Ухвала
від 12.04.2024 по справі 320/15637/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

12 квітня 2024 року м. Київ № 320/15637/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши позовну заяву Української об`єднаної кредитної спілки до Головного управління ДПС у м. Києві про зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Українська об`єднана кредитна спілка з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, у якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) щодо не включення Української об`єднаної кредитної спілки (ЄДРПОУ 33665584) до Реєстр неприбуткових установ та організацій з 01 липня 2017 року та не присвоєння ознаки неприбутковості з 01 липня 2017 року;

- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) включити Українську об`єднану кредитну спілку (ЄДРПОУ 33665584) до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01 липня 2017 року та присвоїти ознаку неприбутковості з 01 липня 2017 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) №2326534600246 від 11.12.2023 про відмову у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) у формі листів №23994/6/26-15-04-12-11 від 03.03.2021, №46327/6/26-15-04-12-08 від 06.06.2023, №46326/6/26-15-04-12-08 від 06.06.2023, №15571/6/26-15-04-12-08 від 28.02.2024 ;

- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) прийняти подані Українською об`єднаною кредитною спілкою (ЄДРПОУ 33665584) Звіти про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації датою їх подання за 2019 рік Звіт №9334776356 від 26.02.2020, за 2020 рік Звіт №11819631 від 01.03.2021, за 2021 рік Звіт №7871451 від 21.03.2023, за 2022 рік Звіт №7871539 від 21.03.2023, за 2023 рік Звіт №9384489487 від 27.02.2024.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з абзацом першим частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

За приписами частин 3 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд зауважує, що Податковий кодекс України не встановлює спеціального строку звернення до суду з позовом про оскарження рішень контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, а відтак, до позовів платників податків про визнання протиправними таких рішень контролюючого органу застосовуються загальні строки звернення до суду, визначені нормами статті 122 КАС, а не Податковим кодексом України.

Аналогічний правовий підхід застосовано у постанові Судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів, інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 11.10.2019 у справі №640/20468/18.

Зі змісту позовної заяви слідує, що предметом спору є рішення Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) у формі листів №23994/6/26-15-04-12-11 від 03.03.2021, №46327/6/26-15-04-12-08 від 06.06.2023, №46326/6/26-15-04-12-08 від 06.06.2023, однак, із даним позовом позивач звернувся до суду лише 26.03.2024, що підтверджується відміткою на позовній заяві, тобто з пропуском шестимісячного строку звернення до суду.

Частиною 6 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Всупереч викладеному положенню процесуального закону заяви про поновлення строку звернення до суду позивачем не подано.

Також, позивачем не подано заяву про поновлення строку звернення до суду з позовними вимогами про визнання протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011) щодо не включення Української об`єднаної кредитної спілки (ЄДРПОУ 33665584) до Реєстр неприбуткових установ та організацій з 01 липня 2017 року та не присвоєння ознаки неприбутковості з 01 липня 2017 року та зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві включити Українську об`єднану кредитну спілку до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01 липня 2017 року та присвоїти ознаку неприбутковості з 01 липня 2017 року, з огляду на те, що рішення у справі №640/14943/19 набрало законної сили 04.08.2021.

Таким чином, позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

За приписами частин 1, 2 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Зважаючи на викладене вище, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.

Усуваючи недоліки позовної заяви, позивачу необхідно привести позовну заяву у відповідність до вимог ст.ст. 160, 161 КАС України, а саме надати до суду:

- заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з зазначенням поважності причин такого пропуску та надати докази існування відповідних поважних причин.

Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд

у х в а л и в:

Позовну заяву Української об`єднаної кредитної спілки до Головного управління ДПС у м. Києві про зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без руху.

Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118329286
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —320/15637/24

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні