістю (з доставкою) 1 106 000,00 Доларів США неналежної якості, оскільки під час реального відстрілу пластин було виявлено пробій кулею 5,45х39 мм ПС (7Н6), а також встановлено факт використання при виготовленні зазначених жилетів неякісної пластикової фурнітури та відсутність еластичного шнура для надійного утримання магазину у підсумку для магазинів на вказаних жилетах.

Також, 17.08.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено військовий жилет (Plate Carrier) з балістичними плитами рівня захисту NIJ IV (передня та задня пластини) у кількості 1 934 комплекти загальною вартістю 1 069 202,00 Доларів США неналежної якості, оскільки за результатами балістичних випробувань було встановлено, що відібрані зразки поставленого товару прострілюються та не відповідають заявленому класу захисту.

В подальшому, 03.09.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено броньовані жилети з м`якою балістикою з балістичними плитами у кількості 2 000 комплектів загальною вартістю 1 520 000,00 Доларів США неналежної якості. Так, за результатами балістичних випробувань було встановлено, що відібрані зразки жорстких балістичних плит прострілюються та не відповідають IV класу захисту за NIJ 0101.06.

Крім того, 09.09.2022 за вказаним Договором № DM2022-0804 від 08.04.2022 було поставлено аналогічні броньовані жилети з м`якою балістикою з балістичними плитами у кількості 4 000 комплектів загальною вартістю 3 040 000,00 Доларів США також неналежної якості, які не відповідали заявленому у Специфікації класу захисту.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 9 228 482,00 Доларів США (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 269 978 318,06 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Далі, продовжуючи реалізацію в умовах особливого періоду свого злочинного умислу, направленого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 у квітні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з польською компанією Alfa Sp.z.o.o. договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 11.04.2022, перебуваючи у м. Києві за адресою: АДРЕСА_1 , уклав з компанією Alfa Sp.z.o.o., код платника ПДВ PL1132544430, Договір поставки № UA1104-3, відповідно до якого Alfa Sp.z.o.o. зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: балістичні шоломи рівня ІІІ А, тактичні жилети з осколковою вставкою UA1 та балістичні пластини рівня 4 загальною вартістю 24 540 000,00 Євро. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № UA1104-3 від 11.04.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 58 від 28.04.2022, 29.04.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_3 , відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок Alfa Sp.z.o.o. № НОМЕР_12 , відкритий у ОСОБА_16 , перераховано кошти в сумі 24 540 000,00 Євро з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № UA1104-3 від 11.04.2022.

В подальшому, 19.07.2022 за вказаним Договором № UA1104-3 від 11.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІ А (відповідно до стандарту MIL-STA-6626) у кількості 11 000 одиниць загальною вартістю 4 730 000,00 Євро неналежної якості. Так, у поставленій партії товару виявлено шоломи, які після стискання за допомогою незначного фізичного навантаження руйнуються (утворюються тріщини, захисна оболонка прогинається, руйнується захисне лакофарбове покриття, відбувається розшарування шарів захисної оболонки), що свідчить про незадовільну якість та невідповідність шоломів заявленому рівню захисту. Також виявлено ряд інших недоліків, серед яких відсутність захисного канту на шоломах, нестійке захисне лакофарбове покриття оболонки шолому, що під час фізичних навантажень призводить до втрати захисного покриття значних ділянок шолому, а в подальшому і захисних балістичних властивостей.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 4 730 000,00 Євро (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 145 149 037,00 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в умовах особливого періоду, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 у квітні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством штату Делавер, США, Worldwide Aeros Corporation договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 23.04.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством штату Делавер, США, Worldwide Aeros Corporation, реєстраційний номер НОМЕР_13 , Договір поставки № 1 UK MOD та Додаток № 1 (Специфікація) до нього, відповідно до яких Worldwide Aeros Corporation зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: NIJ IIIA балістичні шоломи PASGT у кількості 5 000 шт. та набори бронежилетів NIJ IV (включаючи куленепробивні пластини) у кількості 30 000 шт. загальною вартістю (з доставкою) 22 410 000,00 Доларів США. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на умовах 100% передоплати вартості товару.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № 1 UK MOD від 23.04.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 62 від 05.05.2022, 09.05.2022 з рахунку Міноборони № НОМЕР_14 , відкритому в АТ «Укрексімбанк», на рахунок Worldwide Aeros Corporation № НОМЕР_15 , відкритий у ОСОБА_17 , перераховано кошти в сумі 22 410 000,00 Доларів США з призначенням платежу - оплата за Договором поставки № 1 UK MOD від 23.04.2022.

В подальшому, 22.07.2022 за вказаним Договором № 1 UK MOD від 23.04.2022 було поставлено NIJ IIIA балістичні шоломи PASGT у кількості 200 шт. загальною вартістю (з доставкою) 69 600,00 Доларів США неналежної якості. Так, в ході перевірки наданих постачальником протоколів балістичних випробувань виникли сумніви в їх достовірності та відповідності поставленому товару. У зв`язку з цим, після відбору зразків із вказаної партії були проведені лабораторні балістичні випробування, за результатами яких підтверджено невідповідність відстріляних зразків заявленому у Специфікації класу захисту поставленого товару.

Крім того, 15.09.2022 за вказаним Договором № 1 UK MOD від 23.04.2022 було поставлено бронежилети NIJ IV у кількості 3 784 комплектів загальною вартістю (з доставкою) 2 607 176,00 Доларів США неналежної якості. Зокрема, в ході перевірки наданих постачальником протоколів балістичних випробувань виникли сумніви в їх достовірності та відповідності поставленому товару. У зв`язку з цим, після відбору зразків із вказаної партії були проведені лабораторні балістичні випробування, за результатами яких було встановлено невідповідність відстріляних зразків заявленому у Специфікації класу захисту.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 2 676 776,00 Доларів США (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 78 308 814,20 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в умовах особливого періоду, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 , у квітні 2022 року, більш точний час та місце слідством не встановлені, надав вказівку ОСОБА_10 укласти з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Польщі, ARDIX SPOLKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA договір поставки речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту.

На виконання зазначеної вказівки ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , будучи тимчасово виконуючим обов`язки Директора Департаменту державних закупівель, діючи на підставі довіреності від 29.12.2021 № 220/302/д від імені Міноборони, 27.04.2022, перебуваючи у АДРЕСА_1 , уклав з юридичною особою, зареєстрованою за законодавством Польщі, ARDIX SPOLKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, реєстраційний номер НОМЕР_16 , Договір поставки № SA-270422/2, Додаток № 1 (Специфікація) та Додатки №№ 2, 3 до нього, відповідно до яких ARDIX SPOLKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA зобов`язується передати у власність Міноборони партію (партії) товару, а саме: балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 100 000 шт. вартістю 39 000 000,00 Доларів США. При цьому розрахунки згідно вказаного договору проводяться на таких умовах: 30% ціни Договору Міноборони сплачує в якості передоплати протягом 14 календарних днів з дати підписання договору, а решту 70% ціни Договору - шляхом оплати 70% ціни кожної окремої партії товару по факту прибуття товару до м. Жешув, Польща протягом 14 календарних днів з дати підписання Акту огляду окремої партії товару або відповідної візи представника Міноборони на інвойсі постачальника.

Відповідно до розділу 2 зазначеного Договору поставки № SA-270422/2 від 27.04.2022, товар, що поставляється, повинен відповідати вимогам визнаних стандартів, технічних регламентів, умов та сертифікацій, зокрема в частині якості та безпечності використання.

Разом з тим, всупереч вимог п. 2.2 Інструкції, у зазначений договір умисно не включено вимоги щодо здійснення відповідного контролю за якістю товарів, робіт і послуг.

Так, 11.08.2022 за вказаним Договором № SA-270422/2 від 27.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 11 000 одиниць загальною вартістю 4 290 000,00 Доларів США неналежної якості, оскільки в ході перевірки наданих постачальником протоколів балістичних випробувань виникли сумніви в їх достовірності та відповідності поставленому товару. У зв`язку з цим, після відбору зразків із вказаної партії були проведені лабораторні балістичні випробування, за результатами яких підтверджено невідповідність відстріляних зразків заявленому у Специфікації класу захисту.

Крім того, 15.08.2022 за вказаним Договором № SA-270422/2 від 27.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 5 000 одиниць загальною вартістю 1 950 000,00 Доларів США неналежної якості. Так, у поставленій партії товару виявлено шоломи, які після стискання за допомогою незначного фізичного навантаження руйнуються (утворюються тріщини, захисна оболонка прогинається, руйнується захисне лакофарбове покриття, відбувається розшарування шарів захисної оболонки), що свідчить про незадовільну якість та невідповідність шоломів заявленому рівню захисту. Крім цього виявлено ряд інших недоліків, серед яких відсутність захисного канту на шоломах, нестійке захисне лакофарбове покриття оболонки шолому, що під час фізичних навантажень призводить до втрати захисного покриття значних ділянок шолому, а в подальшому і захисних балістичних властивостей, а також серед поставлених шоломів виявлено зразки з отворами в лобовій та тильній частині шолому, які були приховані за шаром гіпсової шпаклівки та зафарбовані.

Також, 24.08.2022 за вказаним Договором № SA-270422/2 від 27.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 4 000 одиниць загальною вартістю 1 290 000,00 Доларів США неналежної якості. Так, у поставленій партії товару виявлено шоломи, аналогічні попередній партії, поставленій 11.08.2022, зразки яких після проведення балістичних випробувань не витримали відстріл на відповідність заявленому класу захисту. Також у вказаній партії товару виявлено шоломи, які після стискання за допомогою незначного фізичного навантаження руйнуються (утворюються тріщини, захисна оболонка прогинається, руйнується захисне лакофарбове покриття, відбувається розшарування шарів захисної оболонки), що свідчить про незадовільну якість та невідповідність шоломів заявленому рівню захисту. Крім цього виявлено ряд інших недоліків, серед яких відсутність захисного канту на шоломах, нестійке захисне лакофарбове покриття оболонки шолому, що під час фізичних навантажень призводить до втрати захисного покриття значних ділянок шолому, а в подальшому і захисних балістичних властивостей.

В подальшому, 30.08.2022 за вказаним Договором № SA-270422/2 від 27.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 6 000 одиниць загальною вартістю партії товару (з дефектами) 780 000,00 Доларів США неналежної якості. Так, у поставленій партії товару знову виявлено ряд недоліків, серед яких незадовільна якість захисного канту на шоломах, нестійке захисне лакофарбове покриття оболонки шолому, що під час фізичних навантажень призводить до втрати захисного покриття значних ділянок шолому, а в подальшому і захисних балістичних властивостей.

Крім того, 31.08.2022 за вказаним Договором № SA-270422/2 від 27.04.2022 було поставлено балістичні шоломи рівня ІІІА у кількості 3 000 одиниць загальною вартістю партії товару (з дефектами) 1 170 000,00 Доларів США неналежної якості. Так, у поставленій партії товару знову виявлено ряд недоліків, серед яких незадовільна якість захисного канту на шоломах, який під час невеликого навантаження відшаровується (відклеюється) від шолому, що призводить до часткового руйнування зовнішнього покриття та у подальшому призведе до втрати захисних балістичних властивостей шолому, а також в партії виявлені зразки зі здуттям (відшаруванням) захисного покриття внутрішньої сторони шолому.

Виявлені недоліки та невідповідність поставленого товару на суму 9 480 000,00 Доларів США (що за офіційним курсом Національного банку України станом на дату перерахування коштів становило 277 336 452,00 грн.) заявленим у Специфікації умовам призвели до унеможливлення його поставки до військових частин та забезпечення військовослужбовців засобами індивідуального захисту в умовах особливого періоду під час дії воєнного стану, зумовленого збройною агресією російської федерації проти України, тобто унеможливило забезпечення належного рівня боєздатності Збройних Сил України.

Таким чином, заступник Міністра оборони України ОСОБА_7 всупереч основним завданням та функціям Міноборони в частині забезпечення належного рівня боєздатності та життєдіяльності Збройних Сил України, здійснення контролю за якістю речового майна, що постачається для Збройних Сил України, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, діючи умисно в умовах особливого періоду перешкодив законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, шляхом укладення з рядом вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання договорів (угод, контрактів) про закупівлю (поставку) товарів (речового майна) неналежної та сумнівної якості із попередньою передоплатою, з умисним недотриманням при цьому передбаченої Інструкцією вимоги стосовно обов`язкового зазначення у таких договорах (угодах, контрактах) процедури здійснення контролю за якістю такого товару, що призвело до поставки неякісного речового майна, в тому числі засобів індивідуального захисту, на загальну 1 139 336 130,81 грн., та, як наслідок, до критичних наслідків в підтриманні обороноздатності країни, загрози життю та здоров`ю особового складу Збройних Сил України внаслідок своєчасного незабезпечення військовослужбовців якісним речовим майном, засобами індивідуального захисту, а також створило перешкоди у підготовці Збройних Сил України до виконання покладених на них Конституцією України завдань, а саме стримування та відсічі збройної агресії російської федерації проти України.

01.02.2023 ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України.

20.03.2023 постановою заступника Генерального прокурора ОСОБА_18 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000370 від 09.06.2022 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 114-1 КК України, а також за фактами вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 426-1, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 114-1 КК України, продовжено до 3-х місяців, тобто до 01.05.2023.

Строк досудового розслідування закінчується 01.05.2023, однак, досудове розслідування неможливо закінчити у зазначений строк, оскільки для цього потрібно провести ряд процесуальних та слідчих дій.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання, посилаючись на викладені у ньому доводи.

Адвокати та підозрюваний в судовому засіданні заперечували щодо задоволення клопотання, просили відмовити в його задоволенні.

Слідчим суддею встановлено, що строк досудового розслідування закінчується 01.05.2023, однак завершити його до цього терміну не представляється можливим, оскільки для повного та неупередженого розслідування у кримінальному провадженні необхідно виконати наступні слідчі та процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, а саме: здійснити тимчасовий доступу до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, зокрема інформації операторів телекомунікацій з метою підтвердження обставин вчинення розслідуваного злочину; допитати як свідків працівників Міністерства оборони України з числа співробітників Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів, Центрального управління контролю якості, Головне управління майна та ресурсів, Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України, Департаменту фінансів; допитати як свідків працівників ІНФОРМАЦІЯ_7 ; допитати як свідків представників іноземних компаній, які постачали товари для потреб Збройних Сил України за укладеними з Міністерством оборони України договорами під час дії правового режиму воєнного стану; допитати як свідків співробітників Територіальних центрів контролю якості стосовно прийняття та неприйняття ними речового майна, що постачалось за договорами поставок, укладеними з іноземними постачальниками під час дії правового режиму воєнного стану; допитати як свідків радників Заступника Міністра оборони України; провести огляд та аналіз документів і речей, які були вилучені під час проведення обшуків та тимчасових доступів у кримінальному провадженні, вирішити питання про долучення їх до матеріалів кримінального провадження як речових доказів; завершити проведення та отримання висновків судових комп`ютерно-технічних експертиз; призначити відповідні судові експертизи по вилученим в ході проведення тимчасового доступу зразкам речового майна та засобів індивідуального захисту; направити запити про міжнародну правову допомогу з попереднім отриманням у порядку, передбаченому КПК України, дозволу суду на проведення слідчої та/або процесуальної дії, яку необхідно виконати в іноземній державі, а також отримати відповідей на них; завершити зняття грифів секретності з матеріальних носіїв інформації за результатами проведених негласних слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні; після завершення зняття грифів секретності з матеріальних носіїв інформації за результатами проведених негласних слідчих (розшукових) дій, вирішення питання щодо необхідності призначення і проведення експертиз звуко,- та відеозапису; виконати інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії , необхідність у проведенні яких виникне під час розслідування.

Згідно ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно, ч. 3 ст. 219 КПК України, з дня повідомлення особі про підозру досудове розслідування повинно бути закінчене: 1) протягом сімдесяти двох годин - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку або затримання особи в порядку, передбаченому частиною четвертою статті 298-2 цього Кодексу; 2) протягом двадцяти діб - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, якщо підозрюваний не визнає вину або необхідності проведення додаткових слідчих (розшукових) дій, або вчинення кримінального проступку неповнолітнім; 3) протягом одного місяця - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку, якщо особою заявлено клопотання про проведення експертизи у випадку, передбаченому частиною другою статті 298-4 цього Кодексу; 4) протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Відповідно ч.2 ст. 294 КПК України, якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пунктах 1 і 2 частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений прокурором у межах строку, встановленого пунктом 1 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Ч.4 ст.294 КПК України передбачає, що строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Згідно ст.295-1 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості. Крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Відповідно ч.1 ст.295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Посилання підозрюваного та його захисників на необґрунтованість клопотання, повністю та беззаперечно спростовано долученими до клопотання про продовження строку досудового розслідування та прокурором під час судового засідання.

Таким чином, підозрюваним та його захисниками не було доведено наявність підстав у разі існування яких, слідчий суддя зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування, як про це ініційовано питання підозрюваним та його захисниками.

Заслухавши пояснення прокурора, заперечення адвокатів та підозрюваного, вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя дійшов висновку, що додатковий строк є необхідним для проведення необхідних слідчих і процесуальних дій, які не могли бути завершені раніше з об`єктивних причин та через специфіку вчиненого кримінального правопорушення.

За викладених обставин подане клопотання слід задовольнити.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

клопотання старшого слідчого в ОВС першого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності ГСУ ДБР ОСОБА_8 про продовження строку досудового розслідування - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000370 від 09.06.2022 до дев`яти місяців, тобто до 01.11.2023.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.04.2023
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118284576
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/14547/23-к

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні