Ухвала
від 10.04.2024 по справі 440/3748/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

10 квітня 2024 року м. ПолтаваСправа №440/3748/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Канигіної Т.С., розглянувши у письмовому провадженні заперечення представників Полтавської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження в адміністративній справі за позовом першого заступника керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Полтавської територіальної громади до Полтавської міської ради, Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ТОВ "Салтівський м`ясокомбінат" про визнання протиправним та скасувати рішення, скасування паспорту прив`язки,

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Полтавської територіальної громади до Полтавської міської ради звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської ради, Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, скасування паспорту прив`язки, а саме просить:

- визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2, 4 рішення Полтавської міської ради від 15.09.2023 "Про розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності" в частині продовження розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території м. Полтава, продовження дії особистого строкового земельного сервітуту та паспорту прив`язки на наступну тимчасову споруду згідно з додатком 1 до рішення - ТОВ "Салтівський м`ясокомбінат" (№13) - торговельний павільйон на земельній ділянці площею 32 кв.м. з кадастровим номером 5310136400:14:001:0301 по вул. Соборності, 77 у м. Полтаві;

- скасувати Паспорт прив`язки №01-02-01-16/1958-1469 від 12.09.2016.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.04.2024 провадження у справі за цим позовом відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні), залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ТОВ "Салтівський м`ясокомбінат".

08.04.2024 до суду надійшли заперечення представників Полтавської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, що обґрунтовані доцільністю розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Згідно з частиною четвертою статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.

Розглянувши подані представниками відповідачів заперечення, суд дійшов такого висновку.

Частиною першою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Відповідно до частини другої цієї статті, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

У силу положень пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно з частиною другою статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Ця справа не відноситься до спорів, визначених у частині четвертій статті 12, частині четвертій статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, що можуть бути розглянуті виключно за правилами загального позовного провадження. Натомість спір виник у справі незначної складності, для якої передбачено її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження.

Доводи заявників про те, що справа №440/3748/24 не належить до категорії справ незначної складності, обґрунтовуючи посиланням на результати дослідження щодо визначення нормативів часу на розгляд судових справ різних категорій, суд відхиляє, оскільки такі дослідження не мають форму нормативно-правового акта та не є обов`язковими як для суду, так і для учасників судового процесу.

Так, рішення Вищої ради правосуддя від 24.11.2020 №3237/0/15-20 "Про результати дослідження щодо визначення нормативів часу на розгляд судових справ різних категорій", Звіт міжнародних експертів "Результати оцінювання середніх витрат часу на розгляд справ для визначення коефіцієнтів навантаження на суддів", Програма USAID "Нове правосуддя" носять рекомендаційний характер для Державної судової адміністрації України та Ради суддів України.

Натомість, як визначено підпунктом 2.3.14 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 №1845/0/15-21 (зі змінами та доповненнями), збори суддів відповідного суду мають право визначати коефіцієнт складності категорій судових справ, особливості розподілу судових справ при виконанні суддею інших повноважень, не пов`язаних із здійсненням правосуддя, коефіцієнт адміністративних посад, коефіцієнт, що враховує форму участі судді в розгляді судової справи, тощо.

На виконання викладених положень Засадами використання автоматизованої системи документообігу Полтавського окружного адміністративного суду, затвердженими рішенням зборів суддів Полтавського окружного адміністративного суду від 10.08.2015 №5 (https://adm.pl.court.gov.ua/sud1670//zasady/), у пункті 3.11 встановлено, що у Полтавському окружному адміністративному суді встановлюються наступні коефіцієнти, які враховуються під час автоматичного розподілу справ коефіцієнт складності адміністративних справ - 1.

Посилання представників відповідачів на те, що розгляд цієї справи становить значний суспільний інтерес не підтверджені доказово, а ґрунтуються виключно на їх суб`єктивному сприйнятті спірних правовідносин.

Твердження представника Полтавської міської ради про наявність ознак втручання держави у право на мирне володіння майном, обґрунтовані посиланням на окремі цитати з рішень Європейського суду з прав людини, не є достатньою підставою для призначення судових засідань у цій справі, оскільки можуть бути перевірені на підставі наданих учасниками справи письмових доказів.

Щодо можливості порушення прав та/або законних інтересів ТОВ "Салтівський м`ясокомбінат" внаслідок задоволення судом позовних вимог прокурора суд ухвалою від 03.04.2024 залучив за статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів ТОВ "Салтівський м`ясокомбінат".

Суд визнає необґрунтованими та безпідставними доводи представника Полтавської міської ради щодо позбавлення його права на касаційне оскарження рішення суду у цій справі, оскільки реалізація учасником справи такого права не залежить від порядку розгляду справи судом першої інстанції, оскільки повноваження щодо відкриття провадження за касаційною скаргою належать суду касаційної інстанції.

Представники відповідачів не навели інших, передбачених процесуальним законом підстав для проведення розгляду справи за правилами загального позовного провадження чи у відкритому судовому засіданні з викликом учасників.

За таких обставин, зважаючи на те, що цей спір виник у справі незначної складності, враховуючи характер спірних правовідносин, склад учасників та предмет доказування, що не вимагають проведення підготовчого провадження для повного та всебічного встановлення обставин справи, суд вважає за можливе розглядати цю справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд також зазначає, що призначення розгляду справи за правилами загального позовного провадження з викликом учасників справи є правом суду, яким останній користується, виходячи із характеру спірних правовідносин та предмета доказування у справі.

З вищенаведених підстав суд залишає заперечення представників відповідачів проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без задоволення.

Керуючись статтями 12, 243, 248, 256, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заперечення представників Полтавської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та окремо не оскаржується.

Суддя Т.С. Канигіна

Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118301789
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —440/3748/24

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні