Рішення
від 12.04.2024 по справі 120/11745/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 квітня 2024 р.Справа № 120/11745/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Яремчука Костянтина Олександровича, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 до Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з позовною заявою в інтересах ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 звернулася їх представниця до Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, представниця позивачів зазначила, що рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 518 «Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області» відтерміновано реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти до наступного 2023-2024 навчального року.

Іншим рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 519 затверджено План оптимізації мережі закладів освіти Ольгопільської сільської територіальної громади на 2022-2023 роки, відповідно до якого планувалось реорганізувати зокрема Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського опорного закладу загальної середньої освіти.

25 травня 2023 року Ольгопільською сільською радою прийнято рішення № 666, яким вирішено реорганізувати Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради. Цим рішенням також визначено Ольгопільський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради правонаступником всього майна, прав та обов`язків Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради та створено відповідну комісію з реорганізації.

Представниця позивачів не погоджується з рішенням сільської ради від 25 травня 2023 року № 666 з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України "Про освіту" для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій. Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи. Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що це не обмежує права особи обрати інший заклад освіти.

При цьому відповідно до частини 2 статті 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту" у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Як зазначає представниця позивачів далі, основні вимоги до організації і проведення органами виконавчої влади консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики визначає Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996, відповідно до пункту 12 якого в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю зокрема щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян.

Представниця позивачів стверджує, що викладачам Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради головою комісії з реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти лише 06 червня 2023 року було повідомлено про прийняття оскаржуваного рішення, що не відповідає наведеним вище приписам законодавства.

При цьому жителям села Любомирки Гайсинського району Вінницької області та батькам учнів Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради взагалі не було повідомлено про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти.

Представниця позивачів вважає, що вирішуючи питання реорганізації чи ліквідації навчального закладу, уповноважений на те орган повинен в першу чергу враховувати інтереси територіальної громади, оскільки питання щодо доцільності функціонування навчального закладу є питанням, що становить суспільний інтерес, а тому проведення відповідних громадських слухань за участі громади, педагогічних працівників освітнього закладу в силу приписів згаданого вище Порядку є обов`язковим.

Також у позові йдеться про те, що Ольгопільською сільською радою Гайсинського району Вінницької області не дотримано вимог статті 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту", оскільки не було проведено громадські слухання з жителями села Любомирка Гайсинського району Вінницької області та не було оформлено протоколу громадських слухань обговорення питання про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти.

За таких обставин, на думку представниці позивачів, рішення Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 25 травня 2023 року № 666 слід визнати протиправним та скасувати.

Разом із позовною заявою подано заяву про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 03 серпня 2023 року у задоволенні заяви про забезпечення позову відмовлено.

Іншою ухвалою від 07 серпня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

04 вересня 2023 року відповідачем подано до суду клопотання про закриття провадження у справі.

06 листопада 2023 року представницею позивачів подано до суду заперечення проти закриття провадження у справі.

Ухвалою суду від 11 березня 2024 року клопотання про закриття провадження у справі залишено без задоволення.

Іншою ухвалою від 11 березня 2024 року витребувано в Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області належним чином засвідчену копію рішення від 30 серпня 2021 року № 259 "Про проведення громадських обговорень (у формі громадських слухань)", а також інші документи, які слугували підставою для прийняття рішення від 25 травня 2023 року № 666 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти".

26 березня 2024 року на виконання вимог ухвали від 11 березня 2024 року представником відповідача подано до суду додаткові пояснення, у яких зазначено, що рішення від 30 серпня 2021 року № 259 "Про проведення громадських обговорень (у формі громадських слухань)", на яке посилається Ольгопільська сільська рада в рішенні від 25 травня 2023 року № 666 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти", не приймалося, оскільки за № 259 30 серпня 2021 року було прийнято рішення "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради".

При цьому представник відповідача зазначив, що зміст рішення Ольгопільської сільської ради від 30 серпня 2021 року № 259 "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради" свідчить про те, що в серпні місяці 2021 року фактично було прийнято рішення про перепрофілювання Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради.

В подальшому, 12 квітня 2022 року відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради з метою з`ясування думки жителів Ольгопільської сільської територіальної громади щодо можливості проведення реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради розмістив на своєму веб-сайті за посиланням: https://olgopil.osv.org.ua/news/1710922120/ інформаційне повідомлення про початок проведення громадських обговорень рішення Ольгопільської сільської ради про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти.

На веб-сайті відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради за вищезазначеним посиланням також розміщено проект рішення Ольгопільської сільської ради "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти", який відповідає змісту рішення № 666, що прийняте 25 травня 2023 року.

19 червня 2022 року на веб-сайті відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради за посиланням: https://olgopil.osv.org.ua/news/1655627455/ розміщено повідомлення про підсумки громадського обговорення щодо реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти разом із протоколом громадських слухань з обговорення проекту рішення сесії Ольгопільської сільської ради "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти" від 15 червня 2022 року.

24 червня 2022 року Ольгопільська сільська рада прийняла рішення за № 518 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області", згідно з яким реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти відтерміновано до 2023-2024 навчального року.

Також 24 червня 2022 року Ольгопільська сільська рада прийняла рішення № 519 "Про затвердження Плану оптимізації мережі закладів освіти Ольгопільської сільської територіальної громади на 2022-2023 року", відповідно до якого на базі Любомирського закладу загальної середньої освіти в період з 2022-2023 років прогнозовано створити Любомирську філію Ольгопільського ліцею.

23 травня 2023 року відповідачем прийнято рішення № 666 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти", проект якого був предметом обговорення в період з 12 квітня 2022 року по 15 червня 2022 року.

При цьому представник відповідача стверджує, що згадувані вище документи свідчать про те, що в період з 12 квітня 2022 року по 15 червня 2022 року проводилися громадські обговорення проекту рішення Ольгопільської сільської ради "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти", а зазначений проект рішення було оприлюднено більш ніж за рік до його прийняття.

Також відповідач зауважив, що результати громадського обговорення оформлені протоколом від 15 червня 2022 року, що розміщений на веб-сайті відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради за посиланням: https://olgopil.osv.org.ua/news/1655627455/.

Ухвалою суду від 27 березня 2024 року до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради. Цією ж ухвалою встановлено третій особі строк для подання пояснень щодо позову.

04 квітня 2024 року представницею позивачів подано до суду додаткові письмові пояснення, у яких йдеться про те, що відповідач у поданих 26 березня 2024 року поясненнях підтверджує факт, що рішення від 30 серпня 2021 року № 259 "Про проведення громадських обговорень (у формі громадських слухань)" Ольгопільською сільською радою не приймалося.

Окремо представниця позивачів звернула увагу на тому, що рішення Ольгопільської сільської ради № 259 повністю не відповідає вимогам чинного законодавства та прямо порушує регламент прийняття рішень Ольгопільської сільської ради, оскільки в назві рішення вказано про "реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради", в мотивувальній частині міститься посилання на норму закону щодо ліквідації юридичної особи, тоді як в резолютивній частині такого рішення Ольгопільська сільська рада з невідомих причин вирішила реорганізувати шляхом пониження ступеня закладів загальної середньої освіти.

Більше того, як зазначає представниця позивачів, відповідач у поданих до суду письмових поясненнях стверджує, що 30 серпня 2021 року Ольгопільською сільською радою прийнято рішення "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради", зміст якого нібито свідчить про те, що в серпні місяці 2021 року фактично було прийнято рішення про перепрофілювання Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради.

Водночас перепрофілювання (зміна типу) закладів загальної середньої освіти приймається рішенням відповідного органу місцевого самоврядування. Зміна типу закладів загальної середньої освіти є підставою для внесення до установчих документів юридичної особи, пов`язаних зі зміною найменування та їх державної реєстрації в порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань".

При цьому відповідно до положень статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву. Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та цим Законом.

Відтак, на думку представниці позивачів, перепрофілювання, зміна типу, найменування юридичної особи не є реорганізацією, а оскільки рішення було прийняте щодо реорганізації Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради, то, в свою чергу, Ольгопільська сільська рада відповідно до чинного законодавства України зобов`язана була забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти, оскільки реорганізація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, а Ольгопільська сільська рада зобов`язана була оприлюднити проект даного рішення не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення та опублікувати інформаційне повідомлення про це, тобто в 2020 році.

Проте інформаційного повідомлення про початок проведення громадських обговорень щодо прийняття рішення щодо реорганізації Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради на офіційному сайті опубліковано не було.

Далі представниця позивачів вказує на те, що 24 червня 2022 року Ольгопільською сільською радою Гайсинського району Вінницької області прийняте рішення № 518 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області", в якому зазначено, що Ольгопільська сільська рада вирішила з невідомих причин відтермінувати реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти до наступного 2023-2024 навчального року.

Водночас, на думку представниці позивачів, у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти рада зобов`язана була забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти та оскільки реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника Ольгопільська сільська рада зобов`язана була оприлюднити проект рішення від 24 червня 2022 року № 518 не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення і опублікувати інформаційне повідомлення, тобто в 2021 році.

Проте інформаційного повідомлення про початок проведення громадських обговорень щодо прийняття рішення "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області" на офіційному сайті опубліковано не було.

Щодо доводів відповідача про те, що в період з 12 квітня 2022 року по 15 червня 2022 року проводилися громадські обговорення проекту рішення Ольгопільської сільської ради "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти", то представниця позивачів зазначила наступне.

Так, на офіційному сайті Ольгопільської сільської ради в розділі "Громадські обговорення" опубліковано інформаційне повідомлення про початок проведення громадських обговорень проекту рішення Ольгопільської сільської ради щодо реорганізації шляхом пониження ступеня закладів освіти Ольгопільської територіальної громади, затверджених рішенням Ольгопільської сільської ради від 30 серпня 2021 року № 259 "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради".

Відтак Ольгопільська сільська рада опублікувала інформаційне повідомлення про початок громадських обговорень щодо пониження ступеня закладів освіти, а не реорганізації закладів освіти.

За таких обставин представниця позивачів наполягає на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

05 квітня 2024 року третьою особою Любомирським закладом загальної середньої освіти подано до суду письмові пояснення, у яких наведено мотиви щодо відмови в задоволенні позову в повному обсязі.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

Рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 30 серпня 2021 року № 259 "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради" вирішено реорганізувати шляхом пониження ступеня зокрема Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради, що забезпечує здобуття дошкільної та базової загальної середньої освіти, у Любомирський заклад загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття дошкільної та початкової освіти шляхом перетворення з 30 серпня 2022 року.

12 квітня 2022 року на сайті відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради (посилання: https://olgopil.osv.org.ua/news/1710922120) опубліковано інформаційне повідомлення про початок проведення громадських обговорень рішення Ольгопільської сільської ради про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти. До такого інформаційного повідомлення долучено і сам проект рішення органу місцевого самоврядування.

Метою обговорення визначено врахування думки жителів Ольгопільської громади щодо реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти; предметом обговорення визначено проект рішення Ольгопільської сільської ради щодо реорганізації закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти; формат громадського обговорення - громадські слухання серед жителів села Любомирка; місце, дата і час громадського обговорення - село Любомирка Гайсинського району Вінницької області, 15 червня 2022 року о 10 год. 00 хв., актова зала закладу.

За результатами проведених громадських обговорень складено протокол громадських слухань з обговорення проекту рішення Ольгопільської сільської ради "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти" від 15 червня 2022 року.

Зі змісту такого протоколу слідує, що за результатами громадських слухань з обговорення згаданого вище проекту рішення вирішено громадські слухання (обговорення) щодо питання проекту рішення "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти" визнати такими, що відбулися, а проект такого рішення винести на розгляд депутатів Ольгопільської сільської ради. При цьому в такому рішенні також йдеться про те, що жителі села Любомирка виступили проти реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти.

Далі рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 518 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області" вирішено відтермінувати реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти до наступного 2023-2024 навчального року.

Іншим рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 519 затверджено План оптимізації мережі закладів освіти Ольгопільської сільської територіальної громади на 2022-2023 роки, відповідно до якого планувалось реорганізувати зокрема Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського опорного закладу загальної середньої освіти.

25 травня 2023 року Ольгопільською сільською радою прийнято рішення № 666, яким вирішено реорганізувати Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради. Цим рішенням також визначено Ольгопільський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради правонаступником всього майна, прав та обов`язків Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради та створено відповідну комісію з реорганізації.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли, суд враховує наступне.

Згідно з частиною 3 статті 51 Конституції України сім`я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Стаття 52 Конституції України визначає, що діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.

Статтею 53 Конституції України передбачено, що кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

У Преамбулі Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (у редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року № 789-XII, зазначено, що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження.

Статтею 3 Конвенції визначено, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Крім того, відповідно до статті 28 Конвенції про права дитини держави-учасниці визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі рівних можливостей вони, зокрема, сприяють розвиткові різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей.

Забезпечення якнайкращих інтересів дитини є одним із базових міжнародних принципів, який закріплений, зокрема, у статті 24 Хартії основних прав Європейського Союзу. Зміст цього принципу полягає у тому, що при здійсненні будь-яких дій по відношенню до дітей, як з боку органів державної влади, так і з боку приватних установ, вищі інтереси дитини повинні розглядатися як пріоритетні.

Відповідно до статті 1 Закону України Про охорону дитинства забезпечення найкращих інтересів дитини - дії та рішення, що спрямовані на задоволення індивідуальних потреб дитини відповідно до її віку, статі, стану здоров`я, особливостей розвитку, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та враховують думку дитини, якщо вона досягла такого віку і рівня розвитку, що може її висловити. Охорона дитинства - система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.

Згідно зі статтями 5 та 8 Закону України Про охорону дитинства місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують: проведення державної політики у сфері охорони дитинства, розроблення і здійснення галузевих та регіональних програм поліпшення становища дітей, підтримки сімей з дітьми, вирішення інших питань у цій сфері; розвиток мережі навчальних закладів, закладів охорони здоров`я, соціального захисту, а також позашкільних навчальних закладів, діяльність яких спрямована на організацію дозвілля, відпочинку і оздоровлення дітей, зміцнення їх матеріально-технічної бази; вирішення питань щодо забезпечення прав дітей, встановлення опіки і піклування, створення інших, передбачених законодавством, умов для виховання дітей, які внаслідок смерті батьків, позбавлення батьків батьківських прав, хвороби батьків чи з інших причин залишилися без батьківського піклування, а також для захисту особистих і майнових прав та інтересів дітей; організацію безкоштовного харчування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах, та учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям; можуть забезпечувати пільговий проїзд учнів, вихованців, студентів до місця навчання і додому у порядку та розмірах, визначених органами місцевого самоврядування, та передбачати на це відповідні видатки з місцевих бюджетів; вирішення питань про надання пільг та державної допомоги дітям та сім`ям з дітьми відповідно до законодавства; контроль за дотриманням в ігрових залах, комп`ютерних клубах, відеотеках, дискотеках, інших розважальних закладах та громадських місцях правопорядку та етичних норм стосовно дітей; вжиття інших заходів щодо охорони дитинства, віднесених до їх компетенції законодавством України.

Згідно з положеннями частин 1 та 2 статті 6 Закону України Про повну загальну середню освіту (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) в Україні створюються рівні умови для здобуття повної загальної середньої освіти.

Кожному забезпечується доступність та якість повної загальної середньої освіти.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України Про повну загальну середню освіту доступність повної загальної середньої освіти - сукупність умов, що сприяють задоволенню освітніх потреб осіб та забезпечують кожній особі можливість здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів, у тому числі наявність достатньої кількості закладів освіти, що забезпечують безоплатне здобуття повної загальної середньої освіти, відсутність дискримінації за будь-якою ознакою чи обставиною, надання учням підтримки в освітньому процесі.

Зміст наведених нормі свідчить про те, що обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створенні в межах визначених законом повноважень умов для комфортного та безпечного життя дитини, отримання освіти, соціального захисту, всебічного розвитку тощо. Відтак, обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створенні, у межах визначених законом повноважень, умов для отримання дитиною освіти, забезпечення її доступності шляхом, зокрема, належного функціонування розгалуженої мережі навчальних закладів.

Статтею 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено, зокрема, забезпечення здобуття неповнолітніми повної загальної середньої освіти; забезпечення в межах наданих повноважень доступності і безоплатності освіти на відповідній території.

Згідно з положеннями статті 32 Закону України Про повну загальну середню освіту рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.

Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.

Для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені цим Законом, положенням про ліцей та ліцензійними умовами, у тому числі щодо:

функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів);

функціонування ліцею як окремої юридичної особи, відокремленої від початкової школи та гімназії, крім випадків, визначених цим Законом;

забезпечення здобуття учнями профільної середньої освіти відповідно до профілів навчання з навчальним навантаженням та з можливістю обрання учнями навчальних предметів (інтегрованих курсів, інших освітніх компонентів) в обсягах, що визначаються законодавством;

створення безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього середовища відповідно до вимог законодавства;

підвезення (у разі потреби) учнів і педагогічних працівників до закладу освіти (місця навчання, роботи) та у зворотному напрямку до місця проживання (за потреби) на відстань, що визначається законодавством;

забезпечення проживання учнів у пансіонах у разі, якщо час їхнього доїзду до ліцею буде більше норми, визначеної законодавством;

забезпечення учасникам освітнього процесу вільного і безоплатного бездротового доступу до мережі Інтернет з характеристиками, що відповідають вимогам законодавства, у приміщеннях закладу освіти, у тому числі у пансіоні;

забезпечення здобувачів освіти харчуванням у порядку та відповідно до вимог, визначених Кабінетом Міністрів України;

відповідності іншим вимогам, визначеним законодавством.

Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу.

З метою задоволення духовних потреб громадян приватні заклади освіти, зокрема засновані релігійними організаціями, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, мають право визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності.

Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.

У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Реорганізація і ліквідація спеціальних закладів загальної середньої освіти допускаються лише після погодження проекту відповідного рішення засновника центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Заклади загальної середньої освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.

Отже, однією із гарантій права на освіту є доступність освіти, що виражається у забезпеченні належного фінансування закладів освіти, яке здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом передачі такому закладу освіти цільового обсягу коштів у розмірі фінансового нормативу (з урахуванням відповідних коригуючих коефіцієнтів) бюджетної забезпеченості одного учня, який здобуває повну загальну середню освіту.

Відтак належне фінансування загальної середньої освіти, оптимальність використання бюджетних коштів з урахуванням розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами є однією з гарантій забезпечення доступу до загальної середньої освіти.

Іншою гарантією доступності освіти є територіальна доступність повної загальної середньої освіти, яка відповідно до частини 1 статті 8 Закону України Про повну загальну середню освіту забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування шляхом:

формування та утримання мережі закладів освіти, у тому числі опорних, їхніх структурних підрозділів (філій);

функціонування міжшкільних ресурсних центрів;

закріплення території обслуговування за комунальними закладами освіти (їхніми структурними підрозділами), що забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти;

підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку;

створення та утримання пансіонів;

сприяння запровадженню з урахуванням вибору батьків дітей або осіб, які досягли повноліття, різних форм здобуття повної загальної середньої освіти, їх забезпечення та підтримки тощо.

Згідно з частиною 2 цієї ж статті кожна дитина має право на здобуття початкової та базової середньої освіти у найбільш доступному та наближеному до місця її проживання закладі освіти (його структурному підрозділі).

Право дитини на здобуття початкової та базової середньої освіти у комунальному закладі освіти (його структурному підрозділі), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає дитина, гарантується, що не обмежує право батьків дитини або особи, яка досягла повноліття, обирати інший заклад освіти відповідно до законодавства.

Для належного та ефективного визначення і закріплення за закладом освіти території обслуговування місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування ведуть облік дітей дошкільного та шкільного віку, враховують спроможність кожного закладу освіти і демографічну ситуацію на відповідній території та у разі необхідності забезпечують створення додаткових класів. При цьому кількість класів початкової школи має забезпечувати здобуття початкової освіти всіма дітьми, які проживають на території обслуговування відповідного закладу освіти.

Отже, доступність повної загальної середньої освіти як складова конституційного права на освіту забезпечується зокрема територіальною доступністю, яка полягає у створенні достатньо розгалуженої мережі закладів повної загальної середньої освіти, яка б дозволяла кожній дитині здобувати середню освіту у найбільш наближеному до її місця проживання закладі, а у разі неможливості організації такої мережі - забезпечення підвезення учнів до відповідного закладу, а також належним фінансуванням закладів повної загальної середньої освіти, яке здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом передачі такому закладу освіти цільового обсягу коштів у розмірі фінансового нормативу бюджетної забезпеченості одного учня, який здобуває повну загальну середню освіту.

Так, в ході судового розгляду встановлено, що рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 30 серпня 2021 року № 259 "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради" вирішено реорганізувати шляхом пониження ступеня зокрема Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради, що забезпечує здобуття дошкільної та базової загальної середньої освіти у Любомирський заклад загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття дошкільної та початкової освіти шляхом перетворення з 30 серпня 2022 року.

Рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 518 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області" вирішено відтермінувати реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти до наступного 2023-2024 навчального року.

Іншим рішенням Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 24 червня 2022 року № 519 затверджено План оптимізації мережі закладів освіти Ольгопільської сільської територіальної громади на 2022-2023 роки, відповідно до якого планувалось реорганізувати зокрема Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського опорного закладу загальної середньої освіти.

25 травня 2023 року Ольгопільською сільською радою Гайсинського району Вінницької області прийнято рішення № 666, яким вирішено реорганізувати Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради.

Саме це рішення і є предметом судового оскарження, а підставою для його скасування визначено непроведення консультації з громадськістю у порядку, встановленому статтею 32 Закону України Про повну загальну середню освіту та Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996.

Надаючи оцінку таким доводам, суд зважає на таке.

Як згадувалося вище, відповідно до частини 2 статті 32 Закону України Про повну загальну середню освіту у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Реорганізація і ліквідація спеціальних закладів загальної середньої освіти допускаються лише після погодження проекту відповідного рішення засновника центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Заклади загальної середньої освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.

При цьому основні вимоги до організації і проведення органами виконавчої влади консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики визначено Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 (далі - Порядок № 996) (тут і далі в редакції на час прийняття оскаржуваного рішення).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 996 консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Пунктом 11 Постанови № 996 передбачено, що консультації з громадськістю проводяться у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю (безпосередні форми) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).

Згідно з пунктом 12 цієї Порядку № 996 в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Пунктом 13 Порядку № 996 визначено, що публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення публічних заходів: конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей (нарад) з громадськістю; Інтернет-конференцій, відеоконференцій.

Зі змісту наведених приписів слідує, що консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку зокрема з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку, в тому числі, якщо рішення впливає на таке важливе конституційне право, як право на освіту, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті таких рішень.

Аналогічні правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 14 серпня 2018 року у справі № 359/6814/17, від 6 лютого 2019 року у справі № 720/1536/16-а, від 17 жовтня 2019 року у справі № 1640/3147/18, від 30 листопада 2021 року у справі № 290/791/16-а та від 27 січня 2023 року у справі № 300/5730/21.

Разом із тим Порядком № 996 визначено, що консультації з громадськістю можуть проводитися у різних формах зокрема у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій або вивчення громадської думки; проведення громадського обговорення може здійснюватися шляхом організації конференцій, форумів, зустрічей, проведення інформаційно-роз`яснювальної роботи тощо.

Правовий висновок про те, що опублікування проекту відповідного рішення, пояснювальної записки до нього, проведення інформаційну-роз`яснювальної роботи з педагогічним колективом та батьківською громадськістю, розгляд та надання відповідей на звернення окремих батьків, а також проведення зустрічей з батьками є допустимою формою консультації з громадськістю міститься зокрема у постановах Верховного Суду від 25 березня 2020 року у справі № 387/168/17(2-а/387/8/17), від 30 листопада 2021 року у справі № 290/791/16-а та від 27 січня 2023 року у справі № 300/5730/21.

Як встановлено судом, 12 квітня 2022 року (тобто більш як за рік до прийняття оскаржуваного у цій справі рішення (рішення про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти) на сайті відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту, культури і туризму Ольгопільської сільської ради (посилання: https://olgopil.osv.org.ua/news/1710922120) було опубліковано інформаційне повідомлення про початок проведення громадських обговорень рішення Ольгопільської сільської ради про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти. У додатку до такого повідомлення було розміщено проект такого рішення.

Вказане свідчить про те, що Ольгопільською сільською радою Гайсинського району Вінницької області було дотримано вимоги статті 32 Закону України Про повну загальну середню освіту та вимоги приписів Порядку № 996.

Більше того, як свідчить зміст згадуваного вище повідомлення, громадські слухання серед жителів села Любомирка відбулися у цьому ж селі 15 червня 2022 року о 10 год. 00 хв. в актовій залі закладу, що дало змогу зацікавленим особам висловити думку щодо такого рішення.

З огляду на вищезазначене суд доходить висновку, що відповідачем під час розробки та прийняття оскаржуваного рішення "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти" від 25 травня 2023 року № 666 забезпечено дотримання вимог статті 32 Закону України Повну загальну середню освіту та Порядку № 996, що у сукупності з іншими встановленими судом обставинами дає підстави для висновку, що спірне рішення відповідає вимогам, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

При цьому суд відхиляє доводи представниці позивачів, що наведені у додаткових поясненнях від 04 квітня 2024 року в частині необхідності опублікування інформаційного повідомлення про початок проведення громадських слухань у 2020 році щодо рішення Ольгопільської сільської ради від 30 серпня 2021 року № 259 "Про реорганізацію Демівського та Любомирського закладів загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради" та в 2021 році - щодо рішення відповідача від 24 червня 2022 року № 518 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області", оскільки в силу абзацу 2 частини 2 статті 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту" за рік до прийняття саме рішення про реорганізацію закладу загальної середньої освіти необхідно провести громадські обговорення такого проекту рішення. Таким рішенням в даному випадку є рішення відповідача № 666 від 25 травня 2023 року.

Водночас рішеннями відповідача від 30 серпня 2021 року № 259 та від 24 червня 2022 року № 518 лише розпочато підготовку до реорганізації Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради та згодом відтерміновано реорганізацію такого закладу до 2023-2024 навчального року, що не викликає обов`язку відповідача проводити громадські обговорення таких рішень за рік до їх прийняття.

Відтак оскаржуване рішення Ольгопільською сільської ради Гайсинського району Вінницької області від 25 травня 2023 року № 666 "Про реорганізацію Любомирського закладу загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради шляхом приєднання до Ольгопільського закладу загальної середньої освіти" прийнято у межах встановлених законом повноважень та у визначеному законодавством порядку, оскільки під час його прийняття відповідачем дотримано як вимоги статті 32 Закону України Про повну загальну середню освіту, так і приписи Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій, та докази, надані представницею позивачів, суд дійшов висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав позовні вимоги задоволенню не підлягають.

З огляду на відмову в задоволенні позовних вимог відсутні й підстави для відшкодування позивачам витрат, пов`язаних із сплатою ними судового збору.

Керуючись статтями 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивачі:

ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ; реєстраційний облікової картки платника податків: НОМЕР_1 )

ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 )

ОСОБА_3 (місце проживання: АДРЕСА_3 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_3 )

ОСОБА_4 (місце проживання: АДРЕСА_4 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_4 )

ОСОБА_13 (місце проживання: АДРЕСА_5 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_5 )

ОСОБА_6 (місце проживання: АДРЕСА_6 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_6 )

ОСОБА_7 (місце проживання: АДРЕСА_7 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_7 )

ОСОБА_8 (місце проживання: АДРЕСА_8 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_8 )

ОСОБА_9 (місце проживання: АДРЕСА_9 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_9 )

ОСОБА_10 (місце проживання: АДРЕСА_10 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_10 )

ОСОБА_11 (місце проживання: АДРЕСА_11 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_11 )

ОСОБА_12 (місце проживання: АДРЕСА_12 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_12 )

Відповідач: Ольгопільська сільська рада Гайсинського району Вінницької області (місцезнаходження: 24833, Вінницька обл., Гайсинський р-н, с. Ольгопіль, вул. Центральна, буд. 131; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 3231016869)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Любомирський заклад загальної середньої освіти Ольгопільської сільської ради (місцезнаходження: 24833, Вінницька обл., Чечельницький р-н, с. Любомирка, вул. Володимира Сліпенчука, буд. 1; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 26285721)

Рішення суду в повному обсязі складено 12.04.2023

Суддя Яремчук Костянтин Олександрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118328245
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —120/11745/23

Рішення від 12.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні