ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2024 рокуСправа №160/2133/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Кучми К.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "СТРОЙАВТОСЕРВІС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.12.2023 р. № 0/401790407 та № 0/40155/0407.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Головний управлінням ДПС у Дніпропетровській області за результатами акта камеральної перевірки №44046/04-36-04-07/35163747 від 24.11.2023 року щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, 25.12.2023 р. прийнято податкове повідомлення-рішення № 0/401790407 (форма "Ш"), яким застосовано штрафну санкцію у розмірі 46 337,52 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0/40155/0407 (форма "Ш"), яким застосовано штрафну санкцію у розмірі 2500 грн. Позивач з оскаржуваними податковими повідомлення-рішеннями не погоджується, вважає їх протиправними, прийнятими ГУ ДПС у Дніпропетровській області всупереч вимогам діючого законодавства, оскільки вони застосовані під час дії карантину та за відсутності вини ПП "СТРОЙАВТОСЕРВІС" щодо умисного порушення норм податкового законодавства.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.01.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
На виконання вимог ухвали суду відповідачем 12.02.2024 року подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що 24.11.2023 року за результатом перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було складено акт про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість №44046/04-36-04-07/35163747. Перевіркою встановлено порушення граничного терміну сплати суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за фінансово-господарський період діяльності липень 2022 року із затримкою від 44 до 444 днів та з період червень-липень 2022 року із затримкою від 6 до 28 днів. За результатами перевірки та на підставі акту було винесено податкові повідомлення-рішення від 25.12.2023 р. №0/401790407 та №0/40155/0407, якими до позивача застосовано штрафні санкції у розмірах 46 337,52 грн. (10% ставки розміру штрафних санкцій) та 2 500 грн. (5% ставки розміру штрафних санкцій) відповідно. Відповідач зазначає, що ним застосовано ставки розміру штрафних санкцій відповідно до пункту 124.1 статті 124 ПК України - 5 та 10 відсотків погашеної суми податкового боргу. Таким чином, встановлення такого складу податкового правопорушення, як вина в даній ситуації не є обов`язковим, оскільки для притягнення до фінансової відповідальності відповідно до п.124.1 ст.124 ПК України достатньо лише події правопорушення без будь-яких додаткових обставин. Враховуючи викладене, відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою суду від 25.03.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без руху.
Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві, позицію відповідача, викладену у відзиві на позовну заяву, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд встановив наступні обставини справи.
Судом встановлено, що ПП "СТРОЙАВТОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35163747) перебуває на обліку Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Соборна ДПІ (Соборний р-н м.Дніпра).
Видами діяльності ПП "СТРОЙАВТОСЕРВІС" є КВЕД: 43.21 Електромонтажні роботи (основний); 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 42.91 Будівництво водних споруд; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.; 25.94 Виробництво кріпильних і ґвинтонарізних виробів; 25.29 Виробництво інших металевих баків, резервуарів і контейнерів; 25.21 Виробництво радіаторів і котлів центрального опалення; 24.20 Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі; 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.
24.11.2023 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ПП "СТРОЙАВТОСЕРВІС" щодо порушення термінів сплати (перерахування) податку на додану вартість.
За результатами перевірки складено акт №44046/04-36-04-07/35163747, в якому встановлено порушення ПП "СТРОЙАВТОСЕРВІС" вимог підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 203.2 статті 203, пункту 57.1 статті 57, пункту 50.1 статті 50 ПК України щодо термінів сплати узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість. Відповідальність платника за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання передбачена статтею 124 ПК України.
На підставі акта камеральної перевірки від 24.11.2023 року винесено податкові повідомлення-рішення від 25.12.2023 року №0/401790407 та №0/40155/0407, якими до позивача застосовано штрафні санкції у розмірах 46 337,52 грн. (10% ставки розміру штрафних санкцій) та 2 500 грн. (5% ставки розміру штрафних санкцій) відповідно.
28.07.2023 року позивач звернувся до ДПС України зі скаргою на прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення №0178910412 від 11.07.2023 року.
Рішенням ДПС України від 28.09.2023 року податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 0178910412 від 11.07.2023 року залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі -ПК України).
Згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
В силу пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до пп.75.1.1 п. 75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема: 3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно із висновками акту, під час перевірки відповідачем встановлено несвоєчасну сплату ПП «СТРОЙАВТОСЕРВІС» грошового зобов`язання за податковими деклараціями з податку на додану вартість, а саме:
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105138 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 26.08.2022 року) кількість днів прострочення - 38;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105138 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 29.08.2022 року) кількість днів прострочення 41;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105138 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 14.09.2022 року) кількість днів прострочення 57;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 10.08.2022 року) кількість днів прострочення 10;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 11.08.2022 року) кількість днів прострочення 11;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 16.08.2022 року) кількість днів прострочення 16;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 18.08.2022 року) кількість днів прострочення 18;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 18.08.2022 року) кількість днів прострочення 18;
- податкова декларація з податку на додану вартість № 9088109911 від 20.06.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата - 20.08.2022 року) кількість днів прострочення 26;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 14.09.2022 року) кількість днів прострочення 57;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 15.09.2022 року) кількість днів прострочення 58;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 22.09.2022 року) кількість днів прострочення 65;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата - 30.09.2022 року) кількість днів прострочення 73;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 05.10.2022 року) кількість днів прострочення 78;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 05.10.2022 року) кількість днів прострочення 78;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 14.10.2022 року) кількість днів прострочення 87;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 14.10.2022 року) кількість днів прострочення 87;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 20.10.2022 року) кількість днів прострочення 93;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 27.10.2022 року) кількість днів прострочення 100;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 27.10.2022 року) кількість днів прострочення 100;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 01.11.2022 року) кількість днів прострочення 105;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 02.11.2022 року) кількість днів прострочення 106;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 09.11.2022 року) кількість днів прострочення 113;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 09.11.2022 року) кількість днів прострочення 113;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 10.11.2022 року) кількість днів прострочення 114;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 10.11.2022 року) кількість днів прострочення 114;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132105659 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 18.11.2022 року) кількість днів прострочення 122;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 02.12.2022 року) кількість днів прострочення 136;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 02.12.2022 року) кількість днів прострочення 136;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 07.12.2022 року) кількість днів прострочення 141;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 15.12.2022 року) кількість днів прострочення 149;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 20.12.2022 року) кількість днів прострочення 154;
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9132314303 від 19.07.2022 року, граничний термін сплати 19.07.2022 року (фактична сплата 22.12.2022 року) кількість днів прострочення 156;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 22.12.2022 року) кількість днів прострочення 143;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 27.12.2022 року) кількість днів прострочення 148;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 20.01.2023 року) кількість днів прострочення 172;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 25.01.2023 року) кількість днів прострочення 177;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 17.02.2023 року) кількість днів прострочення 200;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 22.02.2023 року) кількість днів прострочення 205;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 17.03.2023 року) кількість днів прострочення 228;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 04.05.2023 року) кількість днів прострочення 276;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 23.05.2023 року) кількість днів прострочення 295;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 08.06.2023 року) кількість днів прострочення 311;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 08.06.2023 року) кількість днів прострочення 311;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 03.07.2023 року) кількість днів прострочення 336;
- податкова декларація з податку на додану вартість №9133771939 від 20.07.2022 року, граничний термін сплати 01.08.2022 року (фактична сплата 19.10.2023 року) кількість днів прострочення 444.
Перевіркою встановлено порушення граничного терміну сплати суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за фінансово-господарський період діяльності позивача липень 2022 року із затримкою від 44 до 444 днів та з період червень-липень 2022 року із затримкою від 6 до 28 днів.
Так, позивачем не заперечується факт пропуску терміну сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ за податковими деклараціями з податку на додану вартість. Разом з тим позивач вважає, що до нього не можуть бути застосовані штрафні санкції, передбачені п.124.1 ст.124 ПК України за пропуск терміну сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ, оскільки під час їх прийняття діяв карантин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 до 30 червня 2023 на території України карантин, від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», від 20 травня 2020 №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARSCoV- 2 та від 22 липня 2020 №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Відповідно до п.52 прим.1 підрозд.10 «Інші перехідні положення» розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;
порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Отже, нормами цієї статті передбачені санкції за порушення сплати податку на додану вартість.
Як видно з матеріалів справи, відповідачем застосовані штрафні санкції за порушення термінів сплати узгоджених сум податку на додану вартість на підставі статті 124 ПК України. Вказана стаття має назву «Порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання», що, на думку суду, кореспондується із визначенням «порушення сплати податку».
Тому, виходячи з наведеного, норми Податкового кодексу України, з урахуванням деяких обмежень щодо застосування штрафних санкцій у період дії карантину, передбачають штраф за порушення термінів сплати податку на додану вартість у період дії карантину.
Отже, доводи позивача щодо порушення відповідачем п.52-1 підрозд.10 «Інші перехідні положення» розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, є безпідставними.
Водночас, підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України (у редакції Закону України від 12.05.2022 р. №2260-ІХ) було введено у дію нове правило, згідно із яким платники податків, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Так, згідно із підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у редакції Закону України від 12.05.2022 року №2260-ІХ, з 27.05.2022 року був відновлений перебіг строків подання звітності та строків сплати податків та зборів.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України був затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (далі - Порядок №225).
Згідно із пунктами 3, 4, 6 та 7 Порядку №225 процедурою набуття особою правового статусу платника податків, у якого відсутня можливість виконання податкового обов`язку, у якості обов`язкової передумови визначено подання платником податків до контролюючого органу відповідної заяви в довільній формі та документів у підтвердження викладених у цій заяві фактів, а у разі невчинення платником означеного діяння такий платник у силу застереження пункту 7 Порядку №225 вважається таким, що має можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.
Суд зауважує, що в матеріалах справи відсутні докази звернення позивача до податкового органу із заявою довільної форми щодо відсутності можливості виконання податкового обов`язку. Таких доказів відповідачем суду також не надано.
Щодо посилання позивача на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 03.08.2023 р. у справі №520/22505/21, суд зазначає, що у зазначеній справі правовідносини виникли у зв`язку із нарахуванням штрафних санкцій на підставі пунктів 124.2, 124.3 ПК України, тоді як в цій справі на підставі п.124.1 ПК України. Зазначене має суттєву відмінність, адже при нарахуванні штрафних санкцій за пунктами 124.2, 124.3 ПК України має бути доведено повторність, вина та умисел платника податків щодо несвоєчасної сплати грошових зобов`язань.
Отже, встановлені під час розгляду справи обставини свідчать про правомірність накладення на платника податку штрафних санкцій у розмірах, визначених п.124.1 ст.124 ПК України, та, відповідно, відсутність підстав для скасування податкових повідомлень-рішень від 25.12.2023 р. № 0/401790407 та № 0/40155/0407.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 ст.9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування у спорі покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
В силу ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи наведене, суд робить висновок, що матеріалами справи підтверджується факт порушення позивачем положень податкового законодавства, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими та прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мали значення, а тому повністю відповідає критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, що визначені у частині другій статті 2 КАС України, внаслідок чого позовна заява не підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.8,9,72,77, 132, 139,241-246,250,262 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні позовної заяви Приватного підприємства "СТРОЙАВТОСЕРВІС" (пр.Олександра Поля, буд.82Г, м.Дніпро, Дніпропетровська область, 49061, код ЄДРПОУ 35163747) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, буд.17а, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Судовий збір не стягується.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.ст.295, 297 КАС України.
Суддя К.С. Кучма
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2024 |
Оприлюднено | 15.04.2024 |
Номер документу | 118299365 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні