ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2024 рокуСправа №160/18877/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в м. Дніпрі у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» (далі також АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К») до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області, у якій позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарського штрафу № 004790 від 19.07.2023 у розмірі 17000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 29.06.2023 посадовими особами відповідача було зупинено транспортний засіб марки КАМАЗ 55111, номерний знак НОМЕР_1 , під керуванням ОСОБА_1 , який працевлаштований на АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К». Вказаний транспортний засіб зареєстрований за КСП «ЗОРЯ», перебуває в оренді АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К», та згідно з товарно-транспортною накладною (ТТН) № 470 від 29.06.2023 перевозив сіль, придбану позивачем у ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПРОДУКТ» для функціонування тваринницького комплексу сільськогосподарського підприємства АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К». Під час перевірки посадові особи просили надати індивідуальну контрольну книжку водія. Згідно з актом № 003901 від 29.06.2023 водій такий документ не надав, у зв`язку з чим посадові особи відповідача дійшли висновку про порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». Під час розгляду справи у відділі державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області 19.07.2023 позивачем було надано пояснення щодо незгоди з висновками акта та подано копію графіка змінності водіїв за червень 2023 року, який був у водія під час зупинки транспортного засобу. Доводи позивача та копію графіка змінності водіїв на під час розгляду справи не було взято до уваги відповідачем, прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 004790 від 19.07.2023. Позивач не погоджується з оскаржуваною постановою, вважає її безпідставною. Інструкція з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затверджена наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 (Інструкція № 385), визначає обов`язкову наявність тахографів при здійсненні перевезення вантажів безпосередньо перевізниками, які надають послуги у цій сфері господарської діяльності, та на АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» не поширюється, оскільки позивач не є автомобільним перевізником, ним не надавалися послуги з перевезення вантажів, і такими послугами він не користувався. Наявність у позивача товарно-транспортної накладної № 470 від 29.06.2023, яка необхідна для обліку руху товарно-матеріальних цінностей, не вказує на надання ним послуг з вантажного перевезення, а лише засвідчує факт перевезення вантажу та шлях його проходження від пункту відправлення до пункту призначення. Перевезення товару здійснювалося у межах господарської діяльності АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» для власних потреб. Посадові особи відповідача не пропонували надати копію графіка змінності водіїв, який є на АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» та копію якого мав у наявності водій. В акті не зазначено, чи був транспортний засіб обладнаний тахографом, не вказано відомості про те, що транспортний засіб має повну масу понад 3,5 тон. Тому позивач вважає, що підстави для застосування до АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» штрафу були відсутні.
Ухвалою від 01.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.
У відзиві, який надійшов через систему «Електронний суд», відповідач просив відмовити у задоволенні позову. Обґрунтовуючи заперечення проти позовних вимог, зазначив, що положеннями чинного законодавства покладено на перевізника обов`язок із забезпечення, а водія пред`явлення для перевірки відповідних документів. Під час перевірки було виявлено порушення вимог абзацу 3 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». За порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом було складено постанову № 004790 від 19.07.2023. Згідно з копією акта № 003901 від 29.06.2023, на підставі якого прийнято оскаржувану постанову, під час перевірки була відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 Автомобільним перевізником може бути фізична або юридична особа, яка здійснює перевезення вантажів на комерційній основі або за власний кошт (для власних потреб). У ТТН № 470 від 29.06.2023, яка є документом, що підтверджує надання послуг з перевезення вантажу, автомобільним перевізником зазначено АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К». Під час рейдової перевірки було встановлено, що транспортний засіб не обладнаний тахографом, тому у водія мала бути індивідуальна контрольна книжка. При прийнятті оскаржуваної постанови орган державного контролю діяв у межах, спосіб та на підставі повноважень, визначених чинним законодавством.
Станом на час розгляду справи відповідь на відзив та заперечення до суду не надійшли.
Згідно з ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що згідно з актом № 003901 від 29.06.2023 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, складеним старшими державними інспекторами відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Пелешевим А.В. та ОСОБА_2 , 29.06.2023 о 13.11 год. на а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине (через м.м. Вінницю, Кропивницький), на підставі направлення на рейдову перевірку № 014524 від 23.06.2023 було проведено перевірку транспортного засобу марки КАМАЗ-самоскид, номерний знак НОМЕР_1 , що належить КСП ЗОРЯ, свідоцтво про реєстрацію серії НОМЕР_2 , водій ОСОБА_1 , посвідчення водія НОМЕР_3 , видане 14.02.2004 ДАІ ГУМВС України Жовтоводське МРЕВ. Згідно з ТТН № 470 від 29.06.2023 автомобільний перевізник - АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К». Під час перевірки виявлено порушення, яке полягає у тому, що перевізник не забезпечив виконання вимог ст. 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення вантажів, а саме: відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 , чим порушено вимоги п. 6.3 наказу Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010. Відповідальність за порушення передбачено абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» - перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 48 цього Закону (індивідуальної контрольної книжки водія). Також в акті зазначено, що водій відмовився від підпису та надання пояснень.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 25.03.1997 власником транспортного засобу марки КАМАЗ 55111, номерний знак НОМЕР_1 , є КСП «ЗОРЯ».
02.04.2001 між АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» (орендар) і КСП «ЗОРЯ» (орендодавець) укладено договір оренди № 1 А-2001, відповідно до пункту 1 якого орендодавець передає, а орендар приймає у тимчасове користування для службових поїздок персоналу орендаря, перевезення вантажів на території України автомобіль марки КАМАЗ 55111, номерний знак НОМЕР_1 , 1991 року випуску. Строк оренди становить 25 років, діє до 02.04.2026.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур; 01.45 Розведення овець і кіз; 01.46 Розведення свиней; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 01.64 Оброблення насіння для відтворення; 02.20 Лісозаготівлі; 10.11 Виробництво м`яса; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Згідно з копією наказу АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» № 104-К/а/ від 27.08.2023 «Про прийняття на роботу» ОСОБА_1 прийнято на роботу з 27.08.2013 водієм автотранспортних засобів.
Наказом АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» № 1-В від 05.01.2021 транспортний засіб КАМАЗ 55111, номерний знак НОМЕР_1 закріплено за водієм автотранспортних засобів ОСОБА_1 .
У товарно-транспортній накладній (форма № 1-ТН) № 470 від 29.06.2023 зазначено, зокрема, відомості про автомобіль КАМАЗ, номерний знак НОМЕР_1 , автомобільного перевізника, замовника та вантажоодержувача Аграрно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К», водія ОСОБА_1 , вантажовідправника Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПРОДУКТ», пункт навантаження - м. Дніпро, вул. Запасна, буд. 7, пункт розвантаження Дніпропетровська область, П`ятихатський район, с. Осиковате, супровідні документи на вантаж ВН № 1655 від 29.06.2023, відомості про вантаж: сіль кам`яна нейодована П1 25 кг.
У видатковій накладній № 1655 від 29.06.2023, складеній на підставі договору № 1912/16 від 19.12.2016 та замовлення покупця № 1500 від 26.06.2023, зазначено відомості про постачальника - Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПРОДУКТ», покупця Аграрно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К», товар - сіль кам`яна нейодована П1 25 кг.
До позовної заяви додано копію договору поставки № 1912/16 від 19.12.2016, укладеного між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПРОДУКТ» (постачальником) і АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» (покупцем) та копію додаткової угоди № 1 від 13.12.2016 до зазначеного договору.
Як до позовної заяви, так і до відзиву додано копію графіка змінності водіїв колісних транспортних засобів та працівників підрозділу «Автопарк» на період з 01.06.2023 до 30.06.2023, затвердженого генеральним директором АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» 29.05.2023, у якому містяться відомості, зокрема, про водія автотранспортних засобів ОСОБА_1 .
Копію графіку змінності водіїв було додано до письмових пояснень АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» від 19.07.2023 на акт № 003901 від 29.06.2023, адресованих відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті.
До відзиву відповідачем додано копії матеріалів перевірки, на підставі яких прийнято оскаржувану постанову, у тому числі копію письмових пояснень АВ ТОВ «АГРОЦЕНТР К» з копією графіку змінності водіїв.
19.07.2023 відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 004790, якою за результатами розгляду справи про порушення Аграрно-виробничим товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» законодавства про автомобільний транспорт постановлено стягнути з позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн за допущене 29.06.2023 о 13.11 год. на а/д М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине порушення ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п. 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010, відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що підтверджується актом № 003901 від 29.06.2023.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт» (далі Закон № 2344-ІІІ) та Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 (далі Порядок № 1567) (у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно зі статтею 6 Закону № 2344-ІІІ реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 (далі Положення № 103) передбачено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 Положення № 103 основними завданнями Укртрансбезпеки є, зокрема, реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті.
Згідно з підпунктами 2, 54, 57 пункту 5 Положення № 103 Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; проводить перевірки за додержанням суб`єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт; проводить перевірку транспортно-експедиційної документації на здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами станом на час виникнення спірних правовідносин було визначено Порядком № 1567, відповідно до пункту 2 якого державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Частинами 14, 17 статті 6 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Згідно з абзацом 54 статті 1 Закону № 2344-ІІІ рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Пунктами 12, 14 Порядку № 1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка. Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Згідно з пунктом 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Відповідно до пункту 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Перевірка належного позивачу транспортного засобу проводилася на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) № 014524 від 23.06.2023.
Статтею 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільний перевізник повинен, зокрема: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Відповідно до частин першої, другої статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Аналіз положень статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» дає підстави для висновку, що законодавцем при визначенні документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не встановлено їх вичерпний перелік, проте зазначено на необхідність наявності інших документів, передбачених законодавством.
Порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів, визначає Інструкція з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затверджена наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 (Інструкція № 385).
Згідно з п. 1.3 Інструкції № 385, ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Відповідно до п. 1.4 Інструкції № 385, контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.
Згідно з пунктом 1.5 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010, тахограф - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їх водіїв.
Приписами пункту 6.3 Положення № 340 встановлено, що водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія або повинен мати копію графіка змінності водіїв.
Згідно з абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарський штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Підставою для накладення на позивача штрафу було перевезення вантажу за відсутності у водія на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону № 2344-ІІІ, а саме індивідуальної контрольної книжки водія.
Позивач стверджує, що не надавав послуги з перевезення вантажу, здійснював перевезення придбаного ним товару для власних потреб.
Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.
Зі змісту товарно-транспортної накладної (форма № 1-ТН) № 470 від 29.06.2023 встановлено, що перевізником, замовником та вантажоодержувачем у ній зазначено Аграрно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К».
Відповідачем не доведено використання вказаного транспортного засобу для перевезень вантажів позивачем як суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері надання послуг з перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.
Отже, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України не доведено правомірність прийняття оскаржуваної постанови № 004790 від 19.07.2023 про застосування адміністративно-господарського штрафу до позивача у сумі 17000 грн.
За наведеного правового регулювання та встановлених у справі обставин у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачем за подання позовної заяви до суду було сплачено судовий збір у сумі 2684,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 52713 від 21.07.2023.
З урахуванням положень ст. 139 КАС України понесені позивачем у зв`язку з розглядом даної справи витрати зі сплати судового збору підлягають стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 004790 від 19.07.2023 про застосування адміністративно-господарського штрафу до Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К».
Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області на користь Аграрно-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Позивач: Аграрно-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЦЕНТР К», місцезнаходження 49049, м. Дніпро, вул. Мільмана, буд. 110А, код ЄДРПОУ 31371742.
Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Воскресенська, буд. 24, код ЄДРПОУ 39816845.
Повний текст рішення суду складено 10.04.2024.
Суддя В.В. Рянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2024 |
Оприлюднено | 15.04.2024 |
Номер документу | 118299786 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні