ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" березня 2024 р. м. Київ Справа № 911/3614/23
Господарський суд Київської області у складі судді Мальованої Л.Я. за участю секретаря судового засідання Суткової Д.С. розглянувши справу
За позовом Приватного акціонерного товариства "Київський картонно-паперовий комбінат", Київська обл., м. Обухів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Грандіс Трейд ЛТД", Київська обл., Фастівський р-н., смт. Глеваха
про стягнення 1 295 984 грн. 52 коп.
Представники сторін:
позивача Бугаєнко Ю.М.;
відповідача не з`явився.
Обставини справи:
Приватне акціонерне товариство Київський картонно-паперовий комбінат звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Грандіс Трейд ЛТД про стягнення надлишково сплачених коштів у розмірі 1 295 984 грн. 52 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав в повному обсязі роботи по реконструкції транспортної прохідної № 3, що передбачено умовами договору підряду № 58/36/2020 від 06.06.2023 р., а також не повернув грошові кошти, які були йому перераховані позивачем в якості авансового платежу.
Представник відповідача в засідання суду не з`явився, про причини неявки суд не повідомив належним чином, вимоги суду викладені в ухвалах від 01.12.2023 та 10.01.2024 року не виконав, однак на адресу суду повернулись поштові конверти з відміткою органу поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
УСТАНОВИВ:
15.10.2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Київський картонно-паперовий комбінат" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Грандіс Трейд ЛТД (Виконавець) було укладено договір підряду № 58/36/2020, відповідно до п. 1.1. умов якого підрядник на підставі ліцензії № 49-Л від 25.10.2017 р., та Декларації Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіс Трейд ЛТД» про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №32-20-3424 від 28 липня 2020 року зобов`язується власними силами і за допомогою матеріалів, перелічених у Додатку № 2 до даного Договору, на свій ризик виконати, передбачені цим Договором роботи на об`єкті Замовника, згідно з проектом «Вніхімпроект», робоча документація: Том 1 - Генеральний план 7120-ГП; Том 2 - Архітектурно-будівельні рішення 7120-АБ; Том 3 - Опалення та вентиляція 7120-ОВ; Том 4 - Водопровод і каналізація 7120-ВК; Том 5- Електротехнічні рішення 7120- ЕТР, дефектним актом, технічним завданням та графіком виконання робіт - Додаток № 11, а Замовник зобов`язується прийняти результати виконаних робіт і оплатити їх вартість.
Відповідно до п. 2.1. договору загальна вартість даного договору визначається договірною ціною (Додаток №1), підписаною сторонами і становить 11 750 363 грн. 90 коп., що є невід`ємною частиною договору.
Згідно п. 2.3. договору замовник перераховує попередню оплату в розмірі 80 % від кошторисної вартості, в сумі 9 400 291 грн.12 коп., у тому числі ПДВ 20 % в розмірі 1 566 715 грн. 19 коп., протягом 15-ти банківських днів після підписання договору підряду. Остаточний рахунок за виконані роботи здійснюється замовником протягом 15-ти банківських днів після підписання акту виконаних робіт.
Підрядник зобов`язується виконати роботи протягом 113-ти календарних днів, після підписання цього договору та перерахування замовником попередньої оплати (п. 3.1. Договору).
Пунктом 5.1. договору встановлено, що після завершення виконання робіт підрядник зобов`язаний повідомити замовника про виконаний обсяг і надати замовникові для підписання 2 (два) екземпляри актів виконаних робіт, згідно форм КБ-2в і КБ-3.
На виконання умов договору позивачем було перераховано на користь відповідача грошові кошти в розмірі 9 400 219 грн. 12 коп., що підтверджується наступними платіжними інструкціями: №427 від 19.10.2020 року на суму 400 000,00 грн.; №26712 від 21.10.2020 року на суму 400 000,00 грн.; №63178 від 23.10.2020 року на суму 265 000,00 грн.; №63295 від 27.10.2020 року на суму 350 000,00 грн.; №63367 від 28.10.2020 року на суму 275 000,00 грн.; №6910 від 04.11.2020 року на суму 200 000,00 грн.; №330 від 06.11.2020 року на суму 200 000,00 грн.; №723 від 09.11.2020 року на суму 150 000,00 грн.; №7040 від 11.11.2020 року на суму 250 000,00 грн.; №64389 від 17.11.2020 року на суму 210 000,00 грн.; №64629 від 19.11.2020 року на суму 200 000,00 грн.; №7747 від 26.11.2020 року на суму 410 000,00 грн.; № 427 від 27.11.2020 року на суму 110 000,00 грн.; №65216 від 01.12.2020 року на суму 215 000,00 грн.; №449 від 02.12.2020 року на суму 285 000,00 грн.; №65727 від 10.12.2020 року на суму 125 000,00 грн.; № 527 від 15.12.2020 року на суму 240 000,00 грн.; №8223 від 16.12.2020 року на суму 273 000,00 грн.; №8386 від 22.12.2020 року на суму 150 000,00 грн.; №762 від 25.01 2021 року на суму 295 000,00 грн.; №774 від 26.01.2021 року на суму 400 000,00 грн.; №808 від 27.01.2021 року на суму 400 000,00 грн.; №212 від 28.01.2021 року на суму 400 000,00 грн.; №1603 від 29.01.2021 року на суму 221 000,00 грн.; №1752 від 01.02.2021 року на суму 255 000,00 грн.; №1799 від 02.02.2021 року на суму 250 000,00 грн.; №1899 від 03.02.2021 року на суму 220 000,00 грн.; №1971 від 04.02.2021 року на суму 293 000,00 грн.; №2046 від 05.02.2021 року на суму 450 000,00 грн.; №929 від 12.02.2021 року на суму 475 000,00 грн.; №625 від 15.02.2021 року на суму 440 000,00 грн.; №768 від 19.02.2021 року на суму 293 291,12 грн.; довідкою АТ "ІНГ Банк України" № 3542 від 09.11.2023 року про здійснення перерахування грошових коштів 13.11.2020 року на суму 300 000 грн.
10.03.2021 року між позивачем та відповідачем було укладено Додаткову угоду №1 до Договору, відповідно до п. 1 якої, підрядник зобов`язався на свій ризик виконати за завданням замовника роботи по демонтажу з/бетонних конструкцій (ваги). Реконструкція транспортної прохідної КПП-3 ПрАТ «Київський КПК».
Вартість даних робіт, відповідно до п. 3 Додаткової угоди № 1 від 19.03.2021 року становила 150 070,37 грн.
Також, даною Додатковою угодою №1, сторони погодили, викласти п. 2.1. Договору в новій редакції в результаті чого, загальна вартість (ціна) договору була збільшена до 11 900 434,27 грн.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідач не завершив виконання будівельних робіт, тому сторони підписали акти виконаних робіт по фактично виконаним роботам на загальну суму 7 361 902 грн. 90 коп.
30.12.2022р. між сторонами був підписаний акт про зарахування зустрічних однорідних вимог, в якому зазначено, що грошові зобов`язання відповідача перед позивачем за Договором підряду №58/36/2020 від 15.10.2020 року припиняються частково в сумі 742 403,61 грн. із залишком невиконаних грошових зобов`язань відповідача щодо повернення грошових коштів в розмірі 1 295 984,52 грн.
10.08.2023 р. позивач звернувся до відповідача з листом № 36-5919, в якому просив останнього повернути зайво сплачені грошові кошти. Даний лист залишився без відповіді та задоволення.
Згідно зі ст. 837 Цивільного кодексу України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Згідно ст. 854 Цивільного кодексу України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.
Ст.ст. 525, 526 ЦК України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Таким чином, оскільки відповідач не завершив в повній мірі виконання підрядних будівельних робіт, тому він зобов`язаний був повернути позивачу різницю між сумою сплаченого авансу та сумою, на яку фактично було виконано роботи - 1 295 984 грн. 52 коп.
За таких обставин суд задовольняє позовні вимоги в повному обсязі, у зв`язку тим, що спір виник в результаті неправильних дій відповідача, що призвело до необхідності позивачу звертатися з позовом до суду та здійснювати додаткові витрати на сплату судового збору, суд, відповідно до свого права, передбаченого частиною 9 ст.129 ГПК України, покладає на відповідача відшкодування позивачу судового збору.
Керуючись ст. ст. 4, 12, 13 73-92, 129, 236-240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіс Трейд ЛТД» (08631, Київська область, Фастівський р-н., смт. Глеваха, вул. Вокзальна, б. 39, кв. 53, код 39416209) на користь Приватного акціонерного товариства «Київський картонно-паперовий комбінат» (08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 130, код 05509659) 1 295 984 (один мільйон двісті дев`яносто п`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят чотири) грн. 52 коп. боргу та 19 439 (дев`ятнадцять тисяч чотириста тридцять дев`ять) грн. 77 коп. судового збору.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення підписано 11.04.2024 року.
Суддя Л.Я. Мальована
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 15.04.2024 |
Номер документу | 118291531 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду |
Господарське
Господарський суд Київської області
Мальована Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні