Рішення
від 04.04.2024 по справі 902/1194/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" квітня 2024 р.Cправа № 902/1194/23

Господарський суд Вінницької області у складі судді Шамшуріної Марії Вікторівни,

за участю секретаря судового засідання Макогін О.І.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Вінницької міської ради, 21050, м. Вінниця, вул. Соборна, будинок 59, ідентифікаційний код юридичної особи 25512617

до Відкритого акціонерного товариства "Теплоенергетична компанія", 21050, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Хмельницьке Шосе, будинок 53, квартира 175, ідентифікаційний код юридичної особи 23061719

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору у редакції позивача

за участю представників:

від позивача Мичківський І.П., у порядку самопредставництва

від відповідача Король В.Г., керівник

В С Т А Н О В И В:

До Господарського суду Вінницької області 13.09.2023 надійшла позовна заява №01/00/011/54172 від 12.09.2023 (вх. № 1208/23 від 13.09.2023) Вінницької міської ради до Відкритого акціонерного товариства "Теплоенергетична компанія" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 року, зареєстрованого у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139 від 20.01.2003, номер запису про речове право у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 3769615 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки у редакції позивача.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13.09.2023 справу розподілено судді Шамшуріній М.В.

Ухвалою від 18.09.2023 судом прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 902/1194/23 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 17.10.2023 року о 10:30 год.

Ухвалою від 17.10.2023 судом відкладено підготовче засідання у справі № 902/1194/23 на 14.11.2023 о 12:30 год.

У судовому засіданні 14.11.2023 судом постановлено ухвали про задоволення клопотання представника позивача, продовження строку підготовчого провадження на 30 днів та про оголошення перерви у підготовчому засіданні у справі № 902/1194/23 до 30.11.2023 о 12:00 год., які занесено до протоколу судового засідання.

30.11.2023 до суду від позивача надійшло клопотання № б/н від 30.11.2023 (вх. № 01-34/11472/23) про долучення доказів до матеріалів справи.

Ухвалою від 30.11.2023 судом закрито підготовче провадження у справі №902/1194/23, призначено справу № 902/1194/23 до судового розгляду по суті у судовому засіданні 16.01.2024 року о 10:00 год.

15.01.2024 до суду від представника позивача надійшло клопотання про долучення доказів № б/н від 15.01.2024 (вх. № 01-34/464/24).

У судовому засіданні 16.01.2024 представником позивача подано клопотання про долучення доказу (вх. № 01-34/495/24).

За наслідком судового засідання 16.01.2024 судом постановлено ухвалу про відкладення судового засідання з розгляду справи № 902/1194/23 по суті на 06.02.2024 об 11:00 год., яку занесено до протоколу судового засідання.

06.02.2024 представником позивача подано у судовому засіданні клопотання про долучення доказів № б/н від 06.02.2024 (вх. № 01-34/1316/24).

У судовому засіданні 06.02.2024 судом постановлено ухвалу про відкладення судового засідання з розгляду справи № 902/1194/23 по суті на 29.02.2024 о 15:00 год., яку занесено до протоколу судового засідання.

У судовому засіданні 29.02.2024 суд без виходу до нарадчої кімнати постановив ухвалу про задоволення клопотання представників сторін, оголошення перерви в судовому засіданні з розгляду справи № 902/1194/23 по суті до 15:00 29.02.2024, яку занесено до протоколу судового засідання.

20.02.2024 представником відповідача подано відзив на позовну заяву № 01/24 від 20.02.2024 (вх. № 01-34/1837/24).

За наслідком судового засідання 29.02.2024 судом постановлено ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні з розгляду справи № 902/1194/23 по суті до 15:00 19.03.2024, яку занесено до протоколу судового засідання.

У судовому засіданні 19.03.2024 суд без виходу до нарадчої кімнати постановив ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні з розгляду справи № 902/1194/23 по суті до 14:00 04.04.2024, яку занесено до протоколу судового засідання.

На визначену судом дату 04.04.2024 року у судове засідання з`явилися представник позивача та представник відповідача.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позов просив задовольнити.

Представник відповідача позовні вимоги визнав.

За наслідками розгляду справи, у судовому засіданні суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати для ухвалення рішення по справі та орієнтовний час повернення.

На оголошення вступної та резолютивної частин рішення представники сторін не з`явилися, у зв`язку з чим вступна та резолютивна частина рішення долучена до матеріалів справи без її проголошення.

Суть спору:

Вінницька міська рада звернулася до суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства "Теплопостачальна компанія" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 року, зареєстрованого 20.01.2003 у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 17.12.2002 року між Вінницькою міською радою та Відкритим акціонерним товариством "Теплопостачальна компанія" було укладено договір оренди земельної ділянки, згідно пункту 1.1. якого орендодавець Вінницька міська рада на підставі рішення № 53 від 21 червня 2002 року надає, а орендар набуває право на оренду земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева, 5.

Згідно умов угоди (№ 01475 від 29.04.2015) про поновлення договору оренди земельної ділянки № 1/139 від 20.01.2003 договором передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 910 805,39 грн. Плата за оренду земельної ділянки обчислюється у наступному порядку: в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 1 910 805,39 грн. = 57 324, 16 грн. в рік.

Позивач зазначив, що рішенням 10 сесії 8 скликання Вінницької міської ради № 501 від 25.06.2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки в межах міста Вінниці, розроблену ТОВ «Інститут землеустрою та земельно-правових відносин» та введено її в дію з 01.01.2022 року.

Відповідно до рішення Вінницької міської ради № 689 від 26.11.2021 «Про затвердження Плану заходів щодо запровадження нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці з 01.01.2022 року» ухвалено внести зміни до договорів оренди земельних ділянок, договорів про встановлення земельного сервітуту, договорів суперфіцію, у зв`язку з запровадженням нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці.

Згідно витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 13.04.2022 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:078:0043 становить 3 920 464,10 грн.

Позивач зазначив, що плата за оренду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:078:0043 має обчислюватися у розмірі 3% від нової нормативної грошової оцінки 3 920 464,10 грн., що становить 117 613,92 грн. в рік.

На підставі рішення Вінницької міської ради № 689 від 26.11.2021 позивач 23.08.2023 направив на адресу відповідача лист № 01/00/010/49864 з пропозицією укласти Додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 у частині зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,3878 га, з кадастровим номером 0510100000:02:078:0043, що розташована в м. Вінниці по вул. Вишнева, 5 та зміни розміру орендної плати за земельну ділянку, у відповідності до ст.ст. 271, 268, 288 Податкового кодексу України та умов договору оренди земельної ділянки. До листа було додано проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки.

Позивач зазначив, що оскільки сторонами в договорі оренди передбачено можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

У зв`язку із не укладенням сторонами додаткової угоди до договору оренди у досудовому порядку, позивач звернувся до суду із позовом про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 року шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки у редакції позивача викладеній у позові із застереженням у пункті 2 якої, що додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що позовні вимоги визнає частково.

Під час розгляду справи по суті представник відповідача позовні вимоги визнав у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

17.12.2002 року між Вінницькою міською радою (далі орендодавець, позивач) та Відкритим акціонерним товариством "Теплопостачальна компанія" (далі орендар, відповідач) укладено договір оренди земельної ділянки (далі - договір), згідно пункту 1.1. якого орендодавець Вінницька міська рада на підставі рішення № 53 від 21 червня 2002 року надає, а орендар набуває право на оренду земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева, 5 (т. 1 а.с. 9-13).

Згідно пунктів 1.3., 1.4. договору в оренду передається земельна ділянка площею 0,3878 в тому числі: забудованих земель 0,3878 га у такому якісному стані без техногенної забрудненості. На земельній ділянці знаходяться існуючі будівлі.

Пунктом 1.6. передбачено, що грошова оцінка земельної ділянки становить 617 028, 58 грн.

Відповідно до пункту 2.1. договору земельна ділянка передається в оренду з метою несільськогосподарського використання для потреб промисловості.

Згідно з пунктом 2.2.1 договір укладається на термін 10 років, починаючи з дати реєстрації.

Пунктами 2.3.1, 2.3.2 договору передбачено, що 2.3.1. орендна плата вноситься орендарем у вигляді та у розмірах: грошової плати у гривнях.

Грошова плата вноситься на поточний рахунок власника землі №33216810900002 Одержувач Міськбюджет м. Вінниці 13050200

Банк одержувач УКД у Вінницькій області Код банку 802015, ЄДРПОУ 21727686.

Призначення платежу: *;21727686;13050200 Орендна плата з юридичних осіб в розмірі 1% від грошової оцінки - 6 170,29 грн. в рік.

Пунктом 2.3.8 договору визначено, що розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - підвищення цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; - погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; - у разі невиконання орендодавцем обов`язку повідомити орендарю про права третіх осіб на орендовану земельну ділянку; - збільшення розмірів ставки земельного податку; - в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Відповідно до пункту 2.3.9. договору у разі зміни розміру ставки земельного податку, орендна плата, вказана в договорі, підлягає зміні і вираховується за формулою: Ор.Пл. - Цнф Ч 0.01 х S х К; де:

Цнф - грошова оцінка землі відповідного функціонального використання;

S - площа земельної ділянки в кв.м.;

К - коефіцієнти, передбачені законодавчими актами України.

У розділі 8 договору зазначено, що цей договір набуває чинності після його підписання сторонами, нотаріального посвідчення та державної реєстрації у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів.

20.01.2003 договір оренди земельної ділянки зареєстровано у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139.

22 жовтня 2013 року сторонами підписано Угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки № 1/139 від 20.01.2003 р. за змістом якої сторони прийшли до згоди поновити термін дії договору оренди земельної ділянки на 1 (один) рік, що знаходиться у м. Вінниці на вул. Вишнева,5, площею 0,3878 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код КВЦПЗ 11.02).

У цій угоді визначено кадастровий номер земельної ділянки - 0510100000:02:078:0043.

У пункті 3 Угоди сторони погодили, що орендна плата обчислюється у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 1 329 287,70 грн. = 39 878,63грн. (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) в рік.

15 квітня 2015 року сторонами укладено Угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002р., зареєстрованого за № 1/139 від 20.01.2003р.

Згідно пункту 1 цієї угоди у зв`язку з прийняттям рішень Вінницькою міською радою від 26.12.2014р. N 1967 та від 27.03.2015р. №2099 сторони прийшли до згоди поновити термін дії договору оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева,5, площею 0,3878 га, кадастровий номер 0510100000:02:078:0043, для виробничих потреб, терміном на 10 років з моменту прийняття рішення Вінницькою міською радою.

Умовами пунктів 2, 3 Угоди сторони погодили у зв`язку з прийняттям даних рішень здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки та зазначили, що Угода набуває чинності з дня державної реєстрації права оренди та діє до 26.12.2024 р.

Згідно пункту 3 Угоди орендна плата земельної ділянки обчислюється у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 1 910 805,39грн. = 57 324, 16грн. (для виробничих потреб) в рік.

Згідно інформаційної довідки № 306346468 від 02.08.2022 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:078:0043 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за відповідачем зареєстровано речове право оренди земельної ділянки за №3769515 (т. 1 а.с. 29-31).

25.06.2021 року Вінницькою міською радою прийнято рішення № 501 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці", яким ухвалено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці, розроблену ТОВ "Інститут землеустрою та земельно-правових відносин" та ввести в дію нормативну грошову оцінку земель в межах міста Вінниці з 01.01.2022 року (т. 1 а.с.32-33).

26.11.2021 року рішенням Вінницької міської ради № 689 "Про затвердження Плану заходів щодо запровадження нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниця з 01.01.2022 року" вирішено, зокрема, затвердити План заходів щодо запровадження нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці з 01.01.2022 року, згідно Додатку 1, внести зміни до договорів оренди земельних ділянок, договорів про встановлення земельного сервітуту, договорів суперфіцію, в зв`язку з запровадженням нової нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці, яка набуває чинності з 01.01.2022 року; затвердити типову форму додаткової угоди до договорів оренди земельних ділянок (суперфіцію), згідно з Додатком 2 та договорів про встановлення земельного сервітуту, згідно Додатку 3 (т. 1 а.с. 34- 42).

Згідно витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 13.04.2022 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:078:0043 становить 3 920 464,10 гривень (т. 1 а.с.28).

Як вбачається із матеріалів справи позивачем на адресу відповідача надіслано лист від 23.08.2023 року №01/00/010/49864 у якому викладено пропозицію укласти Додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3878 га, кадастровий номер 0510100000:02:078:0043, яка розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева, 5 та відповідно розміру орендної плати за земельну ділянку, у відповідності до ст.ст. 271, 268, 288 Податкового кодексу України та умов договору оренди земельної ділянки, до якого додано додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки та розрахунок орендної плати.

Із трекінгу відстеження направлення поштового відправлення Укрпошти вбачається, що вказаний лист повернувся позивачу із відміткою "за закінченням терміну зберігання" (т. 1 а.с.21-27).

У матеріалах справи наявна Додаткова угода про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 р. зареєстрованого за №1/139 від 20.01.2003р. (із змінами) згідно пункту 1 якої на виконання вимог ст. 286 Податкового кодексу України, враховуючи рішення Вінницької міської ради від 25.06.2021 р. № 501 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці», рішення Вінницької міської ради від 27.12.2011 р. № 612 (зі змінами, внесеними відповідно до рішення Вінницької міської ради від 23.12.2016 р. №563) та у відповідності до п.п. 2.3.8. зазначеного договору, сторони прийшли до згоди внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 р. зареєстрованого за № 1/139 від 20.01.2003р. (із змінами), (надалі - договір), укладеного на земельну ділянку площею 0,3878 га, кадастровий номер 0510100000:02:078:0043, що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева, 5, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, в частині зміни розміру орендної плати, виклавши підпункти 1.6, 2.3.2. Договору в наступній редакції:

"1.6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 920464,10 грн. (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості)".

"2.3.2 Грошова плата вноситься на поточний рахунок Орендодавця (з врахуванням змін рахунків у поточному році), а саме: Отримувач: ГУК у Він. обл./м.Вінниця/18010600

ЄДРПОУ: 37979858

Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.)

№рахунку(IBAN):UA158999980334169812000002856

Призначення: *101; «Орендна плата з юридичних осіб»

Плата за оренду землі обчислюється у наступному порядку:

в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 3 920 464,10 грн. = 117 613,92 грн. в рік (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості)".

Згідно пунктів 2, 3 Додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року. Невід`ємною частиною даної Додаткової угоди є розрахунок орендної плати за земельну ділянку.

За умовами пунктів 4, 5 Додаткової угоди інші умови вищезазначеного договору, що не враховані даною Додатковою угодою, залишаються незмінними і сторони підтверджують щодо них свої зобов`язання. Додаткова угода укладається у 3-х примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий у Орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію права оренди земельної ділянки.

Як вбачається із листа Головного управління ДПС у Вінницькій області № 16151/5/02-32-04-02-17 від 30.11.2023 року станом на 29.11.2023 року заборгованість Відкритого акціонерного товариства "Теплопостачальна компанія" по сплаті орендної плати за землю відсутня (т.1 а.с. 154, 159).

Згідно інформаційної довідки № 364559058 від 05.02.2024 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:078:0043 інформація щодо речового права оренди відповідача за номером запису: 3769615 є актуальною, а договір оренди є чинним (т.1 а.с. 167-168).

За твердженням позивача, додаткова угода до договору оренди земельної ділянки в частині зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та відповідно розміру орендної плати за земельну ділянку за взаємною згодою сторін укладена не була, що стало підставою для звернення позивача до суду з позовом, що є предметом розгляду у цій справі.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Предметом позову у цій справі є матеріально - правова вимога про внесення змін до договору оренди земельної ділянки шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору у редакції позивача.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, що склалися між сторонами суд враховує таке.

Спір у справі стосується договірних правовідносин щодо оренди земельної ділянки, на які поширюється дія загальних норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі".

Відповідно до частини 4 статті 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно із частиною 1 статті 174 Господарського кодексу України (далі - ГК України) господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Положеннями статті 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

За змістом статті 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 202 ЦК України передбачено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

За приписами статей 626-629 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

За статтею 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

Відповідно до статті 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).

Положеннями частини 9 статті 93 ЗК України, частини 2 статті 792 ЦК України визначено, що відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Відповідно до вимог статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно із частиною 1 статті 4 Закону України "Про оренду землі" орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою (частина 1 статті 5 названого Закону).

Положеннями статті 13 Закону України "Про оренду землі" визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно зі статтею 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Приписами статті 21 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Отже, орендна плата за користування земельною ділянкою комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю на умовах оренди, а також це і обов`язковий платіж у складі податку на майно, який справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно підпункту 270.1.2. пункту 270.1. ПК України об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.

Відповідно до підпункту 271.1.1. пункту 271.1. ПК України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Пунктом 288.1 статті 288 ПК України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно з положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.

У підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України передбачено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

За змістом статті 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно вимог статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться обов`язково, зокрема у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Частиною 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до частини 1 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Згідно з частинами 3, 4 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Пунктом 271.2 статті 271 ПК України визначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, нормативна грошова оцінка земель встановлюється шляхом затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка здійснюється відповідною сільською, селищною, міською радою.

Із змісту наведених норм вбачається, що при визначенні розміру орендної плати, у випадку передачі в оренду земель комунальної власності, має враховуватися нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства, а річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, однак і не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки.

Таким чином, як положення Податкового кодексу України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обґрунтування оцінки землі довідку, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.

Крім того, з аналізу наведених положень чинного законодавства вбачається, що плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною та її зміна є підставою для внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Подібні правові висновки містяться у постановах Верховного Суду, зокрема, постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі №635/4233/19.

Згідно вимог частини 1 статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 651 ЦК України визначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

За змістом частин 1, 2, 4 статті 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання.

Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:

1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;

2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;

3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;

4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

Зміна договору у зв`язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.

Відповідно до приписів статті 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Судом встановлено, що у договорі оренди земельної ділянки з урахуванням Угоди від 15.04.2015 року зазначено, що орендна плата земельної ділянки обчислюється у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 1 910 805,39 грн., що становить 57 324, 16г рн. (для виробничих потреб) в рік.

Рішенням Вінницької міської ради від 25.06.2021 року № 501 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці, розроблену ТОВ "Інститут землеустрою та земельно-правових відносин", яка цим рішенням введена в дію з 01.01.2022 року.

Згідно витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки наданим Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області станом на 13.04.2022 нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:078:0043 становить 3 920 464,10 гривень.

Таким чином, з дня внесення змін до договору на підставі Угоди про поновлення договору оренди землі від 15.04.2015 року розмір нормативної грошової оцінки збільшився порівняно з визначеним розміром у пункті 4 Угоди.

Положеннями пункту 2.3.8 договору оренди визначено, що розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - підвищення цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів; - погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; - у разі невиконання орендодавцем обов`язку повідомити орендарю про права третіх осіб на орендовану земельну ділянку; - збільшення розмірів ставки земельного податку; - в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Суд враховує правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у постанові від 09.11.2021 у справі № 635/4233/19, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати. При цьому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни.

Приймаючи до уваги, що сторонами в договорі оренди передбачено можливість зміни розміру орендної плати з підстав зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності визначається на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, суд погоджується з доводами позивача, що збільшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для внесення змін до договору оренди в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та відповідно зміни розміру орендної плати з урахуванням нової нормативної грошової оцінки.

Судом встановлено, що зміну розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що є предметом договору оренди підтверджено належними засобами доказування: рішенням органу місцевого самоврядування та витягом із нормативної грошової оцінки земельної ділянки, сформованим уповноваженим органом державного земельного кадастру.

Положеннями пункту 4.3 договору оренди сторони погодили, що зміна умов договору можлива за взаємною згодою сторін.

З змістом пункту 4.4. договору будь-які зміни або доповнення до цього договору здійснюються у письмовій формі та підписуються належним чином уповноваженими представниками сторін.

Сторони попереджаються, що у випадку, коли будь-яке з положень цього договору втратило юридичну силу, вони невідкладно розпочнуть переговори на засадах взаємної доброзичливості для того, щоб змінити це положення таким чином, щоб у зміненому вигляді воно стало чинним і законним та у максимально можливому обсязі відбивало початкові наміри сторін щодо суті зазначеного положення. У разі відсутності взаємної згоди сторін щодо зміни умов цього договору на вимогу заінтересованої сторони питання вирішується у судовому порядку.

Відповідно до частин 2-4 статті 188 ГК України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Враховуючи умови договору, позивач направив відповідачу пропозицію про внесення змін до договору оренди в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки та розміру орендної плати, проте із матеріалів справи вбачається, що такий лист не було розглянуто відповідачем та додаткова угода не була укладена за взаємною згодою сторін.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять відповіді відповідача щодо пропозиції укласти додаткову угоду до договору оренди або ж доказів розірвання договору оренди з огляду на недосягнення сторонами згоди щодо приведення договору оренди у відповідність з обставинами, які істотно змінились як це передбачено частиною 2 статті 652 ЦК України.

Також у матеріалах справи відсутні докази припинення речового права оренди за спірним договором, повернення земельної ділянки орендодавцю, тощо.

Судом встановлено, що відповідач не спростував обставин та підстав позову щодо необхідності внесення змін до договору оренди в частині зміни розміру нормативної грошової оцінки, розміру орендної плати за договором.

Судом враховано, що підставою для внесення змін до договору оренди є виключно зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розрахунок орендної плати проведено позивачем згідно погодженої сторонами у договорі оренди ставки орендної плати оцінки (3%) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до вимог пункту 6 частини 2 статті 16 ЦК України одним із способів захисту порушеного права є зміна правовідношення.

Якщо сторона відмовляється чи ухиляється від укладення додаткової угоди до договору оренди землі, обов`язковість укладення якої передбачена Законом України "Про оренду землі", то належним способом захисту порушеного права є визнання укладеною додаткової угоди із викладенням її змісту (пункт 67 Постанови ВП ВС від 26.05.2020 року у справі № 908/299/18).

Отже, позивачем обрано належний та ефективний спосіб захисту порушеного права.

Відповідно до правової позиції, викладеній у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.02.2019 у справі №914/2649/17 право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає статті 16 ЦК України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення) та не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони.

Оскільки нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для внесення змін до договору оренди та перегляду розміру орендної плати та враховуючи, що орендна плата за земельну ділянку розрахована позивачем з урахуванням нормативної грошової оцінки, визначеної на підставі рішення міської ради, яке станом на час звернення позивача до відповідача було чинним і обов`язковим до виконання, суд вважає, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди земельної ділянки договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 р. зареєстрованого 20.01.2003 у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139 (із змінами), номер запису про речове право у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 3769615 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки у редакції позивача є обгрунтованими.

Водночас, додаткова угода, яку позивач просить визнати укладеною у його редакції містить пункт 2, за умовами якого додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року. Тобто позивач просить суд визнати укладеною додаткову угоду з 01.01.2022 року.

Надаючи оцінку змісту пункту 2 додаткової угоди у редакції позивача, суд враховує, що відповідно до вимог частини 3 статті 653 ЦК України якщо договір змінюється у судовому порядку, зобов`язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

Таким чином, у випадку якщо договір змінений судом, то зобов`язання змінюється з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили.

Правовий висновок стосовно того, що коли права та обов`язки сторін змінюються внаслідок внесення змін до договору судовим рішенням, то відповідне зобов`язання змінюється з моменту набрання таким рішенням законної сили, викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 лютого 2021 року у справі №921/530/18.

Судом враховано, що положення частини 5 статті 188 ГК України, якою передбачено, що суд має право встановити у рішенні дату набрання чинності змін до договору, яка може бути іншою, ніж дата набрання чинності рішенням суду, не підлягають застосуванню до спірних правовідносин, оскільки спір у справі виник між сторонами у земельних відносинах, які за змістом частини 1 статті 4 ГК України не є предметом регулювання цього Кодексу. Аналогічна правова позиція викладена у пункті 52 постанови Великої Палати Верховного Суду від 16 лютого 2021 року у справі №921/530/18.

Таким чином, рішенням суду неможливо змінити зобов`язання, які виникли та виконувались в минулому, оскільки зміна договірного зобов`язання відбувається з моменту набрання таким рішенням законної сили, а не ретроспективно з певної дати в минулому, як просить позивач.

Отже, якщо права та обов`язки сторін змінюються внаслідок внесення змін до договору судовим рішенням, то відповідне зобов`язання змінюється з моменту набрання таким рішенням законної сили.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що вимога позивача в частині визнання укладеною додаткової угоди в редакції позивача пунктом 2 якої передбачено, що додаткова угода набуває чинності з 01.01.2022 року є безпідставною та задоволенню не підлягає.

У зв`язку з наведеним, пункт 2 додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки слід викласти у такій редакції: "Додаткова угода набирає чинності з моменту набрання рішенням суду у справі № 902/1194/23 законної сили".

Положеннями частин 1-4 статті 13 ГПК України визначено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно вимог 1 статті 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Частиною 1 статті 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до вимог статті 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (стаття 77 ГПК України).

Згідно статті 78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Відповідно до статті 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. (частини 1-2 статті 86 ГПК України).

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до змін до договору оренди земельної ділянки договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 р. зареєстрованого 20.01.2003 у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139 (із змінами), номер запису про речове право у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 3769615 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки у редакції позивача підлягають задоволенню частково, із самостійним визначенням судом дати набрання додатковою угодою чинності з моменту набрання рішенням суду у справі № 902/1194/23 законної сили.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат судом враховано таке.

Відповідно до пункту 12 частини третьої статті 2 ГПК України однією із основних засад (принципів) господарського судочинства є відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення.

Згідно вимог статті 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

При зверненні до суду Виконавчим комітетом Вінницької міської ради згідно платіжної інструкції № 1083 від 19.09.2023 та платіжної інструкції № 1093 від 15.08.2023 сплачено судовий збір у розмірі 2 684,00 гривень.

Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.

Враховуючи викладене, витрати по сплаті судового збору у сумі 2 684,00 гривень покладаються на відповідача та підлягають стягненню на користь платника Виконавчого комітету Вінницької міської ради.

На підставі викладеного, керуючись статтями 13, 86, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позов задовольнити частково.

2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 року, зареєстрованого у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139 від 20.01.2003, номер запису про речове право у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 3769615 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки укладеною наступного змісту:

«Додаткова угода

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

від 17.12.2002 р., зареєстрованого за № 1/139 від 20.01.2003 р. (зі змінами)

м. Вінниця "___"


2022 року

Орендодавець: Вінницька міська рада, в особі заступника міського голови Матусяка Сергія Володимировича, який діє на підставі довіреності, посвідченої приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Дунаєвською С.М. від 01.12.2020 р., зареєстрованої в реєстрі за № 1209, з одного боку, та

Орендар: Відкритого акціонерного товариства "Теплоенергетична компанія" (код ЄДРПОУ 23061719, місцезнаходження зареєстровано за адресою: 21036, м. Вінниця, вул. Хмельницьке Шосе, 53, кв. 175, в особі директора Короля Віктора Григоровича, який діє на підставі Статуту, з іншого боку, на підставі рішення Вінницької міської ради від 26.11.2021 № 689, уклали цю Додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 р., зареєстрованого за № 1/139 від 20.01.2003 р. (зі змінами) про наступне:

Предмет Додаткової угоди

1. На виконання вимог ст. 286 Податкового кодексу України, враховуючи рішення Вінницької міської ради від 25.06.2021 р. № 501 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах міста Вінниці», рішення Вінницької міської ради від 27.12.2011 р. № 612 (зі змінами, внесеними відповідно до рішення Вінницької міської ради від 23.12.2016 р. № 563) та у відповідності до п. 2.3.8 зазначеного Договору, сторони прийшли до згоди внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002р., зареєстрованого за №1/139 від 20.01.2003р. (із змінами), (надалі - Договір), укладеного на земельну ділянку площею 0,3878 га, кадастровий номер 0510100000:02:078:0043, що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Вишнева, 5, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості, в частині зміни розміру орендної плати, виклавши п.п. 1.6, 2.3.2 Договору в наступній редакції:

"1.6. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 920 464,10 грн. (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості)".

"2.3.2. Грошова плата Отримувач : ГУК у Він.обл./м.Вінниця/18010900

вноситься на поточний рахунок ЄДРПОУ: 37979858

Орендодавця (з врахуванням Банк утримувача: Казначейство України

змін рахунків у поточному (ел. адм.подат.) № рахунку (IBAN):

році), а саме: UA158999980334169812000002856

Призначення:"101; "Орендна плата з

юридичних осіб"

Плата за оренду землі обчислюється у наступному порядку:

в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки 3 920 464,10 грн = 117 613,92 грн в рік (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості)".

2. Додаткова угода набуває чинності з моменту набрання рішенням суду у справі № 902/1194/23 законної сили.

3. Невід`ємною частиною даної Додаткової угоди є розрахунок орендної плати за земельну ділянку.

4. Інші умови вищезазначеного Договору, що не враховані даною Додатковою угодою, залишаються незмінними і сторони підтверджують щодо них свої зобов`язання.

5. Додаткова угода укладається у 3-х примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий у Орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію права оренди земельної ділянки.

Реквізити та підписи сторін

Орендодавець Орендар

Вінницька міська рада Відкрите акціонерне товариство

Код ЄДРПОУ 25512617 «Теплоенергетична компанія»

адреса: 21050, м. Вінниця, Код ЄДРПОУ - 23061719

вул. Соборна, 59 адреса: 21036, м. Вінниця,

вул. Хмельницьке шосе, 53, кв. 175

Заступник міського голови Директор


С.В. Матусяк
В.Г. Король

М.П. М.П.

Погоджено:

Заступник директора департаменту - начальник

відділу використання земель департаменту

земельних ресурсів Вінницької міської ради


О.А. Крулицька

Виконавець:

Головний спеціаліст відділу використання

земель департаменту земельних ресурсів

Вінницької міської ради


Л.І.Корнійчук".

3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Теплоенергетична компанія" (21050, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Хмельницьке Шосе, будинок 53, квартира 175, ідентифікаційний код юридичної особи 23061719) на користь Виконавчого комітету Вінницької міської ради (21050, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 59, ідентифікаційний код юридичної особи 03084813) 2 684,00 гривень (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) судових витрат на сплату судового збору.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

5. Відмовити у задоволенні позову в частині вимог про визнання Додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2002 року, зареєстрованого у Вінницькому міському управлінні земельних ресурсів Держкомзему України за № 1/139 від 20.01.2003, номер запису про речове право у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 3769615 укладеною з 01.01.2022 року.

6. Згідно з приписами статті 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

7. Відповідно до положень частини 1 статті 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

8. Примірник судового рішення направити учасникам справи до електронних кабінетів у системі ЄСІТС, за їх відсутності - рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Повний текст рішення складено 12 квітня 2024 р.

Суддя Шамшуріна М.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - позивачу, до електронного кабінету у системі ЄСІТС;

3 - відповідачу, 21050, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Хмельницьке Шосе, будинок 53, квартира 175, м. Вінниця, вул. Вишнева, 5.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення04.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118318977
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —902/1194/23

Судовий наказ від 08.05.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Рішення від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

Ухвала від 18.09.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Шамшуріна М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні