Ухвала
від 05.04.2024 по справі 320/15373/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про поновлення провадження в адміністративній справі, відмову у задоволення клопотання про залучення третіх осіб

05 квітня 2024 року справа № 320/15373/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання Служби судової охорони про залучення третіх осіб у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Служби судової охорони про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Служби судової охорони, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Служби судової охорони, яка полягає у не виданні наказів, не нарахуванні та не виплаті ОСОБА_1 щомісячної додаткової винагороди в розмірі 30000,00 грн., передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», за період з 24.02.2022 по 20.01.2023 на загальну суму 324711,98 грн.;

- зобов`язати Службу судової охорони нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісячну додаткову винагороду в розмірі 30000,00 грн., встановлену постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», за період з 24.02.2022 по 20.01.2023 на загальну суму 324711,98 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.05.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Зупинено провадження в адміністративній справі №320/15373/23 до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у зразковій справі №260/3564/22 (провадження №Пз/990/4/22) за позовом ОСОБА_2 до Державної судової адміністрації України, Територіального Управління Служби судової охорони у Закарпатській області, за участю третьої особи - Служби судової охорони, про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії.

27.02.2024 позивачем через канцелярію суду подано клопотання про поновлення провадження у справі.

Судом встановлено, що 21.09.2023 рішення Верховного Суду у зразковій справі №260/3564/22 набрало законної сили за наслідками його перегляду в апеляційному порядку Великою Палатою Верховного Суду.

Постанова Великої Палати Верховного Суду від 21.09.2023 оприлюднена в Єдиному державному реєстрі судових рішень 10.10.2023.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КАС України провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.

З урахуванням отриманої судом інформації про набрання законної сили рішенням Верховного Суду в адміністративній справі №260/3564/22, суд приходить до висновку, що обставини, які слугували підставою для зупинення провадження у справі відпали, а тому провадження у справі слід поновити.

Також суд зазначає, що від відповідача надійшло клопотання про залучення до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну судову адміністрацію України, Міністерство фінансів України.

Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Державна судова адміністрація України є головним розпорядником бюджетних коштів щодо фінансового забезпечення діяльності Служби судової охорони, яка повинна була розподілити та довести до розпорядників нижчого рівня у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань, а також затвердити кошториси таких розпорядників, шляхом збільшення останніх; Уряд встановлює прожитковий мінімум на відповідний рік, а розпорядники бюджетних коштів лише застосовують розмір прожиткового мінімуму, який доведений Міністерством фінансів України до відома. Також, у разі задоволення позовних вимог виникне потреба у розпорядників бюджетних коштів у дофінансуванні, однак питання виділення з державного бюджету бюджетних коштів вирішується тільки Міністерством фінансів України, тому рішення у справі впливає на права та обов`язки ще й Міністерства фінансів України.

Вирішуючи клопотання відповідача, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно частин четвертої, п`ятої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

З аналізу вказаних норм встановлено, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.

Відповідно до частини четвертої статті 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» Служба судової охорони складається з центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби. Граничну чисельність центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби судової охорони затверджує ДСА України. Рішення про утворення територіальних підрозділів Служби судової охорони приймається Головою Служби за погодженням з ДСА України. Структуру та штатну чисельність центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби судової охорони затверджує Голова Служби за погодженням з ДСА України.

Згідно із частиною п`ятою цієї статті Центральний орган управління Служби судової охорони є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.

За змістом частини шостої статті 161 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» Територіальні підрозділи Служби судової охорони утворюються як юридичні особи.

Фінансування Служби судової охорони здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (частина сьома цієї статті).

На підставі пункту 8 розділу І Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом ДСА України від 26.08.2020 № 384 (далі - Порядок № 384) грошове забезпечення виплачується співробітникам, які призначені на штатні посади в центральний орган управління Служби та територіальних управліннях Служби.

Пунктом 9 розділу І Порядку №384 визначено, що підставою для виплати грошового забезпечення є наказ Служби або територіального управління Служби про призначення на посаду співробітника в Службі, територіальному управлінні Служби та встановлення розмірів посадового окладу, надбавок, доплат.

Грошове забезпечення співробітникам виплачується за місцем проходження служби виключно в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисах Служби або територіального управління Служби на грошове забезпечення (пункт 10 розділу І Порядку №384).

Тобто спірні правовідносини щодо виплати грошового забезпечення у належному розмірі виникли саме між позивачем та Службою судової охорони, яке в силу в силу вимог вищевказаного пункту Порядку №384 виплачує позивачу додаткову винагороду.

Щодо залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Державної судової адміністрації України, на тій підставі, що вони є головним розпорядником та розпорядником другого рівня коштів Державного бюджету України, то суд зазначає, що бюджетні правовідносини, які виникають між учасниками бюджетного процесу стосовно реалізації їхніх бюджетних повноважень (прав та обов`язків з управління бюджетними коштами), безпосередньо не стосуються позивача, що не дає підстав для залучення державних органів, які беруть участь у процесі формування і використання фінансових ресурсів для виплати грошового забезпечення співробітнику територіального управління Служби судової охорони, до участі у цій судовій справі.

Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом в рішенні від 06.04.2023 у справі №260/3564/22.

Щодо клопотання у частині залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Міністерства фінансів України, то суд зазначає, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.

Разом з тим, відповідачем не надано сукупності належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів на підтвердження факту, що судове рішення за результатами розгляду справи може істотно вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Міністерства фінансів України, яке не є розпорядником бюджетних коштів за програмою за КПКВК 0501020 Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя.

Так, судом не встановлено обставин, за яких цей спір впливає на права, свободи, інтереси або обов`язки Державної судової адміністрації України, Міністерства фінансів України.

За наведених обставин, суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання Служби судової охорони про залучення до участі у справі третіх осіб.

Керуючись статтями 49, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

у х в а л и в :

1. Поновити провадження в адміністративній справі №320/15373/23.

2. Відмовити у задоволенні клопотання Служби судової охорони про залучення третіх осіб у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Служби судової охорони про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

3. Копію ухвали суду надіслати (надати) сторонам (їх представникам), шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Суддя Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118329080
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —320/15373/23

Рішення від 11.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні